Geld & Recht
alle pijlers
Terug naar de winkel of niet
dinsdag 16 januari 2018 14:52
Hoi,
Ik had voor kerst voor m'n nichtje een aantal cadeautjes gekocht waaronder een setje zilveren oorbelletjes van het merk Six, gekocht bij C&A.
Toen ik nichtje zag realiseerde ik me dat ze geen gaatjes in haar oren had (ik verwachtte van wel). Op de valreep heb ik de oorbellen maar niet gegeven
Ik heb zelf wel gaatjes en dacht: dan hou ik ze toch zelf?
Vanochtend pakte ik ze uit voor het eerst en toen ik ze uit de verpakking haalde zag ik dat een oorbelletje direct in tweeën brak. Waarschijnlijk was hij al kapot in de verpakking maar was dat onzichtbaar.
Ze waren niet duur maar ik vind het wel raar dat een oorbel gelijk al kapot is.
Kan ik hier nog mee terug of is dit heel lullig?
Het is nog binnen de retourtermijn en ik heb ze 2 dagen voor kerst gekocht.
Oorbellen mogen in principe niet terug maar in geval van een klacht lijkt me van wel?
Ik had voor kerst voor m'n nichtje een aantal cadeautjes gekocht waaronder een setje zilveren oorbelletjes van het merk Six, gekocht bij C&A.
Toen ik nichtje zag realiseerde ik me dat ze geen gaatjes in haar oren had (ik verwachtte van wel). Op de valreep heb ik de oorbellen maar niet gegeven
Ik heb zelf wel gaatjes en dacht: dan hou ik ze toch zelf?
Vanochtend pakte ik ze uit voor het eerst en toen ik ze uit de verpakking haalde zag ik dat een oorbelletje direct in tweeën brak. Waarschijnlijk was hij al kapot in de verpakking maar was dat onzichtbaar.
Ze waren niet duur maar ik vind het wel raar dat een oorbel gelijk al kapot is.
Kan ik hier nog mee terug of is dit heel lullig?
Het is nog binnen de retourtermijn en ik heb ze 2 dagen voor kerst gekocht.
Oorbellen mogen in principe niet terug maar in geval van een klacht lijkt me van wel?
dinsdag 16 januari 2018 15:01
Wat veel reacties, bedankt!
Ja C&A heeft een ruilperiode van 30 dagenmichelleobama schreef: ↑16-01-2018 15:00Ik zou gewoon terug gaan. (Heeft C&A zo’n lange ruilperiode?) nee heb je, ja kun je krijgen....
dinsdag 16 januari 2018 18:32
dinsdag 16 januari 2018 18:40
Als iets heel snel kapot gaat heb je sowieso recht op een nieuw artikel, wel handig als je de bon hebt.
Ook als die 30 dagen verstreken zijn. Waarom bel je niet even met de klantenservice van die winkel ipv hier een topic openen? Vind het een beetje apart, poll erbij alsof je een auto hebt gekocht waar geen motor in bleek te zitten
Kan je altijd doen als je een klacht hebt en geen bon meer: klantenservice bellen of mailen, denk niet dat ze heel moeilijk gaan doen over een paar euro.
Pas kocht ik een nieuwe leesbril bij de Hema en zei toen ik wilde afrekenen dat ik het wel fijne leesbrillen vind maar erg snel kapot. Zei ook dat ik er niet op was gaan zitten of zo maar dat de pootjes steeds afbreken. De verkoopster stuurde me meteen naar de klantenservice waar ik de bril voor niks kreeg, zonder bon of zelfs de kapotte bril bij me. Had ik niet verwacht en nooit gevraagd, nam me alleen voor om dit keer de bon te bewaren. Dat zei ze wel: bewaar de bon en kom even terug als het weer gebeurd.
Ook als die 30 dagen verstreken zijn. Waarom bel je niet even met de klantenservice van die winkel ipv hier een topic openen? Vind het een beetje apart, poll erbij alsof je een auto hebt gekocht waar geen motor in bleek te zitten
Kan je altijd doen als je een klacht hebt en geen bon meer: klantenservice bellen of mailen, denk niet dat ze heel moeilijk gaan doen over een paar euro.
Pas kocht ik een nieuwe leesbril bij de Hema en zei toen ik wilde afrekenen dat ik het wel fijne leesbrillen vind maar erg snel kapot. Zei ook dat ik er niet op was gaan zitten of zo maar dat de pootjes steeds afbreken. De verkoopster stuurde me meteen naar de klantenservice waar ik de bril voor niks kreeg, zonder bon of zelfs de kapotte bril bij me. Had ik niet verwacht en nooit gevraagd, nam me alleen voor om dit keer de bon te bewaren. Dat zei ze wel: bewaar de bon en kom even terug als het weer gebeurd.
dinsdag 16 januari 2018 18:44
dinsdag 16 januari 2018 19:11
Lucylucille schreef: ↑16-01-2018 16:17Je kan een mailtje sturen naar Six. Dat is tenslotte de producent, niet de c&a.
Dikke kans dat je een nieuw setje krijgt opgestuurd.
Zelf zou ik dat al teveel moeite vinden,maar dat is aan jou.
dinsdag 16 januari 2018 19:44
Ze geven gewoon je geld terug of een nieuw setje. De C&A is echt makkelijk.
En je hebt gewoon recht op nieuw of geld retour als dingen stuk zijn of gaan binnen een normaal levensduur/termijn. Na 2 jaar terug gaan werkt niet. Maar binnen een maand wel.
Ik zou niet de fabrikant gaan mailen, de verkoper is eerste aanspreekpunt en de verantwoordelijke. Die mag dat zelf eventueel oplossen met fabrikanten maar jij hoeft dat niet te doen.
En je hebt gewoon recht op nieuw of geld retour als dingen stuk zijn of gaan binnen een normaal levensduur/termijn. Na 2 jaar terug gaan werkt niet. Maar binnen een maand wel.
Ik zou niet de fabrikant gaan mailen, de verkoper is eerste aanspreekpunt en de verantwoordelijke. Die mag dat zelf eventueel oplossen met fabrikanten maar jij hoeft dat niet te doen.
woensdag 17 januari 2018 13:23
De consument heeft steeds recht op een wettelijke garantieperiode van minimaal twee jaar. Tijdens de eerste zes maanden van die periode is er zelfs geen bewijslast nodig en kan de consument dus gewoon een herstelling, vervanging of terugbetaling vragen door met het defecte product naar de verkoper te gaan.Tornacense schreef: ↑16-01-2018 18:44Begin maar es te soebatten over ofdat het jouw fout is of de fout van Six of C&A.
Zij gaan beweren dat jij er wel iets verkeerd mee hebt gedaan.
Als het dichtbij is en het kost weinig moeite, waarom niet dus?