Geld & Recht alle pijlers

Welke ziektekostenverzekering vergoedt Concerta?

07-12-2017 20:56 24 berichten
Voor iemand in mijn omgeving ben ik aan het uitzoeken wat een goede (=goedkope) ziektekostenverzekering zou zijn.
Deze persoon gebruikt Concerta, maar dat wordt nu niet vergoed. Welke (aanvullende?) verzekering vergoed dit wel?
Ik probeerde al te googelen natuurlijk maar aangezien ik niet exact weet wat er geslikt wordt zie ik door de bomen het bos niet.
Maar hoe kunnen wij het dan wel weten?

Als ik ; concrete vergoeding 2018 Google krijg ik veel info
Alle reacties Link kopieren
https://www.zorgverzekeringwijzer.nl/z ... medicijnen
Alle reacties Link kopieren
Meeste verzekeraars die eigen bijdrage GVS vergoeden sluiten de ADHD medicijnen uit of geven maar beperkte vergoeding. En als ze alles vergoeden staat de hoogte van de premie niet in verhouding tot de vergoeding.
Ik doe mijn best
Senseo schreef:
07-12-2017 21:17
Meeste verzekeraars die eigen bijdrage GVS vergoeden sluiten de ADHD medicijnen uit of geven maar beperkte vergoeding. En als ze alles vergoeden staat de hoogte van de premie niet in verhouding tot de vergoeding.
Wat Senseo zegt.

Je kunt beter het geld dat je aan die aanvullende verzekering kwijt bent apart zetten voor de Concerta, heb ik gehoord van mensen die er ook afhankelijk van zijn.
Ja, dat laatste is wat ik zelf ook steeds vond.
Vreemd eigenlijk, zo'n medicijn dat het verschil kan maken tussen wel of niet normaal functioneren in het dagelijks leven, wordt dan niet vergoed...
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik denk dat deze website wel handig voor je is, is van Zilveren Kruis:

https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... delen.aspx

Er staat wel dat bij de Basis Plus module, dat is een goedkope aanvullende verzekering, (paar euro) Concerta wordt vergoed. Vaak wel volgens mij tot een maximum bedrag en in combinatie met een eigen bijdrage.

Bel anders even met ZK. Tip: doe dit z.s.m. want tegen het einde van het jaar is het daar altijd ontzettend druk en kan de wachttijd heel lang oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook eens uitgezocht toen mijn dochter concerta gebrukte. Er was een verzekering die een vergoeding gaf maar dan moest je een (vrij dure) aanvullende verzekering nemen. En bovendien moest je een eigen bijdrage betalen.
Op jaarbasis zou ik dan mijn volledig eigen risico daaraan uitgeven, dat samen met de extra premie leverde geen enkel voordeel op ten opzichte van gewoon zelf betalen.
00gjes schreef:
07-12-2017 21:39
Ja, dat laatste is wat ik zelf ook steeds vond.
Vreemd eigenlijk, zo'n medicijn dat het verschil kan maken tussen wel of niet normaal functioneren in het dagelijks leven, wordt dan niet vergoed...
Er zijn zelfs medicijnen die het verschil maken tussen leven en dood en niet eens vergoed worden.

Maar volgens mij is Concerta niet zo'n duur geneesmiddel, toch? Iets van een euro of 30 per maand? Als je alleen daarvoor een aanvullende verzekering af moet sluiten en je krijgt het ook nog niet volledig vergoed, dan zet dat weinig zoden aan de dijk.
Alle reacties Link kopieren
Cz aanvullende plus. 450€ per jaar
Alle reacties Link kopieren
Bij psyq den haag zetten ze dit jaarlijks op hun site, zie brief - PsyQ
PDFhttps://www.psyq.nl › documents › ADH...
Alle reacties Link kopieren
00gjes schreef:
07-12-2017 21:39
Ja, dat laatste is wat ik zelf ook steeds vond.
Vreemd eigenlijk, zo'n medicijn dat het verschil kan maken tussen wel of niet normaal functioneren in het dagelijks leven, wordt dan niet vergoed...
Ik gaf je een link met een lijst van medicijnen die vergoed worden!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de link niet helemaal goed maar Google verzekering 2018 ADHD psyq en je vindt het wel.
Alle reacties Link kopieren
vergoeding eigen bijdrage concerta is met ingang van komend jaar enorm verlaagd (aanvullende verzekering 4 sterren Zilverenkruis). Kreeg ik dit jaar nog 800 euro per jaar is dat het komende jaar 200 euro. Per kwartaal kost het ons ongeveer 180 euro dus we moeten fors bij betalen. Het is dan zelf zo dat als je alleen daarvoor een aanvullende verzekering neemt het niet meer uit kan. Nu zitten we in beugel traject en heb ik vaak fysio nodig dus dan is het nog wel handig.

De meeste verzekeringen hebben deze bijdrage enorm verlaagd en daardoor zitten veel mensen met veel extra kosten.
zzonnetje wijzigde dit bericht op 08-12-2017 07:51
Reden: aanvulling
4.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
07-12-2017 22:48
Cz aanvullende plus. 450€ per jaar
Volgens mij, wat ik zie, is dat in 2018 ook maar 250 euro meer.
zzonnetje schreef:
08-12-2017 07:50
vergoeding eigen bijdrage concerta is met ingang van komend jaar enorm verlaagd (aanvullende verzekering 4 sterren Zilverenkruis). Kreeg ik dit jaar nog 800 euro per jaar is dat het komende jaar 200 euro. Per kwartaal kost het ons ongeveer 180 euro dus we moeten fors bij betalen. Het is dan zelf zo dat als je alleen daarvoor een aanvullende verzekering neemt het niet meer uit kan. Nu zitten we in beugel traject en heb ik vaak fysio nodig dus dan is het nog wel handig.

De meeste verzekeringen hebben deze bijdrage enorm verlaagd en daardoor zitten veel mensen met veel extra kosten.
Oh man, ben ik ff blij dat ik geen Concerta of Strattera meer gebruik en volgend jaar naar DSW overstap.

Trouwens TO, is er al eens een balletje opgegooid over Methylfenidaat Retard? Ik ga er tenminste vanuit dat Concerta wordt genomen omdat het een langere werking heeft.

Methyl. Retard wordt geproduceerd door de Regenboog Apotheek. Wel ff opletten dat je niet bij een verzekeraar zit die geen contract met de Regenboog heeft, want dan betaal je alles alsnog zelf.

DSW heeft een contract én ze hebben het eigen risico symbolisch verlaagd met een tientje.

(Ik neem zelf Dex. Retard van Regenboog Apotheek omdat ik dermate hartkloppingen kreeg van Amfexa dat ik bang was om te kiepen... 100% vergoed in tegenstelling tot Amfexa)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2017 11:32
Reden: spam
97.54% gewijzigd
Dank je Valeriaansnoepje, van Methylfenidaat Retard had ik nog nooit gehoord, maar dat is zeker het onderzoeken waard.
https://adhdblog.nl/methylfenidaat-retard-regenboog/

Foodb, op de site van Psyq vind ik inderdaad info
https://www.psyq.nl/adhd/vergoedingen2018

Vivaratje jouw lijst had ik zelf natuurlijk ook gevonden, maar is niet erg specifiek. Toch bedank voor de moeite (en de sneer).

Pinkiepink, dank je voor de link.
Alle anderen ook bedankt voor het meedenken. Er is een halve studie nodig om met alle variabelen tot een gunstige beslissing te komen!

Ik hou me aanbevolen voor nog meer info.
Alle reacties Link kopieren
De methylfenidaat retard was hier drama. Werkte voor geen meter dus hier helaas geen optie. Jammer want is wel veel goedkoper.
Misschien toch nog interessant voor anderen: In het overzicht van Psyq staat dat alle apotheekbereide varianten van ADHD-medicatie van de Regenboog Apotheek vergoed worden uit het basispakket door de zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
00gjes schreef:
27-12-2017 11:12
Misschien toch nog interessant voor anderen: In het overzicht van Psyq staat dat alle apotheekbereide varianten van ADHD-medicatie van de Regenboog Apotheek vergoed worden uit het basispakket door de zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.
Helaas werkt die variant dus vaak niet zo goed als de echte. Althans zo is onze ervaring mbt Concerta
Alle reacties Link kopieren
00gjes schreef:
07-12-2017 21:39
Ja, dat laatste is wat ik zelf ook steeds vond.
Vreemd eigenlijk, zo'n medicijn dat het verschil kan maken tussen wel of niet normaal functioneren in het dagelijks leven, wordt dan niet vergoed...
Omdat het een zware drug is.
Heroine wordt ook niet vergoed.
miedo schreef:
27-12-2017 11:32
Omdat het een zware drug is.
Heroine wordt ook niet vergoed.
Bron?? Prednison is ook zwaar, chemotherapie is zwaar, wordt dat dan ook niet vergoed? En methadon?
Concerta is offlabel voor volwassenen, veel ziektekosten verzekeraars zullen het dan ook niet vergoeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven