Geld & Recht alle pijlers

Huurovereenkomst

16-02-2018 02:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Omdat er beslag is gelegd op mijn salaris, en de beslagvrije voet opnieuw berekend moet worden, heb ik een huurovereenkomst nodig. Ik woon bij mijn vriend en hij kan zijn deel niet vinden. Nu hebben zijn ouders het andere deel, dus mn vriend zei dat ik hun moet vragen. Nou gaan ze zeker vragen waar ik dat voor nodig heb, maar ik heb nog even geen zin om dat nu te vertellen aan ze. Kunnen jullie een andere situatie bedenken waarin je een huurovereenkomst nodig hebt?(behalve dan voor de huurtoeslag) Bedankt alvast voor jullie hulp.
Hoezo heeft je vriend de helft. je hebt een huurovereenkomst of niet. of huurt je vriend van zijn ouders? en jij ook?
is het wel huur? of onderhuur.
of woon je illegaal en heb je geen overeenkomst? ja dan gaat je beslagvrije voet omlaag want dan heb je ook geen huurlasten
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-02-2018 02:44
of woon je illegaal en heb je geen overeenkomst? ja dan gaat je beslagvrije voet omlaag want dan heb je ook geen huurlasten
Nee nee.. zijn ouders hebben dit gekocht en zij hebben weer samen een contract opgesteld😉
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-02-2018 02:43
Hoezo heeft je vriend de helft. je hebt een huurovereenkomst of niet. of huurt je vriend van zijn ouders? en jij ook?
is het wel huur? of onderhuur.
En ik betaal mijn vriend de helft van de vaste lasten. Maar ze hebben me nu maar 600 euro salaris gestort en daarmee ga ik het natuurlijk nooit een maand redden.. vaste lasten zijn al meer dan de helft daarvan..
Peche25 schreef:
16-02-2018 02:53
En ik betaal mijn vriend de helft van de vaste lasten. Maar ze hebben me nu maar 600 euro salaris gestort en daarmee ga ik het natuurlijk nooit een maand redden.. vaste lasten zijn al meer dan de helft daarvan..
Dan ga het toch gewoon redden vaste lasten betalen en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan dat alleen opnieuw berekenen als jouw naam ook op de huurovereenkomst staat. Daarnaast, wordt er niet zomaar beslag gelegd op je salaris, waarom heb je het überhaupt zo ver laten komen?

Dan maar even wat minder inbrengen en eerst die schuld aflossen...
Alle reacties Link kopieren
Je vriend contract aan ouders laten opvragen. Hij zou kunnen zeggen dat hij bij het nalopen van de administratie het huurcontract niet meer bleek te hebben.

Als er nu 600 gestort is en je vaste lasten zijn 300. Dan is er nog 300 voor overige dingen zoals boodschappen. Dat zou mogelijk zijn tenzij je nog andere dingen tot de variabele lasten rekent.
Peche25 schreef:
16-02-2018 02:53
En ik betaal mijn vriend de helft van de vaste lasten. Maar ze hebben me nu maar 600 euro salaris gestort en daarmee ga ik het natuurlijk nooit een maand redden.. vaste lasten zijn al meer dan de helft daarvan..

Wat moet je van die andere 300 nog doen dan?

Boodschappen en telefoon moet te doen zijn. Moet je ook nog benzine betalen om op je werk te kunnen komen dan kan het lastig zijn (afhankelijk van de afstand)

Maar sta jij op het huurcontract? Anders geldt het namelijk niet dat jij ook huur moet betalen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 16-02-2018 07:10
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoiets moet je altijd schriftelijk vastleggen en de bonnetjes/afschriften bewaren zodat je kan bewijzen dat je onderhuurt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie levensvorm gewoon valt onder `gemeenschappelijk huishouden`
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je met iemand samenwoont krijg je ook geen volledige bijstand en als je een belastingschuld hebt gaat de belastingdienst je echt niet sparen. Dat gaat je achtervolgen tot aan je dood. Ze zullen altijd hun geld hoe dan ook innen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Julie hebben de overeenkomst in stukken geknipt?

Waar is jouw huurovereenkomst?
Alle reacties Link kopieren
Als je na al je vaste lasten nog bijna 300 euro over hebt dan denk ik niet dat je beslagvrije voet omhoog gaat. Van bijna 300 euro kun je gemakkelijk een maand leven.
Heb je wel betaalbewijzen?
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
16-02-2018 07:24
Als je na al je vaste lasten nog bijna 300 euro over hebt dan denk ik niet dat je beslagvrije voet omhoog gaat. Van bijna 300 euro kun je gemakkelijk een maand leven.
Helaas kan ik daar echt niet een maand van leven. Werk 60 km verderop, dus moet benzine betalen. Ook moest ik mn telefoonrekening, kinderopvang enz betalen.

Ik heb al hulp ingeschakeld om bv eruit te komen, ik wil alleen weten op wat voor manier ik een contract kan vragen.
Alle reacties Link kopieren
Peche25 schreef:
16-02-2018 07:50
Ik heb al hulp ingeschakeld om bv eruit te komen, ik wil alleen weten op wat voor manier ik een contract kan vragen.
Belastingaangifte? (in combinatie met huurtoeslag)
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met de waarheid?
Alle reacties Link kopieren
Aanvragen van toeslagen.

Ooit in een ver grijs verleden mijn contract kwijtgeraakt. Ik heb de woningbouwvereniging gebeld en ze hebben mij een kopie gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Peche25 schreef:
16-02-2018 07:50
Helaas kan ik daar echt niet een maand van leven. Werk 60 km verderop, dus moet benzine betalen. Ook moest ik mn telefoonrekening, kinderopvang enz betalen.

Ik heb al hulp ingeschakeld om bv eruit te komen, ik wil alleen weten op wat voor manier ik een contract kan vragen.
Telefoonrekening en kinderopvang zijn ook vaste lasten. Als je geen goede info geeft kunnen wij ook geen goed advies geven.
Alle reacties Link kopieren
Peche25 schreef:
16-02-2018 07:50
Helaas kan ik daar echt niet een maand van leven. Werk 60 km verderop, dus moet benzine betalen. Ook moest ik mn telefoonrekening, kinderopvang enz betalen.

Ik heb al hulp ingeschakeld om bv eruit te komen, ik wil alleen weten op wat voor manier ik een contract kan vragen.

Gewoon, het lijkt erop dat wij ons exemplaar kwijt zijn. Mag ik een kopietje, dan is de administratie weer compleet?!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
16-02-2018 08:15
Gewoon, het lijkt erop dat wij ons exemplaar kwijt zijn. Mag ik een kopietje, dan is de administratie weer compleet?!
dit lijkt mij een goeie.
Alle reacties Link kopieren
Sta je wel zelf ook op t huurcontract? Andere passen ze je beslagvrije voet niet aan.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
carrie-bradshaw schreef:
16-02-2018 08:32
Sta je wel zelf ook op t huurcontract? Andere passen ze je beslagvrije voet niet aan.
dat is niet perse zo. Als je een gezamenlijke huishouding hebt, dan moet partner ook zijn inkomen opgeven en dan telt de gezamenlijke huurlast gewoon mee.
het inkomen van je vriend wordt ook meegerekend. Dus als hij een normaal salaris heeft is de kans dat de voet omhoog gaat echt heel erg klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven