Geld & Recht alle pijlers

Boete weghalen omgevallen boom op fietspad

03-01-2018 14:30 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Een juridische kwestie. Mijn zoon heeft vanmiddag een boom weggehaald en aan stukken gezaagd. Deze was omgewaaid en lag over het fietspad. Hij heeft de boom dus weggehaald en in stukken gezaagd en de stukken heeft die op ons erf neergelegd. Wij kregen tijdje later politie aan de deur en nu hebben we dus een proces verbaal wegens diefstal, werkt dit echt zo?
Ja
Ja.
Ik denk het wel. Je mag ook niet zomaar gezaagde stukken hout uit het bos weghalen. Ik zou wel nagaan wie aangifte heeft gedaan. Als dat de gemeente is, even contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Die boom is niet jullie eigendom. Zoon heeft zich iets toegeëigend dat van de gemeenschap is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Kun je bewijzen dat de boom was omgewaaid? He t kan namelijk lijken alsof je zoon de boom zelf heeft omgezaagd en dat zal vast verboden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hugh-Jazz schreef:
03-01-2018 14:33
Kun je bewijzen dat de boom was omgewaaid? He t kan namelijk lijken alsof je zoon de boom zelf heeft omgezaagd en dat zal vast verboden zijn.
En een omgewaaide lantaarnpaal mag je ook meenemen? Een reeds afgebroken paaltje? Een eraf gevallen verkeersbord?
Inderdaad, zijn er foto's van de situatie voor het opruimen?
Frizz schreef:
03-01-2018 14:34
En een omgewaaide lantaarnpaal mag je ook meenemen? Een reeds afgebroken paaltje? Een eraf gevallen verkeersbord?
Ik lees het zo dat de stukken hout op het erf liggen zodat ze uit de weg zijn. Niet om zelf iets mee te doen, maar kan het mis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja blijkbaar wel maar ik vind het wel een beetje apart.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
03-01-2018 14:34
Inderdaad, zijn er foto's van de situatie voor het opruimen?
Dat is totaal niet relevant. Die boom is niet van de zoon van TO. Of hij die zelf heeft omgezaagd of dat de boom omgewaaid was; het is diefstal.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
De boete is niet voor het vrijmaken van het fietspad, maar voor het meenemen van het hout.
Tja shit happens, je had de gemeente kunnen bellen of het goed was. Wel apart dit. Goed dat je dit :idee: forum zo heb kunnen vinden voor advies.
Frizz schreef:
03-01-2018 14:34
En een omgewaaide lantaarnpaal mag je ook meenemen? Een reeds afgebroken paaltje? Een eraf gevallen verkeersbord?
Het kan relevant zijn als je, door het verwijderen van de boom, de situatie veiliger maakte.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
03-01-2018 14:36
Ik lees het zo dat de stukken hout op het erf liggen zodat ze uit de weg zijn. Niet om zelf iets mee te doen, maar kan het mis hebben.
Aan de kant van de weg liggen deze stuk ook niet in de weg. Ik vermoed dat deze voor eigen gebruik zijn. Dit gebeurt vaker, is toch weer gratis hout voor de open haard bijvoorbeeld. Maar het blijft illegaal en dus kan je daar een bekeuring voor krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Is ontvreemding van eigendom, dus diefstal idd.
Wat al eerder gezegd is, even contact opnemen met de partij die aangifte heeft gedaan en overleggen hoe het hout weer op de plek naar keuze van die partij komt.
Oudblond schreef:
03-01-2018 14:36
Dat is totaal niet relevant. Die boom is niet van de zoon van TO. Of hij die zelf heeft omgezaagd of dat de boom omgewaaid was; het is diefstal.
TO, was het de bedoeling dat jullie dat hout ergens voor gingen gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
De takken waren aan de kant gelegd en hij had een paar stammetjes meegenomen om in de kachel te doen
Alle reacties Link kopieren
Maar oke als het zo werkt werk het zo dan is er nu niks meer aan te doen
Madeliefje_123 schreef:
03-01-2018 14:46
De takken waren aan de kant gelegd en hij had een paar stammetjes meegenomen om in de kachel te doen
Kijk hij had de rest ook gewoon aan de kant kunnen leggen. :idee:
Madeliefje_123 schreef:
03-01-2018 14:46
De takken waren aan de kant gelegd en hij had een paar stammetjes meegenomen om in de kachel te doen

Dat is inderdaad diefstal. Dure les (en dure stammetjes).
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook zo, beetje jammer weer
Madeliefje_123 schreef:
03-01-2018 14:46
De takken waren aan de kant gelegd en hij had een paar stammetjes meegenomen om in de kachel te doen
En dan is de boete wel terecht. Hij heeft iets mee genomen wat niet van hem is.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de politie niks beters te doen?
Wordt hier nog steeds vuurwerk geknald, doe daar eens wat aan!!
Madeliefje_123 schreef:
03-01-2018 14:46
De takken waren aan de kant gelegd en hij had een paar stammetjes meegenomen om in de kachel te doen


En hij heeft er geen melding van gemaakt?

Bij ons heeft een bouwvakkersbusje eens eea op straat verloren nadat hij veel te hard over de drempel reed. Wij hebben het gereedschap toen opgepakt en in ons schuurtje gelegd, maar er wel melding van gemaakt. Natuurlijk is het jammer dat de politie die spullen vervolgens in beslag nam, maar ik vond het wel logisch. Wij kregen toen geen boete maar een dankjewel.
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 14:50
4.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven