Geld & Recht
alle pijlers
PostNl bagger service
woensdag 1 november 2017 15:06
Wie komt nog meer het stoom uit de oren van deze waardeloze niet bezorger? Ik heb al vaker een pakket moeten ontvangen en ben er dan voor thuis gebleven. Soms omdat het toch al zo uitkwam, maar goed.
Loop je toevallig langs de brievenbus in je voordeur, steekt daar een briefje doorheen dat je niet thuis bent. Euh, hallo, ik sta hier toch echt in mijn eigen huis hoor.
Nu weer een akkefietje: heb een nieuwe provider en krijg daarvoor vrijdagochtend de monteur (a 60 euro) om het ding te installeren. Zou vandaag (woensdag dus) de mediabox bezorgd worden, dus ik neem een vrije dag om het in ontvangst te nemen. Loop ik een uur geleden langs de voorkeur, jahoor, briefje, u bent niet thuis.
Na sorry hoor, maar ik sta hier! Mijn bel doet het en ik ben gewoon aan het rommelen. Maar ja, we (de bezorgers) krijgen per levering betaald en als we de indruk hebben dat er iemand niet thuis is, rennen we gauw door.
Net klantenservice gebeld (1 keer verbinding verbreken) en haal gerust het woord service er maar af. Wat een tuthola`s daar. Vooral getraind in het frustreren van klanten. Niks kunnen, niks willen, geen oplossing kunnen en willen bieden, niet meedenken en tja, dan is de 60 euro ook vooral je eigen probleem. Wat een bagger bedrijf. Ik hoop voor PostNL dat ze dit soort verhalen lezen, zodat ze beseffen dat hun service echt nergens meer over gaat. Tuurlijk, fouten maken gebeurt, maar los het dan ten minste netjes op. Door te kijken of je een nalevering kunt verzorgen oid.
Wie nog meer?
Loop je toevallig langs de brievenbus in je voordeur, steekt daar een briefje doorheen dat je niet thuis bent. Euh, hallo, ik sta hier toch echt in mijn eigen huis hoor.
Nu weer een akkefietje: heb een nieuwe provider en krijg daarvoor vrijdagochtend de monteur (a 60 euro) om het ding te installeren. Zou vandaag (woensdag dus) de mediabox bezorgd worden, dus ik neem een vrije dag om het in ontvangst te nemen. Loop ik een uur geleden langs de voorkeur, jahoor, briefje, u bent niet thuis.
Na sorry hoor, maar ik sta hier! Mijn bel doet het en ik ben gewoon aan het rommelen. Maar ja, we (de bezorgers) krijgen per levering betaald en als we de indruk hebben dat er iemand niet thuis is, rennen we gauw door.
Net klantenservice gebeld (1 keer verbinding verbreken) en haal gerust het woord service er maar af. Wat een tuthola`s daar. Vooral getraind in het frustreren van klanten. Niks kunnen, niks willen, geen oplossing kunnen en willen bieden, niet meedenken en tja, dan is de 60 euro ook vooral je eigen probleem. Wat een bagger bedrijf. Ik hoop voor PostNL dat ze dit soort verhalen lezen, zodat ze beseffen dat hun service echt nergens meer over gaat. Tuurlijk, fouten maken gebeurt, maar los het dan ten minste netjes op. Door te kijken of je een nalevering kunt verzorgen oid.
Wie nog meer?
woensdag 1 november 2017 15:12
Als er twee keer iemand meldt dat je niet thuis bent terwijl je het wel bent, is er misschien toch wat aan de hand met je bel. Het duurde bij mij echt even voordat ik erachter kwam dat mijn bel het niet deed omdat de batterijen op waren. Ik kan me niet voorstellen dat een monteur voor zijn plezier een briefje bij jou in de bus doet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 1 november 2017 15:17
woensdag 1 november 2017 15:19
Zeker wel. Mijn buurjongentje heeft vanochtend nog tot vervelends toe aangebeld en wij gebruiken hier de bel dagelijks. Mijn kinderen hebben gisteravond ook nog aangebeld.
Het punt is volgens mij (ik woon een beetje afgelegen) dat bezorgers weinig betaald krijgen of alleen betaald per levering oid. En dat het dan loont om alles te clusteren qua leveringen en die bij voorkeur bij 1 en dezelfde buurtbewoner in ontvangst te laten nemen. Dat neemt minder tijd in beslag dan bij elk huisje minstens 1 minuut te wachten totdat ze opendoen. Volgens mij wordt er al een scan gemaakt in de voortuin of ze verwachten dat iemand thuis is (brandt er licht, staat er een auto of fiets) en beginnen ze meteen al zo'n briefje uit de zak te trekken. Kunnen ze ten minste weer snel door.
Het punt is volgens mij (ik woon een beetje afgelegen) dat bezorgers weinig betaald krijgen of alleen betaald per levering oid. En dat het dan loont om alles te clusteren qua leveringen en die bij voorkeur bij 1 en dezelfde buurtbewoner in ontvangst te laten nemen. Dat neemt minder tijd in beslag dan bij elk huisje minstens 1 minuut te wachten totdat ze opendoen. Volgens mij wordt er al een scan gemaakt in de voortuin of ze verwachten dat iemand thuis is (brandt er licht, staat er een auto of fiets) en beginnen ze meteen al zo'n briefje uit de zak te trekken. Kunnen ze ten minste weer snel door.
woensdag 1 november 2017 15:20
Hoe denk je dat dat briefje in de bus komt?diyer schreef: ↑01-11-2017 15:19Zeker wel. Mijn buurjongentje heeft vanochtend nog tot vervelends toe aangebeld en wij gebruiken hier de bel dagelijks. Mijn kinderen hebben gisteravond ook nog aangebeld.
Het punt is volgens mij (ik woon een beetje afgelegen) dat bezorgers weinig betaald krijgen of alleen betaald per levering oid. En dat het dan loont om alles te clusteren qua leveringen en die bij voorkeur bij 1 en dezelfde buurtbewoner in ontvangst te laten nemen. Dat neemt minder tijd in beslag dan bij elk huisje minstens 1 minuut te wachten totdat ze opendoen. Volgens mij wordt er al een scan gemaakt in de voortuin of ze verwachten dat iemand thuis is (brandt er licht, staat er een auto of fiets) en beginnen ze meteen al zo'n briefje uit de zak te trekken. Kunnen ze ten minste weer snel door.
woensdag 1 november 2017 15:20
Ik ben heel tevreden over mijn Post Nl-meneer. Als ik niet thuis ben, krijg ik keurig briefje en kan ik hem bellen. Dan staat ie binnen een uur weer op de stoep. En als ik er wel ben, wacht ie geduldig tot ik opendoe, want ik moet soms van zolder komen en dat weet hij inmiddels. Ik mijn Post NL-meneer.
Maar TO, leg gewoon je klacht neer bij Post NL. Want waarom zouden ze hier jouw verhaal lezen?
Maar TO, leg gewoon je klacht neer bij Post NL. Want waarom zouden ze hier jouw verhaal lezen?
woensdag 1 november 2017 15:21
woensdag 1 november 2017 15:22
Ik herken het helaas ook. Woon in de stad maar mijn huis is lastig bereikbaar dus vaak geen briefje in de bus maar wel een berichtje dat ik niet thuis was.
Ik laat nu meestal pakketjes bij een afhaalpunt bezorgen haal ik ze daar wel op wanneer het mij uitkomt. Was er ook helemaal klaar mee om voor niks thuis te blijven...
Ik laat nu meestal pakketjes bij een afhaalpunt bezorgen haal ik ze daar wel op wanneer het mij uitkomt. Was er ook helemaal klaar mee om voor niks thuis te blijven...
woensdag 1 november 2017 15:22
Nou, je had ze moeten horen. Echt hoor.
Dat is vervelend voor u. Nee, kan het niet oplossen. Nee, er kan geen nalevering komen. Ja, dat is uw probleem van die 60 euro. Nee, kan geen garantie geven dat het er dan wel is. Tja, kunt u wel vervelend vinden, maar nee, kan daar niks aan doen. Nee, ik ga ook niet met u een nieuwe afspraak inplannen, dat moet u zelf doen. Nee, ik kan u ook niet het telefoonnummer geven van het sorteercentrum. Nee, ik kan niks en wil vooral niks. Verder nog iets? Of, u voelt zich niet geholpen. Tja, vervelend voor u. Daaaaaaahaag.
tuut tuut tuut
woensdag 1 november 2017 15:24
diyer schreef: ↑01-11-2017 15:19Zeker wel. Mijn buurjongentje heeft vanochtend nog tot vervelends toe aangebeld en wij gebruiken hier de bel dagelijks. Mijn kinderen hebben gisteravond ook nog aangebeld.
Het punt is volgens mij (ik woon een beetje afgelegen) dat bezorgers weinig betaald krijgen of alleen betaald per levering oid. En dat het dan loont om alles te clusteren qua leveringen en die bij voorkeur bij 1 en dezelfde buurtbewoner in ontvangst te laten nemen. Dat neemt minder tijd in beslag dan bij elk huisje minstens 1 minuut te wachten totdat ze opendoen. Volgens mij wordt er al een scan gemaakt in de voortuin of ze verwachten dat iemand thuis is (brandt er licht, staat er een auto of fiets) en beginnen ze meteen al zo'n briefje uit de zak te trekken. Kunnen ze ten minste weer snel door.
En gelijk hebben ze. Ze kunnen echt niet wachten tot Truus klaar is met de was opvouwen op zolder en op haar dooie akkertje naar beneden komt om eens te kijken wie er aan de deur staat. Die bezorgers werken bizarre uren.
woensdag 1 november 2017 15:24
woensdag 1 november 2017 15:27
diyer schreef: ↑01-11-2017 15:22Nou, je had ze moeten horen. Echt hoor.
Dat is vervelend voor u. Nee, kan het niet oplossen. Nee, er kan geen nalevering komen. Ja, dat is uw probleem van die 60 euro. Nee, kan geen garantie geven dat het er dan wel is. Tja, kunt u wel vervelend vinden, maar nee, kan daar niks aan doen. Nee, ik ga ook niet met u een nieuwe afspraak inplannen, dat moet u zelf doen. Nee, ik kan u ook niet het telefoonnummer geven van het sorteercentrum. Nee, ik kan niks en wil vooral niks. Verder nog iets? Of, u voelt zich niet geholpen. Tja, vervelend voor u. Daaaaaaahaag.
tuut tuut tuut
Jij weet gewoon niet hoe een customer care center werkt, maar ga niet mensen uitmaken voor tuthola.
woensdag 1 november 2017 15:29
woensdag 1 november 2017 15:29
Het valt of staat met de bezorger, is mijn ervaring.
Ik had een hele fijne bezorger van PostNL die altijd netjes was en soms zelfs tijd had voor een praatje. Maar hij is nu weg en er zijn twee bezorgers voor teruggekomen (één op vrijdag/zaterdag en één voor de andere dagen). Die weekendbezorger is een lulhannes die altijd briefjes in de bus doet als ik gewoon thuis ben, of hij geeft helemaal geen briefjes uit en dan kan ik naderhand zoeken bij welke buurman mijn pakketje is.
De doordeweekse bezorger is dan weer een hele fijne en nette, daar heb ik nooit klachten over.
GLS is hier ook rampzalig, DHL is weer heel goed en DPD een waar rampenplan. Als ik zie dat een webwinkel met bijvoorbeeld DPD verzendt, bestel ik het 1000x liever ergens anders.
Ik had een hele fijne bezorger van PostNL die altijd netjes was en soms zelfs tijd had voor een praatje. Maar hij is nu weg en er zijn twee bezorgers voor teruggekomen (één op vrijdag/zaterdag en één voor de andere dagen). Die weekendbezorger is een lulhannes die altijd briefjes in de bus doet als ik gewoon thuis ben, of hij geeft helemaal geen briefjes uit en dan kan ik naderhand zoeken bij welke buurman mijn pakketje is.
De doordeweekse bezorger is dan weer een hele fijne en nette, daar heb ik nooit klachten over.
GLS is hier ook rampzalig, DHL is weer heel goed en DPD een waar rampenplan. Als ik zie dat een webwinkel met bijvoorbeeld DPD verzendt, bestel ik het 1000x liever ergens anders.
woensdag 1 november 2017 15:32
Ga maar eens met dit verhaal (mijn verhaal) de klantenservice bellen en kijken hoe men reageert. Dan krijg je al snel hetzelfde tuthola gevoel als ik heb. Idem met de chat. Ik vind het vervelend voor u en helaas kan ik niks doen is eigenlijk gewoon het standaard riedeltje dat ze vast mee naar huis krijgen als huiswerk.
Wat zouden jullie (als je zelf een bezorgdienst had of bij de klantenservice zou werken) als mogelijke oplossingen aandragen? Zou je meedenken of denken, jammer dan, neem je nog maar een vrije dag op. Of zou je kijken of er iets voor de avondbezorging te regelen valt? Of dat het pakket ergens op te halen is?
Wat zouden jullie (als je zelf een bezorgdienst had of bij de klantenservice zou werken) als mogelijke oplossingen aandragen? Zou je meedenken of denken, jammer dan, neem je nog maar een vrije dag op. Of zou je kijken of er iets voor de avondbezorging te regelen valt? Of dat het pakket ergens op te halen is?
woensdag 1 november 2017 15:33
Ik erger me soms ook groen en geel aan postNL maar ik heb medelijden met de mensen die de klantenservice doen. Want die krijgen alle ellende op hun dak terwijl ze er vaak ook niks aan kunnen doen dat een andere collega zijn/haar werk niet goed doet.
Vaak is de klantenservice tegenwoordig uitbesteed aan en derde partij, ook lekker handig. Weet niet of postNL dat doet trouwens maar dan is het logisch dat ze op de klantenservice vaak niet kunnen helpen als iets afwijkt van de standaard werkinstructies.
Bij mij werden regelmatig pakketjes te laat bezorgd, kwamen pakketjes veel te laat aan bij de ontvanger, raakten pakketjes zoek of wilde men bijna een pakket alweer retoursturen omdat het service punt vergeten was dat er 2 pakketjes voor me lagen i.p.v. 1 en die 2de lag voor het gemak helemaal ergens achterin. Hoera voor track & trace en de manager die wel mee wilde werken en de kast helemaal ging uitruimen omdat het er echt moest liggen.
Maar ik vind onze postbezorger wel goed, die bezorgd alles netjes op tijd en zie haar regelmatig rondfietsen met zware tassen. Maar de pakketdienst...
Vaak is de klantenservice tegenwoordig uitbesteed aan en derde partij, ook lekker handig. Weet niet of postNL dat doet trouwens maar dan is het logisch dat ze op de klantenservice vaak niet kunnen helpen als iets afwijkt van de standaard werkinstructies.
Bij mij werden regelmatig pakketjes te laat bezorgd, kwamen pakketjes veel te laat aan bij de ontvanger, raakten pakketjes zoek of wilde men bijna een pakket alweer retoursturen omdat het service punt vergeten was dat er 2 pakketjes voor me lagen i.p.v. 1 en die 2de lag voor het gemak helemaal ergens achterin. Hoera voor track & trace en de manager die wel mee wilde werken en de kast helemaal ging uitruimen omdat het er echt moest liggen.
Maar ik vind onze postbezorger wel goed, die bezorgd alles netjes op tijd en zie haar regelmatig rondfietsen met zware tassen. Maar de pakketdienst...
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 01-11-2017 15:36
7.39% gewijzigd
woensdag 1 november 2017 15:34
Bij de GLS moest ik een keertje tekenen voor een pakketje voor 5 euro. Ik vroeg mij al af wat die jongen er aan ging verdienen.
En ja diegene die het op de post deed vond dat er getekend moest worden. en dat voor een waarde van 5 euro.
En ja diegene die het op de post deed vond dat er getekend moest worden. en dat voor een waarde van 5 euro.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 01-11-2017 15:36
29.83% gewijzigd
woensdag 1 november 2017 15:35
diyer schreef: ↑01-11-2017 15:32Ga maar eens met dit verhaal (mijn verhaal) de klantenservice bellen en kijken hoe men reageert. Dan krijg je al snel hetzelfde tuthola gevoel als ik heb. Idem met de chat. Ik vind het vervelend voor u en helaas kan ik niks doen is eigenlijk gewoon het standaard riedeltje dat ze vast mee naar huis krijgen als huiswerk.
Wat zouden jullie (als je zelf een bezorgdienst had of bij de klantenservice zou werken) als mogelijke oplossingen aandragen? Zou je meedenken of denken, jammer dan, neem je nog maar een vrije dag op. Of zou je kijken of er iets voor de avondbezorging te regelen valt? Of dat het pakket ergens op te halen is?
Iemand aan de customerservice kan ook niet meer....
Voor ons plaatje zou het prachtig zijn, maar een cs-er staat los van degene die bezorgt.
Meer dan je klacht opnemen kunnen ze niet.