Geld & Recht alle pijlers

Onvruchtbaar door ex

26-10-2017 13:55 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was dit maar Amerika...

Mijn ex is vreemdgegaan en heeft mij een SOA gegeven waardoor ik nu onvruchtbaar ben.

Ik vind dit best wel ingrijpend en dat hij het vrij bewust heeft gedaan. Hij heeft immers geen condoom gebruikt bij deze mevrouw en daarna zich niet laten testen en tussentijds ook met mij seks gehad zonder condoom. Hij heeft veel risicovolle stappen bewust genomen. Hij was zich bewust van de risico's van SOA's door meermalen voorlichting op school, en ik heb hem daar nog bewust van gemaakt door pas seks te hebben zonder condoom in onze relatie nadat we beiden een SOA test hadden gedaan.
Ik voel me op zijn zachts gezegd flink 'genaaid'. Ik ben nu op mijn 25ste voor de rest van mijn leven onvruchtbaar door zijn bewust risicovolle gedrag.

Kun je hier in Nederland iets mee?
Geen idee of je hier iets juridisch mee kan.. Juridisch loket bellen?
:hug:
wat rot voor je :(
ik zou zeggen neem eens contact op met een letselschade advocaat
Alle reacties Link kopieren
Jij weet heel zeker dat je onvruchtbaar bent?
Of gaat het over een kans op onvruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
Weet jij zeker dat jij 100% onvruchtbaar bent door de opgelopen SOA? Voor eventuele juridische stappen moet dat onomstotelijk bewezen zijn. Of bestaat de kans dat je onvruchtbaar bent.

Als je wat wilt kun je eens contact opnemen met een letselschade advocaat. HIj/zij kan jou hierover informeren.

Gelukkig is dit geen Amerika.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 14:03
14.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onvruchtbaar door soa wil nog niet zeggen dat je niet (met behulp van het ziekenhuis) zwanger kunt worden en zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
26-10-2017 13:57
Geen idee of je hier iets juridisch mee kan.. Juridisch loket bellen?
Daar zat ik aan te denken.. maar ik heb het idee dat dit in Nederland niet als een issue wordt gezien? Ik zou ook niet weten wat ik zou willen van hem? Welk bedrag of straf drukt onvruchtbaar zijn geworden door hem uit? Daarnaast is het niet strafbaar? Naar mijn weten ken ik maar één zaak waar mensen zijn veroordeeld door bewust AIDS door te geven in Nederland en die deden dan volgens mij door bloed via naalden in mensen te spuiten o.i.d.
Qua 'bewust' wist hij ook niet dat hij deze SOA had opgelopen. Hij heeft dus niet al bewust zijnde dat hij deze SOA had met mij seks gehad.
Dit is het wrange resultaat van vreemdgaan. Wat ontzettend verschrikkelijk dat dit jou is overkomen. Wat ongelofelijk stom van die ex. Zo oneerlijk!

Ik hoop dat je schadevergoeding kan krijgen of vruchtbaarheidsbehandelingen vergoed, maar dat kan een jurist of advocaat je beter vertellen.

Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier echt geen woorden voor... Heel veel sterkte met dit verlies. Verder geen tips juridisch betreft.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat je onvruchtbaar bent geworden?
Ben je echt onvruchtbaar geworden of verminderd vruchtbaar?
Brejules schreef:
26-10-2017 14:04
Daar zat ik aan te denken.. maar ik heb het idee dat dit in Nederland niet als een issue wordt gezien? Ik zou ook niet weten wat ik zou willen van hem? Welk bedrag of straf drukt onvruchtbaar zijn geworden door hem uit? Daarnaast is het niet strafbaar? Naar mijn weten ken ik maar één zaak waar mensen zijn veroordeeld door bewust AIDS door te geven in Nederland en die deden dan volgens mij door bloed via naalden in mensen te spuiten o.i.d.
Qua 'bewust' wist hij ook niet dat hij deze SOA had opgelopen. Hij heeft dus niet al bewust zijnde dat hij deze SOA had met mij seks gehad.

Allemaal dingen die het Juridisch Loket je kunnen vertellen!

Succes ermee en sterkte :redrose:
Ik vind dit een beetje raar. Hoe weet je dat je onvruchtbaar bent?

Ik denk niet dat het de pijn minder maakt als hij een boete zou moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
26-10-2017 14:01
Weet jij zeker dat jij 100% onvruchtbaar bent door de opgelopen SOA? Voor eventuele juridische stappen moet dat onomstotelijk bewezen zijn. Of bestaat de kans dat je onvruchtbaar bent.

Als je wat wilt kun je eens contact opnemen met een letselschade advocaat. HIj/zij kan jou hierover informeren.

Gelukkig is dit geen Amerika.
Ik ben in zoverre onvruchtbaar verklaard dat het 100% is. Maar het is niet 100%. Maar zo goed als. Net als iemand die 3 procent ziet niet blind is maar eigenlijk wel. De kans dat ik ooit nog een kind ga krijgen is een wonder. Er zou spontaan ooit nog eens een eitje kunnen vrijkomen de komende jaren en met zeer veel geluk geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen worden. Dat is een loterij kans.

Ik heb nog nooit gehoord van een letselschade advocaat. Dankjewel voor de tip.

En ik ben stiekem ook wel blij dat dit geen Amerika is... op zeer veel gebieden... maar op dit gebied ben ik vanwege redenen nu meer voor. Veilig seks hebben is zó makkelijk hier en iedereen weet hoe het moet... dat niet doen mag best hetzelfde bestraft worden als dronken achter het stuur zitten. Je brengt anderen in risico.
Heb je de soa opgelopen doordat jouw toenmalige vriend vreemd ging?
Alle reacties Link kopieren
IVF blijft toch altijd een mogelijkheid?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Hij wist het niet, dus het was niet bewust. Hij heeft niet willens en wetens jou besmet.
Tot nu toe kun je daar in NL dus nog steeds niets mee. Wat je zelf aangeeft, alleen met die AIDS-zaak, waarbij mensen willens en wetens besmet zijn, heeft de rechter een veroordeling+schadevergoeding toegewezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende tijd heb jij gehad, en nog steeds!

Ten eerste: hoe weet je zeker dat je 100% onvruchtbaar bent? Uiteraard hoef je dit niet de delen hier maar voor eventuele juridische stappen is dit wel relevant. In het geval van bijvoorbeeld langdurige blootstelling aan chlamydia en verstopte eileiders zijn er nog vele stappen te nemen en is IVF/ICSI volgens mij nog wel een optie (aangezien eicellen met punctie worden geoogst - maar ik ben geen medicus). Zelfs met een HIV besmetting zijn er geloof ik nog opties om een gezond en niet HIV besmet kind op de wereld te zetten.

Ten tweede: wat hoop je te bereiken met het juridisch getouwtrek? Als je uit bent op geld dan is de kans dat je van een koude kermis thuiskomt zeer groot. Om een arts te vinden die gaat verklaren dat er een onomstotelijk verband is tussen jouw SOA en onvruchtbaarheid en dat die onvruchtbaarheid nergens anders door is te verklaren, met geen mogelijkheid kan worden opgelost, én dat jouw ex dat teweeg heeft gebracht mét opzet, is nogal wat wat bewezen moet worden. Zeker met het overbrengen van ziektes is dit een juridisch zeer lastige positie. En dan nog als alles zou worden bewezen, zijn de schadevergoedingen in NL laag. De advocaat die je nodig hebt bij dit proces zal je vele malen meer kosten, om maar niet de spreken over de proceskosten die je, als je ongelijk krijgt bij de rechter, wellicht ook nog zelf moet gaan betalen. Uiteraard is het een naaistreek van jouw ex en vreselijk wat je meemaakt, maar ik denk dat je via de juridische weg niet de genoegdoening
gaat vinden die je zoekt...

Veel sterkte de komende tijd nog :hug:

Kleine edit: als je dat toch wil proberen, kan het zijn dat je, als je een laag inkomen hebt, in aanmerking komt voor een toevoeging (zie website Raad voor rechtsbijstand). In dat geval hoef je de (letselschade)advocaat maar een kleine eigen bijdrage te betalen en worden de rest van de advocaatkosten gesubsidieerd.
jamie-lee wijzigde dit bericht op 26-10-2017 14:20
8.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
26-10-2017 14:12
Ik vind dit een beetje raar. Hoe weet je dat je onvruchtbaar bent?
Men kan in ziekenhuizen naar je eierstokken kijken.
Alle reacties Link kopieren
IVF idd.
Vriendin was ook onvruchtbaar door SOA en heeft nu via IVF wel een kindje.
Wat onzettend k&% voor je.

Ik vraag me wel af wat je opgelopen hebt en hoe je weet dat je 100% onvruchtbaar bent.
En is het bewezen dat je het van hem gekregen hebt of is dat je conclusie?
Deze dingen lijken me van groot belang als je er echt werk van wil maken.
Brejules schreef:
26-10-2017 14:15
Men kan in ziekenhuizen naar je eierstokken kijken.
Ja en wat hebben ze dan gezien? Liep je al langere tijd met die soa? Weet je zeker dat je daarvoor wel vruchtbaar was?

Zover ik weet heb je geen soa's die je meteen onvruchtbaar maken.
Als jij niet kan bewijzen dat hij jouw bewust heeft geïnfecteerd heb je toch geen poot om op te staan?
Brejules schreef:
26-10-2017 14:15
Men kan in ziekenhuizen naar je eierstokken kijken.
Eierstokken of eileiders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven