Geld & Recht alle pijlers

Bezinebudget

10-02-2018 16:30 72 berichten
Hallo allemaal

Ik was vanmiddag onze financiën eens even aan het bekijken. Wij werken met losse budgetten voor verschillende dingen. Zo hebben wij dus maandelijks een boodschappenbudget, benzine, kleding, leuke dingen enz enz. Voor ons heel fijn. Maar nu schrok ik een beetje van ons benzinepotje. Daar gaat dus maandelijks 500 euro naartoe 😱 als ik daar woon-werk vanaf tel, want we krijgen beide netjes de reiskosten vergoed, gaat er nog maandelijks 240 euro naar 'overige benzine'. Ik schrok hiervan en ben dan eigenlijk ook heel benieuwd wat anderen hieraan uitgeven, als ik dat vragen mag.
Interessante info is misschien wel dat we in een dorpje wonen en de auto dus wel voor eigenlijk bijna alles gepakt moet worden.
Ai, beNzine moet dat natuurlijk zijn. Kan de titel niet verbeteren zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij ongeveer €400,- per maand kwijt zijn aan benzine. We krijgen beide maar een lage woonwerk vergoeding. We werken beide bij een werkgever die het OV promoot. Wij wonen ook in een dorp en gebruiken de auto’s dus ook veel.

Voor ons is dit gewoon een gegeven. Toen we hier gingen wonen wisten we dat we voor veel dingen de auto nodig zouden hebben. En daar horen die kosten helaas bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik tank voor ongeveer €200,- per maand. Ongeveer €100,- voor werk en €100,- prive. Rijd 60 km per dag voor naar het werk.
Kreeg eerst altijd km vergoeding. Heb tegenwoordig auto van de zaak. Want bij mijn prive auto tankte ik voor €320 per maand. En kreeg €150,- reisvergoeding.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk maken jullie ook veel kilometers. En krijg je alle reiskosten vergoed? Daar zit vaak ook een maximum aan.

Toch zoveel mogelijk de auto laten staan. Alles binnen 5 km kan best op de fiets. Juist de eerste kilometers, als de motor nog koud is, zijn benzinslurpers. En als de motor dan niet warm wordt en vervolgens weer gestart wordt houdt je dat dus in stand.

Ik doe alles binnen 5 km op de fiets. Is ook nog eens goed voor de beweging ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zo’n €80 - €100 per week aan diesel.
Ik rij veel voor mijn werk, door het hele land zo’n beetje.
Geen zuinige auto, doet ongeveer 1:13.

Ik rij op kilometervergoeding, een behoorlijk riante. Komt neer op ca. €1000,- netto per maand. Ik let verder niet echt op de privékilometers en ik rij erg graag.
Is ook geen straf met een lekkere zescilinder Jaguar :yes:
When in doubt, the auditor is always right!
Veel hangt natuurlijk af van hoe ver je van je werk woont én hoe ver je van familie en vrienden woont.

Als je voor je werk 50 km enkel rijdt en voor elke vriend of oma ook ... begint dat inderdaad door te tellen.

Als oma om de hoek woont en alle vrienden ook in 't dorp ...

Weinig tegen te beginnen, tenzij dichterbij je werk of bij je familie gaan wonen.
Maar dat kan dan weer gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de andere familie.

En je moet opnieuw verhuizen etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Wij besteden gemiddeld 115 euro aan benzine per maand: gezin met 1 auto. Woon-werkverkeer is 30 km per dag, 4 dagen per week. We hebben afgelopen jaar 14000 km gereden.
Maar dat kun je toch ook niet vergelijken, ligt toch helemaal aan de omstandigheden zoals woon-werk verkeer, dorp-stad, hobby's in eigen stad-dorp of verder weg, boodschappen, familie in de buurt of verder weg.

Ik tank denk ik maar voor amper 50 euro in de maand maar doe wel alles met de auto., dat zegt dus niets.
Ja dat zegt dat ik niet ver van huis ga met alles :-D
Alle reacties Link kopieren
De hoogste tijd voor een zuinige(r) auto!
Zelf rij ik in een heel lullig autootje op LPG. Lage verzekering, weinig wegenbelasting en gas kost werkelijk bijna niks. (volle tank €14,-!)

Een paar jaar geleden ben ik eens gaan rekenen wat een andere auto scheelde.
Mijn huidige auto scheelt meer als €400,- met de vorige aan kosten per maand!


En, inderdaad, het is best een lullig autootje, maar hij rijd prima, vier stoelen, vijf deuren en hij gaat ook gewoon 130.
En met die €400,- per maand kan ik hele leuke andere dingen doen.

Overigens kun je met mijn auto niet op vakantie, daar is ie wel een beetje te klein voor. Dus hey, we moeten wel naar een mooi land met het vliegtuig :-D.
jo12345 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 17:09
12.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Interessante info is misschien wel dat we in een dorpje wonen en de auto dus wel voor eigenlijk bijna alles gepakt moet worden. "

Dit snap ik nooit. Op de fiets boodschappen doen, naar vrienden etc. Hoezo 'dus'? In een dorp is toch juist alles dichtbij??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat zijn bij mij echt variabele kosten. Bezinekosten woon/werkverkeer is een vaste kostenpost, maar verder is het maar net hoe vaak ik naar familie, vrienden e.d. ga die ver weg wonen, dagje uit ga of vakantie heb. Boodschappen e.d. doe ik altijd lopend of op de fiets.
Zeker geen 500 euro. Ik denk dat ik gemiddeld 3 a 4 keer per maand zo'n 62 euro tank, dus ca 200-250 euro. De meerkilometers zijn nagenoeg altijd dienstreizen waarvoor ik 39 cent per kilometer (deels belast) mag declareren.
Nouschi schreef:
10-02-2018 17:08
"Interessante info is misschien wel dat we in een dorpje wonen en de auto dus wel voor eigenlijk bijna alles gepakt moet worden. "

Dit snap ik nooit. Op de fiets boodschappen doen, naar vrienden etc. Hoezo 'dus'? In een dorp is toch juist alles dichtbij??
Ik heb altijd het idee dat juist in een stad alles dichterbij ligt, een supermarkt op afstand enzo.
In een dorp betekent ook op het platteland en daar kan zo alles op kilometers uit elkaar liggen, in de kern zelf liggen wel supermarkten maar in de omliggende kleinere dorpjes niet meer dus moet je naar het ''grotere dorp'' voor je boodschappen.
Vrienden en familie wonen op 30-60km afstand enkele reis. Werk is op 40 km enkele reis, 9 keer per week (man en ik samen), en nouschi, in het dorp is helaas niet echt wat, behalve kroegen en een kleine (hele dure) buurtsuper) fietsen naar de dichtstbijzijnde stad is wellicht wel te doen voor sommigen, maar ik vind het met 2 kleine kinderen en dan dus een berg boodschappen ed geen doen. Is 13 km enkele reis.
Jo 12345, we hebben een grote en veilige auto, en een klein, zuinig autootje. De regel hier is dat diegene die die dag met de kinderen moet rijden de grote auto heeft.
170 pm
Alle reacties Link kopieren
Dan is het toch logisch dat je veel benzine verstookt. Is toch niets mis mee?
Ja, is het ook wel. Maar ik vond 500 wel HEEL veel.
Alle reacties Link kopieren
90 Euro per maand

Ik heb een LPG installatie in mijn auto. Niet zo veilig, want het hangt nog vast aan olie productie en dat wordt vervoerd over de weg, maar wel goedkoop.
Het regelt zich vanzelf
Je kan natuurlijk ook es kijken en vergelijken.

Sommige tankstations zijn iets goedkoper dan anderen.
Als je veel onderweg bent ... misschien scheelt het dan wel 10 à 20 euro op maandbasis als je elders tankt.
Alle reacties Link kopieren
Reken maar eens uit hoeveel kilometers je maakt. ;-)

En goedkope banrdstof is niet altijd beter. Vaak rijd de auto zuiniger op een goede brandstof ipv de meeste witte tankstations.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is jullie grote auto dan? Je kunt een kleinere auto aanschaffen die ook veilig is. Die zijn er heus wel, ook met redelijk veel bagageruimte.

Ik woon op het platteland, dichtstbijzijnde supermarkt is 10 km enkele reis. Ik laat (vanwege het gemak van niet hoeven te sjouwen) de boodschappen bezorgen. Kost me niets, want ze hebben altijd wel aanbiedingen voor gratis bezorging.
Boodschappen laten bezorgen is idd wel een optie die het overwegen eens waard is. Dank voor de tip !
Kleinere auto is geen optie.
IK denk dat je beter op ander gebied kan kijken voor bezuinigingen.
Je auto heb je nodig of niet, in jullie geval zoals ik het lees valt er weinig te bezuinigen.
Het is zoals het is, dat heb je als je in een klein dorp woont en alles ligt verder weg.

Nou ja optie kan zijn minder vaak familie bezoeken.
Een hobby waarvoor je moet rijden schrappen.
Werk dichterbij zoeken.
Verhuizen.

Maar is dit reeel ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven