Geld & Recht alle pijlers

Nieuwe opstal- / inboedelverzekering die wél all risk is

23-11-2017 11:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vorig jaar een lekkage had in de douche (op de slechts 2 jaar oude kitnaden) bleek mijn 'all risk' opstalverzekering toch niet zo all risk te zijn als ik had verwacht. De ontstane schade was uitgesloten in de kleine lettertjes wist de dame van mijn 'gewoon goede' verzekering me direct te melden.

Gelukkig heeft de aannamer de kitnaden hersteld (ondanks verlopen garantie) en het opnieuw plamuren en witten was ook niet zoveel werk, maar erg blij was ik niet.

Nu wil ik voor komend jaar en nieuwe verzekering afsluiten. Eentje die wél 'all risk' is en wat betere voorwaarden heeft. Maar om nu alle kleine lettertjes te vergelijken...?

Laptops en tablets hoeven voor mij niet direct goed verzekerd te zijn, maar schade door een eventuele lekkende wasmachine graag weer wel.

Wie heeft er goede ervaringen met zijn / haar opstal-/inboedelverzekering en waar ben je dan verzekerd?
Wij bij ohra. Lekkage in de badkamer werd helemaal vergoed incl. alle vervolgschade. Ze hebben een eigen klusbedrijf die alles komt doen, dus we hebben ook geen rekeningen gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wij bij Avero. de kapotte wasmachine werd niet vergoed, maar wel de parketvloer die kapot was gegaan doordat de wasmachine de hele nacht water had gepompt.

Wij hebben dit afgesloten via een verzekeringsadviseur, die zoekt alle kleine lettertjes voor je uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens informeren bij een assurantiekantoor. Daar werken tussenpersonen die bij meerdere verzekeraars polissen kunnen afsluiten. Zo'n tussenpersoon kan goed adviseren wat bij jou past, en voor je bemiddelen als je eens schade hebt, zij weten precies wat je wel of niet kunt melden om het vergoed te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Supercow , bij welke maatschappij was je verzkerd dan?

Ik zit bij unive, maar ik reken nergens o":P
Alle reacties Link kopieren
Vaak wordt schade veroorzaakt door water wat door kit en voegwerk komt niet verzekerd. Dit is een uitsluiting op veel all risk polissen.
Lekkage als gevolg van andere mankementen in de badkamer (bijv. Afvoerbuis die is beschadigd of waterleiding in de muur die is gaan lekken) wordt vaak wel vergoed. De reden hierachter is dat lekkage door slecht voeg of kitwerk wordt opgevat als achterstallig onderhoud en je kan dit zelf ook goed bijhouden. Een afvoerpijp die onder de vloer zit, heeft geen onderhoud nodig, maar als deze kapot gaat krijg je er wel veel problemen mee. Dit is trouwens al verzekerd op de gewone opstalverzekering.
Hetzelfde geldt voor waterschade als gevolg van een lekkage door een op de waterleiding aangesloten apparaat, de wasmachine dus. De schadeoorzaak (laten we zeggen een kapotte wasmachine) wordt niet vergoed, de gevolgschade hiervan bijv. Laminaatvloer, muren en inbouwkast waar wasmachine in stond, worden wel vergoed. Ook dit komt uit de standaard dekking van de opstal en inboedelverzekering.
De all risk biedt dekking voor bijv. Een pan die je hebt laten vallen waardoor de laminaatvloer kapot is of een Wii controller die uit je hand schiet en tegen de tv aanvliegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven