Geld & Recht alle pijlers

Alle verzekeringen bij een verzekeraar of niet.

10-12-2017 13:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn verzekeraar heeft vanwege de vele schadeclaims de premie voor de 2e keer verhoogd, eigenlijk wil ik daar weg want ik ben klaar met die eeuwige verhogingen van ze.
Ik heb verschillende verzekeringen lopen bij verschillende verzekeraars en eigenlijk wil ik alles onder 1 dak waarbij ik 1 bedrag betaal.
Hoe hebben jullie dat geregeld? Her en der verzekerd omdat het bij de een goedkoper is dan bij de ander, of alles bij een verzekeraar?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Alles bij dezelfde levert korting
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles bij 1 firma. Voordeel is dat je dan pakketkorting krijgt. Maar ik heb het vooral gedaan zodat ze me niet van het kastje naar de muur kunnen sturen over onder welke verzekering het valt, mocht ik eens iets opgeven.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar geleden alle verzekeringen onder de loep genomen en toen bij elke verzekering gekeken wat voor mij het voordeligst was. Dat scheelde met een aantal verzekeringen zeker wat, maar ik heb ze nog steeds niet bij één verzekeraar, want dat kwam niet voordeliger uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb jij zelf die vele schadeclaims gedaan?
Mijn verzekeringen lopen bij verschillende verzekeraars. Wel een combi opstal/inboedel/AVP, maar auto collectief via mijn werk, net als zorg maar bij verschillende verzekeraars. Verder heb ik nog een rechtsbijstand bij Das, en reis-/annulerings bij de ANWB.
Tot de tanden toe verzekerd :proud:
Alle reacties Link kopieren
Auto, inboedel, rechtsbijstand enz bij dezelfde. Zorgverzekering, reisverzekering en begrafenispolis, fietsverzekering elk bij een ander.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Bijna alles bij dezelfde, krijg je pakketkorting.
Alles bij dezelfde, behalve de zorg ivm collectief contract van mans werk. En niet de doorlopende reisverzekering omdat de voorwaarden van een andere partij beter aansluiten bij onze manier van vakantie vieren.
Alle reacties Link kopieren
Zorg en auto apart, de rest (inboedel, opstal, avp, reis, rechtsbijstand) samen. Auto vanwege het premieverschil en zorg ivm collectiviteit. Overigens zit alles wel onder dezelfde holding, het zijn alleen verschillende namen van de verzekeraars.
Verder vind ik het wel makkelijk om gewoon 1 nummer te bellen als er iets is, met name voor dingen met het huis en aansprakelijkheid en rechtsbijstand.
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat het verstandig is om je rechtsbijstandverzekering bij een andere verzekeraar onder te brengen, voor het geval je gedoe krijgt met een andere verzekering, maar volgens mij is dat nooit een probleem omdat dat wettelijk al geregeld is (verzekeraars die rechtsbijstand verlenen zijn een aparte tak).

Ik heb verder zoveel mogelijk bij dezelfde ondergebracht, vanwege de korting.
Miskotto schreef:
10-12-2017 13:29
Mijn verzekeraar heeft vanwege de vele schadeclaims de premie voor de 2e keer verhoogd, eigenlijk wil ik daar weg want ik ben klaar met die eeuwige verhogingen van ze.
Ik heb verschillende verzekeringen lopen bij verschillende verzekeraars en eigenlijk wil ik alles onder 1 dak waarbij ik 1 bedrag betaal.
Hoe hebben jullie dat geregeld? Her en der verzekerd omdat het bij de een goedkoper is dan bij de ander, of alles bij een verzekeraar?
Je weet dat als je overstapt naar een andere verzekeraar zij ook alle geclaimde schades meenemen om de premie te berekenen he?
Alle reacties Link kopieren
Alles (behalve zorgverzekering) bij dezelfde. Ondanks pakketkorting niet de goedkoopste optie, maar inderdaad zodat je niet van het kastje naar de muur gestuurd kan worden. Heb daar hele nare verhalen over gehoord..

Heb geen auto trouwens, dus ook geen bijbehorende verzekeringen.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:46
Reden: spam
97.95% gewijzigd
Ik heb alles via dezelfde assurantiemaatschappij, en zij brengen het bij verschillende verzekeraars onder. Al met al bel ik hen als ik wat heb, en zij regelen het verder :). Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-12-2017 13:34
Heb jij zelf die vele schadeclaims gedaan?
Mijn verzekeringen lopen bij verschillende verzekeraars. Wel een combi opstal/inboedel/AVP, maar auto collectief via mijn werk, net als zorg maar bij verschillende verzekeraars. Verder heb ik nog een rechtsbijstand bij Das, en reis-/annulerings bij de ANWB.
Tot de tanden toe verzekerd :proud:
Neen die schadeclaims zijn niet van mij, ik nog nooit een schadeclaim ingediend, het aantal schademeldingen op de inboedelverzekering van tablets en smartphones is enorm gestegen ook claims van wateroverlast zijn gestegen (dit staat letterlijk in hun brief) ik ben dus de dupe van andermans claimgedrag, daar heb ik geen trek meer in
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles apart dan ben ik goedkoper uit dan alles bij dezelfde, zelfs met pakket korting en collectieve regelingen.

Het is een beetje uitzoek werk maar ik vind het stiekem wel leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat niet alleen jouw verzekering last heeft van dit claimgedrag, dus dat je grote kans loopt dat je bij een andere verzekeraar ook duurder uit bent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom mijn berichtje verwijderd is, Eerlijke Geldwijzer is geen spam maar een non profit site van Amnesty International. Zo kan je zien of jouw verzekeraar je premie investeert in milieuvervuiling of kinderarbeid.
Greenplanet schreef:
10-12-2017 20:24
Ik begrijp niet waarom mijn berichtje verwijderd is, Eerlijke Geldwijzer is geen spam maar een non profit site van Amnesty International. Zo kan je zien of jouw verzekeraar je premie investeert in milieuvervuiling of kinderarbeid.
:rose:
Zoek een onafhankelijke tussenpersoon en laat diegene doorrekenen wat voor jou het voordeligst is. Die heeft contacten met meerdere verzekeraars en kan per verzekering kijken wat het beste is.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjesolifant schreef:
10-12-2017 17:24
Ik heb alles via dezelfde assurantiemaatschappij, en zij brengen het bij verschillende verzekeraars onder. Al met al bel ik hen als ik wat heb, en zij regelen het verder :). Ideaal.
Ik ook en vind het ideaal. Ze kennen onze situatie goed, weten goed wat we wel en niet willen en ik kan ze dag en nacht bellen. Zorgverzekering, reisverzekering en RBS heb ik wel zelf geregeld. Bij anderen kreeg ik niet de voorwaarden die ik nu wel heb.

Premiestijging heb je overal, alle verzekeraars hebben te maken met meer claims en hogere claimbedragen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 09:36
11.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
10-12-2017 19:44
Ik heb alles apart dan ben ik goedkoper uit dan alles bij dezelfde, zelfs met pakket korting en collectieve regelingen.

Het is een beetje uitzoek werk maar ik vind het stiekem wel leuk om te doen.
Hier hetzelfde.

zorgverzekering apart
huis/aansprakelijkheid/auto apart
begrafenisverzekering apart

Is echt goedkoper dan 1 en dezelfde, dat had ik vroeger, toen kreeg ik pakketkorting, maar een paar jaar geleden eens alles goed bekeken en toen geswitcht.
Nu dus goedkoper uit tegen dezelfde voorwaarden
Dahlia74 schreef:
11-12-2017 08:24
Ik ook en vind het ideaal. Ze kennen onze situatie goed, weten goed wat we wel en niet willen en ik kan ze dag en nacht bellen. Zorgverzekering, reisverzekering en RBS heb ik wel zelf geregeld. Bij anderen kreeg ik niet de voorwaarden die ik nu wel heb.

Premiestijging heb je overal, alle verzekeraars hebben te maken met meer claims en hogere claimbedragen.
Ik heb inderdaad ook zorgverzekering ergens anders, omdat ik in een collectief zit dat zij niet konden aanbieden, en dat voor mij stukken voordeliger was. En ik heb mijn ORS ergens anders lopen, omdat ze daarvan zelf ook aangaven dat ze best duur waren, door kosten als polisonderhoud (omdat het een idioot kleine premie is), en dat bij een andere verzekeraar niet van toepassing was.
Alle reacties Link kopieren
Hier de rechtsbijstand, inboedel en opstal verzekering bij elkaar, leverde korting op en ik vind het wel handig dat als er iets in huis is zij maar mooi uitzoeken onder welke verzekering het valt en ik niet heen en weer gestuurd word tussen verschillende verzekeraars.


Overige verzekeringen waar die het goedkoopst waren.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een beetje verdeeld over verschillende verzekeraars maar niet bewust. Inboedel/aansprakelijkheid bij Ohra, ziektekosten via werkgever, opstal via VVE. Verder geen verzekeringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven