Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
02-06-2019 00:17
Dat is idd vervelend maar ik moet ook zeggen dat ik regelmatig problemen heb met de berichten. Krijg dan geen melding van een bericht, of gewoon een hele dag niets en dan volgende dag ineens 7 nieuwe berichten, waarvan sommigen al een dag eerder verstuurd zijn. Of zelf berichten sturen die nooit/vertraagd aankomen

Ik leg wel altijd uit dat er een probleem was met de berichten, maar kan me voorstellen dat sommige mensen dat wellicht als smoes beschouwen (of ook dat bericht nooit krijgen)

Heeft niemand anders daar last van?
Dat heb ik ook wel eens, maar nu is het wel heel opvallend vaak dat men niet terug reageert :|
Voor iedereen een groene tuin
nootboek schreef:
02-06-2019 00:17
Dat is idd vervelend maar ik moet ook zeggen dat ik regelmatig problemen heb met de berichten. Krijg dan geen melding van een bericht, of gewoon een hele dag niets en dan volgende dag ineens 7 nieuwe berichten, waarvan sommigen al een dag eerder verstuurd zijn. Of zelf berichten sturen die nooit/vertraagd aankomen

Ik leg wel altijd uit dat er een probleem was met de berichten, maar kan me voorstellen dat sommige mensen dat wellicht als smoes beschouwen (of ook dat bericht nooit krijgen)

Heeft niemand anders daar last van?
Nee, ik niet.
Die gozer zat me ook op de gewone mail te mailen, dus dan is de smoes van "mijn mailtjes kwamen er niet door "helemaal gelul. En al was dat waar, dan stuur je dus wat op MP zelf via de berichten daar.
Ik ben nog steeds pissig haha. Ik heb de advertenties er weer af gehaald, ben er even klaar mee. Er zit nog een andere opdringerige man steeds te pushen wanneer hij het kan ophalen. Maar hij typt van die gekke dingen dat ik hem liever niet in huis wil hebben. Dus ik heb hem afgewimpeld en vind het voor nu wel even best.
Vanmiddag zou iemand mijn oude tv op komen halen. Een tijd afgesproken, dus een half uur na de afgesproken tijd maar eens een berichtje gestuurd. Komt er een half uur later bericht dat zijn auto stuk is en een nieuwe tijd afgesproken. Ook die tijd gaat voorbij, en een uur later een bericht dat hij onderweg is. Waarschijnlijk van heel ver weg, want toen duurde het nog drie kwartier. De mensen zeiden geen boeh of bah, gaven me 5 euro en waren binnen 20 tellen vertrokken. Heel apart.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
02-06-2019 18:56
Vanmiddag zou iemand mijn oude tv op komen halen. Een tijd afgesproken, dus een half uur na de afgesproken tijd maar eens een berichtje gestuurd. Komt er een half uur later bericht dat zijn auto stuk is en een nieuwe tijd afgesproken. Ook die tijd gaat voorbij, en een uur later een bericht dat hij onderweg is. Waarschijnlijk van heel ver weg, want toen duurde het nog drie kwartier. De mensen zeiden geen boeh of bah, gaven me 5 euro en waren binnen 20 tellen vertrokken. Heel apart.
Wat n nare mensen zijn er toch op deze aardkloot. Bah.
Ik ben op dit moment weer helemaal klaar met M.P.tis dat ik nog genoeg heb om te verkopen.ik laat al snel mijn humeur bederven door achterlijke biedingen en mailtjes.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik had er van de week ook een die bood op iets anders. Ik reageerde een half uur later met ‘dat is goed. Wil je het komen halen of moet ik het opsturen?’, wordt twee minuten later het bod ingetrokken. Hoe gaat zo’n proces? Doe je een bod en ga je dan nog verder kijken, of zo?
MinkeDeWit schreef:
02-06-2019 19:46
Ik had er van de week ook een die bood op iets anders. Ik reageerde een half uur later met ‘dat is goed. Wil je het komen halen of moet ik het opsturen?’, wordt twee minuten later het bod ingetrokken. Hoe gaat zo’n proces? Doe je een bod en ga je dan nog verder kijken, of zo?
Soms is het oog groter dan de maag denk ik.
Ik heb het de laatste tijd ook met die berichten, de ene keer wel een melding, de andere keer niet. Heb nu redelijk wat artikelen op MP staan dus ik check mijn berichten nu maar regelmatig maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat er nieuwe berichten waren zonder notificatie.

Ik bied trouwens ook regelmatig op dingen waarvan ik later denk, nee toch niet, of het is voor iets voor de kinderen , een nieuw meubel ofzo, en dan vinden ze het niet mooi en trek ik het bod weer in, of als er meerdere van dat item te koop staan hier in de buurt, bied ik op meerdere en dan kan het zijn dat ik al voorzien ben, dus ja, ik trek ook wel eens mijn bod weer in... of bedoel je dat niet Minkedewit
Ik bied wel eens op het zelfde ding maar bij verschillende verkopers. Degene die mijn bod het snelst accepteert ect daar doe ik dan zaken mee.

Beetje zoals het werkt voor verkopers met meerdere bieders. Dat moet je je niet zo aantrekken. Zo werkt MP.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren: iets te koop, alleen om af te halen, groot ding. Iemand akkoord met de vraagprijs. Later, of er toch nog wat af kon, want ja, ze moest er wel 40km voor rijden...
Alle reacties Link kopieren
Zondag en gisteren in totaal 4 betaalverzoeken gedaan en allen zijn binnen een half uur betaald.
Normaal altijd voor 15:00 de betalingen binnen, maar nu nog steeds niks.

Zou dit door het pinksterweekeinde komen?
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Hier al tot 2 keer toe een afhaalafspraak, dus ik zet de items klaar in de hal, krijg ik bericht, ik heb het van iemand gekregen, dus gaat niet meer door.
Ik heb net aangifte gedaan van internetoplichting :-(. Had 29 mei betaald, 1 juni bericht dat geld binnen was. Toen 4 dagen niks en 5 juni bericht dat zijn schoonvader hersenbloeding had en hij die dag zou versturen. En sindsdien geen enkele reactie meer van de verkoper.

Ik baal goed. Zonde van 72 euro. Dit soort aankopen doe ik dus niet meer met verzenden.
Alle reacties Link kopieren
wat balen appje, hopelijk doet mp er wat aan en krijg je je geld terug. ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen zo makkelijk spotten met ernstige dingen die een ieder kan overkomen, zoals het overlijden van iemand of ook nu weer een hersenbloeding.. echt heel naar vind ik dat. :-(
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-06-2019 23:51
Ik bied wel eens op het zelfde ding maar bij verschillende verkopers. Degene die mijn bod het snelst accepteert ect daar doe ik dan zaken mee.

Beetje zoals het werkt voor verkopers met meerdere bieders. Dat moet je je niet zo aantrekken. Zo werkt MP.
Eens.
Ik doe dat soms ook. Mail de anderen dan wel netjes af.
Alle reacties Link kopieren
Ik had iets te koop dat zwaar en onhandig was. 3 meter lang en met minimaal 4 mensen tillen om te verplaatsen.
Kreeg ik de vraag of ik het even kom versturen......
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Nu iets op Mp staan. Vraagprijs 40 euro. Iemand bied 20... we tikken het af op 25. Vervolgens zegt ze: incl verzenden voor 27,50..
verzenden kost me 6,95.. dus dat doe ik niet. Nou dan hoeft ze het niet meer.
Jammer dan niet.. echt rot op
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
12-06-2019 08:09
Nu iets op Mp staan. Vraagprijs 40 euro. Iemand bied 20... we tikken het af op 25. Vervolgens zegt ze: incl verzenden voor 27,50..
verzenden kost me 6,95.. dus dat doe ik niet. Nou dan hoeft ze het niet meer.
Jammer dan niet.. echt rot op
Ik vind dat ook altijd zo ergerlijk he! Ik had een best wel duur kledingstuk op Mp staan, nieuw, maar ik wist ook wel dat ik er niet de hoofdprijs voor zou krijgen. Maar goed, er wordt 10 euro geboden... Ik zeg dat ik niet akkoord ga, dat vond ik echt te laag en krijg ik als antwoord: ga je akkoord met 20 euro incl verzenden want ik wil niet over mijn budget... Eh, 20 euro exclusief verzendkosten had ik mee akkoord willen gaan maar toen hoorde ik niks meer :biggrin: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik had iets erop staan voor 8 eur.
Krijg ik bericht of t kan voor 11 eur incl verzenden, want koper 'heeft niet zoveel geld'. Mijn minimale prijs was 6 euro, en t stond al een tijdje online dus ik antwoord dat dat kan, naar DHL of DPd afhaalpunt, of anders 12 eur naar huisadres.

Koper blieft alleen postnl. Goed, 12,95 dan. Gaat akkoord. Of ik even een betaalverzoek kan sturen a 40 cent. Prima hoor, maar dat snap ik dan nooit. Waarom zo miepen over de prijs, als het je kennelijk toch niets uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
12-06-2019 08:09
Nu iets op Mp staan. Vraagprijs 40 euro. Iemand bied 20... we tikken het af op 25. Vervolgens zegt ze: incl verzenden voor 27,50..
verzenden kost me 6,95.. dus dat doe ik niet. Nou dan hoeft ze het niet meer.
Jammer dan niet.. echt rot op
Ja irritant he.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat dure item er nog op staan.
Steeds vragen beantwoorden en vervolgens hoor je niks meer. Heb er gisteren 1 terug gemaild met de vraag of hij nog interesse had. Nee, had hij niet. Toen heb ik geantwoord dat het dan wel netjes is als je dat gewoon even laat weten, aangezien mensen 'moeite' doen om zijn vragen te beantwoorden.
Sukkel ... grr was er echt even klaar mee :proud:

Vandaag een mail van iemand: weer allerlei vragen. Nou ja, prima. Bijna een akkoord bereikt. Wil mevrouw ineens een bon en dat terwijl ik in de advertentie aangegeven heb deze niet te hebben. Ja, toen wilde ze hem niet meer :facepalm: want ik kon wel van alles zeggen over hoe oud dit apparaat was. Joh, dit type is pas sinds een jaar te koop, maar wat jij wil ... vervelend volk.
Tijdje geleden zat ik op de bank met een slapende baby op schoot.
De deurbel ging, ik dacht laat maar bellen.
Als dochter slaapt en ik niemand verwacht dan doe ik de deur niet open.
Deurbel ging nog een keer.
En vervolgens ging de bijkeuken deur open en riep er iemand hard : hallo?!

Ik lichtelijk geïrriteerd opstaan, staat er een man in de keuken!

Zegt hij hard : ik kom de rolstoel ophalen van marktplaats!

Ik zeg : sssst! Wijzend naar slapende dochter. En dat hij aan het verkeerde adres is want ik heb helemaal geen rolstoel te koop staan.

Vond het echt niet oke.
Ik heb de deur van het slot als zoon bijna thuis komt uit school en dat iemand dan zomaar bij een vreemde naar binnen stapt?!
En ik had een bod gedaan op een tafel, prijs overeengekomen gisteren.
Ik reageerde meteen dat ik de tafel dan graag zou willen ophalen en wanneer dat zou kunnen.

Bericht was gelezen.

Vanochtend nog geen reactie dus heb ik een bericht gestuurd wanneer de verkoper tijd heeft.

Krijg ik net terug dat de tafel verkocht is. :-[
Tot 2 keer toe in een week iemand die de 0,01 cent truc probeert toe te passen. Dat is al een ergernis op zich. Nog een grotere ergernis is dat Marktplaats geen reactie geeft op mijn melding van een verdachte gebruiker.
Lijkt mij ook in Marktplaats' belang dat er veilig gehandeld kan blijven worden. Enfin.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
20-06-2019 12:04
Tijdje geleden zat ik op de bank met een slapende baby op schoot.
De deurbel ging, ik dacht laat maar bellen.
Als dochter slaapt en ik niemand verwacht dan doe ik de deur niet open.
Deurbel ging nog een keer.
En vervolgens ging de bijkeuken deur open en riep er iemand hard : hallo?!

Ik lichtelijk geïrriteerd opstaan, staat er een man in de keuken!

Zegt hij hard : ik kom de rolstoel ophalen van marktplaats!

Ik zeg : sssst! Wijzend naar slapende dochter. En dat hij aan het verkeerde adres is want ik heb helemaal geen rolstoel te koop staan.

Vond het echt niet oke.
Ik heb de deur van het slot als zoon bijna thuis komt uit school en dat iemand dan zomaar bij een vreemde naar binnen stapt?!
Zou ik ook niet blij van worden!

Maar die man dacht kennelijk echt dat hij op het goede adres was, dan kan ik me voorstellen dat je na aanbellen omloopt en de achterdeur probeert. Maar dan zou ik niet verder gaan dan de drempel, nooit naar binnenstappen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vorige week ook problemen met de berichten, althans, de notificaties ervan. Vice versa volgens mij ook... bij meerdere verkopers krijg ik als koper geen reactie. Zo is 2 x een deal gesloten maar eacht ik nog steeds op het adres.. zonder dat wordt t lastig.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven