Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Ik krijg momenteel bijna wekelijks een bod en mail van oplichters. Gelukkig zijn ze gemakkelijk te herkennen maar ik word er wel boos van. Wat sneu als je op zo'n manier aan je geld moet komen...

Van de week maar eens de Vinted app gedownload en daar wat kleding op gezet. Nog niets verkocht maar wie weet. Heeft een van jullie daar ook ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Heb afgelopen week ook Vinted voor het eerst wat producten op gezet.. tot nu toe al wel wat vragen gehad van mensen maar nog niks verkocht..
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
03-11-2019 12:05
Ik krijg momenteel bijna wekelijks een bod en mail van oplichters. Gelukkig zijn ze gemakkelijk te herkennen maar ik word er wel boos van. Wat sneu als je op zo'n manier aan je geld moet komen...

Van de week maar eens de Vinted app gedownload en daar wat kleding op gezet. Nog niets verkocht maar wie weet. Heeft een van jullie daar ook ervaring mee?
Ik heb daar 1 keer iets opgezet (niets bijzonders) en kreeg gelijk heel veel reacties uit Frankrijk. Op berichtjes van mij naar die personen werd niet gereageerd.
Ben toen wat verder gaan Googelen en kwam heel veel negatieve recensies tegen. Veel biedingen inderdaad uit Frankrijk en dat de verkopers uiteindelijk niet betaald kregen.
Ik heb het maar weer afgehaald.
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
01-11-2019 16:32
Moet even toegeven dat iemand zich nu waarschijnlijk aan mij ergert. Iemand wilde mijn product kopen met korting; mee akkoord gegaan alleen ben ik al 2 dagen bezig met het maken van een afspraak (wordt niet gereageerd). Nu was er iemand anders die gewoon de vraagprijs wil betalen en zondag langs kan komen. Dus heb afspraak 1 afgezegd. Viel niet in goede aarde of course maar ja...
Nou dat is toch duidelijk dan? Als hij/zij niet de moeite neemt om te reageren dan zou ik er ook klaar mee zijn. Als hij/zij daar dan boos om werd, dan zou ik haar of hem even duidelijk maken dat het ligt aan zijn/haar eigen gedrag.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
03-11-2019 08:46
Niet reageren vind ik nog irritanter dan een smoes.
Geen geld ja jammer dan..oh en vasthouden..ja drie dagen max.
Ben ik met je eens. Niet reageren vind ik gewoon echt asociaal.
Bedoel ik zit te wachten om mijn verkoop rond te maken.
Reserveren doe ik ook niet. Had er van de week eentje uit die buurt, die bood op iets.
Maar ze had 1 probleempje, haar leefgeld kwam pas half november.
Kijk, 2 dagen wil ik iets nog wel apart houden, maar meer als 2 weken???? Dat gaat me echt tever

Gelukkig zei mevrouw zelf al in het bericht : als u het aan een ander kunt verkopen dan moet u dat maar doen.
Heb ik dus ook gedaan, halve dag later was het item opgehaald en al
Alle reacties Link kopieren
Mooie anekdote onlangs. Ik bied iets aan voor vraagprijs A, bieden vanaf B (al wat lager). Mevrouw biedt C (minder dan de helft van A). Bod wijs ik af want écht te weinig voor wat het is en kwalitatief waard is. Krijg ik een iets hoger bod terug want 'voor mij nu geen aankoop die hoog op mijn prioriteitenlijstje staat'.
Best joh, wachten we toch rustig af totdat ie wat stijgt op je lijstje?? :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Deze advertentie is wel erg bijzonder...
Viezerik zoekt poetsvrouw
https://www.marktplaats.nl/a/vacatures/ ... grijk.html
Alle reacties Link kopieren
Ik zit mij op te vreten over een aankoop die ik een paar weken terug heb gedaan. Gekocht bij een handelaar die wel officieel ingeschreven staat. Op het eerste gezicht leek alles goed, maar na een paar dagen begon de ellende al. Ben nu al 2x teruggegaan en er is nu weer een mankement aan het product. Ik heb er geen vertrouwen meer in, en het gaat om toch een best groot bedrag. Nu heb ik gevraagd of diegene het artikel terug wil nemen. Wat zouden jullie doen?
Voor iedereen een groene tuin
Koetje538 schreef:
03-11-2019 22:35
Deze advertentie is wel erg bijzonder...
Viezerik zoekt poetsvrouw
https://www.marktplaats.nl/a/vacatures/ ... grijk.html
'Kranen ontkalken' uhuh uhuh
Koetje538 schreef:
03-11-2019 22:35
Deze advertentie is wel erg bijzonder...
Viezerik zoekt poetsvrouw
https://www.marktplaats.nl/a/vacatures/ ... grijk.html
Een paar scholiertjes hebben de lol van hun leven met deze grap vermoed ik.

Mocht dit toch echt zijn ( kans = ongeveer 1% ) dan vind ik 20 euro per uur weinig.
Raresnijboon schreef:
03-11-2019 22:54
Een paar scholiertjes hebben de lol van hun leven met deze grap vermoed ik.

Mocht dit toch echt zijn ( kans = ongeveer 1% ) dan vind ik 20 euro per uur weinig.
Hij heeft nog een advertentie met een gouden bokaal die hij heeft gewonnen voor het zijn van een paardenlul.

Muwhahaha :zzz:
GroenTuintje schreef:
03-11-2019 22:36
Ik zit mij op te vreten over een aankoop die ik een paar weken terug heb gedaan. Gekocht bij een handelaar die wel officieel ingeschreven staat. Op het eerste gezicht leek alles goed, maar na een paar dagen begon de ellende al. Ben nu al 2x teruggegaan en er is nu weer een mankement aan het product. Ik heb er geen vertrouwen meer in, en het gaat om toch een best groot bedrag. Nu heb ik gevraagd of diegene het artikel terug wil nemen. Wat zouden jullie doen?
Ook proberen geld terug te krijgen. Als het al 3x stuk is geweest in zo'n korte tijd is het een ondeugdelijk product.
Of je het werkelijk terug krijgt is een tweede. Maar zou daar wel op inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
03-11-2019 22:58
Ook proberen geld terug te krijgen. Als het al 3x stuk is geweest in zo'n korte tijd is het een ondeugdelijk product.
Of je het werkelijk terug krijgt is een tweede. Maar zou daar wel op inzetten.
Ja precies, ik heb alleen het gevoel dat diegene mij nou probeert te ontwijken. Ik weet waar diegene gevestigd zit, heb ook een telefoonnummer... echt waardeloos dit.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik doe geen oog dicht, :'( zit zo te piekeren over het product wat niet deugd, en de verkoper / handelaar die mij negeert. Ik heb diegene al laten weten dat ik een ondeugdelijk product gekocht heb en mijn geld terug wil. Wat kan ik nog meer doen mocht diegene mij negeren? Langsgaan met een sterk iemand ( indruk te maken en er niet alleen voor te staan)? Of aangifte doen? Of allebei :biggrin: .
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb van de week een shirt van z8 verkocht en met brievenbus post verzonden, ik heb het gewoon netjes verstuurd.
Nu stuurt de koper 3x per dag een bericht dat het niet is binnengekomen, zelfs op zondag 🤔.
Nu wil hij een oplossing, het gaat om €10. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 schreef:
04-11-2019 07:14
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb van de week een shirt van z8 verkocht en met brievenbus post verzonden, ik heb het gewoon netjes verstuurd.
Nu stuurt de koper 3x per dag een bericht dat het niet is binnengekomen, zelfs op zondag 🤔.
Nu wil hij een oplossing, het gaat om €10. Wat zouden jullie doen?
Lekker laten gaan, het is maar 10 euro. Je kan bij PostNL een onderzoek starten naar het pakje. Als het nou om paar honderd euro ging, zoals bij mij het geval, vind ik het anders.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
04-11-2019 07:36
Lekker laten gaan, het is maar 10 euro. Je kan bij PostNL een onderzoek starten naar het pakje. Als het nou om paar honderd euro ging, zoals bij mij het geval, vind ik het anders.
Ik negeer het nu ook, misschien niet zo netjes. Zal post nl wel even contacten of ze het terug kunnen halen eventueel.
In jou geval zal ik eerst een bericht sturen tot een oplossing en anders aangeven aangifte te doen en marktplaats te melden, aan zn deur staan met een sterk iemand zou ik persoonlijk niet doen, je weet nooit wat voor gek je treft
GroenTuintje schreef:
04-11-2019 07:36
Lekker laten gaan, het is maar 10 euro. Je kan bij PostNL een onderzoek starten naar het pakje. Als het nou om paar honderd euro ging, zoals bij mij het geval, vind ik het anders.
Niet als het met brievenbuspost verstuurd is toch?
rosings schreef:
04-11-2019 10:51
Niet als het met brievenbuspost verstuurd is toch?
Je hebt ook track en tracé codes voor brievenbuspakjes.
Zo irritant. Verkoop een babyfoon die nieuw in doos zit. De helft van de nieuwprijs is mijn vraagprijs. Heb ook in de advertentie staan dat ik niet wil zakken. Nu al 2 keer of ik het voor de vraagprijs inclusief verzenden wil verkopen... nee dus, ik ga er gewoon niet meer op in.
Libra86 schreef:
04-11-2019 11:58
Je hebt ook track en tracé codes voor brievenbuspakjes.
Brievenbuspost = normale post die door de afzender in een gewone brievenbus is gegooid, net als een brief of kaartje.
Brievenbuspakje = pakketje met kleine afmetingen die via de brievenbus van de ontvanger bezorgd kan worden, maar is verzonden met track&trace via PostNL-balie.
Vandaag wat verkocht. Ik maak het pakketje klaar en zit er steeds mee dat die naam me zo bekend voorkomt. Dus door google gehaald, blijkt het een boer te zijn van Boer Zoekt Vrouw.
Ik wilde het zeker weten en heb het maar gevraagd. :rofl: Ik moest het nu gewoon zeker weten. Maar inderdaad een boer van bzv. Vind ik leuk!
Nnoa0901 schreef:
04-11-2019 07:14
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb van de week een shirt van z8 verkocht en met brievenbus post verzonden, ik heb het gewoon netjes verstuurd.
Nu stuurt de koper 3x per dag een bericht dat het niet is binnengekomen, zelfs op zondag 🤔.
Nu wil hij een oplossing, het gaat om €10. Wat zouden jullie doen?
.
Hier wordt 3x per week post bezorgd: dinsdag, donderdag en zaterdag. Wat donderdag op de bus is gegaan haalt soms de zaterdagbezorging niet en komt dan pas op dinsdag. Ik kan me dus voorstellen dat het shirt gewoon nog niet aan is. Nog even geduld zou mijn oplossing zijn.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
04-11-2019 22:16
Vandaag wat verkocht. Ik maak het pakketje klaar en zit er steeds mee dat die naam me zo bekend voorkomt. Dus door google gehaald, blijkt het een boer te zijn van Boer Zoekt Vrouw.
Ik wilde het zeker weten en heb het maar gevraagd. :rofl: Ik moest het nu gewoon zeker weten. Maar inderdaad een boer van bzv. Vind ik leuk!
Wie? :proud:
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
04-11-2019 23:12
Wie? :proud:
Vast een populaire boer :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven