Geld & Recht alle pijlers

Terug naar de winkel of niet

16-01-2018 14:52 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik had voor kerst voor m'n nichtje een aantal cadeautjes gekocht waaronder een setje zilveren oorbelletjes van het merk Six, gekocht bij C&A.
Toen ik nichtje zag realiseerde ik me dat ze geen gaatjes in haar oren had (ik verwachtte van wel). Op de valreep heb ik de oorbellen maar niet gegeven :D
Ik heb zelf wel gaatjes en dacht: dan hou ik ze toch zelf?
Vanochtend pakte ik ze uit voor het eerst en toen ik ze uit de verpakking haalde zag ik dat een oorbelletje direct in tweeën brak. Waarschijnlijk was hij al kapot in de verpakking maar was dat onzichtbaar.
Ze waren niet duur maar ik vind het wel raar dat een oorbel gelijk al kapot is.

Kan ik hier nog mee terug of is dit heel lullig?
Het is nog binnen de retourtermijn en ik heb ze 2 dagen voor kerst gekocht.
Oorbellen mogen in principe niet terug maar in geval van een klacht lijkt me van wel?

Teruggaan?

Totaal aantal stemmen: 93

Ja (86%)
Nee (14%)
Alle reacties Link kopieren
Ja had ik wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, bij zoiets is het een productiefout en zou je een nieuw setje horen te krijgen. Zeker binnen de ruilperiode.

Zelf ben ik voor kleine bedragen echter altijd te lui....
Proberen kan altijd toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon terug gaan. (Heeft C&A zo’n lange ruilperiode?) nee heb je, ja kun je krijgen....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Wat veel reacties, bedankt! :)
michelleobama schreef:
16-01-2018 15:00
Ik zou gewoon terug gaan. (Heeft C&A zo’n lange ruilperiode?) nee heb je, ja kun je krijgen....
Ja C&A heeft een ruilperiode van 30 dagen :)
Foodb schreef:
16-01-2018 14:57
Ja hoor, bij zoiets is het een productiefout en zou je een nieuw setje horen te krijgen. Zeker binnen de ruilperiode.

Zelf ben ik voor kleine bedragen echter altijd te lui....
Dit
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
16-01-2018 14:57

Zelf ben ik voor kleine bedragen echter altijd te lui....
dat ja
Zeker als ze gelijk kapot zijn!
Alle reacties Link kopieren
Het hoort niet natuurlijk. Maar zoals hierboven al gezegd ik ben ook te lui om iets terug te brengen als het om een klein bedrag gaat.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Voor een klein bedrag ga ik ook niet terug.
Alle reacties Link kopieren
Als je het bonnetje meeneemt zal dat geen probleem zijn
Je kan een mailtje sturen naar Six. Dat is tenslotte de producent, niet de c&a.
Dikke kans dat je een nieuw setje krijgt opgestuurd.
Zelf zou ik dat al teveel moeite vinden,maar dat is aan jouw.
Ja, gewoon naar c&a toe gaan
Ja teruggaan.
Tijdje geleden had ik ook oorbellen gekocht en eentje brak gelijk toen hij uit de verpakking kwam of was idd ook al kapot.
Ben ermee terug gegaan en ze zag gelijk dat het een productie fout was.
Heb mijn geld toen terug gekregen.
Was bij een andere winkel maar dat maakt geen verschil.
Als iets heel snel kapot gaat heb je sowieso recht op een nieuw artikel, wel handig als je de bon hebt.
Ook als die 30 dagen verstreken zijn. Waarom bel je niet even met de klantenservice van die winkel ipv hier een topic openen? Vind het een beetje apart, poll erbij alsof je een auto hebt gekocht waar geen motor in bleek te zitten :)

Kan je altijd doen als je een klacht hebt en geen bon meer: klantenservice bellen of mailen, denk niet dat ze heel moeilijk gaan doen over een paar euro.

Pas kocht ik een nieuwe leesbril bij de Hema en zei toen ik wilde afrekenen dat ik het wel fijne leesbrillen vind maar erg snel kapot. Zei ook dat ik er niet op was gaan zitten of zo maar dat de pootjes steeds afbreken. De verkoopster stuurde me meteen naar de klantenservice waar ik de bril voor niks kreeg, zonder bon of zelfs de kapotte bril bij me. Had ik niet verwacht en nooit gevraagd, nam me alleen voor om dit keer de bon te bewaren. Dat zei ze wel: bewaar de bon en kom even terug als het weer gebeurd.
Geen zin om voor 5 euro de strijd aan te gaan.

Begin maar es te soebatten over ofdat het jouw fout is of de fout van Six of C&A.
Zij gaan beweren dat jij er wel iets verkeerd mee hebt gedaan.

Los nog van de parkeerkosten die je waarschijnlijk betaalt en de tijd die je eraan kwijt bent.
Lucylucille schreef:
16-01-2018 16:17
Je kan een mailtje sturen naar Six. Dat is tenslotte de producent, niet de c&a.
Dikke kans dat je een nieuw setje krijgt opgestuurd.
Zelf zou ik dat al teveel moeite vinden,maar dat is aan jou.
Ik heb precies zoiets laatst bij een andere winkel gehad. Geen discussie en meteen geld terug gehad. Logisch toch?
Ze geven gewoon je geld terug of een nieuw setje. De C&A is echt makkelijk.

En je hebt gewoon recht op nieuw of geld retour als dingen stuk zijn of gaan binnen een normaal levensduur/termijn. Na 2 jaar terug gaan werkt niet. Maar binnen een maand wel.

Ik zou niet de fabrikant gaan mailen, de verkoper is eerste aanspreekpunt en de verantwoordelijke. Die mag dat zelf eventueel oplossen met fabrikanten maar jij hoeft dat niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Is C&A op fietsafstand of moet je de auto of OV? In dat laatste geval zou ik het gewoon weggooien. Anders zijn de reiskosten meer dan wat je terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
16-01-2018 18:44
Begin maar es te soebatten over ofdat het jouw fout is of de fout van Six of C&A.
Zij gaan beweren dat jij er wel iets verkeerd mee hebt gedaan.
De consument heeft steeds recht op een wettelijke garantieperiode van minimaal twee jaar. Tijdens de eerste zes maanden van die periode is er zelfs geen bewijslast nodig en kan de consument dus gewoon een herstelling, vervanging of terugbetaling vragen door met het defecte product naar de verkoper te gaan.

Als het dichtbij is en het kost weinig moeite, waarom niet dus?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-01-2018 14:03
Reden: spam
99.46% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven