Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering kind 19 jaar

17-10-2017 07:33 49 berichten
Onze dochter overweegt en autootje te kopen. Nou weet ik dat een auto verzekeren best veel kost als je jong bent. Inmiddels ben ik aan het meekijken met haar om het zo goed en voordelig mogelijk te regelen. Veel budgetmaatschappijen accepteren geen jongeren en zeker niet met een auto ouder dan acht jaar. Met nul schadevrije jaren betaal je echt de hoofdprijs.

Als ik dezelfde auto verzeker betaal ik ongeveer een derde van wat zij zou betalen, zelfs als ik haar dan opvoer als regelmatige bestuurder. Nou wil ik dat best voor haar doen, maar dan bouwt ze zelf geen schadevrije jaren op en staat de teller op haar 23e nog steeds op nul.

Wat is wijsheid? Laat jullie licht er eens over schijnen. En waarom stem je wat je stemt in de poll?

Verzekering op naam van:

Totaal aantal stemmen: 37

Mijzelf (24%)
Dochter (73%)
Anders (3%)
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 07:38
6.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kon uiteindelijk die schadevrije jaren meenemen naar mijn eerste eigen verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerst op jouw naam zetten, heb ik ook gedaan. Wanneer ze 25 is, wordt het goedkoper, ze verdient dan misschien meer en kan het dan beter betalen.

Het scheelt echt veel.
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-10-2017 07:38
Ik kon uiteindelijk die schadevrije jaren meenemen naar mijn eerste eigen verzekering.

Weet je nog bij welke maatschappij dat was? In heb al een paar maatschappijen benaderd maar die geven aan dat dat niet kan. Het staat ook nergens op de site.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.

Jezelf als hoofdbestuurder opgeven bij een verzekering terwijl je dat niet bent is fraude en als je je dochter als hoofdbestuurder opgeeft dan is de verzekering waarschijnlijk niet goedkoper dan wanneer ze hem zelf afsluit.


Nou zou ik sowieso al geen fraude willen plegen en dat mijn kinderen willen aanleren maar daarnaast de gevolgen die er kleven aan verzekeringsfraude zijn veel te groot om dat risico te lopen voor een paar centen.
Zwartvlekje schreef:
17-10-2017 07:46
Ik zou het niet doen.

Jezelf als hoofdbestuurder opgeven bij een verzekering terwijl je dat niet bent is fraude en als je je dochter als hoofdbestuurder opgeeft dan is de verzekering waarschijnlijk niet goedkoper dan wanneer ze hem zelf afsluit.


Nou zou ik sowieso al geen fraude willen plegen en dat mijn kinderen willen aanleren maar daarnaast de gevolgen die er kleven aan verzekeringsfraude zijn veel te groot om dat risico te lopen voor een paar centen.

Dat is het gekke, dat is het dus wel.

En een paar centen uit jouw bericht zijn fors veel euro's. Waar ik bij Allsecure voor 27,50 en auto kan verzekeren betaalt dochter bij de maatschappijen die haar wel willen accepteren 80 tot 100 euro. Beiden met 0 schadevrije jaren.
Oh en ik wil beslist ook geen fraude plegen, ik zoek alleen de meest voordelige optie.
Andersom schreef:
17-10-2017 07:48
Dat is het gekke, dat is het dus wel.

En een paar centen uit jouw bericht zijn fors veel euro's. Waar ik bij Allsecure voor 27,50 en auto kan verzekeren betaalt dochter bij de maatschappijen die haar wel willen accepteren 80 tot 100 euro. Beiden met 0 schadevrije jaren.
Wat voor verzekering is dat? Ik heb met 0 schadevrije jaren mijn 14 jaar oude auto WA+ verzekerd voor 47 euro per maand. Ik was wel 25 ipv 19 maar kan me amper voorstellen dat dat zo veel scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-10-2017 07:48
En een paar centen uit jouw bericht zijn fors veel euro's. Waar ik bij Allsecure voor 27,50 en auto kan verzekeren betaalt dochter bij de maatschappijen die haar wel willen accepteren 80 tot 100 euro. Beiden met 0 schadevrije jaren.
En dan gebruik je ook de geboortedatum van je dochter? Meestal eindig je dan namelijk met gelijke bedragen.
Kashri schreef:
17-10-2017 07:55
Wat voor verzekering is dat? Ik heb met 0 schadevrije jaren mijn 14 jaar oude auto WA+ verzekerd voor 47 euro per maand. Ik was wel 25 ipv 19 maar kan me amper voorstellen dat dat zo veel scheelt.

19 en 23/24 scheelt echt heel veel. Budgetmaatschappijen nemen bijvoorbeeld al geen jongeren onder de 24/25 en als ze die dan nemen dan nog steeds niet met een auto ouder dan 8 jaar. Daarom zijn ze zo goedkoop natuurlijk, ze nemen geen risicovolle klanten. :lightbulb:
eenhoorn schreef:
17-10-2017 07:58
En dan gebruik je ook de geboortedatum van je dochter? Meestal eindig je dan namelijk met gelijke bedragen.

Dat kun je online nergens invullen bij de proefberekening, je kunt alleen kiezen voor: 'ik zelf,' 'iemand anders' of 'mijn kind'
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-10-2017 07:39
Weet je nog bij welke maatschappij dat was? In heb al een paar maatschappijen benaderd maar die geven aan dat dat niet kan. Het staat ook nergens op de site.
Het is al even terug en nooit officieel op papier gezet. Ik heb in die jaren nooit schade gereden en ze wilde mij al klant houden. Waarschijnlijk iets wat ze niet vooraf af willen spreken. Bij een vriendin is het ook gelukt. Gewoon brutaal zijn en bellen als ze oud genoeg is.
Goh, je hebt gelijk. Lastig.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de maatschappij waar je eigen autoverzekering loopt een 2e auto verzekeren en dan gebruik maken van jouw schadevrije jaren. Met iemand anders als hoofdbestuurder. is gewoon legaal, niks aan de hand.
Spreek uit eigen ervaring.
En als je van verzekering wisselt neem je die jaren altijd mee naar een andere maatschappij. die jaren staan gewoon vast ongeacht waar je verzekerd bent.
daenerys79 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 08:42
30.12% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
17-10-2017 08:37
Je kunt bij de maatschappij waar je eigen autoverzekering loopt een 2e auto verzekeren en dan gebruik maken van jouw schadevrije jaren. Met iemand anders als hoofdbestuurder. is gewoon legaal, niks aan de hand.

Maar dan bouwt mijn kind geen schadevrije jaren op, ook al rijdt ze schade vrij.

En kan dat ook voor een derde gezinsauto? We hebben namelijk ook nog twee zonen, waarvan er één binnen een half jaar ook zijn rijbewijs heeft. Op dit moment voor hem nog geen nood aan een auto, maar wat ik voor de een doe, kan ik de ander niet weigeren.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-10-2017 08:41
Maar dan bouwt mijn kind geen schadevrije jaren op, ook al rijdt ze schade vrij.

En kan dat ook voor een derde gezinsauto? We hebben namelijk ook nog twee zonen, waarvan er één binnen een half jaar ook zijn rijbewijs heeft. Op dit moment voor hem nog geen nood aan een auto, maar wat ik voor de een doe, kan ik de ander niet weigeren.
Nee zelf bouwt ze niet op. maar anders betaalt ze nu per maand extra wat ze vanaf haar 25ste aan korting krijgt, dus dat is om het even.
Een derde auto weet ik niet. ik zou je verzekering bellen.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
17-10-2017 08:44
Nee zelf bouwt ze niet op. maar anders betaalt ze nu per maand extra wat ze vanaf haar 25ste aan korting krijgt, dus dat is om het even.
Een derde auto weet ik niet. ik zou je verzekering bellen.
Ik ga ze ook even bellen, ik vind het alleen zo krom, dat ze zelf bijna nergens terecht kan of tegen extreem hoge bedragen en dat ze als meerderjarige dus ineens haar ouders nodig heeft voor zoiets simpels. En dat ze dus geen schadevrije jaren kan opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dit ook geldt met kinderen, maar ik kreeg een korting via mijn vriend. Ik kocht met 24 mijn eerste auto, hij had toen al 7 jaar een auto en 7 schadevrije jaren. Ik kreeg toen bij dezelfde verzekering een korting op mijn premie, ik kreeg zijn 7 jaar geschonken maar dan wel als zelfstandige verzekering. Als ik schade rijd doet dat niks voor premie van mijn vriend en andersom. Dit heeft de tussenpersoon zo geregeld waar wij alle verzekeringen hebben. Dat was ruim goedkoper dan alle premies die ik zelf op internet vond.
Als je op je 19e verantwoordelijkheid kan hebben om eigen auto te rijden kan je ook verantwoordelijkheid hebben om eigen verzekering af te sluiten dat hoort erbij en ik weet waar ik t over heb
Heb vanaf 18e eigen auto plus verzekering op naam gehad en ik was trots dat ik dat zelf deed
Voordeel was dat ik binnen paar jaar volledige nog claim had en flink minder betaalde
T is namelijk zo dat als jij geen hoofdbestuurder bent ze niet uitkeren indien nodig
Ik weet niet of het anders is tussen ouder / kind, maar als je zeg maar de auto van je / een vriend op jouw naam verzekerd, en die veroorzaakt schade, dan is de kans heel erg groot dat jij heel veel meer premie gaat betalen, of het is zelfs mogelijk dat verzekeringsmaatschappijen je niet meer willen verzekeren.

Ga bij verzekeringsmaatschapijen trouwens nooit voor de laagste premie, het is goed mogelijk dat ze dan moeilijk kunnen gaan doen bij eventuele schade.
Kijk wat rond, soms is het beter iets meer te betalen.
semmy1986 schreef:
17-10-2017 08:57
Als je op je 19e verantwoordelijkheid kan hebben om eigen auto te rijden kan je ook verantwoordelijkheid hebben om eigen verzekering af te sluiten dat hoort erbij en ik weet waar ik t over heb
Heb vanaf 18e eigen auto plus verzekering op naam gehad en ik was trots dat ik dat zelf deed
Voordeel was dat ik binnen paar jaar volledige nog claim had en flink minder betaalde
T is namelijk zo dat als jij geen hoofdbestuurder bent ze niet uitkeren indien nodig

Zo zat ik er tot voor het weekend ook in, maar het gaat echt om heel veel geld. De verzekeringspremie voor een jaar gaat de aanschafprijs overtreffen. De bus nemen naar haar werk is sowieso voordeliger maar de tijden sluiten slecht aan. Zij dacht met een auto heel veel vrijheid te kopen.
Potplant schreef:
17-10-2017 08:58
Ik weet niet of het anders is tussen ouder / kind, maar als je zeg maar de auto van je / een vriend op jouw naam verzekerd, en die veroorzaakt schade, dan is de kans heel erg groot dat jij heel veel meer premie gaat betalen, of het is zelfs mogelijk dat verzekeringsmaatschappijen je niet meer willen verzekeren.

Ga bij verzekeringsmaatschapijen trouwens nooit voor de laagste premie, het is goed mogelijk dat ze dan moeilijk kunnen gaan doen bij eventuele schade.
Kijk wat rond, soms is het beter iets meer te betalen.

Daar zijn we mee bezig!
Andersom schreef:
17-10-2017 09:05
Zij dacht met een auto heel veel vrijheid te kopen.
En dat kost nogal wat, als je zo jong bent. So be it. Dus als ze een eigen auto wil, met alle vrijheden die dat geeft, dan ook de rest.

Als je andere zoon binnenkort ook zijn rijbewijs heeft, zou ik een auto kopen voor de kinderen en de auto zelf verzekeren. Het huis uit = alles zelf regelen. De auto is dan ook niet van de een of de ander, maar van jou
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel goed navragen of ze als hoofdbestuurder echt zelf geen schadevrije jaren opbouwt. In het verleden was dat namelijk wel zo, en dan kon je dat meenemen op je 23e bijv.
Ze werkt, dus gewoon zelf verzekeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven