Geld & Recht alle pijlers

Kredietcheck

19-10-2017 14:12 11 berichten
Hallo,

Ik ben bezig om een huis te kunnen huren.
Nou las ik dat ze eerst een kredietcheck uitvoeren voor je het huis krijgt.
Maar wat houd zo kredietcheck eigenlijk in? Naar welke dingen kijken ze dan?

Hopelijk kunnen jullie me hier iets over vertellen.

Groetjes
Ze kijken of je een BKR registratie hebt en verder of je een wanbetaler bent en schulden hebt. Heb je schulden dan is er een grote kans dat je het huis niet krijgt.
Kijken ze dan ook naar het verleden?

Ik heb eerder wel te maken gehad met incassobureaus echter is het op dit moment allemaal betaald.
En sta ik als het goed is niet negatief geregistreerd bij bkr.
Ik heb geen idee waar ze allemaal precies naar kijken maar volgens mij ook je betaal historie. Als je altijd alles te laat betaald of niet betaald en er een incasso bureau nodig is voordat jij betaald dan kunnen ze je weigeren.
Alle reacties Link kopieren
je kunt zelf even bij BKR checken hoe je geregistreerd staat. Je hebt namelijk coderingen. hoe langer geleden het is dat je wanbetaler was hoe beter de code zeg maar/hoe lager het risico. overigens geldt dit alleen voor wanbetalen, je wordt voor een telefoon op afbetaling ook al bij de BKR geregistreerd en dat is geen negatieve registratie.
eefje1980 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 14:24
5.72% gewijzigd
Samsun55 schreef:
19-10-2017 14:18
Kijken ze dan ook naar het verleden?

Ik heb eerder wel te maken gehad met incassobureaus echter is het op dit moment allemaal betaald.
En sta ik als het goed is niet negatief geregistreerd bij bkr.
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Ze kijken tot 5 jaar terug had ik begrepen en je krijgt coderingen voor elk krediet wat je afsluit.
Hier kan je meer informatie vinden, ik werd er ook wijzer van ;-D
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bureau_Kr ... egistratie
Dit is mijn motto
Heb je nu een hypotheek? Dan kan je een verklaring van goed betaalgedrag aanvragen. Mocht er wel iets zijn en je kan zo een verklaring krijgen, kan je deze wellicht overleggen. Moet je natuurlijk geen betalingsproblemen hebben gehad want dan heeft het geen nut.
Nee ik heb momenteel geen hypotheek nee.

Dankjewel voor de reacties ik zou eens op de site gaan kijken
Alle reacties Link kopieren
Als een bedrijf een incasso-bureau heeft ingeschakeld, hoeft niet direct te betekenen dat je bij BKR een negatieve registratie hebt. Je krijgt vooraf bericht, wanneer een instantie je bij BKR heeft geregistreerd als 'wanbetaler', dus als je nooit zo'n brief hebt gehad, dan sta je niet bij BKR negatief geregistreerd. Het kost overigens 12,-- om een overzicht van Bkr op te vragen. Je kunt ook afwachten wat het verhuurbedrijf zegt....

Een krediet-check is mijns inziens een formulier dat JIJ moet invullen, waarin je aangeeft hoeveel je verdient en/of je bijvoorbeeld alimentatie moet betalen. Aan de hand van de 'check' beoordelen ze of jij de huur wel kunt betalen...
Een woningverhuurder heeft geen toegang tot het BKR. Incassobureaus hebben ook geen toegang tot het BKR. Alle antwoorden die verwijzen naar het BKR zijn dus onzinnig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven