Geld & Recht alle pijlers

Opzegtermijn online dienst

14-11-2017 23:05 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar jaar maak ik gebruik van een online dienst/app voor mijn onderneming. Nu wil ik deze opzeggen met een maand opzegtermijn, maar krijg ik de mededeling dat de opzegtermijn 3 maanden is. Toen ik in 2014 het contract aanging, heb ik getekend voor een contract van een jaar en daarna ging het automatisch over in een contract met een opzegtermijn van een maand. Dit staat letterlijk in het contract, maar ook in de algemene voorwaarden die ik destijds ontving. Inmiddels zijn de algemene voorwaarden van dat bedrijf aangepast. De opzegtermijn is 3 maanden geworden. Volgens het bedrijf ben ik er akkoord mee gegaan zodra ik inlogde in de app.

Is dit rechtsgeldig? Staan de nieuwe algemene voorwaarden boven het getekende contract?
Alle reacties Link kopieren
Vaak staan in contracten ook dat ze deze eenzijdig mogen aanpassen, even kijken of dat er bij jou ook staat. Heb je toentertijd wel melding gekregen dat de voorwaarden veranderd waren?
Alle reacties Link kopieren
Normaal ontvang je een melding als de algemene voorwaarden wijzigen. Dit kan via allerlei manieren kenbaar worden gemaakt. Meestal staat dit ook in de algemene voorwaarden, dat deze gewijzigd mogen worden en hoe deze wijziging wordt medegedeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven