Geld & Recht alle pijlers

Heb ik het goed geregeld met belasting? (heffingskortingen)

22-10-2017 17:51 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over de belasting, met name over de heffingskorting, want ik heb twijfels. Ik ben student en heb weinig ervaring met belasting en ik wil wel zeker weten dat ik niks op internet verkeerd begrepen heb, daarom vraag ik het.

In 2017 heb ik de volgende (witte) inkomsten:

1. Maandelijks 86 euro van het PGB, mijn wezenpensioen.

Sinds oktober heb ik als student twee kleine bijbaantjes.

2. Baantje 1 is een kleine aanstelling van in totaal 25 uur, en gaat via het detacheringsbureau van de Uni. Hierop heb ik aangegeven geen heffingskorting te willen. Het loon is 13,86 bruto per uur, dus in totaal 346,50 bruto. De uitbetaling wordt over 2 maanden gespreid.

3. Baantje 2 is een aanstelling voor 3 maanden van 7,6 uur per week, en gaat via de Uni zelf. Het salaris is €419,20 bruto per maand. Dus in totaal €1257,60 bruto. Hier heb ik de heffingskorting op toegepast.

Inmiddels ben ik voor baantje 1 uitbetaald en van de €224,53 bruto houd ik €142,16 over.

Heb ik het zo handig geregeld of niet?
Kan ik begin 2018 nog belasting terugvragen of gaat dit niet?
Ik maak me zorgen over de combinatie van mijn wezenpensioen en de heffingskorting bij baantje 2. Kan dat wel?

Alvast bedankt
anoniem_357269 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 18:06
0.71% gewijzigd
Het klinkt niet heel logisch om bij je laagste inkomen heffingskorting toe te passen.
Over welke periode werk je 25 uur bij baan 1?
Alle reacties Link kopieren
DogFish schreef:
22-10-2017 18:03
Het klinkt niet heel logisch om bij je laagste inkomen heffingskorting toe te passen.
Over welke periode werk je 25 uur bij baan 1?
Het is niet mijn laagste inkomen, ik heb de heffingskorting toegepast bij Baantje 2, waar ik meer mee verdien dan bij 1!
Baan 1 gaat om de periode oktober en november.
Ah, je hebt je post aangepast.
Alle reacties Link kopieren