Geld & Recht
alle pijlers
Esprit geeft geld niet terug
dinsdag 27 januari 2009 21:29
Hallo,
In november heb ik bij Esprit een bestelling geplaatst en netjes betaald. Maar het bleek dat het product (kandelaar waar geen kaars op blijft staan) niet voldeed, dus heb ik het teruggezonden. Helaas ben ik nu al vanaf november bezig om mijn geld terug te krijgen. Ik heb diverse keren gebeld, gemaild, dit zelfs in het Duits, aangezien het hoofdkantoor en de boekhouding in Duitsland zit. Ik krijg telkens als antwoord dat ik het binnen 6-8 dagen overgemaakt krijg. Toen dit niet hielp heb ik een officiële klacht ingediend. Hierop kwam een reactie dat het geld overgemaakt was, maar helaas dit was niet het geval.
Mijn vraag is waar kan ik heen met mijn klacht? Bij Esprit kom ik niet verder. En het gaat maar om 38,- euro, maar toch....En om dan nou maar iets anders te gaan bestellen, gaat tegen mijn principes in. Dit is ook niet waar zij mee komen hoor.
Alvast bedankt
In november heb ik bij Esprit een bestelling geplaatst en netjes betaald. Maar het bleek dat het product (kandelaar waar geen kaars op blijft staan) niet voldeed, dus heb ik het teruggezonden. Helaas ben ik nu al vanaf november bezig om mijn geld terug te krijgen. Ik heb diverse keren gebeld, gemaild, dit zelfs in het Duits, aangezien het hoofdkantoor en de boekhouding in Duitsland zit. Ik krijg telkens als antwoord dat ik het binnen 6-8 dagen overgemaakt krijg. Toen dit niet hielp heb ik een officiële klacht ingediend. Hierop kwam een reactie dat het geld overgemaakt was, maar helaas dit was niet het geval.
Mijn vraag is waar kan ik heen met mijn klacht? Bij Esprit kom ik niet verder. En het gaat maar om 38,- euro, maar toch....En om dan nou maar iets anders te gaan bestellen, gaat tegen mijn principes in. Dit is ook niet waar zij mee komen hoor.
Alvast bedankt
dinsdag 27 januari 2009 22:34
BF, ik heb een soortgelijke ervaring met Esprit. Ook bellen naar het hoofdkantoor in Duitsland e.d.
Ikzelf heb het erbij gelaten maar sindsdien heb ik geen enkele eurocent meer uitgegeven aan Esprit.nl. En dat terwijl ik een zeer goeie klant was. Hun verlies... Maar een nare smaak geeft het me wel. Kan je niet helpen eigenlijk, maar wellicht de consumentenbond ook benaderen?
Ikzelf heb het erbij gelaten maar sindsdien heb ik geen enkele eurocent meer uitgegeven aan Esprit.nl. En dat terwijl ik een zeer goeie klant was. Hun verlies... Maar een nare smaak geeft het me wel. Kan je niet helpen eigenlijk, maar wellicht de consumentenbond ook benaderen?
dinsdag 27 januari 2009 23:27
ik had verwacht dat ze aangesloten zouden zijn bij het thuiswinkel.org... maar zo te zien is dat niet het geval...
misschien dat je daar toch eens kunt informeren over je mogelijkheden?
consumentenbond is ook geen slecht plan...
en verder zou ik het op meerdere plekken bespreken op internet, zoals je het hier doet... vaak hebben die grote bedrijven "watchers" die in de gaten houden of er negatieve publiciteit ergens opduikt... je hebt kans dat ze je dan benaderen om het netjes op te lossen, zodat de negatieve publiciteit stopt....
niet netjes... maar ja... zij zijn het ook niet...
misschien dat je daar toch eens kunt informeren over je mogelijkheden?
consumentenbond is ook geen slecht plan...
en verder zou ik het op meerdere plekken bespreken op internet, zoals je het hier doet... vaak hebben die grote bedrijven "watchers" die in de gaten houden of er negatieve publiciteit ergens opduikt... je hebt kans dat ze je dan benaderen om het netjes op te lossen, zodat de negatieve publiciteit stopt....
niet netjes... maar ja... zij zijn het ook niet...
dinsdag 27 januari 2009 23:53
woensdag 28 januari 2009 07:47
woensdag 28 januari 2009 08:00
Bedankt voor jullie tips.
@vlinnie1985, helaas, ik heb geen rechtbijstandverzekering. Wel heb ik de consumentenbond gemaild met mijn klacht. (ben ik ook geen lid van).
Sowieso ga ik iedere dag een mail sturen. Dat kost niets.
Het lastige is, er is verder ook niemand die je kunt spreken aangaande een klacht. Overigens lopen de 0,10 cent per minuut kosten ook aardig op!
Het voordeel is, ik heb van Esprit zwart op wit staan dat ik recht heb op het geld. Dit antwoord kwam n.a.v. mijn officiële klacht. En ze bieden zelfs als verontschuldiging 20.- euro aan e-points aan. Opzich een prima oplossing, maar mijn geld heb ik nog steeds niet.
@vlinnie1985, helaas, ik heb geen rechtbijstandverzekering. Wel heb ik de consumentenbond gemaild met mijn klacht. (ben ik ook geen lid van).
Sowieso ga ik iedere dag een mail sturen. Dat kost niets.
Het lastige is, er is verder ook niemand die je kunt spreken aangaande een klacht. Overigens lopen de 0,10 cent per minuut kosten ook aardig op!
Het voordeel is, ik heb van Esprit zwart op wit staan dat ik recht heb op het geld. Dit antwoord kwam n.a.v. mijn officiële klacht. En ze bieden zelfs als verontschuldiging 20.- euro aan e-points aan. Opzich een prima oplossing, maar mijn geld heb ik nog steeds niet.
woensdag 28 januari 2009 08:24
Ik had eens 4 winterjassen besteld, lang en kort in twee maten. Moest vooraf betaald worden. Eentje gehouden en de rest teruggestuurd. Bleef er nog zo'n kleine 600 euro open staan. Heeft heel, heel erg lang geduurd voordat ik dat terug kreeg. Schandalig. Ik koop er nooit meer iets. Zeker niet nu ik hoor dat er soms helemaal niet wordt teruggestort.
woensdag 28 januari 2009 10:05
quote:butterfly69 schreef op 28 januari 2009 @ 08:00:
Bedankt voor jullie tips.
@vlinnie1985, helaas, ik heb geen rechtbijstandverzekering. Wel heb ik de consumentenbond gemaild met mijn klacht. (ben ik ook geen lid van).
Sowieso ga ik iedere dag een mail sturen. Dat kost niets.
Het lastige is, er is verder ook niemand die je kunt spreken aangaande een klacht. Overigens lopen de 0,10 cent per minuut kosten ook aardig op!
Het voordeel is, ik heb van Esprit zwart op wit staan dat ik recht heb op het geld. Dit antwoord kwam n.a.v. mijn officiële klacht. En ze bieden zelfs als verontschuldiging 20.- euro aan e-points aan. Opzich een prima oplossing, maar mijn geld heb ik nog steeds niet.
1 e-mail per dag?
ik zou er heel veel sturen, achter elkaar..
ik heb ook gezeur gehad met esprit, maar dan een andere kwestie.. ik heb ze echt letterlijk gestalkt met e-mail.. en geloof me het werkt!
Bedankt voor jullie tips.
@vlinnie1985, helaas, ik heb geen rechtbijstandverzekering. Wel heb ik de consumentenbond gemaild met mijn klacht. (ben ik ook geen lid van).
Sowieso ga ik iedere dag een mail sturen. Dat kost niets.
Het lastige is, er is verder ook niemand die je kunt spreken aangaande een klacht. Overigens lopen de 0,10 cent per minuut kosten ook aardig op!
Het voordeel is, ik heb van Esprit zwart op wit staan dat ik recht heb op het geld. Dit antwoord kwam n.a.v. mijn officiële klacht. En ze bieden zelfs als verontschuldiging 20.- euro aan e-points aan. Opzich een prima oplossing, maar mijn geld heb ik nog steeds niet.
1 e-mail per dag?
ik zou er heel veel sturen, achter elkaar..
ik heb ook gezeur gehad met esprit, maar dan een andere kwestie.. ik heb ze echt letterlijk gestalkt met e-mail.. en geloof me het werkt!
woensdag 28 januari 2009 14:19
Tja eerst maar even stalken via mail maar daarna toch aangetekende brief zou ik doen. Kost je wel 6 euro ofzo maar die zou ik dan gewoon bij het bedrag optellen en ook nog een gezellig dreigement van wettelijke rente, juridische stappen waarvan de kosten op hen verhaal zullen worden erin zetten. Werkt bij mij altijd prima.
donderdag 29 januari 2009 08:57
Inmiddels heb ik een email gestuurd en een beetje dreigend gezegd dat ik contact heb gezocht met de consumentenbond.
Ik heb een heleboel op schrift staan, dus feitelijk staan ze nergens. Maar het lastige is, voor 38,- euro kan je geen zaak beginnen, maar waar sta je in dit geval met je recht? Ik bedoel Esprit is toch geen klein bedrijfje, ze hebben toch ook een naam hoog te houden? Ik begrijp inmiddels dat er meer mensen problemen hebben met Esprit.
Ik heb een heleboel op schrift staan, dus feitelijk staan ze nergens. Maar het lastige is, voor 38,- euro kan je geen zaak beginnen, maar waar sta je in dit geval met je recht? Ik bedoel Esprit is toch geen klein bedrijfje, ze hebben toch ook een naam hoog te houden? Ik begrijp inmiddels dat er meer mensen problemen hebben met Esprit.
donderdag 29 januari 2009 12:15
donderdag 29 januari 2009 13:37
quote:whopper schreef op 28 januari 2009 @ 08:24:
Ik had eens 4 winterjassen besteld, lang en kort in twee maten. Moest vooraf betaald worden. Eentje gehouden en de rest teruggestuurd. Bleef er nog zo'n kleine 600 euro open staan. Heeft heel, heel erg lang geduurd voordat ik dat terug kreeg. Schandalig. Ik koop er nooit meer iets. Zeker niet nu ik hoor dat er soms helemaal niet wordt teruggestort.
Oeh, dat is wel heel erg veel geld. Dan zit je wel even in de piepzak denk ik.
Raar dat je er de laatste tijd zoveel negatiefs over hoort. Ze hebben wereldwijd natuurlijk klanten genoeg, dus ze hoeven niet op eentje meer of minder te kijken, is misschien de gedachte. Wel heel slecht zeg.
Ik had eens 4 winterjassen besteld, lang en kort in twee maten. Moest vooraf betaald worden. Eentje gehouden en de rest teruggestuurd. Bleef er nog zo'n kleine 600 euro open staan. Heeft heel, heel erg lang geduurd voordat ik dat terug kreeg. Schandalig. Ik koop er nooit meer iets. Zeker niet nu ik hoor dat er soms helemaal niet wordt teruggestort.
Oeh, dat is wel heel erg veel geld. Dan zit je wel even in de piepzak denk ik.
Raar dat je er de laatste tijd zoveel negatiefs over hoort. Ze hebben wereldwijd natuurlijk klanten genoeg, dus ze hoeven niet op eentje meer of minder te kijken, is misschien de gedachte. Wel heel slecht zeg.
donderdag 29 januari 2009 13:44
Ik heb via de Franse Esprit-site een spijkerbroek besteld en betaald (!) terwijl de broek nog steeds op de site staat kreeg ik na 4 dagen een mail dat hij niet meer voorradig was.
Ik heb mijn geld nog niet terug en op mijn twee mails hierover heb ik nog geen antwoord gehad.
Ik koop veel op internet want ik woon nogal afgelegen, maar dit is met stip op één de slechtste ervaring die ik heb.
Moet nog maar zien of ze mijn geld voor 2010 terugstorten.
Ik heb mijn geld nog niet terug en op mijn twee mails hierover heb ik nog geen antwoord gehad.
Ik koop veel op internet want ik woon nogal afgelegen, maar dit is met stip op één de slechtste ervaring die ik heb.
Moet nog maar zien of ze mijn geld voor 2010 terugstorten.
donderdag 29 januari 2009 13:47
even bellen met consuwijzer, www.consuwijzer.nl (hoef je niet lid van te zijn en normaal tarief voor het bellen).
donderdag 29 januari 2009 15:29
quote:vlinnie1985 schreef op 27 januari 2009 @ 21:36:
heb je een rechtsbijstandverzekering?
zoja, die inschakelen.
Dit zou je ook niet helpen, rechtsbijstandverzekeringen hebben een minimun bedrag voor een zaak die ze in behandeling nemen en daar zit je ver onder.
Overigens klinkt dit als typische problemen van een bedrijf-in-nood.
heb je een rechtsbijstandverzekering?
zoja, die inschakelen.
Dit zou je ook niet helpen, rechtsbijstandverzekeringen hebben een minimun bedrag voor een zaak die ze in behandeling nemen en daar zit je ver onder.
Overigens klinkt dit als typische problemen van een bedrijf-in-nood.