Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
GroenTuintje schreef:
06-11-2019 15:24
Of het past wel door de brievenbus?
Maar met postzegels plakken heb je geen track & trace.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
05-11-2019 23:12
Ik heb nu 2 x in de afgelopen weken van MP een bericht gehad dat de verkoper mogelijk frauduleus was.

De eerste x was ook wel een deal die wel erg mooi was, oke, dat had ik kunnen bedenken. De 2e x was het een mooie deal, maar niet ondenkbaar en verkoper had al meer dan 10 jaar een account....(zegt dat dus helemaal niets??). Verkoper had in de advertentie staan; liefst ophalen. Ik bied de vraagprijs, verkoper gaat akkoord, ik geef adres, en vraag om zijn bankrekening. Dan hoor ik een dag niets, en nu dus bericht van MP

Als je iemand wil oplichten, geef je toch gelijk een betaalverzoek/bankrekening door?? Hoe werkt dit dan? En hoe komt MP hier dan achter?
Mp leest met je mee denk ik.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
06-11-2019 15:25
Maar met postzegels plakken heb je geen track & trace.
Via postbusnummer verzenden? Althans ik heb wel eens een verkoper gehad die het verzond via haar bedrijf en dat was gratis/ goedkoop.
Voor iedereen een groene tuin
Verkoper zegt dat ze nog voldoende postzegels heeft liggen dus dat ze de waarde van een pakketje erop plakt.
Mijn gedachte is ook dat je dan verzend zonder track en tracé.
Zij zegt van wel..
Libra86 schreef:
06-11-2019 16:22
Verkoper zegt dat ze nog voldoende postzegels heeft liggen dus dat ze de waarde van een pakketje erop plakt.
Mijn gedachte is ook dat je dan verzend zonder track en tracé.
Zij zegt van wel..
Maar brengt ze het dan wel naar een PostNL punt om er een barcode op te laten zetten? Dan zou het misschien nog kunnen. Vind het wel een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
@libra.
Dat kon vroeger wel, maar tegenwoordig wordt zoiets geweigerd. Weet ik van mijn oom ( die deed dat ook eerst)
Voor iedereen een groene tuin
Suzan_1991 schreef:
06-11-2019 16:30
Maar brengt ze het dan wel naar een PostNL punt om er een barcode op te laten zetten? Dan zou het misschien nog kunnen. Vind het wel een beetje vreemd.
Ja.. zij zegt : het komt goed, morgen stuur ik de track en tracé code.
Ik ben benieuwd...
GroenTuintje schreef:
06-11-2019 16:35
@libra.
Dat kon vroeger wel, maar tegenwoordig wordt zoiets geweigerd. Weet ik van mijn oom ( die deed dat ook eerst)
Ahh oke.. Nu ben ik nog meer benieuwd hoe zij het gaat oplossen.
Toevallig had ik vorige week hetzelfde verzoek aan de PostNl-balie, wegens overschot aan postzegels. Medewerkster zei dat het niet mogelijk was en een pakket alleen met een pakketzegel (incl. T&T-code) verzonden kan worden.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
06-11-2019 21:35
Toevallig had ik vorige week hetzelfde verzoek aan de PostNl-balie, wegens overschot aan postzegels. Medewerkster zei dat het niet mogelijk was en een pakket alleen met een pakketzegel (incl. T&T-code) verzonden kan worden.
Klopt :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
06-11-2019 15:26
Mp leest met je mee denk ik.
Ja, maar dan stond er naar mijn idee nog niets raars. Mensen reageren wel vaker een dag niet
JuriaanB schreef:
06-11-2019 21:35
Toevallig had ik vorige week hetzelfde verzoek aan de PostNl-balie, wegens overschot aan postzegels. Medewerkster zei dat het niet mogelijk was en een pakket alleen met een pakketzegel (incl. T&T-code) verzonden kan worden.
Dit was dus ook mijn gedachte, dus ik heb verkoper gisteren nog een bericht gestuurd dat ik wel extra geld wil overmaken voor een dhl verzending.
Maar ook toen zei ze dat het goed komt met die postzegels en dat ik vandaag de track en tracé code krijg..
Alle reacties Link kopieren
Mijn koper die zegt iets niet te hebben ontvangen vroeg van de week om bewijs dat ik het had verzonden, omdat hij zegt dat het niet is gekomen.

Ik had gezegd, jij wou geen t&t. Hij wou een filmpje als bewijs, had geantwoord ik zal bij de Primera de bewakingsbeelden vragen. Krijg ik serieus vandaag terug, heb je de beelden al :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 schreef:
07-11-2019 07:50
Mijn koper die zegt iets niet te hebben ontvangen vroeg van de week om bewijs dat ik het had verzonden, omdat hij zegt dat het niet is gekomen.

Ik had gezegd, jij wou geen t&t. Hij wou een filmpje als bewijs, had geantwoord ik zal bij de Primera de bewakingsbeelden vragen. Krijg ik serieus vandaag terug, heb je de beelden al :facepalm:
Alsof winkels dat vrij geven...of uberhaupt zolang opslaan.
Alle reacties Link kopieren
Nnoa0901 schreef:
07-11-2019 07:50
Ik had gezegd, jij wou geen t&t. Hij wou een filmpje als bewijs, had geantwoord ik zal bij de Primera de bewakingsbeelden vragen. Krijg ik serieus vandaag terug, heb je de beelden al :facepalm:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Krijg telkens op een bepaald product, dezelfde onzinbiedingen. Net alsof er 1 iemand meerdere accounts heeft/ aanmaakt :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het is, maar krijg de laatste tijd erg veel berichten van mensen die in de schuldhulp zitten en pas op een bepaalde datum geld krijgen.

Ik heb wel eens iets op reserve gezet voor een week (en het geld ook daadwerkelijk gekregen), maar nu vraagt iemand of ik iets voor anderhalve (!!) maand voor haar wil reserveren. Mevrouw wil het echt heel graag hebben, maar moet wachten op haar geld. Helaas voor haar vind ik dat echt te lang.
london_calling wijzigde dit bericht op 07-11-2019 13:21
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van de bedelberichten en de vragen om iets reserve te zetten, valt de verkoop wel tegen. Het lijkt wel of men wil sparen voor de december maand.

Mijn zus en ik delen een mp-account. Zij heeft gloednieuwe (nog in de verpakking zittende) verzorgingsproducten van een gewild merk te koop en ik bepaald hobbyspul, dat normaal gesproken storm loopt. De advertenties worden als een malle opgeslagen, maar tot nu toe nog niets verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Ja valt mij ook op, dat het nog best rustig is op Mp... ook qua verkoop van goed merk speelgoed etc... misschien moet de stormloop nog komen?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop op het moment veel kinderspullen.

Ik had een van onze kinderstoelen op de Duitse versie van MP gezet. Hij lijkt op een Stokke Tripp Trapp, hetzelfde principe ook maar dan een goedkopere variant. Merk en type stonden duidelijk in de advertentie aangegeven. Ik wilde er €50 voor dus gaf als richtprijs €60 aan. Een vrouw begon met een bod van €5 en ik heb haar nog net niet uitgelachen. Ik bleef stug volhouden want ik had geen haast. Uiteindelijk kreeg ik een bericht dat ze er van haar man maximaal €45 voor mocht geven, toen waren er al ruim 40 berichtjes over en weer gegaan. Ze wilde mijn adres om te kijken hoever het rijden was dus heb ik mijn adres gegeven. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik er wel klaar mee was, €50 take it or leave it. Na een dag of 4 radiostilte stond ze ineens voor de deur met €50 en heeft de kinderstoel meegenomen. ‘s Avonds kreeg ik een berichtje dat het geen Stokke is. Klopt, stond ook niet in de advertentie en heb nooit een woord over Stokke gerept. Vond het een hele vreemde manier van zaken doen.
"Nee" is ook een antwoord.
Even terugkomend op mijn berichten van gisteren.
Ik heb net de foto van de track en tracé code gekregen van de verkoper.
Blijkbaar is het toch gelukt met een pakketje verzenden met postzegels.
Bij door u betaald staat : 0,-
En bij reeds gefrankeerd : 6,95
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen denken dat ik sinterklaas ben ofzo. Gratis of bijna voor nop dingen willen. Zeuren en daarna bot zeggen “ laat maar ik kijk wel verder” :facepalm: . Asociaal volk op Mp :steam: . Gelukkig zijn er ook fatsoenlijke mensen, maar valt mij erg op hoe aso men is de afgelopen dagen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik had wat op Markplaats gezet voor mijn vriend, behoorlijk prijzig artikel, vraagprijs €100 (nieuwprijs €250 geloof ik). Ik bleef expres heel netjes:

“Heb je dit artikel nog?”
Ja heb ik nog, heeft u interesse?
“Voor de juiste prijs wel ja”
Wat is de juiste prijs dan volgens u?
“Ik bied €20, meer is het niet waard”
Dan moet u maar verder zoeken als dat uw budget is.
“daar kom je vanzelf wel achter dat niet meer waard is”
Nou, een fijne avond dan nog
“Jij bent zeker een vrouw, die hebben toch nergens verstand van”

O_o

Heb hem maar geblokkeerd...
Alle reacties Link kopieren
@Lidl’s, echt aardiger worden ze er ook niet op, naarmate de dure feestdagen komen :bonk: . Wat een onbeschofte hork :hamer:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
07-11-2019 19:35
@Lidl’s, echt aardiger worden ze er ook niet op, naarmate de dure feestdagen komen :bonk: . Wat een onbeschofte hork :hamer:
Ik hoop alleen maar dat mijn gemaakte vriendelijkheid hem lekker irriteerde :P bal gehakt dat het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven