Geld & Recht alle pijlers

Bitcoins

14-10-2017 11:07 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via de Netflix docu Bitcoins ben ik op deze nieuwe virtuele betaalmethode gekomen.
Het kan de toekomst zijn, maar ook een totale ondergang.
Nobody knows.

Is er iemand die zich ook in verdiept heeft en zoals ik een pakketje coins gekocht heeft?
Je kan er weinig informatie over terugvinden op het web, vandaar dat ik het hier probeer om mensen te vinden die zich willen uitwisselen daarover.
Girls compete with each other, women empower one another
Heb op tv de experts erover horen praten, en die waren het unaniem eens: niet aan beginnen. Tenzij, je zoveel geld hebt dat het verlies je niet boeit.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb liever geld waar ik m’n boodschappen mee kan betalen
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
14-10-2017 11:14
Heb op tv de experts erover horen praten, en die waren het unaniem eens: niet aan beginnen. Tenzij, je zoveel geld hebt dat het verlies je niet boeit.

Ik heb mij er in verdiept en ben het er totaal niet mee eens. Weet niet welke experts jij bedoeld maar de onafhankelijke die ik heb horen spreken denken er anders over.
In mijn directe omgeving is er iemand die een aanzienlijk fortuin mee heeft verdient.
Je kan de bitcoins ook in euro’s laten wisselen.

Het blijf een gok, net als dat met Actiën is. Sowieso met geld investeren wat je kwijt kunt.
nini28 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 11:26
0.64% gewijzigd
Girls compete with each other, women empower one another
Een kennis die bij de ING werkt, investeert zelf wel in digitale currency. Niet Bitcoin, er zijn er nog meer. Als je wat geld over hebt, kan je t zeker doen, tis nooit zonder risico natuurlijk maar het rendement kan heel groot zijn.
anoniem_65325db34735a wijzigde dit bericht op 14-10-2017 11:25
9.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
14-10-2017 11:16
Hmm ik heb liever geld waar ik m’n boodschappen mee kan betalen

Veel bedrijven in Japan en Amerika maken het al mogelijk om je boodschappen met Bitcoins te betalen :)
Girls compete with each other, women empower one another
Thuisbezorgd.nl ook geloof ik
Alle reacties Link kopieren
nini28 schreef:
14-10-2017 11:23
Ik heb mij er in verdiept en ben het er totaal niet mee eens. Weet niet welke experts jij bedoeld maar de onafhankelijke die ik heb boren spreken denken er anders over.
In mijn directe omgeving is er iemand die een aanzienlijk fortuin mee heeft verdient.
Je kan de bitcoins ook in euro’s laten wisselen.

Het blijf een gok, net als dat met Actiën is. Sowieso met geld investeren wat je kwijt kunt.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
nini28 schreef:
14-10-2017 11:25
Veel bedrijven in Japan en Amerika maken het al mogelijk om je boodschappen met Bitcoins te betalen :)
Maar ik woon in Nederland
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
14-10-2017 11:26
Maar ik woon in Nederland


De wereld wordt steeds sneller en kleiner.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
nini28 schreef:
14-10-2017 11:28
De wereld wordt steeds sneller en kleiner.
Dat zien we dan wel weer. Voor nu heb ik liever gewoon euro’s en een normale bankrekening.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
In Nederland kan je bij sommige bedrijven ook gewoon met Bitcoins betalen. Ik heb er zelf tijdens mijn studie wel aardig aan verdient en denk ook dat het zeker groot gaat worden omdat het niet alleen over geld gaat maar het heeft veel andere mogelijkheden en er zijn zo 1000 verschillende coins, misschien wel meer. Natuurlijk is nu erin gaan anders dan een paar jaar geleden, al is de marketcap vergeleken met Apple een stuk kleiner.

Ik zou ook een kijken op youtube naar de ''dot com bubble''.
Alle reacties Link kopieren
NCT93 schreef:
14-10-2017 11:39
In Nederland kan je bij sommige bedrijven ook gewoon met Bitcoins betalen. Ik heb er zelf tijdens mijn studie wel aardig aan verdient en denk ook dat het zeker groot gaat worden omdat het niet alleen over geld gaat maar het heeft veel andere mogelijkheden en er zijn zo 1000 verschillende coins, misschien wel meer. Natuurlijk is nu erin gaan anders dan een paar jaar geleden, al is de marketcap vergeleken met Apple nog een stuk kleiner.

Ik zou ook eens kijken op youtube naar de ''dot com bubble''.
Alle reacties Link kopieren
.
Maaique schreef:
14-10-2017 11:26
Maar ik woon in Nederland
Veel thuisbezorgd bestellen dan maar ;-D

Ik dacht dat bitcoins al over het hoogtepunt heen was, er zijn mensen héél erg rijk mee geworden. Je kan het ook als een investering zien ipv er actief dingen mee te doen. Als je het geld kan missen (blijkbaar, want je hebt al een pakketje) dan doe je er gewoon niks mee en kijken wat er gebeurt.

Voor wat meer leesvoer google op dingen als 'future of bitcoin' of juist 'history of bitcoin'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar jaar geleden iets van 400 euro aan besteed, is volgens de huidige koers nu 3000 waard. Weet niet of ik het eraf ga halen of nog lekker laat staan.
Ik heb er in 2014 in geïnvesteerd (zie eerder topic geld-recht/bitcoin/list_messages/220891), en op een gegeven moment winst gepakt (te vroeg, maar ja).

Het idee er achter blijft goed. Een "munt" die niet zomaar bijgedrukt kan worden.
Stel dat je in Zimbabwe of Venezuela woont, met belachelijk hoge inflatie, dan is bitcoin een veel betrouwbaarder munt. Dus wat dat betreft zullen er altijd kopers bijkomen, terwijl er geen munten bijkomen = waardestijging.

Ik zou op dit moment niet in durven stappen, de koers is nu wel erg hoog. Ik verwacht een terugval naar € 2.000,-. Maar kan ook zijn dat hij volgende maand twee keer zo hoog staat :-)
https://nl.investing.com/currencies/btc-eur
Alle reacties Link kopieren
Ben je hier niet wat laat mee? Als je heel in het begin geïnvesteerd had, was je nu idd miljonair.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
14-10-2017 11:51
Ben je hier niet wat laat mee? Als je heel in het begin geïnvesteerd had, was je nu idd miljonair.
Ha, dat was precies de reactie die ik in mijn vorige topic kreeg, toen de prijs 1/10e was van wat hij nu is...
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
14-10-2017 11:47
Ik heb er een paar jaar geleden iets van 400 euro aan besteed, is volgens de huidige koers nu 3000 waard. Weet niet of ik het eraf ga halen of nog lekker laat staan.


3000 is heel erg veel. Zou het er nu zeker vanafhalen omdat er nu momenteel veel onduidelijkheid is door China. Deze wil de digitale betaalmethode verbieden en dat schijnt in Bitcoin land ongunstig te zijn.
Mijn Engels is niet super maar op een Amerikaanse Forum heb ik dat zo begrepen.
Pas na november Wordt duidelijk of de hele markt stijgt of dus volledig incrashed.
Heb zelf maar een klein bedrag ingelegd van de week, maar als je nu zo een fors bedrag lan opstrijken zou ik dat nu snel doen voordat je alles kwijt bent.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-10-2017 11:51
Ben je hier niet wat laat mee? Als je heel in het begin geïnvesteerd had, was je nu idd miljonair.


De koers kan toch nog stijgen ( of crashen), helaas nooit eerder van gehoord anders had ik dat wel gedaan.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-10-2017 11:51
Ben je hier niet wat laat mee? Als je heel in het begin geïnvesteerd had, was je nu idd miljonair.
Wanneer je genoeg geld hebt, kun je er natuurlijk altijd nog inversteren. Het blijft alleen wel een vorm van beleggen, dus idd alleen met geld doen wat je eventueel ook kan missen.
Alle reacties Link kopieren
nini28 schreef:
14-10-2017 11:58
3000 is heel erg veel. Zou het er nu zeker vanafhalen omdat er nu momenteel veel onduidelijkheid is door China. Deze wil de digitale betaalmethode verbieden en dat schijnt in Bitcoin land ongunstig te zijn.
Mijn Engels is niet super maar op een Amerikaanse Forum heb ik dat zo begrepen.
Pas na november Wordt duidelijk of de hele markt stijgt of dus volledig incrashed.
Heb zelf maar een klein bedrag ingelegd van de week, maar als je nu zo een fors bedrag lan opstrijken zou ik dat nu snel doen voordat je alles kwijt bent.
Drie tips als je gaat investeren in Bitcoins.

1. Wees geduldig.
2. Probeer door al die markt manipulaties heen te kijken zoals dat met China.
3. Zie het geld dat je inlegt niet als een waarde anders gaan je gevoelens meespelen.

Dit was dus inderdaad het geval 3 weken terug waardoor het naar beneden schoot om daarna weer te verdubbelen.
Alle reacties Link kopieren
vinsent schreef:
14-10-2017 11:58
Ha, dat was precies de reactie die ik in mijn vorige topic kreeg, toen de prijs 1/10e was van wat hij nu is...
Ja, maar 300 en 3000 euro vind ik een groot verschil. Kan me niet voorstellen dat het nog naar 30000 gaat.
Je kan natuurlijk altijd nog investeren.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-10-2017 12:16
Ja, maar 300 en 3000 euro vind ik een groot verschil. Kan me niet voorstellen dat het nog naar 30000 gaat.
Je kan natuurlijk altijd nog investeren.
Marktwaarde van Apple = 800 Miljard.
Martkwaarde van Bitcoin = 90 Miljard.

Vanuit mijn opzicht is (Potentie Bitcoin > Potentie Apple) Maar je weet het natuurlijk nooit. Het mooie van investeren in Bitcoin in tegenstelling tot gokken is dat je altijd je Bitcoins kan omwisselen naar geld. Bij gokken ben je het gelijk kwijt na je inzet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven