Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
dianaf schreef:
17-11-2017 09:05
malifeasmie , slim om eens bij een professional te vragen wat ze er zelf voor zouden vragen. Dat heb ik ook gedaan toen ik mijn scooter ging verkopen. Geinformeerd bij de scooterhandelaar of hij hem wilde overnemen, en hij gaf aan dat ik via marktplaats ed er meer voor kon krijgen. Vond ik echt heel netjes van hem.
Jaa klopt ben er ook heel blij mee! Jammer alleen van dat er eerst een tijd is dat je op Marktplaats allemaal onzinreacties krijgt, maar ik weet uit ervaring dat mensen die echt geinteresseerd zijn vaak zelfs meer aanbieden dan de "taxatie".
Oh, verkopen van een scooter lijkt mij eng. Ben je niet bang dat de koper niet terugkomt van de proefrit? Hoe kan je dat voorkomen? Rijbewijs vragen en vasthouden of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
23-10-2017 10:11
De meeste dingen verkoop ik idd voor minder, maar zoals gezegd ben ik er vrij zeker van dat ik dit wel voor 70 eur kwijtraak. Misschien niet in 3 dagen maar wel over een maand. Vooral tegen december ontstaat er altijd een beetje gekte op MP, is mijn ervaring.

Alleen al het feit dat er zoveel reacties komen geeft aan dat het een populair artikel is wat echt niet voor een duppie weg hoeft (staat ook niet in de weg)

Ik vond vooral die laatste reactie wel opmerkelijjk. Als hij/zij nou zou schrijven 'ik bied 50 want nieuw kost het 60' dan had ik het nog begrepen. Maar dit raakt kant noch wal.
Ik quote mezelf ff want ik ben mijn item kwijt voor de vraagprijs :cheer2:

Heb een hele hoop onzinberichten moeten verwijderen, 1 afspraak die op het laatste moment toch niet doorging, maar vandaag een mail van iemand die het vanavond wilde ophalen. Was een beetje sceptisch maar ze kwamen op het afgesproken tijdstip en waren er blij mee.

Heb echt heel veel verkocht de afgelopen weken, erg fijn

Vandaag wel weer 3 berichten in twee uur van iemand, of ik het nog verkoop, dat ze het wil hebben en of ik de berichten wel lees. Ja hoor, maar ik ben niet iemand die 24/7 online zit. Geduld is een schone zaak 8-)
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag wat jullie zouden doen.
Ik heb geboden op iets, en kreeg een reactie terug dat ik het voor iets meer mocht ophalen.
Ik heb een berichtje terug gestuurd dat dat akkoord is en wanneer dat zou kunnen.
Krijg ik een berichtje terug : Er komt eerst iemand anders volgende week kijken, en als die niet wilt dan mag jij hem ophalen..
Vind het vrij raar om dan met mij tot een akkoord te komen qua bedrag , en dan al een afspraak te hebben met iemand..
Alle reacties Link kopieren
Ohw en van de week had ik ook zoiets.
Iemand bood meerdere artikelen aan.
De dingen die ik wilde kwamen qua bedrag bij elkaar opgeteld uit op 22 euro.
Ik een berichtje gestuurd of ik die drie producten voor 20 euro kon overnemen ( want ik dacht rond bedrag dus makkelijk ).
Krijg ik een berichtje terug : Voor 25 euro mag je het ophalen :roll:
Dus ik stuur nog terug : maar los opgeteld is het 22 euro?
Krijg ik terug : oh ja oké, voor 21 euro mag je het ophalen.
Ging me echt niet om die ene euro maar heb het wel laten zitten..
Hmm hier erger ik me aan de verkoper..
duur item. vraagprijs is 400 euro. Ik bied 375 exclusief verzendkosten. Hoor niets. Oke, dat kan.. Ik bied 400 exclusief verzendkosten. Bericht wordt wel gelezen, maar geen reactie. Ik stuur, enkele dagen later, de vraag wat hij/zij er dan voor wil hebben, als zelfs de vraagprijs niet voldoende is. Zelfs daar geen reactie op..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op vrijdag gevraagd of koper nog interesse heeft. Ik hoor een paar dagen niks en ga op zondag met een andere geïnteresseerde in zee.

Op maandag bericht van koper 1. Jahoor heeft interesse, wanneer kan hij/zij ophalen.

Uitgelegd dat ik niet wist wat het betekende dat ik een aantal dagen niks hoorde en daarom met een andere koper verder ben gegaan. Nu krijg ik verwijten dat dat niet netjes is bladiebla. Vind het vervelend dat het zo loopt, koper 1 had een goed bod gedaan. Maar waarom doe je er dan drie dagen over om te reageren?
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
21-11-2017 15:22
Ik heb op vrijdag gevraagd of koper nog interesse heeft. Ik hoor een paar dagen niks en ga op zondag met een andere geïnteresseerde in zee.

Op maandag bericht van koper 1. Jahoor heeft interesse, wanneer kan hij/zij ophalen.

Uitgelegd dat ik niet wist wat het betekende dat ik een aantal dagen niks hoorde en daarom met een andere koper verder ben gegaan. Nu krijg ik verwijten dat dat niet netjes is bladiebla. Vind het vervelend dat het zo loopt, koper 1 had een goed bod gedaan. Maar waarom doe je er dan drie dagen over om te reageren?
Hier hoef je je echt niet schuldig om te voelen hoor!
Is inderdaad belachelijk om pas na dagen te reageren als je in onderhandeling bent met iemand.
En als een ander je dan voor is dan heb je pech, had hij/zij het maar meteen moeten afhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel :)

Ja ik wil het echt graag netjes doen maar heb wel als regel dat als iemand na 24 uur nog niet gereageerd heeft, ik met de volgende in zee ga.

Hij begon alleen een beetje op de man te spelen en toen bleek ook nog dat een bekende van hem hier laatst geweest is voor een koop dus dat hij aan mijn gegevens kan komen. Ik vond het vervelend...
Je kunt méér.
Ik vind het ook zo irritant als mensen niet reageren. Mijn aquarium staat nu al lang te koop en ik blijf de prijs maar verlagen. Nu vraag ik er 95 euro voor, staat duidelijk in de advertentie dat het een vaste prijs is, dat ik niet omlaag ga. Blijf maar reacties krijgen van mensen die 50 euro bieden omdat ze van ver moeten komen. Ja alsof dat mijn probleem is? Dan moet ik je benzine maar gaan betalen?

Net eentje die het wel wilde hebben voor 95 euro, maar moest vervoer regelen. Ik vroeg om een reactie maar niks meer gehoord. Daarna bied er eentje 110 euro om het vrijdag op te halen. Heeft duidelijk serieuze interesse. Dus ja dan ga ik daarvoor, moet je maar eerder reageren. Wat die eerste daarvan vind boeit me niet zo.
Het is al zover onder mijn originele vraagprijs dat ik voor de hoogste bieder ga. Lijkt me logisch.

Ook zit ik nog te zoeken naar een kat via MP, zag vandaag een leuk katje staan dat per se vandaag weg moest. Toen ik even doorvroeg waarom bleek dat het poesje niet met de eerste poes samen kan, de eerste poes blaast. Toen ik vroeg hoelang ze het poesje hadden zei ze een week.
Dus ik maar even zo vriendelijk mogelijk uitgelegd dat het normaal katten gedrag is en dat ze zich maar even beter in moet lezen voor ze het meteen op MP dumpen na een week. Dat nam ze gelukkig heel positief op en ze is nu aan het zoeken naar meer informatie. Ik zou sowieso geen poes nemen die net een week bij een ander gezin zit, lekker al die stress voor dat beest. Vind dat mensen wel snel opgeven met dieren vaak. Wat is nou een week?

Ik had laatst mijn oog op een katje laten vallen maar die was nog nooit met andere katten geweest, dus ik moest er even over nadenken. Dat had ik gezegd, dat ik vanzelfsprekend even moest denken over of het wel een goede match was voor mijn kat. Dag erna besloten om toch te kijken of het zou klikken, krijg ik een mailtje terug met : nee jouw kans is geweest. Had je hem maar meteen moeten reserveren.

Lekker toontje hoor. :nooo:
Gek nou he, dat mensen even moeten denken over de aanschaf van een nieuw huisdier? Zeker als jij er als verkoper nul informatie over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn MP ergernis van dit moment... ik verkoop niet meer :-(
Geen idee hoe het komt (verkoop vooral kleding en speelgoed van mijn kinderen). Maar ik heb de afgelopen 2 maanden super verkocht en nu in ene niets meer....
Andere ook last of een briljante tip ;-)
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
22-11-2017 19:43
Mijn MP ergernis van dit moment... ik verkoop niet meer :-(
Geen idee hoe het komt (verkoop vooral kleding en speelgoed van mijn kinderen). Maar ik heb de afgelopen 2 maanden super verkocht en nu in ene niets meer....
Andere ook last of een briljante tip ;-)
Hier ook 2 maanden matig tot niks, nu 2 maanden echt top en nu weer bijna 4 weken niks :roll: Ook geen pijl op te trekken, dingen waar ik al maanden mee loop te zeulen raakte ik ineens kwijt en items waarvan ik denk daar loopt iedereen warm voor lopen niet.

Ik ga het daarom is op een snuffelmarkt proberen, ben nu heel mijn huis aan het uitpluizen en aan het consuminderen :lol:
Verhalen die beginnen met dat het voor een gehandicapt iemand is.
Wat diegene niet kan en dus helemaal blij zou zijn met wat ik verkoop.
Wat verwacht je dan? Dat ik uit medelijden iets van de prijs afhaal?
Ik probeer wat te verkopen, hoef geen heel verhaal daarover te horen.

Ow en gratis huisdieren die op marktplaats staan.
Gister weer een hond die onder de hoog risico honden valt.
Wat ik zelf juist leuke honden vind! Mits ze een goede opvoeding krijgen maar dat geldt voor alle honden wel.
Je zet zo n hond er toch niet gratis op, je weet toch dat er een dikke kans is dat hij niet goed terecht komt.
En dan een kort tekstje erbij met "hij moet weg".Alsof het een pak melk is >:-(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje raar dat jullie werken met een vaste prijs. Dat is niet passend bij marktplaats.

Als je iets wilt voor minimaal 50 euro moet je het voor 60 erop zetten. Zo gaat het. Vind ik.

Verder zijn jullie prijzen wellicht te hoog. Een aquarium kun je nieuw ook al kopen voor 80 euro en een super grote al voor 120. Waarom zou je dan voor die 25 euro verschil een 2e handse kopen?

Aquariums staan online ook voor 50 euro of zelfs gratis erop.

Dit is een voorbeeld wil jou niet aanvallen, maar denk dat sommige hier misschien te veel verwachten qua prijs.

2e hands is denk ik 33% van de nieuwprijs. Dus 1, 3e. Misschien iets hoger 40% maar ben bang dat merendeel echt niet meer wil betalen.

Maar goed, ik vind dus dat vaste prijs op marktplaats ongebruikelijk is. Het is een site waar het normaal is te onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
22-11-2017 19:43
Mijn MP ergernis van dit moment... ik verkoop niet meer :-(
Geen idee hoe het komt (verkoop vooral kleding en speelgoed van mijn kinderen). Maar ik heb de afgelopen 2 maanden super verkocht en nu in ene niets meer....
Andere ook last of een briljante tip ;-)
Hier gaat het juist als een speer, moet elke dag pakketten wegbrengen wat eigenlijk nogal irritant is ivm andere druktes van verjaar- en feestdagen! Maar ben blij dat ik er vanaf ben, en hoop dat de ontvangers ook blij zijn met hun koopjes.

Bedenk wel dat de leukste artikelen het snelst verkopen en je daarna langer met de 'achterblijvertjes' blijft zitten. Maar mijn ervaring is dat uiteindelijk alles wel weggaat, al dan niet na aanpassingen in de advertentie. Soms verander ik na een tijd van vaste prijs naar vrij bieden of juist andersom. Gewoon een beetje proberen.

Hoe flexibel ik ben met de prijzen hangt af van hoe graag ik er vanaf wil en wat de wederverkoopwaarde is. Vaak doe ik dingen voor een habbekrats weg maar mijn ervaring is dat duurdere merkartikelen nog makkelijk voor de helft of meer van de nieuwprijs verkocht worden. Daar ga ik de eerste paar weken dat het het online staat dus geen (forse) compromissen aan, tenzij het echt in de weg staat maar dat is zelden het geval.
nashville schreef:
06-11-2017 11:46
Zit me ook zwaar te irriteren. Heb een super leuk jasje gezien op Marktplaats. Houd zelf niet van onzinbiedingen dus heb meteen de vraagprijs geboden. Krijg ik terug: Ik wil het nog een paar dagen aankijken.

Ik snap wel dat je er misschien meer voor kunt krijgen, maar doe dan je vraagprijs gewoon omhoog.. Of zet in je advertentie dat je hem bijvoorbeeld een paar dagen wilt laten staan in plaats van gewoon tevreden zijn met je vraagprijs.
Dit vind ik dan weer heel normaal. Als ik de biedoptie aan zet met een vraagprijs, dan is de vraagprijs meer een indicatie. Dus dan wacht ik ook andere bieders af. Als je met een te hoge vraagprijs start, reageert er niemand namelijk. Ik geef wel altijd aan wanneer ik de beslissing neem. Dus, dat ik uiterlijk een week later de knoop doorhak.
Alle reacties Link kopieren
ik viel in herhaling :-)
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
14-11-2017 22:26
Inderdaad, ik verzend niet meer met 'Kiala' sinds het UPS geworden is. Veel te omslachtig. Pakketpunt is in het dorp maar de site is echt een crime.
Heb ook een DPD punt in de buurt dus tegenwoordig bied ik alleen dat aan (4 euro), naast PostNL.
UPS is inderdaad drama! Ik verstuurde altijd met Kiala en toen dat UPS werd heb ik 2x UPS geprobeerd. Wat een gedoe met die site. Super onoverzichtelijk en je moet 20.000 dingen invullen. Vervolgens kreeg ik van maar 1 van de pakketten een bericht in mijn e-mail. Ik in de rats, want geen idee of en wanneer het pakket zou aankomen, want ik had daardoor geen trackingnummer (ik was zo stom geweest om niet voor het wegbrengen het trackingnummer te noteren of het pakket te fotograferen, bij Kiala en PostNL ging dat tot nu toe immers altijd goed). E-mail gestuurd naar de klantenservice van UPS en die kwam na 2 weken nog eens met een reactie dat het pakket inmiddels was afgehaald. Ja, dat had ik inmiddels van de koper ook al gehoord...

Maar het volgende sloeg hem echt: ik kreeg gisteren 2 enveloppen in de bus van UPS met een factuur. Dat mijn creditcard verlopen was en ik voor beide pakketten nog even 4,05 euro kon betalen. Maar ik had met Ideal betaald en het is van mijn rekening afgeschreven! Ik belde vanochtend met dit verhaal, zeggen ze aan de telefoon doodleuk: "Oh, gaat het om een rekening van 4,05 euro? Dan komt het doordat iemand op de verkeerde knop gedrukt heeft." Geen excuus verder, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik vraag me af wat er gebeurd was als ik het wel betaald had, makkelijk verdiend voor ze dan.

Ik verstuur in ieder geval nooit meer iets met UPS. Kopers mogen van mij kiezen tussen DPD, DHL en PostNL, daar heb ik wel goede ervaringen mee.
Moon-Alisa schreef:
21-11-2017 15:22
Ik heb op vrijdag gevraagd of koper nog interesse heeft. Ik hoor een paar dagen niks en ga op zondag met een andere geïnteresseerde in zee.

Op maandag bericht van koper 1. Jahoor heeft interesse, wanneer kan hij/zij ophalen.

Uitgelegd dat ik niet wist wat het betekende dat ik een aantal dagen niks hoorde en daarom met een andere koper verder ben gegaan. Nu krijg ik verwijten dat dat niet netjes is bladiebla. Vind het vervelend dat het zo loopt, koper 1 had een goed bod gedaan. Maar waarom doe je er dan drie dagen over om te reageren?
Jaaah, dit gebeurt zo vaak!

Ik doe het nu zo, bij interesse van koper 2, meld ik koper 1 dat als ik voor (einde van de dag, morgenochtend oid) niks meer hoor, dat ik met koper 2 in zee ga.

Koper 2 zeg ik dat ik nog één reminder naar koper 1 stuur en dat als die niet doorkomt, het voor koper 2 is. Koper 2 begrijpt dat vaak wel, want ik zet een item op “gereserveerd” zodra ik overeenstemming heb. Dus die weet al dat er iemand anders was.

Als koper 1 dan later komt klagen, heb ik mijn straatje schoongeveegd. Ik heb je gewaarschuwd.

Ik begrijp sowieso nooit hoe mensen dat doen. Ze brengen een bod uit en dan, floeps, patsboem, doei, computer uit ofzo? Dat houd je dan toch even in de gaten? Ik reageer altijd heel snel. Maar helemaal als je in gesprek bent, dan haak je toch niet opeens af?

Ik heb zelf de app, da’s helemaal makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
23-11-2017 09:59
Ik vind het een beetje raar dat jullie werken met een vaste prijs. Dat is niet passend bij marktplaats.

Als je iets wilt voor minimaal 50 euro moet je het voor 60 erop zetten. Zo gaat het. Vind ik.

Verder zijn jullie prijzen wellicht te hoog. Een aquarium kun je nieuw ook al kopen voor 80 euro en een super grote al voor 120. Waarom zou je dan voor die 25 euro verschil een 2e handse kopen?

Aquariums staan online ook voor 50 euro of zelfs gratis erop.

Dit is een voorbeeld wil jou niet aanvallen, maar denk dat sommige hier misschien te veel verwachten qua prijs.

2e hands is denk ik 33% van de nieuwprijs. Dus 1, 3e. Misschien iets hoger 40% maar ben bang dat merendeel echt niet meer wil betalen.

Maar goed, ik vind dus dat vaste prijs op marktplaats ongebruikelijk is. Het is een site waar het normaal is te onderhandelen.

Tja, ik zie zoveel mensen, zoveel wensen. Het is nu eenmaal mogelijk om aan te geven dat je een minimale of vaste prijs hebt. En ik zie toch veel mensen die aangeven een vaste prijs te hanteren. Het is wel lekker duidelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer me aan mensen die om mijn uiterste prijs vragen en daarna een bod doen wat nog niet de helft is van mijn genoemde uiterste prijs :whip:
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
23-11-2017 10:34
Hier gaat het juist als een speer, moet elke dag pakketten wegbrengen wat eigenlijk nogal irritant is ivm andere druktes van verjaar- en feestdagen! Maar ben blij dat ik er vanaf ben, en hoop dat de ontvangers ook blij zijn met hun koopjes.

Bedenk wel dat de leukste artikelen het snelst verkopen en je daarna langer met de 'achterblijvertjes' blijft zitten. Maar mijn ervaring is dat uiteindelijk alles wel weggaat, al dan niet na aanpassingen in de advertentie. Soms verander ik na een tijd van vaste prijs naar vrij bieden of juist andersom. Gewoon een beetje proberen.

Hoe flexibel ik ben met de prijzen hangt af van hoe graag ik er vanaf wil en wat de wederverkoopwaarde is. Vaak doe ik dingen voor een habbekrats weg maar mijn ervaring is dat duurdere merkartikelen nog makkelijk voor de helft of meer van de nieuwprijs verkocht worden. Daar ga ik de eerste paar weken dat het het online staat dus geen (forse) compromissen aan, tenzij het echt in de weg staat maar dat is zelden het geval.
Het rare is dat dit geen overblijvertjes zijn maar nieuwe spullen (dus nieuwe aanwas). Ik denk zelf dat het komt omdat het winterkleding is en iedereen inmiddels wel is voorzien? Misschien maar speelgoed erop gaan zetten met sint en kerst in aantocht.

Qua prijzen doe ik het ook zoals jij.

Bij kinderkleding zet ik wel een vraagprijs bij en daar wil ik wel van afwijken als het er al wat langer op staat of als mensen meerdere dingen kopen (en dat gebeurt vaak). Mijn ervaring is als ik het er niet bij zet mensen echt belachelijk laag gaan bieden. Daar heb ik gewoon geen zin in.

Bij spullen waarvan ik al blij ben dat ik er wat voor krijg zet ik bieden. Dat mag dan echt weg voor wat de gek er voor biedt.
Karma, en alles komt goed
Even een vraagje hoor... ik heb een elektronisch product op MP gezet met in de tekst duidelijk erbij dat ik het ding niet meer aan krijg en dat kabel X ontbreekt. Nu kreeg ik een bod van iemand, dat is akkoord, en een afspraak maken was moeilijk, maar is uiteindelijk gelukt. Koper niet komen opdagen, toen weer mailtjes in matig Nederlands en een nieuwe afspraak voor vandaag. Toch maar proberen dacht ik, ik was toch thuis.

Gisteren kwam de vraag of ik het product alvast even wilde resetten zodat hij eigen instellingen er in kon zetten. Ik heb de link naar de advertentie gestuurd en gevraagd die te lezen en gezegd dat ik het ding niet meer werkend krijg en dus niet kan resetten. Niks op gehoord. Vandaag wordt het product opgehaald en ik geef nogmaals aan dat het niet meer werkt en dat de beschreven onderdelen in de doos zitten (en laten zien).

Nu krijg ik een mail dat kabel X mist en hij het ding niet aan krijgt..... wat moet ik hier nou mee?

(Even voor de goede orde, ik denk dat een handige harry het product weer werkend kan krijgen en kabel X is universeel. Ik heb het product echter niet meer nodig, dus ga geen tijd steken in herstellen.)
Alle reacties Link kopieren
@ShaunTheSheep ik zou gewoon reageren van vervelend maar dan meteen referen aan je mail en je gesprek bij het ophalen. Vervolgens hoe hij het kan oplossen (universeel onderdeel overal te koop en door een handig iemand makkelijk te repareren).

Vaak proberen mensen het gewoon hoor, kijken of je hapt en of ze er een slaatje uit kunnen slaan. In ieder geval dat gevoel krijg ik.

Ik heb het zelfde eens gehad (enige verschil dat het gratis was bij mij). Ik kreeg zowat een doodsbedreiging omdat het niet werkte en dat hij het bij mij ging dumpen etc etc. Mail gestuurd dat ik het vervelend vond dat hij teleurgesteld wass maar dat e.e.a. toch zeer duidelijk in de advertentie stond en verteld is bij het afhalen en hoe e.e.a. op te lossen. Nooit meer wat gehoord daarna.
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
23-11-2017 12:22
UPS is inderdaad drama! Ik verstuurde altijd met Kiala en toen dat UPS werd heb ik 2x UPS geprobeerd. Wat een gedoe met die site. Super onoverzichtelijk en je moet 20.000 dingen invullen. Vervolgens kreeg ik van maar 1 van de pakketten een bericht in mijn e-mail. Ik in de rats, want geen idee of en wanneer het pakket zou aankomen, want ik had daardoor geen trackingnummer (ik was zo stom geweest om niet voor het wegbrengen het trackingnummer te noteren of het pakket te fotograferen, bij Kiala en PostNL ging dat tot nu toe immers altijd goed). E-mail gestuurd naar de klantenservice van UPS en die kwam na 2 weken nog eens met een reactie dat het pakket inmiddels was afgehaald. Ja, dat had ik inmiddels van de koper ook al gehoord...

Maar het volgende sloeg hem echt: ik kreeg gisteren 2 enveloppen in de bus van UPS met een factuur. Dat mijn creditcard verlopen was en ik voor beide pakketten nog even 4,05 euro kon betalen. Maar ik had met Ideal betaald en het is van mijn rekening afgeschreven! Ik belde vanochtend met dit verhaal, zeggen ze aan de telefoon doodleuk: "Oh, gaat het om een rekening van 4,05 euro? Dan komt het doordat iemand op de verkeerde knop gedrukt heeft." Geen excuus verder, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik vraag me af wat er gebeurd was als ik het wel betaald had, makkelijk verdiend voor ze dan.

Ik verstuur in ieder geval nooit meer iets met UPS. Kopers mogen van mij kiezen tussen DPD, DHL en PostNL, daar heb ik wel goede ervaringen mee.
Ik heb juist een terugboeking gehad van UPS. Vond het al vaag want had juist nog weer contact gehad met die koper, met dat pakket was niets bijzonders aan de hand. Nog niets weer van gehoord, maar nu ik dit van jou lees kan ik nog een rekening verwachten dus. In mijn advertenties staat nog dat ik ook met UPS verzend, maar als ze dat willen vraag ik of ze DPD willen overwegen. Voordeel van DPD is dat het tarief 4 euro is, dus 5 cent goedkoper dan UPS (zelfs, voor je dat gevonden hebt op de site van UPS ben je tig kliks verder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven