Geld & Recht alle pijlers

Esprit geeft geld niet terug

27-01-2009 21:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



In november heb ik bij Esprit een bestelling geplaatst en netjes betaald. Maar het bleek dat het product (kandelaar waar geen kaars op blijft staan) niet voldeed, dus heb ik het teruggezonden. Helaas ben ik nu al vanaf november bezig om mijn geld terug te krijgen. Ik heb diverse keren gebeld, gemaild, dit zelfs in het Duits, aangezien het hoofdkantoor en de boekhouding in Duitsland zit. Ik krijg telkens als antwoord dat ik het binnen 6-8 dagen overgemaakt krijg. Toen dit niet hielp heb ik een officiële klacht ingediend. Hierop kwam een reactie dat het geld overgemaakt was, maar helaas dit was niet het geval.



Mijn vraag is waar kan ik heen met mijn klacht? Bij Esprit kom ik niet verder. En het gaat maar om 38,- euro, maar toch....En om dan nou maar iets anders te gaan bestellen, gaat tegen mijn principes in. Dit is ook niet waar zij mee komen hoor.



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
heb je een rechtsbijstandverzekering?

zoja, die inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
BF, ik heb een soortgelijke ervaring met Esprit. Ook bellen naar het hoofdkantoor in Duitsland e.d.

Ikzelf heb het erbij gelaten maar sindsdien heb ik geen enkele eurocent meer uitgegeven aan Esprit.nl. En dat terwijl ik een zeer goeie klant was. Hun verlies... Maar een nare smaak geeft het me wel. Kan je niet helpen eigenlijk, maar wellicht de consumentenbond ook benaderen?
Alle reacties Link kopieren
ik had verwacht dat ze aangesloten zouden zijn bij het thuiswinkel.org... maar zo te zien is dat niet het geval...

misschien dat je daar toch eens kunt informeren over je mogelijkheden?

consumentenbond is ook geen slecht plan...



en verder zou ik het op meerdere plekken bespreken op internet, zoals je het hier doet... vaak hebben die grote bedrijven "watchers" die in de gaten houden of er negatieve publiciteit ergens opduikt... je hebt kans dat ze je dan benaderen om het netjes op te lossen, zodat de negatieve publiciteit stopt....

niet netjes... maar ja... zij zijn het ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze faxen als ze een faxnummer hebben. En dan 100x achterelkaar..Met het verzoek tot terugbetalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:summerbreeze21 schreef op 27 januari 2009 @ 23:51:

Ik zou ze faxen als ze een faxnummer hebben. En dan 100x achterelkaar..Met het verzoek tot terugbetalen.



Ben je aan al dat faxen dan geen 38 euro onderhand kwijt

Of is het nu gewoon het keiharde principe wat geldt, koste wat kost
Alle reacties Link kopieren
Juistem

Faxen geeft telefoonkosten he? Even niet aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
aangetekende brief sturen, dat werkt meestal indrukwekkend snel.
Alle reacties Link kopieren
Soortgelijke ervaring gehad met zo'n snoepautomaat die niet werkte... Het vervelende is dat je er achter aan blijft gaan als ze zeggen dat het geld terug gegeven wordt. Het zou makkelijker zijn als ze in het begin al zeggen: mevrouw, vergeet uw geld maar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips.

@vlinnie1985, helaas, ik heb geen rechtbijstandverzekering. Wel heb ik de consumentenbond gemaild met mijn klacht. (ben ik ook geen lid van).



Sowieso ga ik iedere dag een mail sturen. Dat kost niets.

Het lastige is, er is verder ook niemand die je kunt spreken aangaande een klacht. Overigens lopen de 0,10 cent per minuut kosten ook aardig op!



Het voordeel is, ik heb van Esprit zwart op wit staan dat ik recht heb op het geld. Dit antwoord kwam n.a.v. mijn officiële klacht. En ze bieden zelfs als verontschuldiging 20.- euro aan e-points aan. Opzich een prima oplossing, maar mijn geld heb ik nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
ze zeiden toch dat ze jou het geld hadden over gemaakt? laat ze eens met bewijzen komen dan?
Ik had eens 4 winterjassen besteld, lang en kort in twee maten. Moest vooraf betaald worden. Eentje gehouden en de rest teruggestuurd. Bleef er nog zo'n kleine 600 euro open staan. Heeft heel, heel erg lang geduurd voordat ik dat terug kreeg. Schandalig. Ik koop er nooit meer iets. Zeker niet nu ik hoor dat er soms helemaal niet wordt teruggestort.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:butterfly69 schreef op 28 januari 2009 @ 08:00:

Bedankt voor jullie tips.

@vlinnie1985, helaas, ik heb geen rechtbijstandverzekering. Wel heb ik de consumentenbond gemaild met mijn klacht. (ben ik ook geen lid van).



Sowieso ga ik iedere dag een mail sturen. Dat kost niets.

Het lastige is, er is verder ook niemand die je kunt spreken aangaande een klacht. Overigens lopen de 0,10 cent per minuut kosten ook aardig op!



Het voordeel is, ik heb van Esprit zwart op wit staan dat ik recht heb op het geld. Dit antwoord kwam n.a.v. mijn officiële klacht. En ze bieden zelfs als verontschuldiging 20.- euro aan e-points aan. Opzich een prima oplossing, maar mijn geld heb ik nog steeds niet.



1 e-mail per dag?

ik zou er heel veel sturen, achter elkaar..

ik heb ook gezeur gehad met esprit, maar dan een andere kwestie.. ik heb ze echt letterlijk gestalkt met e-mail.. en geloof me het werkt!
Alle reacties Link kopieren
Tja eerst maar even stalken via mail maar daarna toch aangetekende brief zou ik doen. Kost je wel 6 euro ofzo maar die zou ik dan gewoon bij het bedrag optellen en ook nog een gezellig dreigement van wettelijke rente, juridische stappen waarvan de kosten op hen verhaal zullen worden erin zetten. Werkt bij mij altijd prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor de laatste tijd alleen maar slechte verhalen over de service van de esprit site hier..... gaat lekker daar!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik een email gestuurd en een beetje dreigend gezegd dat ik contact heb gezocht met de consumentenbond.



Ik heb een heleboel op schrift staan, dus feitelijk staan ze nergens. Maar het lastige is, voor 38,- euro kan je geen zaak beginnen, maar waar sta je in dit geval met je recht? Ik bedoel Esprit is toch geen klein bedrijfje, ze hebben toch ook een naam hoog te houden? Ik begrijp inmiddels dat er meer mensen problemen hebben met Esprit.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk zeg. Ik zou iedere dag 50 mailtjes sturen ofzo of dagelijks een heleboel faxen. Tot ze echt genoeg van me zouden krijgen, maar ik zou echt dat geld terug moeten hebben, uit principe. Faxen kun je trouwens vanaf je pc, dat hoeft niks te kosten, moet je maar even googelen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 28 januari 2009 @ 08:24:

Ik had eens 4 winterjassen besteld, lang en kort in twee maten. Moest vooraf betaald worden. Eentje gehouden en de rest teruggestuurd. Bleef er nog zo'n kleine 600 euro open staan. Heeft heel, heel erg lang geduurd voordat ik dat terug kreeg. Schandalig. Ik koop er nooit meer iets. Zeker niet nu ik hoor dat er soms helemaal niet wordt teruggestort.



Oeh, dat is wel heel erg veel geld. Dan zit je wel even in de piepzak denk ik.

Raar dat je er de laatste tijd zoveel negatiefs over hoort. Ze hebben wereldwijd natuurlijk klanten genoeg, dus ze hoeven niet op eentje meer of minder te kijken, is misschien de gedachte. Wel heel slecht zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via de Franse Esprit-site een spijkerbroek besteld en betaald (!) terwijl de broek nog steeds op de site staat kreeg ik na 4 dagen een mail dat hij niet meer voorradig was.

Ik heb mijn geld nog niet terug en op mijn twee mails hierover heb ik nog geen antwoord gehad.



Ik koop veel op internet want ik woon nogal afgelegen, maar dit is met stip op één de slechtste ervaring die ik heb.

Moet nog maar zien of ze mijn geld voor 2010 terugstorten.
Alle reacties Link kopieren
even bellen met consuwijzer, www.consuwijzer.nl (hoef je niet lid van te zijn en normaal tarief voor het bellen).
Alle reacties Link kopieren
Maar je hoeft toch niet vooraf te betalen? Ik heb dat nog nooit gedaan, altijd binnen twee weken na levering.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Frankrijk wel Madiken, je kunt direct betalen bij de bestelling met je bankpas en dat heb ik dus gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinnie1985 schreef op 27 januari 2009 @ 21:36:

heb je een rechtsbijstandverzekering?

zoja, die inschakelen.

Dit zou je ook niet helpen, rechtsbijstandverzekeringen hebben een minimun bedrag voor een zaak die ze in behandeling nemen en daar zit je ver onder.



Overigens klinkt dit als typische problemen van een bedrijf-in-nood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven