Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
31-10-2019 14:34
Ik had laatst een mooie ketting gevonden, duur maar opzich een mooie prijs en lekker dichtbij.
Verkoper en ik zijn in gesprek en waren uitgekomen op een bedrag iets lager dan vraagprijs. Dus ik vroeg wanneer ik het kan ophalen. Reageert ze verontwaardigd. ''Nee, alleen maar verzenden, ophalen kan echt niet.'' En nog een gekke emoticon erachter. Ik kreeg er direct een gek onderbuik gevoel bij. Misschien mijn gekke hersenspinsel maar dure dingen haal je standaard toch op?
Heel vreemd ja... zou ik meteen klaar mee zijn :nope:
Voor iedereen een groene tuin
Suzan_1991 schreef:
31-10-2019 14:53
Dan moet ze zelf contact opnemen met PostNL. Staat er geen melding in de app dat het ergens anders geleverd is?
.
Nee, Postnl heeft een overeenkomst met de verzender, niet met de ontvanger. De mp-koper is dus afhankelijk van de verkoper om contact op te nemen met Postnl.
puntillita schreef:
31-10-2019 16:58
.
Nee, Postnl heeft een overeenkomst met de verzender, niet met de ontvanger. De mp-koper is dus afhankelijk van de verkoper om contact op te nemen met Postnl.
Als ontvanger kun je ook gewoon contact opnemen met PostNL.
Mensen die iets aanbieden met 'bieden', zelf al een minimumprijs in hun hoofd hebben, maar geen 'bieden vanaf' gebruiken. En dan mopperen als je lager biedt dan zij verwachten.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
01-11-2019 13:01
Mensen die iets aanbieden met 'bieden', zelf al een minimumprijs in hun hoofd hebben, maar geen 'bieden vanaf' gebruiken. En dan mopperen als je lager biedt dan zij verwachten.
En dan sacherijnig (of helemaal niet) reageren als je vraagt of ze een minimumprijs/richtprijs hebben.
flatverkopen schreef:
01-11-2019 15:51
En dan sacherijnig (of helemaal niet) reageren als je vraagt of ze een minimumprijs/richtprijs hebben.

Of na je bod een paar dagen later de adv verwijderen om er vervolgens een paar dagen later weer opnieuw op te zetten. Stuur dan een berichtje met je richtprijs of verwijder mn bod oid.... En zet er idd op zn minst bieden vanaf bij
Alle reacties Link kopieren
Moet even toegeven dat iemand zich nu waarschijnlijk aan mij ergert. Iemand wilde mijn product kopen met korting; mee akkoord gegaan alleen ben ik al 2 dagen bezig met het maken van een afspraak (wordt niet gereageerd). Nu was er iemand anders die gewoon de vraagprijs wil betalen en zondag langs kan komen. Dus heb afspraak 1 afgezegd. Viel niet in goede aarde of course maar ja...
Schaapje11 schreef:
01-11-2019 16:32
Moet even toegeven dat iemand zich nu waarschijnlijk aan mij ergert. Iemand wilde mijn product kopen met korting; mee akkoord gegaan alleen ben ik al 2 dagen bezig met het maken van een afspraak (wordt niet gereageerd). Nu was er iemand anders die gewoon de vraagprijs wil betalen en zondag langs kan komen. Dus heb afspraak 1 afgezegd. Viel niet in goede aarde of course maar ja...

Begrijp ik wel, als je geen reactie krijgt.
Schaapje11 schreef:
01-11-2019 16:32
Moet even toegeven dat iemand zich nu waarschijnlijk aan mij ergert. Iemand wilde mijn product kopen met korting; mee akkoord gegaan alleen ben ik al 2 dagen bezig met het maken van een afspraak (wordt niet gereageerd). Nu was er iemand anders die gewoon de vraagprijs wil betalen en zondag langs kan komen. Dus heb afspraak 1 afgezegd. Viel niet in goede aarde of course maar ja...
Zou ik ook doen, moeten ze maar reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik word weer helemaal flauw van die zogenaamde kopers... niks meer laten horen, te druk om fatsoenlijk terug te antwoorden ( ben druk dus latersss! Als antwoord terug :facepalm: ).. ligt het aan het tijd van het jaar ofzo? Kopen gaat wel goed, maar verkopen momenteel :frusty:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
En weer een leuke smoes: “ ik haak af want heb geen geld meer, mijn werk heeft geen geld gestort“ O_o
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Pfft sinds deze week op de fb marketplace ook spullen neergezet.
Zelfde gedonder als op mp...reageren...reserveren...en vervolgens negeren. Zooooo vermoeiend. Laat mij gewoon weten dat je geen tijd hebt/iets anders hebt gevonden oid...
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
02-11-2019 08:15
Pfft sinds deze week op de fb marketplace ook spullen neergezet.
Zelfde gedonder als op mp...reageren...reserveren...en vervolgens negeren. Zooooo vermoeiend. Laat mij gewoon weten dat je geen tijd hebt/iets anders hebt gevonden oid...
Zou het komen aan het tijd van het jaar? Voor de feestdagen? Ik heb ook veel mensen die laten afweten of smoesjes hebben.
Voor iedereen een groene tuin
Ik had laatst iets op MP en vroeg daar €50.00 voor. Krijg ik reactie van iemand die minder dan de helft wil betalen. Ik leg netjes uit dat dat me te weinig is, en verwijs hem naar mijn vraagprijs. Krijg ik bericht terug dat het veel te veel is, en hij dit product kan kopen voor ongeveer €25.00. Doe dit dan, denk ik dan, maar heb er niet meer op gereageerd.

Krijg ik een dag later weer bericht dat hij het gekocht heeft voor €25.00 inclusief screenshotjes erbij. Mijn vraagprijs was veeeel te hoog zo vond hij. :bonk:

Binnen een paar dagen had ik mijn product verkocht voor €50.00. :yes:
Moest er wel om lachen, want wat voor energie steekt zo'n man er nu in. Ieder is vrij om te vragen wat ie wil.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
02-11-2019 08:30
Zou het komen aan het tijd van het jaar? Voor de feestdagen? Ik heb ook veel mensen die laten afweten of smoesjes hebben.
Ik denk het :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
02-11-2019 09:11
Ik had laatst iets op MP en vroeg daar €50.00 voor. Krijg ik reactie van iemand die minder dan de helft wil betalen. Ik leg netjes uit dat dat me te weinig is, en verwijs hem naar mijn vraagprijs. Krijg ik bericht terug dat het veel te veel is, en hij dit product kan kopen voor ongeveer €25.00. Doe dit dan, denk ik dan, maar heb er niet meer op gereageerd.

Krijg ik een dag later weer bericht dat hij het gekocht heeft voor €25.00 inclusief screenshotjes erbij. Mijn vraagprijs was veeeel te hoog zo vond hij. :bonk:

Binnen een paar dagen had ik mijn product verkocht voor €50.00. :yes:
Moest er wel om lachen, want wat voor energie steekt zo'n man er nu in. Ieder is vrij om te vragen wat ie wil.
Dat soort mensen zijn uiterst vermoeiend (voor zichzelf)
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 02-11-2019 10:22
0.12% gewijzigd
Ik kan sinds gisteravond mijn advertenties niet meer wijzigen. Ik krijg dan een foutmelding. Ik wilde er eentje op gereserveerd zetten en van een ander de prijs verlagen.

Anderen die daar ook last van hebben?


Heb nu deze week al 6x een berichtje gekregen of ik wil appen om beter te kunnen communiceren... zucht, kloterige oplichters.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
02-11-2019 10:17
Ik kan sinds gisteravond mijn advertenties niet meer wijzigen. Ik krijg dan een foutmelding. Ik wilde er eentje op gereserveerd zetten en van een ander de prijs verlagen.

Anderen die daar ook last van hebben?


Heb nu deze week al 6x een berichtje gekregen of ik wil appen om beter te kunnen communiceren... zucht, kloterige oplichters.
Heb je het al bij MP gemeld?
Ik heb er geen last van in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
02-11-2019 10:17
Ik kan sinds gisteravond mijn advertenties niet meer wijzigen. Ik krijg dan een foutmelding. Ik wilde er eentje op gereserveerd zetten en van een ander de prijs verlagen.

Anderen die daar ook last van hebben?


Heb nu deze week al 6x een berichtje gekregen of ik wil appen om beter te kunnen communiceren... zucht, kloterige oplichters.
Hier ook last van, schijnt een storing te zijn. Meerdere klachten op internet.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
02-11-2019 10:17
Ik kan sinds gisteravond mijn advertenties niet meer wijzigen. Ik krijg dan een foutmelding. Ik wilde er eentje op gereserveerd zetten en van een ander de prijs verlagen.

Anderen die daar ook last van hebben?


Heb nu deze week al 6x een berichtje gekregen of ik wil appen om beter te kunnen communiceren... zucht, kloterige oplichters.
In de app kon ik het ook niet, op de website lukte het wel.

Ik dacht ik probeer ook weer eens wat op marktplaats te verkopen.. redelijk snel (binnen 2 uur) een geïnteresseerde, dus was al blij.. maar helaas, weer eens een oplichter. Wilde niet via tikkie betalen, alleen als ik eerst een tikkie van 5 cent van haar betaalde zodat ze kon checken of het allemaal wel klopte.. yeah right.. krijg ik 10 minuten later een nieuwe geïnteresseerde, stuurde ook gelijk haar adres voordat ze verder iets anders zei, precies hetzelfde adres als koper 1.. ja daaag, ben niet helemaal achterlijk he..
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
02-11-2019 10:53
In de app kon ik het ook niet, op de website lukte het wel.

Ik dacht ik probeer ook weer eens wat op marktplaats te verkopen.. redelijk snel (binnen 2 uur) een geïnteresseerde, dus was al blij.. maar helaas, weer eens een oplichter. Wilde niet via tikkie betalen, alleen als ik eerst een tikkie van 5 cent van haar betaalde zodat ze kon checken of het allemaal wel klopte.. yeah right.. krijg ik 10 minuten later een nieuwe geïnteresseerde, stuurde ook gelijk haar adres voordat ze verder iets anders zei, precies hetzelfde adres als koper 1.. ja daaag, ben niet helemaal achterlijk he..
Ja dat ze eerst een fake adres sturen, heb ik ook meegemaakt. Waardeloze lui. En daarna kreeg ik van Mp een mail met waarschuwing over de oplichter.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
02-11-2019 08:15
Pfft sinds deze week op de fb marketplace ook spullen neergezet.
Zelfde gedonder als op mp...reageren...reserveren...en vervolgens negeren. Zooooo vermoeiend. Laat mij gewoon weten dat je geen tijd hebt/iets anders hebt gevonden oid...
Die mensen daar zijn nog erger dan op marktplaats.
Hoe vaak ik daar al mensen heb gehad die afhaken zonder het even te melden
en dan de ene rotsmoes na de andere.

Had deze week weer wat aanloop op MP, maar ook weer een hele lading vervelia's (ik reageer morgen, nou dat is al 5 dagen geleden. Sorry maar ik heb geen geld etc.)
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
03-11-2019 08:21
Die mensen daar zijn nog erger dan op marktplaats.
Hoe vaak ik daar al mensen heb gehad die afhaken zonder het even te melden
en dan de ene rotsmoes na de andere.

Had deze week weer wat aanloop op MP, maar ook weer een hele lading vervelia's (ik reageer morgen, nou dat is al 5 dagen geleden. Sorry maar ik heb geen geld etc.)
Niet reageren vind ik nog irritanter dan een smoes.
Geen geld ja jammer dan..oh en vasthouden..ja drie dagen max.
yourlocalhero schreef:
03-11-2019 08:46
Niet reageren vind ik nog irritanter dan een smoes.
Geen geld ja jammer dan..oh en vasthouden..ja drie dagen max.

Ik houd alleen iets vast voor iemand als diegene een aanbetaling doet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook veel mensen opeens zonder geld :bonk:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven