Geld & Recht alle pijlers

deurwaarder

07-02-2009 18:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Doordat mijn lesgeld van de IB-groep 2 keer niet geïncasseerd kon worden moet ik nu in een keer het hele bedrag betalen.

Dit kan ik absoluut niet en heb al gebeld met de ib-groep. hun vertelden mij dat het dan waarschijnlijk wordt overgedragen aan een deurwaarder.

Weten jullie toevallig of daar veel extra kosten bijkomen en of je met een deurwaarder ook een betalingsregeling kan treffen,

zit namelijk erg in de stress nu,



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
ja daar komen extra kosten bij

en ja met een deurwaarder kun je ook een betalingsregeling treffen.

succes !
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag maar waarom heb je er geen rekening meegehouden dat het geld later geincasseerd zou worden? Je weet dat je het alsnog zou moeten betalen, waarom niet die twee bedragen opzij zetten?
Alle reacties Link kopieren
Met IB-groep kan dat ook ook trouwens, een betalingsregeling treffen. Dus dan zou ik dat maar doen
Alle reacties Link kopieren
Je moet het met de IBG regelen. De deurwaarder is een derde partij met wie de IBG zaken doet om zijn geld te krijgen. Jij hebt geen schuld bij de deurwaarder, dus regel het met de gene waarbij je in eerste instantie een schuld hebt, met hun heb je ook een overeenkomst.
Alle reacties Link kopieren
Lesgeld betaald je toch aan de school, niet aan de IB-groep?

Kun je niet contact opnemen met je school en kijken of je een regeling kunt treffen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sweet_sari schreef op 07 februari 2009 @ 18:45:

hallo allemaal,

Doordat mijn lesgeld van de IB-groep 2 keer niet geïncasseerd kon worden moet ik nu in een keer het hele bedrag betalen.

Dit kan ik absoluut niet en heb al gebeld met de ib-groep. hun vertelden mij dat het dan waarschijnlijk wordt overgedragen aan een deurwaarder.

Weten jullie toevallig of daar veel extra kosten bijkomen en of je met een deurwaarder ook een betalingsregeling kan treffen,

zit namelijk erg in de stress nu,



Alvast bedankt



Ik heb een keer vergeten een termijn te betalen (alle termijnen daarvoor en daarna had ik gewoon betaald) en ik kreeg anderhalf jaar later een deurwaarder aan de deur. Moest 140 euro extra betalen, bovenop de hoofdsom van liefst ¤45,41.



Toen ik vlak daarna opnieuw een termijn niet had betaald en na een paar maanden een brief kreeg dat de deurwaarder werd ingeschakeld, heb ik naar de IBG gebeld en zij hebben toen mijn laatste termijnbetaling die ik had gedaan opgeschoven richting die niet betaalde termijn, zodat die termijn niet langer openstond. Toen stond alleen de laatste termijn nog open en daar kreeg ik een herinnering over, die ik gewoon heb betaald.
Alle reacties Link kopieren
Als het is overgedragen aan een deurwaarder (zei de IBG dat?), zal je het daar moeten regelen. De IBG heeft het dan uit handen gegeven. Weinig kans dus dat je het dan nog met de IBG kunt regelen.



Komen dan wel kosten over heen inderdaad, afhankelijk van de hoofdsom.
Alle reacties Link kopieren
Een deurwaarder komt pas aan het einde van het traject, als de IBG al vanalles heeft geprobeert om het geld te innen. IK vraag me dan af hoeveel moeite de IBG heeft gedaan en hoeveel moeite TO heeft gedaan om te betalen? Heb je een herinnering gekregen?



Met deurwaarders zijn bijna geen regelingen te treffen, die krijgen maar 1 opdracht, geld innen en wel zoveel mogelijk. Die werken namelijk niet voor jou, maar voor hun opdrachtgever. En inderdaad de kosten die erbijkomen zijn belachelijk hoog. Ik zou me helemaal suf bellen met de IB om het alsnog daar te regelen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Er komen idd kosten overheen (hoeveel hangt af het bedrag dat naar de deurwaarder is gestuurd)



En met de deurwaarder zijn vaak heel coulante regelingen te treffen.



Suc6
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen ervaring (en uitgaande van wat ik hoor en lees op diverse fora) is dat met de meeste deurwaarders goede regelingen te treffen zijn. Maar... daar moet je je dan wel aanhouden, anders verdwijnt die coulantie als sneeuw voor de zon.



Ik heb zelfs mijn regeling, toen ik op een paar maanden na bijna klaar was met terugbetalen, kunnen aanpassen omdat mijn situatie veranderde. Aangezien ik al die tijd heel netjes had betaald en contact hield met het kantoor als het even tegen zat, zijn ze mij toen erg tegemoet gekomen.



Ik ken ook een verhaal van iemand die heel negatief en bijna agressief overkwam tijdens de telefoongesprekken en die jongen kreeg dus weinig tot geen medewerking van de deurwaarder.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, regelingen zijn geen probleem. Gewoon voorstellen wat voor jou haalbaar is.

Niet te bang zijn hoor, deurwaarders zijn ook maar gewoon bedrijven gerund door mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven