Geld & Recht alle pijlers

Ford Ka , hoeveel km ongeveer rijden op 1 volle tank?

12-12-2017 18:32 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag over mijn Ford Ka en ben op zoek naar meiden (of heren) die ook een Ford Ka rijden bouwjaar rond 2011. Hoeveel km rijden jullie ongeveer op 1 volle tank (mijn tankinhoud is 35 liter). Ik heb een sterk vermoeden dat er iets mis is met mijn auto.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Quinn
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je dit beter aan de garage vragen.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Garage geeft helaas geen duidelijk antwoord zo ver. Ik moet eerst vergelijken, zodat ik zeker weet dat er iets mis is. Maar dank voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch aan waar hoe en met wie en wat je rijdt
1543km
Alle reacties Link kopieren
Daarom ook 'ongeveer'
Quinn1989 schreef:
12-12-2017 18:36
Garage geeft helaas geen duidelijk antwoord zo ver. Ik moet eerst vergelijken, zodat ik zeker weet dat er iets mis is. Maar dank voor je reactie.
Whut? Er is toch gewoon een fabrieksopgave? Ik vind op internet een gemiddeld verbruik van 1 op 20.4 als fabrieksopgave en 16.6 van de lezers van Autoweek. Als jouw auto 1 op 12 rijdt, rij jij óf heel onzuinig, óf je moet je banden eens bekijken óf er is iets anders aan de hand.

Maar wel een vreemde reactie van je garagebedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik reed in mijn ford ka uit 2003 op 1 tank makkelijk 500 km of meer. Helaas moest ik hem door roest weg doen, anders reed ik er nog in. Was een heerlijk autootje.
Alle reacties Link kopieren
450 km ongeveer of 500 met een lange rit in de zomer. Met dit weer slurpt ie als een malle.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verbruik is tussen de 5.0 en 5.4 per 100km. In de winter hoger verbruik en in de zomer lager. Ik rij veel file door de week, weekend korte stukjes en auto is uit 2010.
400 ongeveer.
Ik dacht dat ik redelijk zuinig reed, valt dat ff tegen!

Edit;
Verkeerd gerekend, ik haal ook wel 450 à 500
Wat rij jij dan zelf op een tank Quinn?
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd ongeveer 1400km op 1 tank

65liter (Diesel)
Auto weegt 1680kg
Alle reacties Link kopieren
Sakuraa schreef:
12-12-2017 21:05
Ik rijd ongeveer 1400km op 1 tank

65liter (Diesel)
Auto weegt 1680kg
Dat is toch geen Ka?
Het kan toeval zijn maar ik heb de indruk dat de meeste auto's op benzine min of meer dezelfde actieradius hebben..zo tussen de 400-500 in stadsverkeer en zo tussen de 500-600 op de snelweg met doorgassen en 600-700 als je echt zuinig aan het rijden bent..80 in zijn 5 enzo..

Nu heb ik geen KA gehad, maar voor 2 suzuki swifts, een honda concerto en een dacia logan gaat het in ieder geval op..is de auto zuiniger dan is de tank kleiner.
tomcat schreef:
12-12-2017 21:44
Het kan toeval zijn maar ik heb de indruk dat de meeste auto's op benzine min of meer dezelfde actieradius hebben..zo tussen de 400-500 in stadsverkeer en zo tussen de 500-600 op de snelweg met doorgassen en 600-700 als je echt zuinig aan het rijden bent..80 in zijn 5 enzo..

Nu heb ik geen KA gehad, maar voor 2 suzuki swifts, een honda concerto en een dacia logan gaat het in ieder geval op..is de auto zuiniger dan is de tank kleiner.
Ik heb een auto ook uit 2011, vergelijkbaar met KA en rij ongeveer 600km op 35L (= 1 op 17)
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 22:27
1.09% gewijzigd
Ik heb vrij lang in een benzinewagen gereden die makkelijk 1 op 22 redde, ook in de stad. Nu rij ik een diesel met hetzelfde verbruik.
Met zuinig rijden valt een hoop winst te behalen. En dan hoef je niet eens onder de maximumsnelheid te rijden, je moet gewoon vooruit kijken en vroeg schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je op zoek bent naar het werkelijke verbruik van je auto: http://lmgtfy.com/?q=werkelijk+verbruik+auto.

Bovenste link in de resultaten. Dat was toch niet zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
Verbruik is heel afhankelijk van de omstandigheden:

Airco aan / uit
Bandenspanning
Buitentemperatuur
Warme / koude motor
Rijstijl
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vermeld je niet gewoon je verbruik?

Fabrieksverbruik moet je met een korrel zout nemen. Meet je het verbruik aan de pomp of op de verbruiksmeter?

Dit is een handige site: https://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerst een veel oudere (uit 2003 ofzo) en daarmee reed ik 1 op 17-18 ongeveer. Dat is normaal voor een tweedehands kleine auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik red ongeveer 500 km op mijn tank in Ka 2002.
Als het veel stadsrijden is, korte afstanden, dan is het ongeveer 400-450.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Ka uit 2009 en ik vond dat hij behoorlijk zoop voor zo'n klein wagentje. Ik geloof niet dat ik veel meer dan 400km met een tank reed, terwijl ze verkocht werden met het verhaal dat ze 1 op 21 zouden rijden. Ik reed veel snelweg overigens.
Sakuraa schreef:
12-12-2017 21:05
Ik rijd ongeveer 1400km op 1 tank

65liter (Diesel)
Auto weegt 1680kg
OP lezen is nogal een opgave
tomcat schreef:
12-12-2017 21:44
Het kan toeval zijn maar ik heb de indruk dat de meeste auto's op benzine min of meer dezelfde actieradius hebben..zo tussen de 400-500 in stadsverkeer en zo tussen de 500-600 op de snelweg met doorgassen en 600-700 als je echt zuinig aan het rijden bent..80 in zijn 5 enzo..

Nu heb ik geen KA gehad, maar voor 2 suzuki swifts, een honda concerto en een dacia logan gaat het in ieder geval op..is de auto zuiniger dan is de tank kleiner.
Dat dacht ik ook. Ford fiesta hier en rij op 1 tank ook tegen de 600 km (voornamelijk 80-wegen die ik inderdaad in 5 rij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven