Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats biedingen

25-10-2017 02:33 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal dingen op Marktplaats te koop gezet. Met steeds een (hele nette) vaste prijs van bijvoorbeeld 20 of 30 euro, of zulk een bedrag als een een minimum te bieden prijs erbij. Bijvoorbeeld een tafel voor 20 euro (nieuwprijs was 180 euro). Maar ik krijg echt legio reacties op ieder item dat ik te koop heb staan met steeds een bod van 5 euro. :wtf:

Wat ik me nu afvraag, heb ik iets gemist? Is 5 euro het standaard bod voor wat je dan ook maar aanbiedt? Ook al zet je een vaste-, /biedingsprijs welke hoger is? Of heb ik 'pech' dat iedereen op mijn spullen steeds stomtoevallig die -echt onbegrijpelijke- 5 euro bied?
pilamie wijzigde dit bericht op 25-10-2017 03:57
2.99% gewijzigd
Dat is wel vreemd ja, steeds hetzelfde bod. Niet herkenbaar.
Hier wordt ook wel eens achterlijk laag geboden, dan verwijder ik gewoon bod want heeft dan ook geen zin een tegenbod te doen.
Wel stel ik mijn prijzen zo in, dat er altijd nog ietsje af kan.
Mijn ervaring op marktplaats is dat mensen echt heel weinig op dingen bieden, ook als het oorspronkelijk duur is geweest. Ik heb geen meubels verkocht, maar een tas doen bijvoorbeeld €700 heeft gekost kan rustig een bieding van €11 krijgen. Ook als je de vanafprijs vastzet, bieden mensen vaak in een berichtje lager. Ik antwoord gewoon dat ik het te weinig vind. Er komt uiteindelijk wel iemand die 't op waarde schat.
Zeker bij meubels zijn er opkopers actief die voor bijna niks jouw spullen willen kopen om ze dan weer door te verkopen. Ze hopen dat jij minder geduld hebt dan zij.

Ik kreeg ooit tien keer een bod van tien euro voor een tafel met vier stoelen van dezelfde bieder. Ze stuurde een bericht dat ik haar bod niet steeds moest verwijderen want de spullen waren niet meer waard dan tien euro en inmiddels had ze zo vaak geboden dat ik het gewoon haar moest verkopen.

Uiteindelijk kreeg ik een bod van 75 euro van iemand die het echt graag wilde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats staat wel een beetje bekend als de plek waar mensen achterlijk laag bieden. Heb weleens meegemaakt dat ik er bieden vanaf €100,- had staan en er twee tegen elkaar gingen bieden. Vanaf iets van €20,- en steeds een cent erbij. Zo grappig, not. :wtf:
Ik zou die € 5,- gewoon weghalen.

Is het steeds dezelfde persoon die zo laag biedt?
kia wijzigde dit bericht op 25-10-2017 07:03
0.57% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-10-2017 06:49
Zeker bij meubels zijn er opkopers actief die voor bijna niks jouw spullen willen kopen om ze dan weer door te verkopen. Ze hopen dat jij minder geduld hebt dan zij.

Ik kreeg ooit tien keer een bod van tien euro voor een tafel met vier stoelen van dezelfde bieder. Ze stuurde een bericht dat ik haar bod niet steeds moest verwijderen want de spullen waren niet meer waard dan tien euro en inmiddels had ze zo vaak geboden dat ik het gewoon haar moest verkopen.

Uiteindelijk kreeg ik een bod van 75 euro van iemand die het echt graag wilde hebben.
Herkenbaar. sommige mensen vraag ik me echt af wat ze denken. ik heb wel eens bij zo’n brutale mafklapper gezegd dat ik het dan nog liever naar de kringloop zou brengen dan aan hem te verkopen...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Als koper stuur ik gewoon een mail met het bedrag wat ik ervoor wil betalen ondanks de biedingen die er staan en waar niet op in is gegaan. Toe nu toe heb ik altijd een akkoord teruggekregen (op één keer na; toen duurde het een week en was het te laat).

Je moet er ook rekening mee houden dat na een bepaald aantal dagen de koper "bekoelt" en zich af gaat vragen of hij het écht wel nodig heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ze proberen het. En als ik het bod te laag vind kom ik met een tegenbod waarvoor ik het wel kwijt wil, of ik zeg dit bod vind ik te laag en verwijder het bod bij de advertentie. De meeste dingen die ik er nu op heb staan hebben al jaren op zolder gestaan en staan nog niet in de weg (al ben ik wel blij als ik het kwijt ben).
Wat meubels betreft is het wel anders denk ik. Meestal verkopen mensen meubels omdat ze samen gaan wonen of omdat ze iets anders hebben gekocht. Dus die gaan op een gegeven moment wel in de weg staan. Vaak zie ik meubels ook steeds lager er op staan. Hier in de buurt ook iemand. Bankstel werd eerst aangeboden voor 250 euro, dat was sowieso veel te veel, want 1 stoel was kapot. Vervolgens zie je de advertentie er steeds opnieuw opkomen, steeds lagere bedragen en vervolgens wordt het uiteindelijk gratis aangeboden. Daarom denken mensen natuurlijk vooral bij meubels laag te kunnen bieden.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een minimum bod instellen, dan kunnen ze nooit 5 euro bieden.
Alle reacties Link kopieren
Tokstra schreef:
25-10-2017 07:21
Je kan een minimum bod instellen, dan kunnen ze nooit 5 euro bieden.
Dan doen ze dat alsnog via een berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je een deleteknop voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik negeer berichten. Je kan bieden via MP of je biedt niet. Dat geeikel van mensen die denken dat ze wel even voorrang kunnen nemen hoef je niet te beantwoorden
Alle reacties Link kopieren
Gewoon verwijderen, en dat je iets laag moet verkopen omdat ze zo vaak bieden is onzin.
Soms duurt het even voordat de juiste persoon reageert maar ik heb nog nooit iets verkocht voor wat ik een te lage prijs vind. En ik verkoop veel via marktplaats.
Je hebt er gewoon mensen/opkopers tussen zitten die overal op bieden en net zolang wachten tot er iemand toehapt. Om vervolgens dezelfde spullen weer te verkopen.
LeesMee schreef:
25-10-2017 07:43
Ik negeer berichten. Je kan bieden via MP of je biedt niet. Dat geeikel van mensen die denken dat ze wel even voorrang kunnen nemen hoef je niet te beantwoorden
Ik vind dat ook altijd vervelend. Dan moet ik andere bieders weer informeren enzo. Maar als het een beetje stroefjes loopt ga ik er wel op in.
LeesMee schreef:
25-10-2017 07:43
Ik negeer berichten. Je kan bieden via MP of je biedt niet. Dat geeikel van mensen die denken dat ze wel even voorrang kunnen nemen hoef je niet te beantwoorden

Is dat zo? Mijn man maakt of belt juist heel vaak. Niet om voorrang te krijgen maar juist ook serieus mee te doen. Wij wilden pas een fiets kopen voor onze zoon. Er waren biedingen van honderd euro en honderd euro en een beetje. Vraagprijs was 375, dan gaan we niet mee zitten bieden maar effe contact opnemen en toen was de deal zo gesloten.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 25-10-2017 08:20
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-10-2017 07:57
Is dat zo? Mijn man maakt of belt juist heel vaak. Niet om voorrang te krijgen maar juist ook serieus mee te doen. Wij wilden pas een fiets kopen voor onze zoon. Er waren biedingen van honderd euro en honderd euro en een beetje. Vraagprijs was 375, dan gaan we niet mee zitten bieden maar effe contact opnemen en tien was de deal zo gesloten.
Ik stuur ook vaak een berichtje als ik iets wil. En als er in de advertentie staat dat er alleen gereageerd wordt op biedingen via MP haak ik af, tenzij ik het heel graag wil. Dan stuur ik alsnog een MP berichtje. Maar nooit met een onzinbieding. Daar heb ik als verkoper een hekel aan, dat doe ik een andere verkoper ook niet aan. Meestal vraag ik wat ze ervoor willen hebben als er bieden staat (meestal hebben ze wel een bedrag in hun hoofd) en dan beslis ik of ik erop in wil gaan. Ik laat het ook altijd weten, ook als het nee is.
Alle reacties Link kopieren
Negeren inderdaad of verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
25-10-2017 07:43
Ik negeer berichten. Je kan bieden via MP of je biedt niet. Dat geeikel van mensen die denken dat ze wel even voorrang kunnen nemen hoef je niet te beantwoorden
Weet je, ik bied altijd via een bericht. Want het is gemakkelijk om "anoniem" zomaar wat aan te klikken. Als je een bericht stuurt, laat je weten dat je serieus bent en echt de moeite neemt. Als ik dingen op MP heb staan, verkoop ik alleen maar aan mensen die een (echt) bericht sturen. De "zomaar klikkers" laat ik aan me voorbij gaan. die krijgen ook geen reactie.

Net andersom als jij dus :)
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Erbij zetten in je advertenties in vette letters ;

Op onzin biedingen wordt niet gereageerd!

En dat dan ook niet doen he :)
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-10-2017 07:57
Is dat zo? Mijn man maakt of belt juist heel vaak. Niet om voorrang te krijgen maar juist ook serieus mee te doen. Wij wilden pas een fiets kopen voor onze zoon. Er waren biedingen van honderd euro en honderd euro en een beetje. Vraagprijs was 375, dan gaan we niet mee zitten bieden maar effe contact opnemen en toen was de deal zo gesloten.
Kan, maar je neemt dan dus wel gewoon voorrang. Fijn voor je als dat voor je werkt.
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
25-10-2017 08:38
Weet je, ik bied altijd via een bericht. Want het is gemakkelijk om "anoniem" zomaar wat aan te klikken. Als je een bericht stuurt, laat je weten dat je serieus bent en echt de moeite neemt. Als ik dingen op MP heb staan, verkoop ik alleen maar aan mensen die een (echt) bericht sturen. De "zomaar klikkers" laat ik aan me voorbij gaan. die krijgen ook geen reactie.

Net andersom als jij dus :)
Dat is het aardige van MP ook wel, je bepaalt zelf hoe ne het doet en met wie je zaken doet
LeesMee schreef:
25-10-2017 08:49
Kan, maar je neemt dan dus wel gewoon voorrang. Fijn voor je als dat voor je werkt.

Voorrang neem je niet, dat wordt je verleend.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook altijd mijn irritatiepunt met dingen op MP te koop aanbieden...

En als iemand dan een achterlijk bod doet, dat een ander er dan nog 'tegenop' gaat bieden :thunder: Dus een achterlijk bod van 5 euro, tegenbod van 6 euro, eerst bieder gaat naar 7 euro. Alsof dat mij als koper op een ander spoor gaat zetten ofzo. Echt heel raar.
Als ik iets verkoop via MP dan kies ik voor de optie vaste prijs maar biedingen niet toegestaan. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen mijn vaste prijs willen betalen of er iets onder gaan zitten. Soms krijg je inderdaad rare mailtjes maar daar ga ik dan niet op in.

Als koper is het ideaal dat mensen zo laag bieden. Zo was ik bereid om 100 à 120 euro te betalen (ongebruikt product, prijskaartje er nog aan en bon erbij nieuwwaarde 160 euro). Het product stond een weekje te koop en mensen hadden echt idioot laag geboden. Toen ik 80 euro bood, kreeg ik gelijk reactie dat ik het op mocht komen halen. Ik voelde me bijna bezwaard om het voor die prijs op te halen maar ja zij gingen akkoord met 80 euro :)
padme84 schreef:
25-10-2017 09:02
Dat is ook altijd mijn irritatiepunt met dingen op MP te koop aanbieden...

En als iemand dan een achterlijk bod doet, dat een ander er dan nog 'tegenop' gaat bieden :thunder: Dus een achterlijk bod van 5 euro, tegenbod van 6 euro, eerst bieder gaat naar 7 euro. Alsof dat mij als koper op een ander spoor gaat zetten ofzo. Echt heel raar.

Dat is ook irritant bij hogere bedragen vind ik. Dat je 75 euro vraagt, iemand 65 biedt, en dan de volgende 65,50 en zo verder tot 67,50.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven