Geld & Recht alle pijlers

Wat is het duurste dat je kapot hebt gemaakt?

20-11-2017 09:28 122 berichten
Dit weekend melde een kennis dat de bouw van zijn nieuwbouwhuis vertraging op liep omdat hij met zijn auto tegen de opgeslagen raampartijen was aangereden. Twee kanten van het huis bestaan helemaal uit glas. Die stonden op rij en vielen als dominostenen om o_o Er was geen houden aan. Schade: €40.000

Toen dacht ik 'dat is misschien wel een leuk topic voor Viva' :-D

Dus wat is het duurste dat jij (per ongeluk) hebt gemold? En hoe is het afgelopen?
TO trapt af: Ik ben tijdens stage met een spiksplinternieuwe Opel Vivaro, kei hard achteruit tegen de poot van een silo gereden. Ik had heel veel vaart en lette niet op. Niet alleen was de silo ontwricht, nee omdat ik met de trekhaak van de bus tegen de silo was geknald, was het chassis verbogen. Bus total loss. De deuren gingen ook niet meer open. Behalve de achterdeuren.. die stonden permanent open. Het bedrijf van de silo kon dagen niet draaien en moest opruimt worden.

Wat dat gekost heeft? Ik weet het niet zo goed. Een Vivaro kost denk ik €19.000 ex btw maar alles is opgepakt door de verzekering van het stagebedrijf & mijn opleiding. :-$
Alle reacties Link kopieren
ik ben met de splinternieuwe vestigingsauto van het uitzendbureau waar ik tijdelijk werkte in een kettingbotsing terecht gekomen...
WTF?
Alle reacties Link kopieren
O wat een verschrikkelijke verhalen. Ik ben als drie jarig meisje samen met drie andere kinderen ( waaronder de buurmeisjes) over de gloednieuwe bmw van de buurman gerolschaatst. Dus op de kofferbak klimmen, op het dak en dan eraf rolschaatsen. Overal deuken en krassen. Ze hadden de nieuwe auto nog geen week.
Vroegah, ruim in de vorige eeuw had ik een patiënt op de afdeling die parenterale voeding kreeg via een infuus. Ik was leerlingverpleegkundige en moest die flessen ophalen in de apotheek. De voeding werd geleverd in glazen flessen en kostte 1500 gulden per stuk. Ik reed de lift uit met een kar vol flessen en stootte met de kar tegen de rand van de vloer ( de lift was iets te ver naar beneden t.o.v. de vloer) Door de kracht vielen er 4 flessen van de kar en kon ik voor 6000 gulden van de vloer dweilen.
Ik heb een bandrecorder die ik van een mede-student had geleend laten vallen. Ik dacht dat ie het nog deed, dus had hem weer ingeleverd bij haar. Later die avond belde ze dat ie kapot was. Ik schrok en uit eerste reactie zei ik dat ik niet wist hoe dat kwam. Pas later die avond durfde ik toe te geven dat ik hem had laten vallen. Ik was toen een jaar of 16 en wist niet dat het gewoon verzekeringswerk zou worden, dus ik was bang dat mijn ouders heel boos zouden zijn, maar die waren vooral boos omdat ik het in eerste instantie had ontkent :facepalm:
Gatinmijnsok schreef:
20-11-2017 09:37
O wat een verschrikkelijke verhalen. Ik ben als drie jarig meisje samen met drie andere kinderen ( waaronder de buurmeisjes) over de gloednieuwe bmw van de buurman gerolschaatst. Dus op de kofferbak klimmen, op het dak en dan eraf rolschaatsen. Overal deuken en krassen. Ze hadden de nieuwe auto nog geen week.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Oh m’n eigen iPhone van zo’n 800 euro. Dat is niks vergeleken met wat ik hier boven lees haha
Internagelaktisch
Gatinmijnsok schreef:
20-11-2017 09:37
O wat een verschrikkelijke verhalen. Ik ben als drie jarig meisje samen met drie andere kinderen ( waaronder de buurmeisjes) over de gloednieuwe bmw van de buurman gerolschaatst. Dus op de kofferbak klimmen, op het dak en dan eraf rolschaatsen. Overal deuken en krassen. Ze hadden de nieuwe auto nog geen week.

:lol: Wat erg!
Ben ooit op een (geparkeerde) auto geknald met m'n fiets omdat ik een liedje op m'n iPod aan het uitkiezen was. Landde zo op de motorkap. 800 euro schade.

In my defense: parkeer je auto dan ook op een parkeerplaats/oprit en niet aan de kant van de weg zodat hij alsnog eenderde van de weg in beslag neemt! Neemt niet weg dat ik had moeten opletten, natuurlijk. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Echt kapot gemaakt weet ik niet.
Heb als 3-jarige weleens de spiksplinternieuwe leaseauto van mijn vader gewassen met een schuurspons ....
Wat erg die OP o_o Dan valt mijn schade wel mee. Had mijn iPhone en macbook op een handdoek gelegd op een kastje naast het bad. Handdoek lag blijkbaar een beetje scheef en ze plonsden zo het bad in :( 1500 voor nieuwe mac en 800 voor nieuwe iPhone. Ik heb wel een beetje gehuild.
oldschoolchic schreef:
20-11-2017 09:51
Wat erg die OP o_o Dan valt mijn schade wel mee. Had mijn iPhone en macbook op een handdoek gelegd op een kastje naast het bad. Handdoek lag blijkbaar een beetje scheef en ze plonsden zo het bad in :( 1500 voor nieuwe mac en 800 voor nieuwe iPhone. Ik heb wel een beetje gehuild.

O, dit herinnert mij eraan dat ik ook iets duurders kapot heb gemaakt: mijn laptop Ik had er op bed mee liggen werken en had hem toen onder de dekens laten liggen. Mijn man is er toen bovenop gaan zitten :facepalm:
oldschoolchic schreef:
20-11-2017 09:51
Wat erg die OP o_o Dan valt mijn schade wel mee. Had mijn iPhone en macbook op een handdoek gelegd op een kastje naast het bad. Handdoek lag blijkbaar een beetje scheef en ze plonsden zo het bad in :( 1500 voor nieuwe mac en 800 voor nieuwe iPhone. Ik heb wel een beetje gehuild.


:there: Oh oh oh o_o Dat doet pijn.
Klubnika schreef:
20-11-2017 09:46
Ben ooit op een (geparkeerde) auto geknald met m'n fiets omdat ik een liedje op m'n iPod aan het uitkiezen was. Landde zo op de motorkap. 800 euro schade.

In my defense: parkeer je auto dan ook op een parkeerplaats/oprit en niet aan de kant van de weg zodat hij alsnog eenderde van de weg in beslag neemt! Neemt niet weg dat ik had moeten opletten, natuurlijk. :proud:

:lol:
Dit topic doet gewoon pijn aan mijn ogen. Heerlijk. :popcorn:

Ik heb een keer toen ik klein was een deel van iemands geërfde dure servies omgestoten. Niks vergeleken met dit topic, wel zielig dat het eigenlijk niet vervangbaar was. :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn splinternieuwe iPhone in de wasmachine gestopt per ongeluk. Toen deed hij het niet meer. Was niet verzekerd en dus 700 euro spaargeld weggegooid.
Gatinmijnsok schreef:
20-11-2017 09:37
O wat een verschrikkelijke verhalen. Ik ben als drie jarig meisje samen met drie andere kinderen ( waaronder de buurmeisjes) over de gloednieuwe bmw van de buurman gerolschaatst. Dus op de kofferbak klimmen, op het dak en dan eraf rolschaatsen. Overal deuken en krassen. Ze hadden de nieuwe auto nog geen week.
:rofl:
M'n eigen auto langs een paal gereden.... 2500 euro schade. Gelukkig verzekerd. Al is m'n premie sindsdien wel verdubbeld.
Wat een verhalen, Die auto wassen met een schuurspons, Geweldig!
De grote diamant uit de ring die ik van mijn oma heb geerfd is letterlijk op de mesthoop beland. Droeg die ring dag en nacht, ook naar de paarden. Stom.
Zoeken had ook nul zin na het uitmesten van 2 stallen.
Ik heb een keer per ongeluk de peperdure raskat van een buurtgenoot doodgereden. Het was een binnenkat, em buur had de deur niet goed dichtgedaan. Poes had wel zin in avontuur en nam de benen. Het beest had geen benul van verkeer en stak zonder kijken de verbindingsweg over. Daar reed ik. Wat voelde ik me ellendig! Heb hem in de auto geladen en ben naar de dichtstbijzijnde dierenarts gegaan. Daar konden ze de chip uitlezen en hebben ze hem in laten slapen, want hij was niet meer te redden. Ik voelde me schuldig en heb die kosten op me genomen maar ik heb geen geld gegeven om een nieuwe raskat te kopen.
Gatinmijnsok schreef:
20-11-2017 09:37
O wat een verschrikkelijke verhalen. Ik ben als drie jarig meisje samen met drie andere kinderen ( waaronder de buurmeisjes) over de gloednieuwe bmw van de buurman gerolschaatst. Dus op de kofferbak klimmen, op het dak en dan eraf rolschaatsen. Overal deuken en krassen. Ze hadden de nieuwe auto nog geen week.
O_O :HA:
Alle reacties Link kopieren
Tijdspaarder schreef:
20-11-2017 10:17
Ik heb een keer per ongeluk de peperdure raskat van een buurtgenoot doodgereden. Het was een binnenkat, em buur had de deur niet goed dichtgedaan. Poes had wel zin in avontuur en nam de benen. Het beest had geen benul van verkeer en stak zonder kijken de verbindingsweg over. Daar reed ik. Wat voelde ik me ellendig! Heb hem in de auto geladen en ben naar de dichtstbijzijnde dierenarts gegaan. Daar konden ze de chip uitlezen en hebben ze hem in laten slapen, want hij was niet meer te redden. Ik voelde me schuldig en heb die kosten op me genomen maar ik heb geen geld gegeven om een nieuwe raskat te kopen.
:| arme kat. Goed dat je er gelijk mee naar de dierenarts bent gereden. :there: vind het heel netjes dat je de kosten van de dierenarts op je hebt genomen. Jij kon er ook niks aan doen dat dat beestje daar liep.

On topic: ik kom niet verder dan een tweedehands fietsbarrel dat ik vergeten was op slot te zetten...
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-11-2017 09:47
Echt kapot gemaakt weet ik niet.
Heb als 3-jarige weleens de spiksplinternieuwe leaseauto van mijn vader gewassen met een schuurspons ....
:-o :rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven