Geld & Recht alle pijlers

Verplicht deel te nemen aan cursus?

16-01-2018 21:23 13 berichten
Dag allemaal,

Ik heb vorige week deelgenomen aan een proefles voor een cursus. Ik vroeg om een inschrijfformulier om mee te nemen naar huis om mij eventueel in te schrijven, maar om 1 of andere reden wilde ze dat ik het daar invulde. Mijn bankrekening mocht ik dan wel eventueel de volgende keer invullen zei ze. Ik heb dus alleen mijn naam ingevuld, adres, postcode, telefoon nummer en woonplaats. En mijn handtekening gezet, maar dus geen bankrekeningnummer. Kunnen zij mij nu verplichten om deel te nemen aan de cursus?
Je hebt je ingeschreven toch? Waarom zou je dan ineens niet meer willen deelnemen? Wanneer begint de cursus? En wat staat in de voorwaarden over af- en aanmelden?
Handtekening dus ja. Nooit mee akkoord moeten gaan en formulier mee naar huis nemen. Nu heb je getekend. Dat ze je banknummer niet hebben doet er helaas niet toe
Alle reacties Link kopieren
Kans lijkt me groot ja, je hebt er voor getekend... Ik zou even goed de voorwaarden door gaan lezen. Je geeft aan dat je je eventueel wou inschrijven. Waarom heb je het formulier dan ingevuld? Als je er zeker van was oke, maar zo niet dan had ik het niet ter plekke ingevuld en aangegeven dat ik er nog even nadenk. Maar goed, dat is nu toch al te laat.
Alle reacties Link kopieren
Je begrijpt toch zelf ook wel dat als je een handtekening zet dat je dan dus tekent om aan die cursus mee te doen? Wat dacht je?
Je bent nooit verplicht om deel te nemen aan een cursus waar je je niet voor opgegeven hebt.

Geef je je wel op dan hoef je zelfs nog steeds niet deel te nemen, maar heb je jezelf wel verplicht om te betalen. :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien heb je nog wel die 15 dagen bedenktijd, dan kun je er nog onderuit. Ik zou dat wel even uitzoeken.
humanista schreef:
16-01-2018 21:47
Maar misschien heb je nog wel die 15 dagen bedenktijd, dan kun je er nog onderuit. Ik zou dat wel even uitzoeken.
Ik heb 7 dagen bedenktijd. Hoe stel ik zo een mail op?
moentje_ schreef:
16-01-2018 21:51
Ik heb 7 dagen bedenktijd. Hoe stel ik zo een mail op?
Hoi

Ik zie er van af.

Doei.


Kom op zeg. Je kunt toch wel zelf een mail schrijven.
(En zo niet; via google zijn veel voorbeeldbrieven voor afzeggen/annuleren te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus alleen mijn naam ingevuld, adres, postcode, telefoon nummer en woonplaats. En mijn handtekening gezet, maar dus geen bankrekeningnummer. Kunnen zij mij nu verplichten om deel te nemen aan de cursus?
Euh, ''alleen''? Je bedoelt dat je alles ingevuld hebt behalve je rekeningnummer.


moentje_ schreef:
16-01-2018 21:51
Ik heb 7 dagen bedenktijd. Hoe stel ik zo een mail op?

''Ik heb mij bedacht.''
Geachte mevrouw, heer,

Na het volgen van een proefles van de cursus huppeldepup op huppeldepuo januari heb ik besloten om niet verder te gaan met deze cursus. Deze mail stuur ik u binnen de door u gestelde 7 dagen bedenktijd.
Met vriendelijke groet,

Naam
Adres
Telefoonnummer
Alle reacties Link kopieren
En Niet ik herhaal NIET je bankrekeningnummer erbij zetten :rofl:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO, moet wel een beetje lachen om je topic.

Vond je de proefles niet leuk? Want vind het wel bijzonder dat je na de proefles gehad te hebben, je voor de cursus tekent en het dan nu toch niet meer wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven