Geld & Recht alle pijlers

Gekke huizenmarkt

17-11-2017 19:08 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis te koop staan en deze was in een poep en een scheet verkocht.

We dachten een paar duizend winst te maken, maar het is een paar tienduizend geworden!!!

En dan hebben we de beste bieders niet eens gedaan omdat die de hypotheek waarschijnlijk niet rond konden krijgen.

Ik woon in de randstad, dat zal schelen, maar het is echt een bizar goede tijd gebleken.

Heeft een van jullie ook ooit zijn/haar huis zo ruim kunnen verkopen?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Al een nieuwe gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ja, eerder dan we de onze verkocht hadden zelfs, ook in een poep en een scheet besloten.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Tja de markt hè. We zouden ons appartement ook zo kunnen verkopen, maar het kopen van een nieuw huis zit dan weer boven budget met de strengere leenregels. We wachten dus nog maar even.
Alle reacties Link kopieren
Hier ooit een ton verdiend met de verkoop van ons huis
Alle reacties Link kopieren
Onze, toch wel vrij recente, investeringen betalen zichzelf nu terug merken we.

Maar bizar dat er in 1 week ook gelijk 3 serieuze biedingen waren, allemaal ruim boven de vraagprijs. En we hebben gewoon een tussenwoning, wel tot 5 slaapkamers.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Wauw Noerie, hebben jullie er iets anders voor gekocht ook?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
17-11-2017 19:19
Wauw Noerie, hebben jullie er iets anders voor gekocht ook?
Destijds verkocht vlak voor de crisis. Toen gehuurd en weer gekocht in de crisis. Nog niet op het dieptepunt maar wel goed gekocht. We hebben er voor gekozen om een huis te kopen die, zonder de ton, voor ons haalbaar was en daar de ton in te stoppen. Dus vrij lage hypotheek. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ruim 30 jaar in dit huis, lage hypotheek die we mee kunnen nemen, genoeg over om het nieuwe huis te maken zoals we willen, en lagere maandlasten.
Heel fijn inderdaad.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
17-11-2017 19:29
Wij wonen ruim 30 jaar in dit huis, lage hypotheek die we mee kunnen nemen, genoeg over om het nieuwe huis te maken zoals we willen, en lagere maandlasten.
Heel fijn inderdaad.
Dat klinkt ook goed. Leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
In '92 kochten wij een huis voor 130.000 gulden, omgerekend ca. 60.000 Euro. 13 jaar later verkochten we het voor 180.000 Euro, dat is 120.000 Euro winst. Hoefden we niets voor te doen, mazzel gehad.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
17-11-2017 19:35
In '92 kochten wij een huis voor 130.000 gulden, omgerekend ca. 60.000 Euro. 13 jaar later verkochten we het voor 180.000 Euro, dat is 120.000 Euro winst. Hoefden we niets voor te doen, mazzel gehad.
Heerlijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is alles bij elkaar ruim 5 keer zo veel waard geworden, bizar toch.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Wat zeg ik, 6 keer zelfs.
die ik wilde bestaat al...
Hier ook. Buurman heeft vorige maand zijn huis verkocht, zelfde huis als wij hebben in mindere staat; is ruim 1,5 ton boven mijn hypotheek verkocht.
2 dagen te koop gestaan; 18 kijkers!

Wij willen ook graag wat anders, maar wat terug kopen is een drama hier.
Hier huis voor het dubbele verkocht en ingeloot voor nieuwbouwhuis met nog 'voor de crisis' prijs.
Dus en naar veel groter huis in opkomende buurt verhuisd en lekker veel centjes om het mooi te maken.
Ik geloofde het pas nadat de laatste handtekeningen waren gezet, het is net een droom.
Wij andersom. Gekocht in moeilijke tijd met hoge huizenprijzen. Verkocht met veel, heel veel, verlies.

Wel andere huis gekocht eveneens voor veel lagere prijs dan oorspronkelijke vraagprijs.

Toch heel zuur en wrang hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat je wel in staat was een ander huis te kopen Troeteltje?
die ik wilde bestaat al...
Samenvoeging 2 huishoudens.
Hier gekocht in 2015 en nu is het twee keer zoveel waard van 2 ton naar 4 ton.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn huis verkocht met flinke winst toen mijn oude stad in de hausse ging en ons huis gekocht in het dorp waar we nu wonen nog niet. Dat was fijn.
Troeteltje, maar je laatste huis dus gunstig?
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel snel badmeester
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ons vorige huis (tussenwoning) voor 70k meer verkocht dan dat we ervoor betaald hebben. Was wel vlak voor de crisis.
Nu hebben we een hoekwoning die hier ook als zoete broodjes over de toonbank lijken te gaan.
Ook randstad. Niet dat dat wat zegt want een familielid heeft al jaaaaren een huis te koop staan dat hij niet verkocht krijgt.

Overigens was het nadeel van verkoop/koop vlak voor de crisis dat we aan een vrij hoge rente (20jr) vast zitten. De verwachtingen waren toen nog dat die weer zou gaan stijgen. Nou ja achteraf kijk je een koe in de kont.
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
17-11-2017 20:10
Hier gekocht in 2015 en nu is het twee keer zoveel waard van 2 ton naar 4 ton.
Jij had toch zo'n bijzondere opknapper? Zo'n buurtverbeteraar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven