Geld & Recht alle pijlers

Betaald enquêtes invullen

15-01-2018 23:14 79 berichten
Hey allemaal,

Ik heb nu al een paar keer iets gelezen over betaald enquêtes invullen. Bij sommige websites is dat dan in de vorm van kortingbonnen/cadeaukaarten en dergelijke. Andere zeggen wel echt te betalen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en voor welke organisatie/website is dat dan?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner gebruikt Moborg, dit is een prima site:)
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
TNS NIPO.
En de vergoeding zijn dan merendeels waardebonnen/cadeaubonnen? Of komt het ook wel eens voor dat je werkelijk geld verdient?
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:40
99.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mopje74 schreef:
16-01-2018 00:00
Ik doe met alle nederlandse websites mee die enquêtes sturen.
Ik verdien bonnen maar ook geld.
Zo'n 100 euro per maand is wel de max die je ermee kunt verdienen.
(niet meteen in het begin want je moet wel eerst wat sparen tot een bepaald bedrag waarbij je uitbetaling kunt vragen.)
De bonnen (bol) spaar ik tot eind november en dan kan ik voor ongeveer 500 euro kerstcadeaus kopen.
En hoe lang ben je hier mee bezig per week ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Bij Nipo spaar je voor bonnen van Bol. Wehkamp of Blokker.
Ik denk dat ik jaarlijks voor 100 euro aan bonnen heb?
Zodra je 10 euro bij elkaar hebt gespaard sturen ze de bon op, per enquete krijg je ongeveer tussen 0,50 en 3 euro.
Lang geleden Moneymiljonair gedaan, die betalen uit per bank, maar na 2 jaar had ik denk ik 10 euro of zo, en ze gooien je dood met spamberichten.
Niet iets om snel geld te verdienen.
Bij de Nipo kun je alleen nog beginnen als je in een specifieke doelgroep valt.
Alle reacties Link kopieren
Mopje74 schreef:
16-01-2018 00:00
Ik doe met alle nederlandse websites mee die enquêtes sturen.
Ik verdien bonnen maar ook geld.
Zo'n 100 euro per maand is wel de max die je ermee kunt verdienen.
(niet meteen in het begin want je moet wel eerst wat sparen tot een bepaald bedrag waarbij je uitbetaling kunt vragen.)
De bonnen (bol) spaar ik tot eind november en dan kan ik voor ongeveer 500 euro kerstcadeaus kopen.
Wow!
Daar heb ik geen tijd voor, maar het is een prima manier om kado's te kopen!
Ik sla bij de Nipo regelmatig enquetes over maar dat is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:40
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Qassa en invotes enzo: daar moet je vask de nodige vragen invullen waar zij onderzoekstechnisch wl wat aan hebben, maar dan is het daarna vaak ‘u behoort niet tot de doelgroep’ en dan krijg je geen punten.

TNS NIPO is de enige die ik nog doe, de verdiensten zijn goed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Opinionbar vind ik zelf ook een fijne.
Alle reacties Link kopieren
Opinionbar kom je nooit meer vanaf, laten je simpelweg niet uitschrijven. En zo vlot spaart het daar niet.

Euroclix en panelclix heb je ook nog, maar dat vind ik ook niet zo opschieten.

Tns nipo is de fijnste.
Alle reacties Link kopieren
Quickthougths doe ik op mijn telefoon, maar doe het niet zo vaak dus nog geen uitbetaling gekregen..
Ik verdien er zo’n 120-150 euro per jaar mee. Wel in de vorm van bonnen. Ik denk dat ik daar een half uur per week tot heel soms een uur per week aan kwijt ben.

TNS NIPO is het fijnst. Daarnaast gebruik ik GFK. Dat levert minder op, dus ik ben erg selectief. Soms krijg je daar grotere opdrachten, waarmee je zo 10 of 20 euro kan verdienen wat op je rekening wordt gestort :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe meld je je eigenlijk aan bij tns nipo?
Je kunt op de website alleen inloggen maar niet aanmelden.
plek schreef:
16-01-2018 09:20
Ik verdien er zo’n 120-150 euro per jaar mee. Wel in de vorm van bonnen. Ik denk dat ik daar een half uur per week tot heel soms een uur per week aan kwijt ben.

TNS NIPO is het fijnst. Daarnaast gebruik ik GFK. Dat levert minder op, dus ik ben erg selectief. Soms krijg je daar grotere opdrachten, waarmee je zo 10 of 20 euro kan verdienen wat op je rekening wordt gestort :)


Dus 30-40 uur werk voor 3-5 euro per uur. Oef... Ik zou in de vakantie een week bijklussen, verdien je een stuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje schreef:
16-01-2018 09:47
Hoe meld je je eigenlijk aan bij tns nipo?
Je kunt op de website alleen inloggen maar niet aanmelden.

Je moet aangemeld worden door een huidige respondent. Soms hebben ze een stop, en willen ze alleen jonge gezinnen/mensen die roken/mensen met een niet-westerse achtergrond.

Ik weet niet hoe het nu is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
16-01-2018 10:10
Dus 30-40 uur werk voor 3-5 euro per uur. Oef... Ik zou in de vakantie een week bijklussen, verdien je een stuk meer.
Ik zat het net ook uit rekenen. Het zou andersom moeten zijn: 3-5 uur werk voor 30...40 euro. De opdrachtgever lacht zich rot. Ze kunnen nu de enqueteurs wegstrepen en ze betalen nu ook nog eens een stuk minder per enquete.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
16-01-2018 05:08
Qassa en invotes enzo: daar moet je vask de nodige vragen invullen waar zij onderzoekstechnisch wl wat aan hebben, maar dan is het daarna vaak ‘u behoort niet tot de doelgroep’ en dan krijg je geen punten.
Hier liep ik ook tegenaan. Heel irritant. Je denkt dan bijna klaar te zijn. Al mega veel vragen beantwoord en geen punten... Was er snel klaar mee
Marana-- schreef:
16-01-2018 10:10
Dus 30-40 uur werk voor 3-5 euro per uur. Oef... Ik zou in de vakantie een week bijklussen, verdien je een stuk meer.
Mja, kan. Maar een hele week werk voel ik meer dan af en toe in de trein onderweg naar werk een enquête invullen. Vaak kan ik toch niet werken onderweg, dus dit voel ik amper.

Daarnaast kan dit op elke moment van de dag in tegenstelling tot een uur werken bij mijn werkgever. Voor een beetje extra vind ik dit dus geen probleem.
Mopje74 schreef:
16-01-2018 00:00
Ik doe met alle nederlandse websites mee die enquêtes sturen.
Ik verdien bonnen maar ook geld.
Zo'n 100 euro per maand is wel de max die je ermee kunt verdienen.
(niet meteen in het begin want je moet wel eerst wat sparen tot een bepaald bedrag waarbij je uitbetaling kunt vragen.)
De bonnen (bol) spaar ik tot eind november en dan kan ik voor ongeveer 500 euro kerstcadeaus kopen.
Dat is wel heel veel!!

Ik doe mee aan euroclix ipay qassa opinionbar globaltestmarket gfk ipsos en uhmmvast nog wat die ik nu vergeet
Maar met qassa global en opinionbar kun je sparen voor geld. Euroclix en.ipay ook
Ipsos is in bonnen gfk in bonnen
Oja ik doe ook panelwizard. Die betalen twee keer per jaar uit wat je dan hebt gespaard. Dubbeltje per vraag.
Het wisselt hoe vaak ik kan uitnetalfn maar zeker geen 100 i n de maand hoor!!
Meestal gemiddeld 1 tientje per maand of bol bon van tientje per maand
Ik doe ook mee aan communities via 1 van de sites. Dan krijg je een forum en moet je topics beantwoorden. Filmpjes kijken e.d. daarvoor krijg je dsn voor 5 of 6 topics in een bep periode 7 euro bonnen
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:41
99.70% gewijzigd
Ik heb dit jaren gedaan en ik kreeg altijd contant geld. Maar dat was niet structureel. Eens in het kwartaal werd ik eens gebeld, dan werden er een paar vragen gesteld en als ik binnen de benodigde doelgroep van respondenten zat, werd je uitenodigd op locatie. Vaak was er dan een soort groepsdiscussie die gefilmd werd. Onderwerpen zoals mobiel telefoonproviders, 3D-printing, hardlooptijdschriften, cosmetica en ga zo maar door. Ik heb ook wel eens een hele avond in zitzakken gezeten voor het groepsgesprek (van tevoren gaven ze dan aan dat het beter was om geen rok aan te doen, haha!). Aan het eind kreeg je contant €50-70 ofzo. Dat was destijds via Van Hellemond & Co. Weet niet of ze nog bestaan.

Ik heb ook regelmatig als Gold Member betaald meegedaan aan onderzoeken voor KLM Frequent Flyer programme. Daar kreeg ik dan €100 contant voor. Ook dat was dan meestal een panel.

Maar zoals gezegd, dit was bepaald geen fulltime baan. Meer af en toe een extraatje.

Vaak waren dit soort dingen dan vanaf 17:00u, dus dan ging ik gewoon wat eerder naar huis van werk om op tijd te zijn. Er waren daar dan broodjes enzo.
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:41
99.28% gewijzigd
GFK is nog niet genoemd, zie ik. Net zo'n idee als TNS Nipo, en ook net zo fijn. Dat zijn de enige 2 waar ik aan mee doe, de rest is de moeite niet waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven