Geld & Recht alle pijlers

Bkr en huwelijk

21-10-2017 19:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn al jaren getrouwd. Tijdens ons huwelijk, in gemeenschap van goederen, heeft hij een bedrijf gestart en ook weer beëindigd. Helaas met een schuld. Deze is geheel afbetaald, maar de bkr staat nog.
Nu wil ik een auto private leasen. Maar ik weet niet of die bkr ook op mijn naam staat nu. Het bedrijf stond alleen op zijn naam maar we zijn dus in gvg getrouwd. Iemand een idee? Ik kan het opvragen, maar misschien weet iemand hier hoe dat werkt.
Ik heb ook een bedrijf en in gvg getrouwd. Als ik schulden maak zijn dat ook de schulden van mn man.
Dan staat die bkr registratie ook op zijn naam. -
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt!
Dan wordt het niet leasen voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een bkr overzicht aanvragen. Dan weet je precies wat er op je naam geregistreerd staat. Kost iets van €5 en kan via je bank.
Pinkychikk schreef:
21-10-2017 19:48
Oke bedankt!
Dan wordt het niet leasen voorlopig.
Dat is een te snelle conclusie. Een bkr is alleen een registratie. Daarin kunnen bedrijven zien of je leningen hebt openstaan of dat je bij leningen (eerder) altijd op tijd/te laat was met betalen.

Als alles van je man is afbetaald en ook het afbetalen is zonder problemen verlopen, dan kun je waarschijnlijk zonder problemen een nieuwe lening aangaan in de vorm van private lease.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven