Geld & Recht alle pijlers

reele prijs marktplaats?

14-02-2018 00:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is er al een topic marktplaats ergenisen, maar nu wil ik graag een topic openen over reele vraagprijzen op marktplaats.
Ik merk dat ik het soms lastig te bepalen vind, en dat ik soms denk tja het is maar wat een gek er voor geeft.

Dus wat maken jullie mee? Wat hebben jullie gekocht of juist niet vanwege de prijs?

TO trapt af: heb een mooie tv meubel op de kop kunnen tikken voor 175 euro. Was een designmeubel met een nieuwprijs van 1700 maar ja volgens mij kopen de meeste mensen toch op marktplaats omdat ze een koopje zoeken 😂.

Niet gekocht twee barkrukken nieuwprijs 480 nu voor 400 euro (wel gebruikt).

Ben benieuwd naar jullie verhalen! Denk dat het ook een beetje afhankelijk is wat goed verkoop en wat niet?
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets koop of verkoop ga ik meestal uit van kringloop prijzen. Dus voor grote meubelen een paar 10tjes tot 100/200 maximaal als het echt een duur merk is. Wanneer iets meer geld waard is zou ik het zelf niet op marktplaats zetten denk ik. Ik vind het juist zo leuk dat je voor een habbekrats iets leuks kan scoren wat nog een ronde mee kan gaan, net als bij de kringloop.
Ik zoek op MP naar koopjes.

Ik heb nooit begrepen dat mensen vertellen wat ze er toen voor hebben betaald en dat ze er daarom x-bedrag voor willen hebben. Bijvoorbeeld jouw barkrukkenverhaal, zo vreemd vind ik dat..

Toen je het kocht vond je het het geld waard en heb je er van genoten en er goed gebruik van gemaakt.

Ik vind dat verder niets te maken hebben met de verkoopprijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat ook nooit. Ik krijg ook wel eens een mailtje van een verkoper dat een bepaald item zo of zoveel waard is of gekost heeft. Succes, denk ik dan, ik hoop dan dat diegene een koper vindt die dat ervoor wil geven. Omgedraaid heb ik het ook wel eens gehad; ik had een bepaald item te koop en dat ging voor veel meer geld weg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vind ik ook vreemd dat vermelden van de orginele prijs,
Maar wat ik bv. Wel tpyisch vind bv spullen van ikea worden zo voor de helft van de nieuwprijs verkocht maar een design item tja in mijn geval een tv meubel daar gaat echt niemand meer ruim 800 euro voor neertellen tenzij een gewild of bekend merk?

Denk dat ik beetje zoals Zonnenbloem1996 denk beetje kringloop prijzen en op zoek naar koopjes.

Maar soms voel ik me dan wel bezwaard, zag bv. gister mooie barkrukken met als prijs bieden. Hoogste bod was 60 euro dus ik bood 80. Maar de barkrukken (heb ik op google gevonden , stond niet op marktplaats haha) worden voor 380 euro ps verkocht en het ging om 3 stuks. Dan voel ik mij wel een beetje aso en ben ik bang om lang te komen op het topic marktplaats ergeniseen hahaha is dat herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt ook een beetje aan het artikel.

Sommige dingen behouden best goed hun waarde, maar andere dingen zoals dvd's niet. Die markt is echt helemaal ingestort.

Ik heb van de week 5 euro betaald voor een box met 5 seizoenen van een serie.
Jaren geleden betaalde je daar bijna 100 euro voor.
Alle reacties Link kopieren
Tja, een paar jaar geleden, heel veel IKEA verkocht (stolmen kasten), inderdaad gewoon voor 60% van de nieuwprijs. Want het was een oudere versie, dus mensen die hun oude kast wilde uitbreiden, deden dat liever met onderdelen die erbij hoorden.

En je moet gewoon bieden wat je het waard vindt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik kijk altijd eerst wat het nu nog waard is en pas daar mijn prijs op aan. Ik verkoop namelijk wel eens collectors items en dan ga ik niet 10 euro vragen als ik er 50 voor kan krijgen natuurlijk.

Een keer kreeg ik een bericht: "3 jaar geleden toen het uitkwam was het 25 euro en jij vraagt er 50 voor. Oplichter!"
Antwoord: "Dan had je het 3 jaar geleden moeten kopen als je het voor 25 euro had willen hebben"
Had er makkelijk 80 voor kunnen vragen maar vond 50 ook prima dus ik was in feite nog goedkoop :facepalm:

Ging hij later ook nog ergens een topic openen en hij vond geen medestanders :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha ja collector items is een ander verhaal maar gewoon meubels wordt soms teveel voor gevraagd vind ik . Maar ik ben dan weer niet zo type die dat gaat mailen hahaahha, dan sla ik de advertensie op en kijk ik of ze uiteindelijk zakken of niet 😁
Ja bij gewone spullen zoals meubels en kleding vragen mensen snel teveel. Zo keek ik ooit eens voor Desigual kleding op Marktplaats. Uiteindelijk maar op de sale gewacht, dat was goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven