Geld & Recht alle pijlers

Vergoeding beugel voor volwassene in 2018? Zorg verzekering

17-11-2017 21:09 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag, ik start met een beugel in 2018. Duur grapje a 3000 -4000 is de schatting.
Is er een manier om een gedeelte terug te krijgen Vd zorgverzekeraar? Het is niet medisch noodzakelijk maar puur esthetisch dat geef ik onmiddellijk toe 😉 ik ben al Google maar kom er niet uit. Kennis zei dat hij het geregeld had via collectieve verzekering je daar bij aan te sluiten.. maar kan ik niet terug vinden en wil m daar niet mee lastig vallen
Alle reacties Link kopieren
Gedeeltelijke vergoeding van een beugel voor mijzelf, was voor mij 1 van de redenen dat ik ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar.
Maar ik moet wel eerst 1 jaar bij verzekeraar zitten, voordat plaatsing beugel en vergoeding kan plaatsvinden.

Je kunt alles lezen in het vergoedingenoverzicht van je verzekeraar.
Er zijn verschillende zorgverzekeringen zonder tandselectie zoals iza, hema en izz.
Verkeerde link, ff goeie opzoeken
nieuwe poging

weer mislukt
Alle reacties Link kopieren
Ik lees het graag... nu bij cz...
keuteltje schreef:
17-11-2017 21:53
Ik lees het graag... nu bij cz...
als je de woorden "orthodontie 18 jaar en ouder" googled dan zie je als tweede "independer" staan. Daar zie je alle vergoedingen staan per verzekeraar.

Wil de link plaatsen maar dat gaat dus telkens verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met hetzelfde probleem. Ben nu maar verzekeringen aan het bellen maar zonder resultaat. Sommige hebben wachttijd van 2(!) jaar.
Fijn topic, want ik ga eerdaags ook naar de orthodontist. Hoe zou het zitten als je wel een medische noodzaak toegewezen krijgt?
Joni_de_tweede schreef:
17-11-2017 22:28
Fijn topic, want ik ga eerdaags ook naar de orthodontist. Hoe zou het zitten als je wel een medische noodzaak toegewezen krijgt?
Bij medische selectie is het zo dat het probleem nog niet bekend mag zijn als je de verzekering aanvraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ok! Iemand al een goede ontdekt?
Alle reacties Link kopieren
https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... -jaar.aspx
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, link doet raar. Maar als je beugel vergoeding volwassenen intikt in Google krijg je vanzelf Independer en daar staan alle verzekeringen die vergoeden vanaf 18 jaar.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
17-11-2017 21:57
als je de woorden "orthodontie 18 jaar en ouder" googled dan zie je als tweede "independer" staan. Daar zie je alle vergoedingen staan per verzekeraar.

Wil de link plaatsen maar dat gaat dus telkens verkeerd.
Hahaha, ik helemaal moeilijk doen, had jij al moeilijk gedaan!
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Kirby, interessante link. Laat weer zien dat bijverzekeren voor orthodontie eigenlijk nauwelijks iets toevoegt. De uitkering is beperkt en je moet eerst een jaar premie betalen voordat je een vergoeding krijgt voor orthodontie. Tijdens de behandeling betaal je ook nog eens de premie. Onderaan de streep betaal je de behandeling dus grotendeels zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat er allemaal bijzit. Ik ben verzekerd bij FBTO en die heeft onder orthodontie ook brillen en lenzen zitten (geen idee waarom). Omdat ik die verzekering toch nodig had vanwege de beugels van mijn kinderen kon ik ook de brillenvergoeding gebruiken voor mezelf. Tot vorig jaar viel ook plastische chirurgie van het gezicht onder orthodontie bij FBTO, voor overhangende oogleden bijvoorbeeld. Ben je nou brildragend en heb je last van overhangende oogleden en wil je een beugel kan zo'n extra verzekering weleens lonen.

Maar, de aanvullende verzekeringen worden steeds meer uitgekleed dus ik denk wel dat je gelijk hebt, je kunt het net zo goed zelf betalen.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Luna-Lovegood schreef:
17-11-2017 22:13
Ik zit met hetzelfde probleem. Ben nu maar verzekeringen aan het bellen maar zonder resultaat. Sommige hebben wachttijd van 2(!) jaar.
raar he, je stapt over, 2 jaar beugel en dan weer overstappen naar een andere verzekering.

en wie betalen dat de premies van de zorgverzekeraar?

Ik vind het niet zo raar dat er een wachtperiode is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-11-2017 18:24
raar he, je stapt over, 2 jaar beugel en dan weer overstappen naar een andere verzekering.

en wie betalen dat de premies van de zorgverzekeraar?

Ik vind het niet zo raar dat er een wachtperiode is.
Zeg ook niet dat het raar is. Ze zetten het er alleen niet bij. In dit geval wordt het gewoon nabellen naar desbetreffende verzekering.
Verzekering is voor onverziene kosten. Je weet al dat je een beugel moet dus is niet meer verrassend.
Alle reacties Link kopieren
Het is puur cosmetisch. Dat zou niet vergoed moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Toch niet mogelijk om deels vergoed te worden? Via collectieve verzekering aam te gaan bv? Iemand iets op het spoor?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit ook graag, zelf ook nog geen interessante optie gevonden.
Ga volgende week bij de orthodontist laten kijken wat de mogelijkheden zijn voor mijn tanden.
Alle reacties Link kopieren
any news te melden?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er geen enkele verzekering die dit dekt. Het begint er al mee dat je toestemming van de verzekeraar nodig hebt en die krijg je niet voor puur cosmetisch. Dan stopt het al. Los van de hoge premie's en eigen risico en zeer beperkte uitkeringen.
Gewoon zelf betalen, het is cosmetisch. Mijn zakkende oogleden heb ik ook zelf betaald, omdat ik het mooi vond, hoeft iemand anders niet voor te dokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven