Geld & Recht alle pijlers

Overstappen van energielverancier, doen of niet doen.

14-02-2018 15:34 107 berichten
Afgelopen week stonden ze weer voor de deur.
Mooie beloftes zoals het eerste jaar 10% minder betalen dan wat je nu doet en een bonus van €250.

Ik zeg altijd al snel dat ik niet over wil stappen en dat verder praten geen nut heeft, maar dan blijven ze toch doorgaan.
Uiteindelijk gaan ze weg zonder nieuwe klant.

Maar mijn vraag is nu, heeft het misschien toch wel nut om bijvoorbeeld om de paar jaar over te stappen naar een ander
of betaal je die bonus uiteindelijk toch nog zelf.
Is er een addertje?

Ik dacht er ook al aan om mijn eigen leverancier te bellen voor een bonus vanwege vaste klant.
Bij internetproviders willen ze je nog weleens een half jaar korting geven wanneer je aangeeft over te willen stappen.
Ik lees even mee.
Ik stap heel regelmatig over. Afgelopen jaar nog van Nuon naar Qurrent, met een welkomstbonus van €240. Toen ik opzegde bij Nuon, boden ze €200 korting aan als ik bleef. Dit soort dingen zijn dus echt wel mogelijk!
Wel doen, en fijn van die bonuskorting profiteren. Kan heel makkelijk jaarlijks. Maar dan niet via iemand die aanbelt, maar gewoon via de Consumentenbond. Lijkt me veel betrouwbaarder:

https://www.consumentenbond.nl/energie- ... gIB_PD_BwE
Ik stap ieder jaar over. Wordt gebeld door zo’n bedrijf die dan uit gaat zoeken waar het met mijn gebruik het goedkoopste is en dan sluiten zij mij over. Ik betaal nooit meer dan het afgesproken bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik stap elk jaar over om de bonus te vangen, meestal via de site van de consumentenbond.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
14-02-2018 15:39
Ik stap elk jaar over om de bonus te vangen, meestal via de site van de consumentenbond.
Precies dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik stap elk jaar over en maak gebruik van de welkombonus. Grote prijsverschillen tussen van gas en energie tussen leveranciers is er niet, maar de welkombonus maakt veel goed ( vind ik )
Marana-- schreef:
14-02-2018 15:37
Wel doen, en fijn van die bonuskorting profiteren. Kan heel makkelijk jaarlijks. Maar dan niet via iemand die aanbelt, maar gewoon via de Consumentenbond. Lijkt me veel betrouwbaarder:

https://www.consumentenbond.nl/energie- ... gIB_PD_BwE
Ja, dat lijkt me ook inderdaad beter via een betrouwbare website.
Geen zin in een zogenaamd contact/tussenpersoon.
Allemaal positieve geluiden. Had ik niet verwacht!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen zin in gedoe en stap nooit over, met niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik stap bijna elk jaar wel over, maar dat doe ik meestal via de collectieve inkoop van de vereniging eigen huis. En dat heeft tot nu toe nog geen gedoe opgeleverd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik stapte eerst ook nooit over. Toen een maatschappelijk werkster me ging helpen met mijn financiën adviseerde ze me om dat toch eens te doen. Ik heb via gaslicht.com gekeken welke het goedkoopste was. Ben overgestapt, maandbedrag is hetzelfde gebleven maar na 1 jaar een bonus van 240 euro...dus eigenlijk 20 euro per maand bespaard. Ik stap nu ieder jaar over.
Nouschi schreef:
14-02-2018 15:44
Ik heb geen zin in gedoe en stap nooit over, met niks.
Ik dus ook niet, maar 'ze' zeggen allemaal dat het zo simpel is en dat je zelf niets hoeft te regelen.
Maar ik heb 10 jaar geleden dus wel een keer een wissel gedaan en dat ging zo mis, want ze hadden de standen verkeerd doorgegeven en moest ik €540 bijbetalen. Na 9 maanden en vele telefoontjes later zagen ze toch in dat zij fout zaten.
Voor hetzelfde geld had ik het erbij laten zitten met de gedachte dat zij gelijk hadden, maar gelukkig deed ik dat niet.
En dat gezeik wil ik niet weer.
Toen heb ik overigens geen bonus gehad, dus vraag me nu wel af waarom ik over ben gestapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 0,0 zin in gedoe en stap niet over. Als alle energie bedrijven/jes zouden stoppen met geld uitgeven aan reclame maken en korting en bonussen geven, kan er nog wel wat vd energieprijs af.
Heb het idee dat iedereen elkaar aan 't gek maken is. Jantje stapt over van Nuon naar Essent, Pietje van Essent naar Eneco en Marie van Eneco naar Nuon en volgend jaar schuiven ze een plekje door en over 6 jaar stappen ze weer over naar hun eerste aanbieder.
Heb net van m'n puntensyteem (Nuon) een paar fietstassen gekregen en krijg voor €130 ca. 1550 kuub gas en 2400 dinges electriciteit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik zet ook bijna elk jaar alle verzekeringen op een rijtje en kijk of het goedkoper is om een andere verzekering af te sluiten. Of om een verzekering op te zeggen. Dat scheelt vaak ook geld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar voor het eerst overgestapt, toen nog mijn oude leverancier gebeld en gevraagd wat ze voor trouwe ( al 30 jaar energie via Delta) doen.
Niks dus, toen was ik er zo klaar mee dat ik ben overgestapt. bevalt goed,
Betaald nu minder per kilowatt ( of hoe dat ook heet) en nog een leuke bonus gekregen.

Had er zelf geen werk aan want de nieuwe leverancier ( united consumers) regelde alles
Alle reacties Link kopieren
Ik stap vrijwel ieder jaar over met de consumentenbond. Kost mij weinig moeite en alles wordt altijd vlekkeloos om me heen geregeld.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar vergelijk ik alle verzekeringen online en stap ik qua energie bijna altijd over. Maar mensen die mij ongevraagd bellen of voor de deur staan, daar luister ik niet naar.
Jahoor, wel doen. Maar echt niet aan de deur - dát is pas onbetrouwbaar.

Wij doen het de laatste jaren via gaslicht.com, maar ik check wel verschillende vergelijkingssites voor ik overstap om zekerder te zijn.
Nog geen keer problemen gehad.

Straks in mei gaan we weer kijken. De berichten zijn dat het nu voordeliger kan zijn om een 3-jarig contract af te sluiten. Ga ik me tegen die tijd even in verdiepen.
Selecteer overigens wel altijd op groen/groen - ook al is dat niet zo groen als ik zou willen. Op dit moment zitten we bij VandeBron.
Dat is het lastige, met die mensen aan de deur. Ik zeg vrij snel dat ik niet overstap en dat ze beter naar de volgende kunnen gaan i.v.m. tijd.
Maar dan nog willen ze perse hun verhaal doen. En het liefst stappen ze nog binnen ook.
Ja maar mevrouw Pietersen aan de overkant is ook overgestapt. Ik denk hoe kan dat nou, die zijn onlangs overgestapt bij een ander volgens een andere deurverkoper.

Ik heb net even de check bij consumentenbond gedaan en ik zou het voordeligst zijn bij Oxxio.
En dan word ik al weer gek van al die getallen en sluit snel de pagina.
anoniem_203722 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 16:22
1.23% gewijzigd
Wie niet overstapt is gek. Het gedoe valt over het algemeen mee. Het is toch alleen puur administratief. Er hoeft niemand langs te komen om iets technisch aan te passen ofzo.

Ik ging pas livechatten met Nuon. Toen zei ik dat ik dacht om over te stappen en vroeg om korting. Hoppa 100 euro korting. Wie laat dat soort dingen nou liggen? Dat is gewoon dom. Gewoon bellen en vragen. En anders overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je het zelf online uitzoekt en nu geen tijd voor ze hebt. Desnoods deur voor hun neus dichtdoen als ze doorlullen.
Alle reacties Link kopieren
Wees voorzichtig met overstappen in de winter.
Als je normaliter je jaarafrekening in de zomer of herfst krijgt, moet je vooral niet overstappen op dit moment. Je kunt dan namelijk een hoge eindafrekening verwachten aangezien het verbruik in de wintermaanden hoger ligt en dit niet wordt gecompenseerd door het lage verbruik in de warme maanden.

Overstappen loont zeker maar het beste om dit te doen via een online site als bijv. gaslicht.com en vooral te kiezen voor een eenjarig contract. Ieder jaar hoppen (nadat het contract is afgelopen) loont zeker!

Houdt er ook rekening mee dat eventuele overstapboetes niet vergoed worden op het moment dat je een welkomstbonus krijgt dus belangrijk om te weten of je een vast contract hebt of boetevrij wegkunt.
Ja dat groene geloof ik dus ook niet meer, want heeft de rest om je heen grijs dan heb jij ook gewoon grijs is wat ik begrepen heb.
Járen geleden overgestapt op groen, en toen ik ze een keer sprak bleek dat ik niet eens op groen ingeschreven stond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven