Geld & Recht alle pijlers

Vakantie geld en vakantie uren bij einde dienstverband?

08-12-2017 16:11 13 berichten
Bij een van mijn vorige werkgevers kreeg ik het resterende vakantie dagen en vakantiegeld bij mijn laatste loonstrookje. Echter bij mijn huidige ex werkgever is dat niet gebeurd en staan er volgens mijn laatste loonstrook nog zo'n 80 uur open naast en deel vakantiegeld.

Wat is zo'n beetje gebruikelijk? Moet ik erachteraan gaan en vragen waar de rest blijft of is het normaal dat dat wat langer duurt?
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 16:14
0.12% gewijzigd
Het kan zijn dat dat volgende maand nog komt, maar ik zou het even navragen als ik jou was.
Per wanneer ben je uit dienst? Je laatste maand is al wel betaald?

Je kan ze natuurlijk gewoon even bellen en vragen hoe het zit.
Je moet ietsje specifieker zijn..

Wanneer heb je je laatste loon gehad? Stond er op dat loonbriefje dat je nog 80 uur overwerk had?

Vaak wordt bij einde dienstverband de rest van het geld een maand later gestort, maar voor de zekerheid zou ik er achter aan bellen.

Het lijkt mij behoorlijk wat geld.
Ik heb het vaker de maand erna gekregen.
Mijn contract liep tot 1 november en mijn laatste loonstrookje is van 6 november en kreeg per 4 weken betaald. Zal er maandag eens naar informeren.
Dan zou ik inderdaad even bellen.
Alle reacties Link kopieren
De eindafrekening 1 betaalperiode later is heel normaal. Dat zou dus begin deze week geweest moeten zijn, als ik het goed bekijk?
Even een telefoontje eraan wagen kan nooit kwaad, maar op dit moment mag dat ook niet overkomen alsof je ongeduldig bent. Even bellen dus!
Alle reacties Link kopieren
Op jouw loonstrook staat vermeld over welke periode het gaat. Dan kan je zien of er nog een verrekening volgt.
Bij mij is alles verrekend bij mijn laatste salaris .
Bij mij is het een keer pas bij de volgende reguliere uitbetaling van vakantiegeld betaald. Dat kan dus ook nog. Ging niet om veel geld, mijn dienstverband eindigde in juni en een jaar later kreeg ik dus nog een paar tientjes van mijn vorige baas.

Weet ook niet of dat gebruikelijk is of dat het een foutje was. Ik heb niet de moeite genomen om er achteraan te bellen.
Ik zou er inderdaad even achteraan bellen. Wij deden de laatste betaling ook altijd een maand achteraf. Vaak wordt de salarisadministratie voor een bepaalde datum in de maand afgerond. Je kunt immers niet vooruitkijken waardoor er wellicht meer of minder uren worden opgenomen of dat een werknemer toch eerder stopt. Vandaar dat de eindafrekening altijd maand later kwam, zodat je uit kon gaan van actuele stand van zaken.

Zoals ik het lees ben jij al een maand later en zou het al verrekend moeten zijn. Even contacten dus.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even bellen met de vraag hoe het verrekend wordt. Ik heb mee gemaakt dat het pas met de reguliere betaling van het vakantiegeld betaald werd, gelijk met het laatste salaris omdat ik vrijgesteld was van werk en dus geen vrije dagen meer zou opnemen en een maand na mijn laatste normale salaris omdat pas na je laatste normale uren de laatste vakantieuren bekend zijn. Die laatste manier was ook hoe we het deden waar ik op de administratie werkte, daar was een deadline van 2 maanden na de laatste contract dag.

Gewoon even bellen en naar informeren, ik vond het in ieder geval nooit raar als er naar gevraagd werd en heb het altijd gewoon uitgelegd. (Het was ook terug te vinden in de papieren maar ik kin het altijd net zo makkelijk uitleggen omdat ik ook zicht had op de betaalde en ze anders alleen de deadline terug konden vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven