Geld & Recht alle pijlers

Uitvaartvraag

13-12-2017 19:40 379 berichten
Ik hoor de hele tijd van die spotjes van Dela of monuta op de radio van die vrouw die haar begrafenis al helemaal voor zich ziet...
Als ik nou doodga, heb ik niets geregeld. Het kan me ook weinig schelen, dan ben ik dood. Een beetje milieu bewust en goedkoop zou handig zijn voor mijn nabestaanden maar zelfs daar heb ik geen eisen in.
Ik heb dan ook geen verzekering of spaarpot hiervoor.

Wat vinden jullie?

Uitvaart betaal en regel je zelf voor je dood

Totaal aantal stemmen: 195

Ja (76%)
Nee (7%)
Hangt ervan af (17%)
Alle reacties Link kopieren
Als je zorgt dat je genoeg geld achterlaat voor een uitvaart vind ik het allemaal prima.
Ja, ik vind het een beetje asociaal als mensen niets regelen en de nabestaanden met de shit laten zitten.

Toen de vader van mijn man overleed had hij ook niets geregeld. Wij hadden het toen nog niet zo goed als nu. Wij hebben echt moeten schrapen en uiteindelijk konden we het goedkoopste van het goedkoopste regelen.

Wij wilde daar helemaal niet mee bezig zijn, er waren zoveel andere dingen die dan geregeld moeten worden, geld bijelkaar schrapen hoort daar niet bij.

Het kost een paar euro per maand, kom op.
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat het verbranden of begraven van jouw lijk dan betalen, als jij er niet voor spaart en er ook niet voor verzekerd bent? Nogal asociaal om dat niet te regelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Asociaal als dit een bewuste keuze is om erven na te laten met een hoop kosten.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 19:51
6.33% gewijzigd
Egoistisch om het geldprobleem bij je nabestaanden te leggen.

Ik heb wel een begrafenisverzekering, kost ong 70 eur pj. Dus voor de kosten hoef je het niet te laten.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij zegt: dan ben ik dood. Hier wel een spaarpotje maar niet speciaal daarvoor. Zo goedkoop mogelijk en milieuvriendelijk aub...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
gizzmo-returns schreef:
13-12-2017 19:43
Asociaal als dit een bewuste keuze is in erven na te laten met een hoop kosten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-12-2017 19:43
Asociaal als dit een beeusyf keuze is in erven na te laten met een hoop kosten.
Bewuste, bedoel je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat het vooral voor nabestaanden belangrijk is om wel/geen info te hebben. Als het jou niets uitmaakt dan kunnen ze alle kanten op!

Zelf vind ik het wel fijn dat in grote lijnen bekend is wat bijvoorbeeld opa en oma willen. Dan kunnen we dat op die manier voor hen regelen, als laatste wat je voor hen kan doen.

Maar ik geef toe, als ikzelf of manlief plotseling zouden gaan hemelen dan mogen/moeten de nabestaanden wel alles zelf verzinnnen ja :$

Edit: geld en verzekering is wel allemaal geregeld! Maar de invulling verder niet nee
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 19:46
8.66% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
13-12-2017 19:44
Bewuste, bedoel je?
Jep sorry
pokkewijf schreef:
13-12-2017 19:44
Wat jij zegt: dan ben ik dood. Hier wel een spaarpotje maar niet speciaal daarvoor. Zo goedkoop mogelijk en milieuvriendelijk aub...
Zo goedkoop mogelijk is op dit moment rond de 3500 euro.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
13-12-2017 19:44
Wat jij zegt: dan ben ik dood. Hier wel een spaarpotje maar niet speciaal daarvoor. Zo goedkoop mogelijk en milieuvriendelijk aub...
Dus als je morgen een geel ding in je oog krijgt met NS er op, dan staat er genoeg op je rekening? En ook als je net een dure aanschaf ( auto, keuken, zoiets ) hebt gedaan; dan is wat er nog over is ook genoeg?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
13-12-2017 19:44
Zo goedkoop mogelijk en milieuvriendelijk aub...
Malen en door het varkensvoer? Vraag me af of dat mag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Madre schreef:
13-12-2017 19:45
Zo goedkoop mogelijk is op dit moment rond de 3500 euro.
Dan laat ik me bij deze in mijn nieuwe auto begraven :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitvaartverzekering. Onlangs mijn vader moeten begraven en zelfs een eenvoudige uitvaart met de goedkoopste kist kost duizenden euro’s. Ik zou het verschrikkelijk vinden (ja ook al ben ik dood) dat ik daar anderen mee opzadel.
blijfgewoonbianca schreef:
13-12-2017 19:47
Malen en door het varkensvoer? Vraag me af of dat mag.
In de gft bak
Stefke schreef:
13-12-2017 19:42
Als je zorgt dat je genoeg geld achterlaat voor een uitvaart vind ik het allemaal prima.
Dit.
Dat het het je geen reet uitmaakt hie je uitvaart eruit ziet, prima. Maar de kosten ook maar op de nabestaanden afwentelen is nogal aso.
Ik heb dus wel een uitvaartverzekering. Hoe een en ander ingevuld wordt mogen de mensen verder zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet netjes om dit niet te regelen. Sterker nog toen mijn, destijds nog vriend, bij mij introk heb ik gezegd dat hij niet welkom was zolang hij geen fatsoenlijke verzekering hiervoor had.
En jeetje wat was ik daar blij om toen ik die verzekering een paar jaar later aan moest spreken. Hij had op mijn advies extra laten verzekeren dus ik kreeg geld. Daarvan kon toch mooi zijn steen en bloemen betaald worden. Ow en de aula en de broodjes enzo na afloop.

Je ontneemt mensen om op een prettige manier afscheid van je te nemen. Jouw begrafenis draait niet alleen om jou maar voornamelijk om je nabestaanden.

Dus of (goed) verzekeren of ruim voldoende geld op de rekening hebben staan andere opties zijn er wat mij betreft niet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Bewust geen verzekering. Voor mij mag t cheap ass zijn, vind de bedragen die er omgaan in de overlijdensindustrie eerlijk gezegd bespottelijk. Ik heb ook geen nabestaanden, er vanuit gaande dat mijn moeder voor mij overlijdt.
Madre schreef:
13-12-2017 19:45
Zo goedkoop mogelijk is op dit moment rond de 3500 euro.
Klopt. Ik heb het een aantal jaar geleden ook op mogen hoesten voor een overleden familielid.
Van alles het goedkoopste en geen poespas zoals kaarten en volgauto's.
Even boven de 4000 euro.

En kom niet aan met: dan laat je toch de gemeente ervoor opdraaien.
1. Ook aso
2. De gemeente wil nog wel eens op zoek gaan naar nabestaanden om het geld alsnog te innen.
redbulletje schreef:
13-12-2017 19:54
Bewust geen verzekering. Voor mij mag t cheap ass zijn, vind de bedragen die er omgaan in de overlijdensindustrie eerlijk gezegd bespottelijk. Ik heb ook geen nabestaanden, er vanuit gaande dat mijn moeder voor mij overlijdt.
Maar verwacht je dan dat de gemeenschap (gemeente) dit dus regelt?
redbulletje schreef:
13-12-2017 19:54
Bewust geen verzekering. Voor mij mag t cheap ass zijn, vind de bedragen die er omgaan in de overlijdensindustrie eerlijk gezegd bespottelijk. Ik heb ook geen nabestaanden, er vanuit gaande dat mijn moeder voor mij overlijdt.
Er komt dus niemand op je begrafenis? Geen vrienden, buren (oud)collega's, andere familie?
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
13-12-2017 19:45
Zo goedkoop mogelijk is op dit moment rond de 3500 euro.
Dat gaat dan makkelijk lukken met mijn spaarpotje... Kinderen weten dat trouwens ook.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
gizzmo-returns schreef:
13-12-2017 19:56
Maar verwacht je dan dat de gemeenschap (gemeente) dit dus regelt?
Vooralsnog heb ik nog altijd een spaarrekening en een afbetaald koophuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven