Geld & Recht alle pijlers

Leuke low-budet of gratis activiteiten in de winter

02-12-2017 22:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik zit net in de WW en mijn vriend heeft ook een uitkering. Hierdoor is er niet zoveel budget om te besteden aan uitjes en activiteiten. We willen er graag samen op uit, maar zoveel dingen lijken geld te kosten..We wandelen graag maar het weer werkt niet mee.
Wie weet er leuke gratis of low budget-activiteiten voor ons? (Regio Limburg)
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens in de lokale sufferdjes.
Heb je al aan een museumjaarkaart gedacht? Kost een beetje, maar je kunt er veel musea mee bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hou de plaatselijke suffertjes in de gaten, daar staan vaak activiteiten in.
Stap dan ook eens uit je comfortzone en ga naar bijvoorbeeld de open dag van de lokale aquariumvereniging, of een expositie in een galerie. Soms heb je dan onverwachts een hele leuke middag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ga in de bibliotheek een boek of tijdschriften lezen.

Ga maar de kringloop en koop een legpuzzel voor weinig geld, of vraag er een op een Weggeefhoek op FB.
himalaya wijzigde dit bericht op 02-12-2017 23:06
0.64% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-12-2017 00:08
Reden: ongepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spoordeelwinkel heeft elke maand leuke uitjes voor een gereduceerde prijs.
Reis je voor nog geen 20 euro naar de andere kant van het land met lunch / koffie met gebak/ wokmaaltijd etc.
Alle reacties Link kopieren
Op internet zijn tegenwoordig zoveel korting-sites te vinden. Probeer eens op actie van de dag of vakantie veilingen. Soms echt acties voor een paar euro.
Weet dat dit museum verschillende ANWB leukste dagje uit in Limburg o.d. heeft gewonnen. Ben er nooit geweest. Gratis entree. http://theepottenmuseum.nl/
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
02-12-2017 23:02
Heb je al aan een museumjaarkaart gedacht? Kost een beetje, maar je kunt er veel musea mee bezoeken.
Dit is wel leuk, maar je moet ook nog naar al die musea toe natuurlijk. Een auto of OV zijn dan weer heel duur. (Vind het wel een leuke tip hoor, maar vraag me af of hij wel haalbaar is)
[...]
:facepalm: Wie zegt dat TO dat niet doet? Echt zo kwetsend dit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-12-2017 00:08
Reden: quote verwijderd
53.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We hebben beide een auto, maar inderdaad wordt de combi van zowel de benzine als een museumjaarkaart wel wat duurder inderdaad. Ik heb al 3 sollicitaties lopen momenteel dus daar wordt aan gewerkt..maar tussen laatste weekloon van week 48 en eerste keer ww halverwege januari is het even elke euro omdraaien :(.
Alle reacties Link kopieren
De bibliotheek is wel een leuk idee :). Net ff de website van het theepottenmuseum gekeken, ziet er erg leuk uit maar enkele reis 41 km vanaf hier.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een suffe tip waar je niet echt op zit te wachten, maar hier zijn in de bibliotheek regelmatig interessante lezingen of cursussen te volgen. Vaak gratis of vrij goedkoop.

Verder is het misschien ook leuk om over een kerstmarkt te wandelen en wat rond te neuzen.

Naar de sterrenwacht is meestal ook niet zo duur. Kijk eens wat voor activiteiten zij op de jaarkalender hebben staan.

Die tip van het lokale krantje vind ik een hele goede. Hier staan er ook vaak gratis dingen in. Veelal muziek maar ik zie ook weleens poëzie of bijv een tijdelijke openbare tentoonstelling voorbijkomen.
Snoopy80 schreef:
02-12-2017 23:17
De bibliotheek is wel een leuk idee :). Net ff de website van het theepottenmuseum gekeken, ziet er erg leuk uit maar enkele reis 41 km vanaf hier.
Dat is jammer; want benzine is natuurlijk best duur.
Alle reacties Link kopieren
Het plaatselijke krantje levert kienen op en een rommelmarkt morgenmiddag..beide niet gratis. Op actievandedag.nl staat wel Mondo Verde maar kom je met 2 man nog aan 22 euro plus benzine...en ik weet uit ervaring dat er in de wintermaanden veel minder te zien is daar, net als in Gaia Zoo.
chocolol schreef:
02-12-2017 23:13
Dit is wel leuk, maar je moet ook nog naar al die musea toe natuurlijk. Een auto of OV zijn dan weer heel duur. (Vind het wel een leuke tip hoor, maar vraag me af of hij wel haalbaar is)
Eens, daarom even kijken hoeveel musea er in de buurt zijn. Zijn er vaak meer dan je denkt.

https://www.museumkaart.nl/museumkaartg ... ab-Limburg
Alle reacties Link kopieren
@chocolol aan de sterrenwacht zaten we ook al te denken, die is op vrijdagavond geopend. Erg mooi op de Brunssummerheide :)
Snoopy80 schreef:
02-12-2017 23:17
De bibliotheek is wel een leuk idee :). Net ff de website van het theepottenmuseum gekeken, ziet er erg leuk uit maar enkele reis 41 km vanaf hier.
2 uurtjes fietsen heen, museum bezoeken, 2 uurtjes fietsen terug
low budget weer een dagje gevuld????
Wat deed je normaal gesproken met je man? Kun je bijvoorbeeld ook binnenshuis wat doen? Spelletjes middag, uitgebreid (budget) koken etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat wij graag samen doen is films kijken en samen koken..in het halfjaar dat we samenzijn zijn we beide wel een paar kilo aangekomen, haha. Thuis sushi maken zou ook nog een leuke zijn :).
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
02-12-2017 23:27
2 uurtjes fietsen heen, museum bezoeken, 2 uurtjes fietsen terug
low budget weer een dagje gevuld????

We hebben helaas beide geen fiets..daarnaast meldt mijn weerapp voor morgenochtend sneeuw en voor s middags 80 procent kans op regen...
Snoopy80 schreef:
02-12-2017 23:33
We hebben helaas beide geen fiets..daarnaast meldt mijn weerapp voor morgenochtend sneeuw en voor s middags 80 procent kans op regen...
maandag een auto inruilen voor 2 fietsen en 2 regenpakken?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
02-12-2017 23:36
maandag een auto inruilen voor 2 fietsen en 2 regenpakken?
Sorry hoor maar heb je ook nog iets zinnigs bij te dragen aan dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Als 41 km te ver is en het wel buiten de deur moet zijn, is het wel erg lastig tips geven, tenzij je zegt waar je woont. En anders wordt het i.p.v. een uitje toch echt even een binnenshuisuitje denk ik.

Je kan eens kijken of er een pubquiz in de buurt is. Deelname is vaak voor zo'n 2,50 p.p. en één drankje moet er wel af kunnen (als je verder geen reiskosten o.i.d. hebt). Is normaal iets dat je met een groepje vrienden doet, maar is best wel lachen om met z'n tweetjes te doen.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven