Geld & Recht alle pijlers

Na WW werk gevonden, maar is vreselijke baan

16-02-2018 18:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Mijn man heeft 25 uur WW. Nu heeft hij werk gevonden in de avonduren (schoonmaak) voor 12 uur in de week. Hij vind het alleen vreselijk werk ( niet het schoonmaak want draait hij zijn handen niet voor om) maar de mensen en het is heel veel (zwaar)schoonmaak die hij in 2 uur moet doen. Het is in een zorginstelling. Nu zit hij nog in zijn proeftijd. Gaat de WW niet moeilijk doen als hij daar weg gaat en verder gaat zoeken naar ander werk?
Hoop dat jullie het weten.
Alle reacties Link kopieren
Het uwv heeft telefoon
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij zelf opzegt dan is hij voor die uren mogelijk verwijtbaar werkeloos. Hij zou even met het UWV kunnen bellen, 0900-9294, en het probleem voorleggen. Hij kan naast die 12 uur toch verder solliciteren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend. Ja, het UWV vindt hier wel wat van. Maar je man heeft sowieso (nog) met ze te maken als hij een uitkering van 25 uur krijgt, dan zal hij een aanvulling op zijn loon krijgen? Je man is sowieso verplicht om door te solliciteren, tot hij de aanvulling niet meer nodig heeft.

Op zich heeft je man met 12 uur werken in de avonduren tijd genoeg om door te solliciteren. Dat is een gelukje... want ik snap dat het hard werken is en je dan weinig puf hebt om energie te steken in nieuw werk zoeken. Maar hij moet het wel doen... het is de enige mogelijkheid om daar weg te komen, tenzij hij wil afwachten of ze zijn contract willen verlengen...
Gewoon nog even volhouden en intussen wat anders zoeken. Die twee uurtjes per dag met Vreselijke Mensen overleeft ie echt wel.
Als hij het werk niet aan kan, laat hem dat dan ook merken aan de kwaliteit zodat ze hem simpelweg niet verlengen.
Alle reacties Link kopieren
Ook al zit hij nog in zijn proeftijd?
Zo snel mogelijk verder solliciteren?
Nog andere plekken genoeg waar ze poetsmannen zoeken, neem ik aan.
Dat soort kutbaantjes kun je ook beter doen via een uitzendbureau, dan kun je meteen weg als je wat anders hebt gevonden. Want dat schoonmaken een kutbaantje is staat natuurlijk buiten kijf.
Lady*Voldemort schreef:
16-02-2018 18:47
Dat soort kutbaantjes kun je ook beter doen via een uitzendbureau, dan kun je meteen weg als je wat anders hebt gevonden. Want dat schoonmaken een kutbaantje is staat natuurlijk buiten kijf.
Goeie tip... En eens, het is een kutbaantje. Maar ik begrijp niet waarom hij zo'n last heeft van collega's. Juist als je poetst doe je dat alleen toch? Je hoeft toch niet continue te praten met je collega's? En als hij wat routine krijgt wordt het minder zwaar. Met 2 uurtjes per dag moet het toch lukken om verder te solliciteren.
Wat moet hij dan allemaal doen in die 2 uur? En inderdaad gewoon verder solliciteren en zodra je man iets anders heeft dat rotbaantje opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zelf opzegt in zijn proeftijd is hij verwijtbaar werkloos. Immers hij had werk kunnen hebben maar heeft dat niet omdat hij zelf heeft opgezegd.
Dan heeft hij dus geen recht meer op ww.

Hij zou het met zijn baas op een akkoordje kunnen gooien dat ze en ontslaan.

Dan heeft hij wel recht op ww.
Een werkgever heeft geen zin in ongemotiveerd personeel dus werkt daar meestal wel aan
mee.

Alleen als de werkgever moeilijk aan andere mensen kan komen of principieel is dan kan hij dat melden aan het uwv en heeft je man een probleem.
Gooise2018 schreef:
16-02-2018 18:44
Ook al zit hij nog in zijn proeftijd?
Ja, natuurlijk ook in zijn proeftijd, WW is er niet om je alle tijd te geven om een leuke baan te vinden, maar de tijd te overbruggen tot je weer werk hebt. En dat heeft hij nu. Dat hij het werk niet leuk vindt is vervelend, maar snel verder solliciteren. Gelukkig is het maar 2 uur per dag, dat moet te overzien zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen zin in dat kutbaantje, maar moet wel want het levert geld op. Man up.
Alle reacties Link kopieren
Gooise2018 schreef:
16-02-2018 18:44
Ook al zit hij nog in zijn proeftijd?
Ook dan heeft het uwv telefoon
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Fauna69 schreef:
16-02-2018 18:51
Goeie tip... En eens, het is een kutbaantje. Maar ik begrijp niet waarom hij zo'n last heeft van collega's. Juist als je poetst doe je dat alleen toch? Je hoeft toch niet continue te praten met je collega's?
Nou, in de schoonmaak tref je nu meestal niet de meest gezellige collega's. Vooral degenen die het al jaren doen kunnen meer dan verschrikkelijk zijn. En dan heb ik het nog maar niet eens over de voorvrouwen :proud: .
Alle reacties Link kopieren
In de schoonmaakbranche zitten ze te springen om mensen, dus als de collega´s echt zo verschrikkelijk zijn, dan solliciteert hij toch gewoon bij een ander bedrijf.

Het staat je netjes om je eigen geld te verdienen, maar waar je dat doet mag je nog steeds helemaal zelf weten.
Ik heb jarenlang schoongemaakt. Leuk? Mwah. Vervelend? Nee. Met leuke mensen om je heen is het niet zo snel vervelend.
En ik zag het lichamelijk zware werk gewoon als betaald sporten. Win-win ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aansteller. 12 uur per week is niks. Gewoon blijven, doorsolliciteren en ballen kweken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven