Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Je hebt gelijk ADM en dat ga ik ook doen. Vond het alleen ergens ook wel beetje sneu omdat het denk ik komt doordat hij slecht Nederlands kan, maarja ik heb het eerlijk gemeld (een paar keer) en meer kan ik dan ook niet echt doen.
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
23-11-2017 18:24
Het rare is dat dit geen overblijvertjes zijn maar nieuwe spullen (dus nieuwe aanwas). Ik denk zelf dat het komt omdat het winterkleding is en iedereen inmiddels wel is voorzien? Misschien maar speelgoed erop gaan zetten met sint en kerst in aantocht.
Voor winterkleding ben je nu inderdaad te laat, dat loopt lekker in sept/begin okt (logisch dus ook dat het toen wel goed liep bij je). Speelgoed ben je eigenlijk ook al laat mee als je het er nu nog op moet zetten. Over een week vieren veel mensen al Sinterklaas en met de tijd die eroverheen gaat met bieden en versturen (en misschien toch nog iets anders moeten kopen als het tegen blijkt te vallen) weet ik niet of kopers het nog aandurven. Voor kerst is de timing wel heel goed nu, dus als je nog een kunstkerstboom, ballen, kerststal, etc kwijt moet is dit het moment. Ik heb er nu oa gezelschapsspellen voor volwassenen op staan, ik heb het idee dat het daarvoor wel de geschikte tijd is, met de kerst(vakantie) en veel donkere avonden in aantocht.
Alle reacties Link kopieren
Mmm... op zoek naar kerstspul dan maar ;-)
En hopelijk verkoopt de winterkleding volgend jaar weer beter :-)
Thanks voor de tips
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de winterkleding er gewoon ophouden als het kinderkleding betreft.
Mijn ervaring is dat juist als het midden winter is, jan/feb, je echt nergens meer winterkleding kunt kopen - en als je dan net een kind hebt wat ergens uitgegroeid is/ kleding kapot/verloren/gejat, dan is tweedehands vaak de enige optie.
En wat vinden jullie hiervan:

Ik had net een koper die iets kwam ophalen. We waren €35 overeen gekomen. Heeft ze contant alleen €40. Gelukkig houd ik daar altijd rekening mee en had ik €5 klaar liggen. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt, ook met makkelijke bedragen zoals €50.

Zelf zou ik altijd zorgen dat ik het overeen gekomen bedrag gepast bij me heb. Een particulier is toch geen winkel? En mensen hebben normaal ook niet zoveel contant geld meer in huis.

Ik snap wel dat het wellicht een strategie is om het dan voor minder mee te krijgen, maar bij veel mensen merk ik ook dat ze er gewoon niet over nadenken, want niemand gaat van €35 naar €20, dan zou €40 logischer zijn geweest.
nootboek schreef:
24-11-2017 22:39
Ik zou de winterkleding er gewoon ophouden als het kinderkleding betreft.
Ja, en ik heb vorige week bijvoorbeeld ook nog een winterjas voor volwassenen verkocht. Ik heb er nog meer winterkleding op staan en daar is genoeg animo voor.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
24-11-2017 22:39
Ik zou de winterkleding er gewoon ophouden als het kinderkleding betreft.
Mijn ervaring is dat juist als het midden winter is, jan/feb, je echt nergens meer winterkleding kunt kopen - en als je dan net een kind hebt wat ergens uitgegroeid is/ kleding kapot/verloren/gejat, dan is tweedehands vaak de enige optie.
Inderdaad.
Ik heb daar zelf nooit zo over nagedacht maar toen ik eens in december of januari op zoek ging naar een winterjas, toen kwam ik van een (letterlijk) koude kermis thuis. Best raar eigenlijk.
minnimouse schreef:
25-11-2017 12:44
Inderdaad.
Ik heb daar zelf nooit zo over nagedacht maar toen ik eens in december of januari op zoek ging naar een winterjas, toen kwam ik van een (letterlijk) koude kermis thuis. Best raar eigenlijk.
Echt? Dat is niet mijn ervaring. Er is zoveel kleding te koop overal, ik vraag me altijd af hoe ze er vanaf komen. De uitverkoop in januari heeft altijd nog zo veel te koop. Ik heb heel veel winterjassen (ben ik dol op), en ik koop er altijd een paar aan het einde van het seizoen. Dan zijn jassen van €500 makkelijk naar €200 afgeprijsd.
LizBakker schreef:
25-11-2017 12:15
En wat vinden jullie hiervan:

Ik had net een koper die iets kwam ophalen. We waren €35 overeen gekomen. Heeft ze contant alleen €40. Gelukkig houd ik daar altijd rekening mee en had ik €5 klaar liggen. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt, ook met makkelijke bedragen zoals €50.

Zelf zou ik altijd zorgen dat ik het overeen gekomen bedrag gepast bij me heb. Een particulier is toch geen winkel? En mensen hebben normaal ook niet zoveel contant geld meer in huis.

Ik snap wel dat het wellicht een strategie is om het dan voor minder mee te krijgen, maar bij veel mensen merk ik ook dat ze er gewoon niet over nadenken, want niemand gaat van €35 naar €20, dan zou €40 logischer zijn geweest.
Ik denk zeker dat het strategie is. Bij een buurman van mij gebeurde dat ook. De koper kon het niet passen. De buurman ging toen even naar zijn auto om wisselgeld te halen (want dat had hij altijd in zijn auto). Koop gesloten.
Prompt wordt er binnen een week tweemaal ingebroken in de auto.... was nog nooit eerder gebeurd! Toeval? Nee, dat dachten wij niet.
Beter.Laat schreef:
25-11-2017 13:16
Prompt wordt er binnen een week tweemaal ingebroken in de auto.... was nog nooit eerder gebeurd! Toeval? Nee, dat dachten wij niet.
Oh zo. Ik bedoelde meer een afdingstrategie, niet om een inbraak of diefstal te plannen. Ik laat mensen trouwens nooit binnen (maar woon ook 2 hoog), en heb het benodigde wisselgeld in m’n zak.

Maar vanochtend bijvoorbeeld, was echt een heel brave studente, gewoon onhandig dat ze het niet gepast had.
Mijn aquarium is verkocht, het is gisteren opgehaald. 110 euro mee verdiend. Toch lekker. Aardige jongens ook. Tot nu toe nog nooit onaangename mensen in huis gehad gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Als een koper geen gepast geld heeft en de verkoper heeft geen wisselgeld dan is het het probleem van de koper, dus afronden naar boven lijkt me.

De winterkleding zou ik er inderdaad wel op laten staan, zeker in de kleine maatjes heb je inderdaad nog wel dat kinderen eruit groeien, maar ik zou er niet al teveel moeite in steken op dit moment. Want de markt is gewoon klein nu en overal in gewone winkels is uitverkoop.

De gezelschapsspellen lopen als een trein. Alleen was 1 persoon niet blij dat ik niet akkoord ging met zijn bod (ik hanteer al strakke vraagprijzen en dit stond er net op, is heel geliefd en wordt nauwelijks aangeboden, dus dan ga ik geen eind zakken), waarop hij schreef: "Onderhandelen is niet jouw ding he, ik snap wel dat je dat spel weg doet". Ik had de neiging om terug te schrijven dat hij ook beter maar geen spellen kan doen als hij er niet tegen kan als hij niet wint, maar ik verlaag me maar niet tot dat niveau.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik verzend dus niet meer met UPS maar had een verkoper die dat per se wel wilde doen, want ze woont naast een afgiftepunt. Prima dacht ik, aangezien ik wel een ophaalpunt in de buurt heb en als ontvanger iig niet met die website hoef te dealen.

Echter... ik krijg als ontvanger geen mails van UPS, maar het zou woensdag geleverd worden. Tot op heden heeft mijn ophaalpunt niets ontvangen. Tracking nr opgezocht, daar staat 'rerouting naar andere locatie' echt... WTF. Ophaalpunt gaf aan dat er veel problemen zijn met UPS en dat ze overwegen de samenwerking met UPS te beeindigen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderkleding laat ik er maar even op staan. De advertenties verlopen bijna dus zal even nieuwe foto's maken. Soms wil dat nog wel eens helpen.

Geen gepast geld vind ik echt heel irritant. Ik vraag in de mail ook altijd of ze gepast geld mee willen nemen. Ik heb wel eens iemand naar de benzinepomp gestuurd om te wisselen en naar de pin om extra te pinnen.

Weet iemand hoe de nieuwe tarieven volgend jaar van PostNl zijn?
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat ik gisterenavond om 22.45 nog de vraag kreeg of men een artikel van mij die avond nog op zou kunnen halen, de woonplaats van de evt. Koper ligthier 45 km vandaan :-? Ja joh natuurlijk kun je midden in de nacht bij mij terecht zonder enige prijsafspraak, geen probleem :roll:
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
25-11-2017 12:15
En wat vinden jullie hiervan:

Ik had net een koper die iets kwam ophalen. We waren €35 overeen gekomen. Heeft ze contant alleen €40. Gelukkig houd ik daar altijd rekening mee en had ik €5 klaar liggen. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt, ook met makkelijke bedragen zoals €50.

Zelf zou ik altijd zorgen dat ik het overeen gekomen bedrag gepast bij me heb. Een particulier is toch geen winkel? En mensen hebben normaal ook niet zoveel contant geld meer in huis.

Ik snap wel dat het wellicht een strategie is om het dan voor minder mee te krijgen, maar bij veel mensen merk ik ook dat ze er gewoon niet over nadenken, want niemand gaat van €35 naar €20, dan zou €40 logischer zijn geweest.
Ik houd er ook rekening mee dat ik wisselgeld klaar heb liggen. Vooral bij bedragen als 35 of 7,50 bijvoorbeeld. 5 euro komt niet uit de pinautomaat, 10-20-50 wel. Bij 50 zou ik het niet verwachten, maar ik had laatst een keer toen ik zelf pinde dat er alleen nog briefjes van 20 in de automaat zaten, ik moest dus of 40 of 60 pinnen.
Ik heb zelf meestal wel contant geld in huis, desnoods plunder ik de spaarpot van de kinderen voor wisselgeld. Dat maak ik dan op een later moment weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week nog een babyskipak verkocht op MP. Ik heb nog een paar jasjes en die laat ik er ook nog maar even op staan. Op zich gaan de verkopen hier redelijk. Ik had alleen gisteren iemand die niet is komen opdagen en een afzegger. De afzegger had pas later deze week weer geld om de aankoop over te maken, aangezien het een artikel was wat er al een poos op staat en waar maar weinig belangstelling voor was wel akkoord gegaan. Meld ze gisteren dat ze het van iemand anders had gekregen. Een voordeel, ik had het op ophalen staan, maar ze vroeg of ik het ook kon verzenden, ik dacht dat het te groot was om te verzenden, maar het blijkt mee te vallen.

Met verzenden met UPS heb ik ook al een keer gehad dat de ontvanger geen mails gekregen had. Gelukkig kon ik toen wel zien dat het pakje al op haar ophaalpunt lag. Sindsdien stuur ik dus altijd per ommegaande het trackingnummer op. Maar ik vind de site van UPS ook een ramp om te tracken.
Hier zitten jullie! :biggrin: Ik kon het topic niet meer vinden.

Ik heb spullen op mp staan die ik normaal niet verkoop. Dat trekt weer hele andere mensen aan. Niet zo extreem als bij het verkopen van een iPhone maar toch dubbeltjes mensen en 1 euro bieders :-|

Vanmiddag een keukenapparaat dat opgehaald wordt en ik moet een pakket verzenden. Over dat pakket heb ik een beetje een onderbuikgevoel. Die koper stelde telkens vragen over de staat en de maat terwijl het een vintage item is. En het is een grote dames maat en daar is nogal verschil in. Een broek maat 42-44 bij Ulla Popke is een maat 54 bij de H&M.. Ik hoop dat ze het gewoon heeft nagemeten. Duimen jullie voor mij? :-D
Ik heb het een paar dagen aangekeken, maar inderdaad niets meer gehoord van de klagende koper die niet goed gelezen had. Misschien dat hij het inderdaad gewoon probeerde. Voor de zekerheid heb ik wel overal screenshots van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook weer 1.. ik kom net terug van mijn werk, zie dat iemand vanmorgen een mail heeft gestuurd met een vraag en een half uur later is er nog een mail achteraan gekomen van de evt. koper met 'geef antwoord!!' :-|
Lijkt me duidelijk dat ik met zo een geen zaken ga doen en dus niet ga reageren, kom nou. Commandeer je hond en blaf zelf.. :puh:
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een geweldig bod, van 3 euro inclusief verzenden. Het verzenden kost 3,90...
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
28-11-2017 10:28
Ik kreeg net een geweldig bod, van 3 euro inclusief verzenden. Het verzenden kost 3,90...
Dat is wel echt het bod van het jaar !!!
Ga je nou mauwen dat je €0,90 moet bijleggen? :-P)
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
27-11-2017 13:02
Ik heb er ook weer 1.. ik kom net terug van mijn werk, zie dat iemand vanmorgen een mail heeft gestuurd met een vraag en een half uur later is er nog een mail achteraan gekomen van de evt. koper met 'geef antwoord!!' :-|
Lijkt me duidelijk dat ik met zo een geen zaken ga doen en dus niet ga reageren, kom nou. Commandeer je hond en blaf zelf.. :puh:
Lekker dan, wij hadden gisteren de hele dag geen internet en ik heb geen databundel op mijn telefoonabbo, dus mobiel internet gebruik ik alleen als het niet anders kan. En nee MP is niet zo belangrijk dat ik daar data voor ga gebruiken. Er was een grote storing. Gelukkig was mijn bieder van gistermiddag niet zo, want ik zag zijn bod pas 4 uur later, toen ik weer internet had.
Afgelopen maandag sinds lange tijd weer eens iets gekocht via marktplaats want het scheelde ruim de helft. Maandag na wat heen en weer mailen ook meteen geld over gemaakt en adres gegeven. En nu is het al 2 dagen stil. Het is overgemaakt naar dezelfde bank enzo. Maak me nog niet echt druk maar even bericht dat het geld is ontvangen is wel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven