Geld & Recht alle pijlers

Zijn we erin getuind?

06-02-2018 15:38 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze binnendeur van woonkamer naar gang ging gisteravond opeens niet meer open. Vriend zat in de woonkamer met dreumes en ik kwam net thuis met baby en kon niet naar binnen. Via de achtertuin omgelopen konden we wel bij elkaar komen maar dan moesten we een eind omlopen in het donker en kou. De kinderen hadden honger en zouden daarna naar bed moeten, daarnaast allebei ziek dus die deur moest open. Vriend kreeg hem niet open dus gegoogled op slotenmaker en de eerste gebeld. Vriendelijke man, klus geklaard maar we moesten bijna 300 euro aftikken. Hij heeft alleen de deur opengeslepen. Een nieuw slot kostte nog eens 80 euro, dat doen we zelf wel. We schrokken van de prijs, maar ja dan is het al gedaan en wat moet je dan?
De voorrijkosten zijn al 80 euro terwijl hij in de woonplaats werkt. Het was na 6, dus betaalden we noodtarief. Ik kan me voorstellen dat dat dan wat hoger ligt, maar zoveel?

Iemand ervaring mee? Is het gebruikelijk? Iemand attendeerde me vandaag op malafiede slotenmakers die tot wel 6x de prijs vragen. Zij steken veel geld in advertentie en staan zodoende bovenaan bij google.

We kunnen er overigens niks meer mee, we hebben betaald dus zijn akkoord gegaan. Daarnaast hadden we ook zelf vantevoren kunnen vragen naar de kosten of meerdere aanbieders kunnen bellen. Maarja ik dacht alleen maar met twee huilende kinderen maak die deur open!
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel heel raar inderdaad.

Het kan wel zo zijn dat jullie erin geluisd zijn want het beschilderen van een hele huis koste bij ons 500 euro...😑
En een deur alleen opentrekken kost 300 euro..... you do the math.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Geen idee. Ik weet wel dat ik voor die prijs even was omgelopen, zodat ik niet het noodtarief hoefde te betalen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe een binnendeur zo dicht kan zitten dat je er een slotenmaker voor moet betalen, maar dat terzijde. En ja, als jij de eerste de beste belt, kan dat inderdaad behoorlijk in de papieren lopen. Een wijze les voor de volgende keer dus, dat je even de tarieven vergelijkt. Of toch via de tuin had kunnen lopen en dan even rustig bekijken hoe die deur open zou gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Volgens mij ging het in die oplichtingsberichten om veel hogere bedragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel vaker gehoord ja.
Zie ook: http://www.erkendeslotenmakers.nl/hoeve ... otenmaker/ Hier staat het één en ander over richtprijzen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Als je de opdracht hebt gegeven kan je achteraf niet veel meer doen. Alleen als je een lagere prijs bent overeengekomen voordat hij aan de klus begon zou je wat kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf gezien wij ook, of we waren bij mijn ouders gaan slapen maar ik dacht echt, lekker naief, dat dat tientjeswerk zou zijn.

Het is een heel oude deur en een stalen dingetje van het slot was afgebroken. Hij heeft hem door moeten slijpen en daarna nog een tijd zitten pielen met allerlei instrumenten. We hadden het dus sowieso niet zelf gekund. Maarja...

Ik had ook niet gedacht aan noodtarief... beetje dom. Zeker een goede les voor de volgende keer. Ook als het normale prijzen zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
06-02-2018 15:43
Ik snap niet hoe een binnendeur zo dicht kan zitten dat je er een slotenmaker voor moet betalen, maar dat terzijde. En ja, als jij de eerste de beste belt, kan dat inderdaad behoorlijk in de papieren lopen. Een wijze les voor de volgende keer dus, dat je even de tarieven vergelijkt. Of toch via de tuin had kunnen lopen en dan even rustig bekijken hoe die deur open zou gaan.

Ik had gelezen dat het een buitendeur was, maar blijkbaar binnendeur. Ja, dan is het nogal aan de prijs. Natuurlijk snap ik dat je je kinderen even op bed wil leggen, maar dat kost qua tijd toch bijna zo lang, als het duurt eer zo'n pipo aan de deur is?
Vervolgens even wat gereedschap tegen de deur houden of de boel losschroeven. Vaak schiet hij dan wel terug.
Enfin, To, les voor de volgende keer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lowlife schreef:
06-02-2018 15:42
Dit is wel heel raar inderdaad.

Het kan wel zo zijn dat jullie erin geluisd zijn want het beschilderen van een hele huis koste bij ons 500 euro...😑
En een deur alleen opentrekken kost 300 euro..... you do the math.
Mag ik het adres van jouw schilder? Dit bedrag ben ik nog nooit tegen gekomen..
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg..
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
06-02-2018 15:44
Als je de opdracht hebt gegeven kan je achteraf niet veel meer doen. Alleen als je een lagere prijs bent overeengekomen voordat hij aan de klus begon zou je wat kunnen doen.
Nee dat is zo. We hebben het niet over de prijs gehad, ook een les voor de volgende keer.
Is normaal tarief buiten kantoortijden.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
06-02-2018 15:49
Ik had gelezen dat het een buitendeur was, maar blijkbaar binnendeur. Ja, dan is het nogal aan de prijs. Natuurlijk snap ik dat je je kinderen even op bed wil leggen, maar dat kost qua tijd toch bijna zo lang, als het duurt eer zo'n pipo aan de deur is?
Vervolgens even wat gereedschap tegen de deur houden of de boel losschroeven. Vaak schiet hij dan wel terug.
Enfin, To, les voor de volgende keer.
We moesten nog eten en in bad. Vriend had al geprobeerd hem open te maken met gereedschap voordat we belden.
Wat stond er op de factuur aan prijzen? Voorrijkosten, materiaal, uurloon etc.?
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het buiten werktijden was zijn zulke prijzen wel normaal.
Ik heb wel eens meer betaald toen ik 's nachts zonder sleutel thuiskwam na het stappen.
Hartjespyama schreef:
06-02-2018 15:47
Achteraf gezien wij ook, of we waren bij mijn ouders gaan slapen maar ik dacht echt, lekker naief, dat dat tientjeswerk zou zijn.

Het is een heel oude deur en een stalen dingetje van het slot was afgebroken. Hij heeft hem door moeten slijpen en daarna nog een tijd zitten pielen met allerlei instrumenten. We hadden het dus sowieso niet zelf gekund. Maarja...

Ik had ook niet gedacht aan noodtarief... beetje dom. Zeker een goede les voor de volgende keer. Ook als het normale prijzen zijn natuurlijk.
Hoelang is hij bezig geweest?
Ik heb soortgelijk iets met mn badkamerdeur gehad. Heb de buurman erbij gehaald en die heeft m opengebroken/wrikt en daarna ben ik bij karwei een nieuw slot van amper 2 tientjes gaan halen. Ik denk dus dat je bent opgelicht.
Alle reacties Link kopieren
Het is knetterduur, maar óf het is normaal tarief, óf wij zijn er vorig jaar net zo hard ingetuind.
Vorig jaar verlieten we via de voordeur ons net opgeleverde huis, maar toen we de deur in het slot wilden draaien ging de sleutel ineens niet meer linksom of rechtsom.
Wij durfden niet met een sleutel aan de buitenkant van de woning de nacht in, dus hebben ook gegoogeld naar een nood-slotenmaker en waren ongeveer hetzelfde kwijt. Ook zo'n 300 euro voor voorrijtarief, noodtarief en een uurtje pielen. Hij heeft bij ons het slot niet vervangen, maar alleen gezorgd dat de sleutel er weer uit kon en de deur permanent op slot zat. (we konden nog via een achterdeur het huis in). Als wij het slot hadden laten vervangen (driepuntssluiting met van die klauwen in de deur) dan waren we nog eens 500 euro extra kwijt geweest. Maar dat heeft de aannemer vervolgens gratis gedaan. De aannemer wilde helaas niet de noodslotenmaker vergoeden, want dan hadden we hem moeten bellen (buiten kantoortijd, hoe dan?) of zelf de sleutel moeten afzagen (nog niet verhuisd dus met welk gereedschap?) of de deur op een andere manier moeten barricaderen voor de nacht.. :?: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
06-02-2018 15:53
Wat stond er op de factuur aan prijzen? Voorrijkosten, materiaal, uurloon etc.?
Ja deze posten inderdaad. Het kon ook cash zonder btw...
maar ik heb geen 250 cash in huis liggen.
Hartjespyama schreef:
06-02-2018 16:00
Ja deze posten inderdaad. Het kon ook cash zonder btw...
maar ik heb geen 250 cash in huis liggen.
Als je met factuur telt moet je rekenen dat die man de helft kwijt is aan de belastingdienst. Ik weet dus niet hoelang hij bezig is geweest, maar hij moest dus buiten normale uren naar jou toe rijden en zijn materiaal gebruiken. Daar had ik ook geen zin in voor 30 euro schoon.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
06-02-2018 15:54
Hoelang is hij bezig geweest?
Hij heeft een half uur gerekend. Dat was uit mijn hoofd 70 euro.
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 16:13
96.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
06-02-2018 15:49
Mag ik het adres van jouw schilder? Dit bedrag ben ik nog nooit tegen gekomen..
Dat is ook oplichting, alleen dan andersom....
Alle reacties Link kopieren
pokkuh forum... dubbol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven