Geld & Recht alle pijlers

orange mobiel, geld terug

04-02-2009 16:31 8 berichten
Ik ben jaren een tevreden klant van Orange geweest. Echter, sinds de overname door t-mobil is dit over. Ik heb sinds nov. 2007 thuis geen netwerk bereik meer. Ik kan thuis dus niet meer bellen of sms met mijn mobiel.

Ik heb orange daarover gebeld en in december zou het beter worden. Niet dus... inmiddels febr. en nog geen netwerk bereik thuis.



Ik heb dus een abonnement bij kpn afgesloten en wacht nu op nummerbehoud.



Ik wil echter een deel van mijn geld terug. Ik betaalde 20 euro per maand. Sinds dec. heb ik een korting gekregen en betaalde ik 16 euro per maand. Ik heb nu ong. 120 beltegoed waar ik dus niks mee kan. Ik heb hun gebeld en het enigste wat kan is dat ik per direct mijn abonnement op kan zeggen (liep al af as maart). Zij kunnen geen geld terug geven. Ik wil hier niet mee akkoord gaan. Ben echt pissig en wil zelfs de incasso storneren (geld terug laten boeken).

Wat kan ik doen? Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Weet er zelf niet heel veel van, maar je kan even zoeken op bepaalde fora (van kassa, of radar bijv) over dit soort problemen. Vaak staat er wel wat je rechten zijn en soms een voorbeeldbrief die je aangetekend op kunt sturen naar ze. Heb ik ook eens gedaan toen ik mn abo wou opzeggen, en is uitstekend gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag het niet uitmaken of Orange nu T-Mobile is of je wel of niet kunt bellen. De meeste operators maken van hetzelfde netwerk gebruik (dus masten in dezelfde regio's) dus het lijkt me sterk dat T-Mobile geen bedekking heeft in de regio waar jij woont. Wat zeiden ze daarover?



Lijkt me overigens logisch dat je niet blij bent met een beltegoed waar je niets mee kunt, maar ik zou wel eerst het bedekkingsissue uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Niet zomaar gaan storneren.. Voor je het weet krijg je een negatieve bkr registratie die 5 jaar blijft staan. Daar zijn ze heel goed in bij dat soort bedrijven!
summerbreeze... ja daar ben ik ook bang voor. Je trekt altijd aan het kortste eind... helaas.. Ik wilde per direct opzeggen (ivm geen bereik thuis) en dan sturen hun dus een brief dat mijn abonnement tot eind febr. loopt, zodat ik mijn belbundel kan opmaken. Volgens mij hebben ze mijn brief niet eens goed gelezen...



Flint Ik heb hier geen dekking en dat konden ze ook in hun systeem zien. Heeft waarschijnlijk wel met de overname te maken. Zij zeiden dus dat er aan gewerkt werd en dat het in december beter zou zijn... niet dus. In de winkel (jan. geweest) konden ze me ook niet verder helpen. Ook daar zagen ze dat er in december iets aan gedaan zou worden, maar verder konden ze me niet helpen... ow jawel.. hij zei dat ik nu alvast een nieuwe mobiel mocht uitzoeken als ik mijn abonnement, die in maart afloopt, verlengt... duhhh..
Alle reacties Link kopieren
Goudvis, misschien wel geheel overbodig maar ik had hetzelfde probleem, even gebeld en toen kreeg ik de medeling, dat ik mijn provider in mijn telefoon moest omzetten in T-mobile, dit lukt niet, toen gewoon de batterij er uit gehaald en toen is ie direct op Tmobile gesprongen en heb ik weer bereik.
zusenzo.. je herkenbaar. Dat had ik ook nog. Ik was weg voor een cursus en had toen helemaal geen bereik, niks. Via een telefoon van een collega hun gebeld, en toen bleek inderdaad dat je hem handmatig op t-mobile moet zetten (nooit geen bericht van gehad). Daarna had ik (daar) weer bereik. Nu hoor ik de hele tijd een piepje 'zoek operator'.



Diegene die ik vandaag aan de telefoon had zei dat ik mijn beltegoed maar buiten mijn woonplaats moest opbellen. Echt onvoorstelbaar. Was altijd erg tevreden over hun, maar dit vind ik echt flut.
Alle reacties Link kopieren
Goudvis heb je al op die sites gekeken? Staat soms ook wel juridisch advies. Anders een rechtswinkel of iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven