Geld & Recht alle pijlers

Mag de Gemeente je auto zomaar verplaatsen ?

16-01-2018 16:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al : Ik had cursus vandaag, toen ik na de cursus op de plek aankwam waar mijn auto geparkeerd stond zag ik dat mijn auto weg was, de wegsleepdienst wist mij te vertellen dat mijn auto niet bij ze binnen was gekomen, die beste man adviseerde mij nog om direct aangifte van diefstal te doen bij de politie, want hoe eerder je aangifte doet, hoe groter de kans dat ze mijn auto terug zouden vinden, samen met mijn man ben ik aangifte gaan doen, maar de oplettende politieagente heeft eerder rare situaties met die wegsleepdienst meegemaakt dus zij heeft in ons bijzijn nogmaals gebeld met de wegsleepdienst en toen kregen wij iemand aan de lijn die een heel ander verhaal wist te vertellen :

Onze auto is verplaatst naar een parkeerterrein 3 straten verderop, dit hebben ze gedaan omdat onze auto op een plek stond waar werkzaamheden uitgevoerd moesten worden , de werkzaamheden waren niet vooraf aangekondigd, dus ons valt niks te verwijten, maar hij stond wel in de weg dus moest hij verplaatst worden. Dat was het punt !!!!
Zelfs die politieagente had zoiets van hier zakt mijn broek vanaf.
Maar mijn vraag is mag dit zomaar ? Sowieso ga ik een officiële klacht indienen, en ik weet dat ik iets van een excuusbrief zal ontvangen, en daarmee is de kous af.
Ik vind dat de Gemeente/Handhaving hier wel heel makkelijk mee wegkomt.
Ik heb de rest van de dag verlof moeten nemen vanwege de aangifte, die uiteindelijk niet doorging, we zijn ook nog eens behoorlijk geschrokken, maar daar lijkt niemand rekening mee te houden.
Mocht ik verdere juridische stappen willen ondernemen sta ik dan sterk ?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Aangifte doen. Je auto is zonder waarschuwing en zonder toestemming meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten of je sterk staat met juridische stappen en wat je daarmee kan bereiken, maar mijn mond zou ook open vallen.
Verdere juridische stappen heeft geen zin. Een klacht zou ik zeker wel doen.
Wat wil je verder dan? Een schadevergoeding?
Das diefstal. Het mag vast hoor als je de overheid bent maar burgers worden gewoon opgepakt hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreemde gang van zaken zeg. Een klacht indienen zou ik niet vreemd vinden.
Verder even je auto bekijken(of garage laten doen, ook en vooral eronder) of er geen schade is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ons ook weleens gebeurd. M'n vriend wil 's ochtends naar z'n werk gaan, en de auto stond niet meer op de plek waar hij dacht dat hij hem 3 avonden ervoor had geparkeerd. Dus wij op zoek in de buurt, nergens een auto te vinden. Gelukkig kwam er een buurtgenoot langs die ons zag zoeken, en hij vertelde ons dat er een aantal auto's was weggesleept door onaangekondigde werkzaamheden. Gemeente gebeld, en zij hebben ons verteld waar hij stond (gelukkig onbeschadigd).

En een dag later kwam er een brief dat ze de auto hadden versleept, lekker op tijd na 4 dagen O_o Volgens de gemeente mocht het gewoon, omdat de auto in de openbare ruimte stond en zonder te beschadigen verplaatst is. Een buurvrouw van ons heeft zoiets ook een keer gehad, maar bij haar zaten er dus wel mooi krassen op de auto. Ze heeft een klacht ingediend bij de gemeente maar er is niks mee gebeurd, ze moest bewijzen dat de krassen er nog niet op zaten en dat kon ze natuurlijk niet. Omgekeerde wereld, maar ze kon er niks aan doen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Zou je voor dat verslepen moeten betalen, en aan wie?
Bij het lezen leek het of dat sleepbedrijf zich op illegale wijze werk verschaft.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Slechte communicatie van het wegsleepbedrijf. Dát is in ieder geval duidelijk. Maar na de excuusbrief, wat wil je dan nog meer? Genoegdoening? Geld?
Het kan nu eenmaal wel eens voorkomen dat er plotselinge werkzaamheden uitgevoerd moeten worden (bijvoorbeeld vanwege rioolbreuk oid) en dat geplaatste voertuigen dan in de weg staan. Tja, dan moet er weggesleept worden. En áls er beschadigingen zijn ligt de bewijslast bij de claimende partij, dat gaat meestal zo.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat dit alleen mag bij calamiteiten, waarbij de werkzaamheden dus echt geen dag uitstel kunnen hebben.

Dat gezegd hebbende geloof ik niet dat je er verder veel mee kunt, behalve inderdaad een klacht indienen. En ik zou ook een goed onderbouwde schadevergoeding vragen voor de vrije dag, reiskosten, belkosten, etc. omdat jullie stress niet nodig was geweest als de gemeente goed had gecommuniceerd.
In het geval van geen spoedklus zou ik de auto door de garage laten nakijken en deze kosten inclusief kosten van verlof verhalen op de gemeente.

In geval van spoed (riool kapot oid) dan niks doen. Jij als bewoner zou in zo'n geval ook blij zijn dat de gemeente er alles aan doet.

Tip voor de gemeente: borden met kentekens en locatie van huidige parkeerplaats plaatsten
Alle reacties Link kopieren
eh... hoe had dit anders gemoeten? En dan ga ik inderdaad wel even uit van een calamitiet.
Maud27 schreef:
16-01-2018 17:11
.

Tip voor de gemeente: borden met kentekens en locatie van huidige parkeerplaats plaatsten
dat is wel een slimme inderdaad!
guppekop wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:23
52.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
16-01-2018 17:11
(...)
Tip voor de gemeente: borden met kentekens en locatie van huidige parkeerplaats plaatsten
Borden met kentekens zijn niet zo makkelijk te maken. En zeker niet zo snel. Komen ook flink wat kosten bij kijken. En als een auto verplaatst moet worden omdat ie in de weg staat lijkt me het plaatsen van een bord ook niet zo praktisch. :biggrin:
Maar dat er beter gecommuniceerd moet worden door het wegsleepbedrijf (door de gemeente ingehuurd waarschijnlijk) lijkt me duidelijk. Suf dat de eerste medewerker die TO sprak zo slecht op de hoogte was.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
16-01-2018 16:39
Wat een vreemde gang van zaken zeg. Een klacht indienen zou ik niet vreemd vinden.
Verder even je auto bekijken(of garage laten doen, ook en vooral eronder) of er geen schade is ontstaan.
zeker dit. wat een rare gang van zaken. hoe waren ze van plan om jou op de hoogte te brengen? belachelijk!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
16-01-2018 17:18
Borden met kentekens zijn niet zo makkelijk te maken. En zeker niet zo snel. Komen ook flink wat kosten bij kijken. En als een auto verplaatst moet worden omdat ie in de weg staat lijkt me het plaatsen van een bord ook niet zo praktisch. :biggrin:
Maar dat er beter gecommuniceerd moet worden door het wegsleepbedrijf (door de gemeente ingehuurd waarschijnlijk) lijkt me duidelijk. Suf dat de eerste medewerker die TO sprak zo slecht op de hoogte was.
Al is het een plaat waar ze het met marker opschrijven, als je het maar kan lezen iig
Hoeft geen echte kentekenplaat te zijn natuurlijk
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Mag niet en dan krijg je soms rare situaties. Zo werd er bij ons op straat geparkeerd en werd de straat opnieuw bestraat en één auto bleef staan. Maar omdat ze niet mochten verplaatsen stond de auto uiteindelijk op een eilandje in een zandbak. Of je daar nu blij van wordt. Maar de uitleg bij deze actie was dus dat ze niet weg mochten slepen.

Ik zou zeker een klacht indienen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de eigenaar van een auto gewoon opzoeken aan de hand van het kenteken. Dus in plaats van een bord maken hadden ze ook gewoon even kunnen bellen. Kleine moeite, groot plezier.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
16-01-2018 16:46
Slechte communicatie van het wegsleepbedrijf. Dát is in ieder geval duidelijk. Maar na de excuusbrief, wat wil je dan nog meer? Genoegdoening? Geld?
Het kan nu eenmaal wel eens voorkomen dat er plotselinge werkzaamheden uitgevoerd moeten worden (bijvoorbeeld vanwege rioolbreuk oid) en dat geplaatste voertuigen dan in de weg staan. Tja, dan moet er weggesleept worden. En áls er beschadigingen zijn ligt de bewijslast bij de claimende partij, dat gaat meestal zo.

Wat mij nog het meeste stoort van het wegsleepbedrijf is dat ze heel laconiek omgaan met de situatie.
Bij thuiskomst moest ik gewoon nog een keer bellen naar het wegsleepbedrijf omdat ik het niet vind kunnen dat je toevallig een collega moet treffen die wel even veder doorvraagt, waardoor duidelijk werd dat mijn auto verplaatst is in opdracht van handhaving.
Maar die meneer snapte niet zo goed waar ik mij druk om maakte. Het ging ongeveer zo : Ja maar mevrouw ik vind wel dat u dingen aan het zoeken bent, ja mijn collega heeft foute informatie doorgegeven maar mensen maken fouten, u toch ook? En ja de werkzaamheden waren niet vooraf aangekondigd, en ok het kost u een vrije middag maar het is uiteindelijk toch gewoon opgelost? Wees blij het kost u nu geen cent.
Enne we zien uw klacht gaarne tegemoet he ( dit alles met een Haags accent).
Waarschijnlijk denkt hij dat ik een van de velen ben die dreigt met het indienen van een klacht, maar helaas voor hem laat ik als burger niet over me heen walsen. Hier is dus het laatste woord nog niet over gezegd.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik snap niet zo goed waarom je deze vraag hier stelt, als je net bij de politie zat. Dan had je het toch daar kunnen navragen en advies kunnen vragen over eventuele juridische stappen? Ik neem aan dat ze daar beter weten of dit mag dan de mensen hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook goed chagrijnig van zijn. Met een klacht kun je ervoor zorgen dat dit soort dingen niet meer op deze manier gebeuren. Ik zou er dus zeker een indienen.
Alle reacties Link kopieren
Voordat je een hoop heisa gaat maken eerst even goed uitzoeken of er echt nooit iets is aangekondigd.
Sara9876 schreef:
16-01-2018 20:48
Voordat je een hoop heisa gaat maken eerst even goed uitzoeken of er echt nooit iets is aangekondigd.
Als er op dat moment geen bord hing/stond met hier niet staan tussen dan en dan..is dat voldoende om er over te gaan klagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heisa allemaal weer. Ik kan me voorstellen dat de gemeente dat wel mag doen. Je auto staat op de openbare weg, het is niet jouw privé-parkeerplaats oid. En hij staat in de weg omdat er werkzaamheden moeten plaatsvinden. Tsja, vrij logisch dat ze 'm dan verplaatsen. Rete-irritant, dat wel ja. Ook niet handig hoe dat allemaal gecommuniceerd is.

Maar om 'm nou naar de garage te brengen om hem van boven én van onder te laten controleren. zoals iemand schrijft. Of een klacht indienen bij jan en alleman, en juridische stappen te gaan nemen vind ik heel overdreven. Beetje bla-bla-bla en op hoge poten op je strepen gaan staan vind ik het, want wat jou nou wel niet is aangedaan!! Neem je verlies en laat lekker gaan, zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me dan afvraag: waren er ook daadwerkelijk mensen aan het werk toen jij in je auto wilde stappen?
En zo ja, kon je die dan niet vragen waar je auto was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven