Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
29-10-2017 09:55
Ik heb het ook een paar keer meegemaakt dat ik een product voor weinig geld verkocht (in de hoop dat de koper er veel plezier van zou hebben) en dan zag ik het een paar dagen, of weken later weer terug op de marktplaats voor een veel hoger bedrag.
Dat stelde me dan wel heel erg teleur. Ik houd bewust mijn prijzen laag omdat ik het leuk vind dat de kopers dan voor weinig geld iets moois hebben.

Maar goed, ik zal wel een watje zijn.
Nee, geen watje, gewoon een mooi mens (ik al meer van je gelezen hier op het forum).
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
29-10-2017 09:55
Ik heb het ook een paar keer meegemaakt dat ik een product voor weinig geld verkocht (in de hoop dat de koper er veel plezier van zou hebben) en dan zag ik het een paar dagen, of weken later weer terug op de marktplaats voor een veel hoger bedrag.
Dat stelde me dan wel heel erg teleur. Ik houd bewust mijn prijzen laag omdat ik het leuk vind dat de kopers dan voor weinig geld iets moois hebben.

Maar goed, ik zal wel een watje zijn.
Ja, dat is niet leuk, maar misschien moet je er anders tegenaankijken. Wie weet zat de persoon die jouw product goedkoop gekocht had wel heel krap bij kas die maand en was hij/zij dolgelukkig dat jouw product met winst kon worden doorverkocht - is het extra geld genoeg geweest om toch WEL de tandartsrekening te kunnen betalen. Om maar iets te noemen. :) Dan zijn er zelfs twee mensen blij geworden van jouw product!
Alle reacties Link kopieren
Francieneke dat vind ik juist de charme van mp dat je mensen blij maakt! Vooral blijven doen hoor. En ach dan ben je maar een watje, ben ik ook. Ik doe nl het zelfde. Verkoop vooral kleding van mijn kinderen en doe bewust aan lage prijzen. Nog een voordeel is dat ik er dan sneller vanaf ben. En als iemand meer koopt maak ik er helemaal een leuke prijs van met een klein cadeautje en briefje erbij. Ik kan echt genieten van een berichtje terug dat ze er zo blij mee zijn. Dat vind ik veel leuker dan er de hoofdprijs voor krijgen.
Tja en soms weet ik dat ik te maken heb met een handelaar en ach dan denk ik succes ermee, die hebben er vaak ook weer werk aan denk ik dan maar. Ieder zijn sport en ik ben alleen maar blij dat ik niet zo mijn geld hoef te verdienen ;)
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Laatst een artikel gekocht op MP. Iets wat we niet heel veel zouden gebruiken maar kortstondig tijdens onze vakantie toch wel zeer handig zou zijn. Er stonden er best wel wat op MP, de meeste vanaf 30 euro. Eentje had echter een vraagprijs van een tientje; een wat ouder model maar het zag er op de foto's prima uit. Zeven euro geboden - want het stond er al even op en had nog nul biedingen ontvangen - en een paar minuten later werd het bod geaccepteerd. Dezelfde middag hebben we het artikel opgehaald. Toen we in de auto zaten op de weg terug kreeg ik nog een berichtje dat er iemand een hoger bod geplaatst had.

Toen heb ik toch wel even gegniffeld van genoegen.

Overigens hebben we het ding nu ruim een jaar in huis en we hebben het echt nog nooit gebruikt, dus ik ben blij dat we niet voor een duurdere variant zijn gegaan. Verder werkt het gewoon nog prima...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Iemand reageert met een bod, ik ga accoord. Ik hoor niets meer en na een dikke 24 uur verwijder ik het bod.
Paar uur later de vraag waarom ik het bod verwijder. Omdat koper niet reageert terwijl het berichtje volgens de vinkjes op Marktplaats wel gelezen is........
Nog een keer aangegeven dat koper het nog steeds kan overnemen voor het bod.
En het blijft weer stil.
Denk dat ik het maar aan iemand anders verkoop.
Alle reacties Link kopieren
Dolfine dat vind ik dus altijd zo lastig maar na mijn laatste ervaringen waarbij de communicatie zo stroperig ging en de koper op het laatste toch afzag van de aankoop zeg ik verkoop aan iemand anders.
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Francieneke vroeg nog op welke site ik de gegevens van mijn oplichtster had gezet, dat is www.nepwekker.nl daar plaatsen ze wel direct alle gegevens bij de 1e melding ipv pas na 3meldingen wat ze bij politie.nl doen. Hier kun je dus ook de bankgegevens controleren voor je geld overmaakt.
lizenlotte schreef:
29-10-2017 14:30
Francieneke vroeg nog op welke site ik de gegevens van mijn oplichtster had gezet, dat is www.nepwekker.nl daar plaatsen ze wel direct alle gegevens bij de 1e melding ipv pas na 3meldingen wat ze bij politie.nl doen. Hier kun je dus ook de bankgegevens controleren voor je geld overmaakt.


Wow, fijn, dank je wel!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet eens op die vinkjes gelet.

Gistermorgen een bod op een zwaar artikel. Ik sta op punt dagje weg te gaan, mail of koper gelezen heeft dat ze het zelf het trappenhuis door moet sjouwen en dat ik s avonds contact opneem voor een afspraak. Dat ik dus akkoord ben met het bod. Ik reserveer het artikel.
Geen antwoord.

s Avonds een paar voorstellen wanneer het product kan worden opgehaald.
Geen antwoord.

Alles is wel gelezen. Iemand gaf me de tip het op FB te verkopen dus ik heb me daar maar voor aangemeld, voor zo'n groep. Gedoe zeg.
Je kunt méér.
illiana schreef:
29-10-2017 10:40
Ja, dat is niet leuk, maar misschien moet je er anders tegenaankijken. Wie weet zat de persoon die jouw product goedkoop gekocht had wel heel krap bij kas die maand en was hij/zij dolgelukkig dat jouw product met winst kon worden doorverkocht - is het extra geld genoeg geweest om toch WEL de tandartsrekening te kunnen betalen. Om maar iets te noemen. :) Dan zijn er zelfs twee mensen blij geworden van jouw product!

Ach, dat is ook weer zo! :-)
Relaxingatthelake schreef:
29-10-2017 10:09
Nee, geen watje, gewoon een mooi mens (ik al meer van je gelezen hier op het forum).
Wat lief, dank je wel! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Offtopic maar ik had vandaag een leuke mevrouw, netjes op tijd, gepast geld, ze sjouwde zelf het artikel en ze was er heel blij mee.
Dat geeft de burger weer moed, want ik had het bijna opgegeven ;-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alvast marktplaats aan het afspeuren naar sint-cadeaus en zo kwam ik terecht op een adv met mooi speelgoed.
Mijn bod werd geaccepteerd en aangezien ik veel in die regio ben voor t werk zou ik t op halen. Beetje heen en weer bericht om hier wat over af te spreken. Ging een beetje lastig omdat ophalen eigenlijk alleen kon op tijdstippen die met mijn werk weer niet uitkwamen. Uiteindelijk zeg ik dat ik e.e.a. wel zó zal plannen dat ik volgende week wel op een bepaalde tijdstip kan langskomen.
Dan neemt het gesprek ineens een andere wending, begrijp ik dat het een mannelijke verkoper is (Geen idee waarom maar ik was in de veronderstelling dat ik met een vrouw aan het berichten was, niet dat het iets uitmaakt hoor maar ok..) en zegt hij:

'ik vind het eigenlijk wel gezellig om met jou te praten zo'
*toen reageerde ik even niet*
'En jij?'
**en toen reageerde ik nog steeds maar even niet**
'Of hou je daar niet van?'

Ik heb gereageerd dat ik niet weet waar hij heen wil maar dat ik alleen maar wat leuks zocht als cadeau voor mijn kinderen.
Krijg ik terug; weet ik hihi

(Hihi?!?!?!?!?!!!!)

Nou uhhh, ik weet nog zo net niet of ik dat nog ga ophalen daar.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet doen Summer. En als het echt een geweldige koop is, misschien iemand meenemen.
Je kunt méér.
Tot heden heb ik geen vervelende ervaringen meegemaakt op MP.
Recentelijk nog een mooie schoenenkast (ikea) gescoord, ze hielpen
me zelfs met het dragen naar de auto. Ik zeg altijd; wie goed doet, goed ontmoet.

Ook is mij opgevallen dat de hogere klasse (gezinnen) hun aankopen vaak zo goed als nieuw, tegen een vrij redelijke prijs meegeven. Laatst nog een trendy, zware boekenkast gekocht .Duidelijk communiceren, ja of te nee zonder al teveel poespas.

Ook bij verzending via Post NL stuur ik netjes de barcode door. Zodra de wederpartij het pakje heeft ontvangen,
wordt de advertentie verwijderd.
Zo had ik een paar weken geleden gratis matrassen op de mp staan. Ze waren van mijn kinderen geweest, niet vies, maar wel gebruikt natuurlijk.
Er belde een man op, helemaal uit Brabant, vertelde hij. Hij had wat vragen over de matrassen, of er vlekken in zaten met name. Ik antwoordde dat er op een matras een verfvlek zat, maar dat ze verder eigenlijk heel schoon waren.
En toen legde de man uit dat hij op zoek was naar echte vieze, intensief gebruikte matrassen....
Hij durfde dat niet in zijn eigen regio te doen ("ik schaam me dood, maar in het noorden zijn de mensen een stuk vrijer"), maar hij was bereid helemaal naar Groningen te komen voor lekker vieze matrassen..

Brrrrrrr....ieder z'n meug hoor, maar ik vond het nogal goor! :-D

Ik heb hem vriendelijk succes gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jonge zoon heeft een computerspel gekocht op MP. De verkoper heeft wel het geld geïnd maar heeft weinig haast met leveren en laat niets meer horen. Ik begin te vermoeden dat we zijn opgelicht. Het gaat om een klein bedrag maar toch wel vervelend. En als hij dit bij veel mensen doet kan hij toch een leuk bedrag bij elkaar verdienen zonder dat het gevolgen heeft.
Kun je nog iets doen als gedupeerde koper? Als ik op Marktplaats info zoek over niet leverende verkopers heb ik niet de indruk dat ze er iets aan doen of willen dat je het meldt. Gewoon risico van het kopen op deze site?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Hier ook ergenis nu.
Heb een artikel te koop staan voor echt een redelijke prijs. Reactie gekregen met 10tje onder de prijs die ik wil, oké, prima en akkoord.
Dus dat heb ik dezelfde dag teruggestuurd, dat het oké is.
Nu 3 dagen later zijn de vinkjes nog niet groen en dus nog steeds niet gelezen.

Waarom biedt je op iets en houd je vervolgens de boel niet in de gaten? Pff
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
29-10-2017 14:30
Francieneke vroeg nog op welke site ik de gegevens van mijn oplichtster had gezet, dat is www.nepwekker.nl daar plaatsen ze wel direct alle gegevens bij de 1e melding ipv pas na 3meldingen wat ze bij politie.nl doen. Hier kun je dus ook de bankgegevens controleren voor je geld overmaakt.
ah, lees nu dit. Deze ga ik onthouden!
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
francieneke schreef:
01-11-2017 07:17
Zo had ik een paar weken geleden gratis matrassen op de mp staan. Ze waren van mijn kinderen geweest, niet vies, maar wel gebruikt natuurlijk.
Er belde een man op, helemaal uit Brabant, vertelde hij. Hij had wat vragen over de matrassen, of er vlekken in zaten met name. Ik antwoordde dat er op een matras een verfvlek zat, maar dat ze verder eigenlijk heel schoon waren.
En toen legde de man uit dat hij op zoek was naar echte vieze, intensief gebruikte matrassen....
Hij durfde dat niet in zijn eigen regio te doen ("ik schaam me dood, maar in het noorden zijn de mensen een stuk vrijer"), maar hij was bereid helemaal naar Groningen te komen voor lekker vieze matrassen..

Brrrrrrr....ieder z'n meug hoor, maar ik vond het nogal goor! :-D

Ik heb hem vriendelijk succes gewenst.

Zo heb ik eens iemand gehad die reageerde op een paar schoenen die ik te koop had. Of er een zweetgeur aan zat. Dat was niet zo, toen kreeg ik het verzoek om er in blote voeten een paar dagen in te lopen zodat er een geur in kwam. Ik heb dat ook meteen afgekapt, geen idee of het serieus was of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was op zoek naar My Little Pony speelgoed voor Sinterklaas. Leuke verzameling gezien, vraagprijs was prima dus ik mail dat ik het voor vraagprijs graag wil overnemen. Dat is goed, dus ik maak geld over en geef adres. Verkoopster had ook nog Barbiespullen die ik er ook wel bij mocht hebben. Twee dagen later komt het pakketje binnen, zit er wel Little pony speelgoed in maar totaal ander huis en paardjes dan er op de Marktplaatsfoto staan! Wel allemaal My little pony, veel meer dan er op de foto bij de advertentie stond en inderdaad een leuke hoeveelheid Barbiespullen.

Had de verkoopster geen echte foto genomen maar gewoon een foto gekopieerd vanuit Google. :-D
Alle reacties Link kopieren
Tafeltje gratis af te halen gezet. Mail van iemand die hem graag wilde hebben, waar in de stad ze hem kon afhalen. Uitgelegd en ze vond dat te ver, had alleen een fiets en dat ging niet lukken want zij woonde aan de andere kant van de stad. " Prima, daar werk ik, dus als je wilt breng ik het even langs." Dat vond ze fantastisch, adres gegeven, maandag tussen 10 en 10.30 afgesproken. Sta ik daar om kwart over 10 met mijn tafeltje....is er niemand thuis :-( Ik heb het voor de deur gezet en ben weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
Summerwoman schreef:
31-10-2017 20:23
Ik ben alvast marktplaats aan het afspeuren naar sint-cadeaus en zo kwam ik terecht op een adv met mooi speelgoed.
Mijn bod werd geaccepteerd en aangezien ik veel in die regio ben voor t werk zou ik t op halen. Beetje heen en weer bericht om hier wat over af te spreken. Ging een beetje lastig omdat ophalen eigenlijk alleen kon op tijdstippen die met mijn werk weer niet uitkwamen. Uiteindelijk zeg ik dat ik e.e.a. wel zó zal plannen dat ik volgende week wel op een bepaalde tijdstip kan langskomen.
Dan neemt het gesprek ineens een andere wending, begrijp ik dat het een mannelijke verkoper is (Geen idee waarom maar ik was in de veronderstelling dat ik met een vrouw aan het berichten was, niet dat het iets uitmaakt hoor maar ok..) en zegt hij:

'ik vind het eigenlijk wel gezellig om met jou te praten zo'
*toen reageerde ik even niet*
'En jij?'
**en toen reageerde ik nog steeds maar even niet**
'Of hou je daar niet van?'

Ik heb gereageerd dat ik niet weet waar hij heen wil maar dat ik alleen maar wat leuks zocht als cadeau voor mijn kinderen.
Krijg ik terug; weet ik hihi

(Hihi?!?!?!?!?!!!!)

Nou uhhh, ik weet nog zo net niet of ik dat nog ga ophalen daar.
Ik kreeg ook een keer een vage reactie op iets wat ik opgestuurd had.

Was iets van: Vandaag het pakket opgehaald, maar jij zat er niet bij en nog wat vaag geneuzel, ging ook om een kinderartikel.
Ik heb maar niet gereageerd en was allang blij dat die pipo mijn adres niet had.
Alle reacties Link kopieren
En nog een ergernis vandaag. Gisteren een bod gekregen, wilde het vandaag ophalen. Het was een prima bod dus ik ga akkoord. vraag wanneer ze dan precies langs wil komen. Daar wilde ze vanochtend op terugkomen. Maar nu nog niets gehoord. Heb het artikel wel al te voorschijn gehaald, want man moest daarbij helpen. Het staat nog wel op zolder, maar daar staat het nu wel een beetje in de weg, dus hoop dat ze vandaag nog wel komt.
Alle reacties Link kopieren
Pffff dinsdag een bod gekregen van €2 5 voor een eettafel en 4 stoelen. Vraagprijs was €40, maar wil er vanaf dus prima.
Ik kan elke avond na 19.00, maar dat is veeeeeel te laat. Nou prima, dan zaterdag ochtend.

Komt ie net aan en wil hij nog afdingen vanwege de staat. (die overigens precies op MP beschreven staat)

Ik zeg dat ik akkoord was met €25 en niet naar beneden ga. Vraagt hij of ik niet meer te koop heb. Ehh, nee dan had ik dat ook op MP gezet. Hij zag in de rommelkamer ook een ventilator en stofzuiger, of hij dat ook niet mocht jopen, alles voor €25. Dus ik zeg nogmaals dat ik € 25 voor de tafel met stoelen wil hebben. Hij vond mij erg moeilijk maar dan toch akkoord.

Of ik even wou helpen sjouwen (massief eiken tafel in 4 delen). Ik geef aan dat ik dat niet red door een blessure. Nou dan wou hij later in de week terug komen maar nu vast betalen. We maken een afspraak in de avond (wat ineens wel kan) en hij wil gaan. Dus ik vraag mijn geld. Oh ja natuurlijk, hier is €15. Ik zeg dat hij zojuist had gezegd alvast te betalen. Niet een aanbetaling. Die man was constant bezig een afspraak iets aan te passen. Ik vroeg waarom hij vandaag een afspraak had gemaakt als hij zelf die tafel niet kon sjouwen. Hij had bedacht dat er wel een man zou zijn die dat zou doen!

Dat in combinatie met zijn gedraai was voor mij de druppel. Heb hem de deur uit gezet, werd ie nog boos op mij omdat ik zijn tijd had verdaan!
:thunder: :puh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven