Geld & Recht alle pijlers

Autogarage gebruikt auto privé

20-11-2017 20:18 73 berichten
Drie weken geleden is mijn auto gerepareerd bij een BOVAG garage. Toen ik de auto opgehaald had, kwam ik er 's avonds achter dat er een tas met spullen en een kinderzitje op de achterbank stonden. Ik heb de garage gebeld, en er werd verteld dat monteurs wel eens auto's mee naar huis nemen om zo een testrit in werktijd uit te sparen. En gister viel er een bekeuring op de mat, wegens te hard rijden in een plaats waar ik nooit kom. 75 kilometer van mijn woonplaats. Op de dag dat mijn auto gerepareerd werd!! Ik vind het nogal een vreemde gang van zaken.. weet iemand of dit mag??
Lijkt me niet. Ik zou het in ieder geval niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
lijkt me niet en ik zou hier echt wel een flinke klacht van maken en die bekeuring zou ik door de garage laten betalen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat?? Dat kan echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Oh wow, die bon ging gelijk naar de garage. En ik zou ook een flink gesprek met ze hebben. Daarnaast zijn ze mij als klant kwijt en dien ik een klacht in bij de bovag. Zijn ze helemaal gek geworden zeg.

Oh ja, ik zou mijn auto bij een ander nog eens na laten kijken en de rekening naar die garage.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Raar dat dit niet vooraf overlegd is met je. En natuurlijk betaal je die bekeuring niet zelf.
anoniem_327069 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 20:27
3.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan echt niet! Wat een slechte garage.
Wat hier boven al is gezegd: garage betaalt de rekening, klacht indienen bij Bovag en een stevig gesprek met de garagehouder. Bizarre gang van zaken.
Ik vind het ook nogal belachelijk. Toen ik belde werd er nogal lakoniek over gedaan. De bekeuring kan ik opsturen, maar verder kon er geen excuus vanaf. Ik breng mijn auto daar in elk geval niet meer heen. Klacht indienen bij BOVAG vind ik wel een goeie tip.
Natuurlijk niet. Zeker niet zonder overleg vooraf. Kan me ook echt niet voorstellen dat dit van de BOVAG mag. Naast een klacht indienen bij de garage, zou ik ook de BOVAG ook direct inlichten. Ik vind trouwens dat ze naast de boete, je ook de benzinekosten mogen vergoeden (afschrijving auto nog niet eens meegerekend). Je weet nu immers dat er minstens 150 km mee is gereden.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 20:40
1.47% gewijzigd
Ben je trouwens al nagegaan of de garage wel echt is aangesloten bij de BOVAG? Er zijn nl. flink wat garages die gewoon BOVAG-logo gebruiken en vermelden dat ze BOVAG-bedrijf zijn, terwijl dit niet het geval is.
https://www.bovag.nl/zoek-bovag-bedrijf/lijst
Alle reacties Link kopieren
Is de garage überhaupt aangesloten bij de Bovag?? Je schrijft van wel lees ik nu...

Ik vind het ontzettend asociaal en onacceptabel. Ik zou het hier niet bij laten zitten.

Maak er werk van, echt.
Kassa
Rechtsbijstand
Whatever
Als je ons maar blijft updaten! :P
djoels wijzigde dit bericht op 20-11-2017 20:46
Reden: Het is een Bovag garage las ik te laat...
31.39% gewijzigd
DTEEZ!
Hebben ze de auto niet gewoon als verhuurauto gebruikt voor een andere klant?
Alle reacties Link kopieren
Dikke klacht. Overal. Met naam en toenaam.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut klacht indienen. Privé gebruik van jouw auto?! Hoe kómen ze erop!?

En dat je dat moet vragen op het forum joh... Was je niet pisnijdig?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zou pisnijdig zijn als de garage mijn auto voor privé zaken zouden gebruiken en aardig wat kilometers rijden (vind 75 km aardig wat voor een 'testrit') met nota bene een boete voor te hard rijden tot gevolg!

Ik sluit me aan bij de anderen die adviseren een klacht in te dienen bij de Bovag. Dat de garage de boete betaalt lijkt me het minste wat ze kunnen doen.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
En ik ben benieuwd naar je benzine, hoe hebben ze dat gedaan?!
Hebben ze er een paar liter in gedaan, of helemaal niks, of weet je dat niet?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Dat er een testrit wordt gedaan van om en nabij de 10 km om te controleren (voelen en horen) of alles goed werkt/klinkt etc. oke, dat kan ik nog begrijpen. Wat bij jou is gebeurd plus nog een boete hebben ontvangen zou ik ook onacceptabel vinden. Oke, die gaan ze betalen maar dan nog.

Ik weet niet hoe gewoon het bij andere garages is maar als ik mijn auto voor onderhoud breng, kleine of grote beurt, krijg ik gratis een leenauto mee. Weet altijd vantevoren wat de kosten worden of ze zoeken naar de beste onderdelen maar die bijv. ergens in de aanbieding zijn.

Niet bepaald klantvriendelijk hoe ze hier mee omgaan. Dat levert toch imagoschade op, dat een van de garagemedewerkers de auto zo'n eind mee heeft genomen.
wij slapen nooit.
Ik zou in ieder geval een negatieve recensie op google achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Ehm.. 75 km van jouw woonplaats, dat is in totaal 150 km he.

Met mij waren ze nog niet klaar in elk geval.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Of dit "mag"?? Jemig, alleen al het feit dat je dat hier vraagt. Wat vindt je er zelf nou van? Je wordt keihard genaaid door je eigen garage. Jouw auto zonder jouw toestemming gebruiken voor prive doeleinden? Urenlang jouw Benzine verbruiken? Hard scheuren met jouw bak? Boetes rijden?
Met mij zouden ze absoluut een groot probleem hebben, reken maar.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de rekening van het bedrijf al betaald en is deze betaling eventueel nog terug te draaien?
Totaal onacceptabel en ik zou eens in je dorp via Facebook vragen of meer mensen een negatieve ervaring met deze garage hebben.
Nooit meer heen gaan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat asociaal zeg! Ik vind die tip van een klacht indienen wel een goede.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aangifte doen bij de politie.

En natuurlijk een klacht bij de Bovag. Maar eerst gewoon aangifte.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dit slaat helemaal nergens op! Ben erg benieuwd hoe dit afloopt!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag dat niet. Maar als het een flinke garage is kan het wel zo zijn dat jouw auto per ongeluk meegegeven is als leenauto. Niet netjes dat ze dat dan niet vermelden en je zou vergoeding moeten krijgen dan. Als ze bij hun verhaal blijven van een monteur lijkt me het opzet en misbruik. IIg werk van maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven