Geld & Recht alle pijlers

Afzien van rijlessen?

02-11-2017 18:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,


Ik heb bij een rijschool een proefles en een eerste rijles gehad. Met de rijinstructeur besproken hoeveel lessen ik nodig zou gaan hebben, en aangegeven op de lesovereenkomst welk rijlespakket ik wilde. De lesovereenkomst heb ik ondertekend weer teruggegeven. Nu blijkt dat ik het pakket niet in termijnen kan betalen, maar dat dit in 2 keer moet. Op zich geen probleem, maar ik ben bang dat als bijvoorbeeld de lessen over een tijdje niet meer bevallen, ik niet zomaar kan wisselen van rijschool, want dan heb ik dus al een groot deel betaald. Op hun website staat echter wel aangegeven dat er in termijnen betaald kan worden, maar na nogmaals contact met de rijschool blijkt dit dus niet het geval.

Kan ik, nu ik de lesovereenkomst al heb ondertekend, maar nog niet voor de lessen heb betaald, nog van de lesovereenkomst afzien? Ik zou dan uiteraard wel de eerste les betalen.
In principe niet, je hebt getekend. Maar je kan er altijd naar vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zge je toch tegen de rijschool dat je wel in termijnen wil betalen, want dat staat op hun website?
Alle reacties Link kopieren
In 2x is toch ook in termijnen?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
In termijnen betalen is iets anders dan tussentijds de lesovereenkomst kunnen beëindigen. Als ik je OP goed lees, wil je de mogelijkheid hebben om de lesovereenkomst tussentijds op te zeggen, zodat je van rijschool kunt wisselen. Staat er iets in de voorwaarden over tussentijds opzeggen?
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
02-11-2017 18:24
In 2x is toch ook in termijnen?
Dit inderdaad. En nee, je kunt er niet onderuit, je hebt getekend voor afname van een rijlespakket. Als je per les had willen beslissen of het wat was, dan had je losse lessen moeten nemen. Een pakket is een volledig traject tegen vaak een gunstigere prijs.
(uiteraard kun je proberen er onderuit te komen door te vragen)
Klaar mee
Termijnen of niet. Je hebt een product aangeschaft. Je bent een overeenkomst aangegaan. Als je dus wil wisselen zul je toch nog dit pakket af moeten betalen.
Als je tussentijds wil kunnen wisselen, dan had je per les moeten kiezen en niet voor een pakket.
Alle reacties Link kopieren
Er is toch altijd een wettelijke bedenktermijn? Weet je welke op dit contract van toepassing is?
Alle reacties Link kopieren
Die wettelijke termijn is alleen bij koop op afstand, dus via een webshop ofzo. Hier niet van toepassing dus.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Dropdrop schreef:
02-11-2017 18:44
Er is toch altijd een wettelijke bedenktermijn? Weet je welke op dit contract van toepassing is?
Nee hoor, niet op alles en zeker niet op deze overeenkomst.
En waarom denk je nu al dat je tijdens het leren rijden zou moeten wisselen van rijschool?
Voor hoeveel lessen heb je getekend?
Als dat er bijvoorbeeld 20 zijn kan je na die 20 nog altijd besluiten dat het elders misschien beter is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik weet nu waar ik aan toe ben.
Een pakket koop je met de voorwaarde dat je het hele pakket afneemt, daarom kunnen ze korting geven. Tussentijds opzeggen is iets anders dan in termijnen betalen. Twee termijnen is overigens ook in termijnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit een pakket aangeschaft 40 lessen? theorie, praktijk etc. Vanwege slechte band met mijn rijlesleraar heb ik mijn geld voor een deel terug gevraagd. Dat kreeg ik ook deels, alleen verviel de korting daarmee die kreeg op basis van mijn pakket.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Waarom kies je voor deze rijschool als je tussentijds denkt te willen wisselen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven