Geld & Recht alle pijlers

Waar kan ik best terecht voor financering van mijn startup?

17-02-2018 21:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een nieuw business opzetten in de fintech branche. Fintech staat voor Financieel Technologie. Waar kan ik best terecht voor een financering van mijn startup? Ik heb een bedrag van €200.000 nodig.
En waarom gaat jou start up een succes worden denk je?
EN hoe ga je je investeerders terug betalen?
In welke termijn?
Met hoeveel rente?
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
17-02-2018 21:00
Waar kan ik best terecht voor een financering van mijn startup? Ik heb een bedrag van €200.000 nodig.
Hoeveel breng je zelf in?
Bij de bank een gek idee?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-02-2018 21:04
Bij de bank een gek idee?
Alle reacties Link kopieren
Vertrouwenwekkend wel, dat je dat hier vraagt. Zo goed onderbouwd ook.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
De bank of crowdfunding. Maar voor beide een enorm goed onderbouwd verhaal hebben. En je cijfers moeten kloppen. En jaren ervaring en verstand van de financiele markt en de zware wet- en regelgeving daaromtrent die ook voor de fintech industrie geldt.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 21:15
38.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En tip: formuleer je plan in je moedertaal. Dat vergroot het vertrouwen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mijn advies: begin hier op het Viva-forum.
Ik heb vanochtend nog een kar boodschappen bij Lidl gefinancieerd. Jammer, want ik had het graag gedaan.
Alle reacties Link kopieren
oh, natuurlijk fintech. daar staan ze toch voor in de rij. €200.000 is niets, daar beginnen ze niet aan. ik zou minimaal €2.000.000 vragen. En verder dromen.

Een goed businessplan heeft niet zoveel moeite om het geld bij elkaar te krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ga eerst eens netwerken. Er zijn heel wat start-up communities waar je inspiratie van kunt halen en horen hoe zij zijn gestart. De meeste van dit soort bedrijven starten op een zolderkamertje, met amper wat geld. Eventuele mensen die je aanneemt worden vaak beloond met shares en niet met een salaris. Blijkt er echt een markt voor je idee te zijn, dan ga je op zoek naar iemand die wil investeren in je idee. Een Angel of crowdfunding. Daarna kun je als je geluk hebt meedoen aan competities om je idee te pitchen of als je echt een serieus idee hebt mag je misschien eens een venture capital bedrijf ontmoeten. Maar dit alles is kei en keihard werken.
daaantje wijzigde dit bericht op 17-02-2018 21:44
0.15% gewijzigd
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
Financieren banken tegenwoordig nog ideeën? Dat moet je denk ik wel van goede huize komen. Een huisarts die een praktijk wil opzetten, zal wel een kans hebben want gegarandeerd klandizie.
Crouwdfunden zal nog een kans zijn, maar dan nog moet je het in feite vooral zelf moeten doen, dus veel friends, family and fools hebben.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Je moet bij higherlevel.nl zijn
Lastig. Banken beginnen er vaak niet meer aan en voor investeerders is 200.000 niet zo interessant. De investeerders die ik ken gaan je plan niet eens lezen, dat begint eerder bij 2.000.000 dan 2 ton.
thuisbezorgd.nl?
Alle reacties Link kopieren
Moet jij niet verhuizen?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
17-02-2018 22:47
Moet jij niet verhuizen?
En urgent nog wel
Joh Marcus, daar is heel Amsterdam al mee bezig. Die mensen hebben wel eigen vermogen. Jij bent dus niet interessant voor investeerders.
Zoek gewoon een baan en ga voor een werkgever aan de slag.
sinnombre schreef:
17-02-2018 23:00
Zoek gewoon een baan en ga voor een werkgever aan de slag.
Pfff, welja, doe 'ns net als de rest. Steek je kop vooral niet boven het maaiveld uit.
Het vivaforum lijkt me nou niet het juiste gremium voor deze vraag. Google 'ns verder.
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
17-02-2018 21:46
Je moet bij higherlevel.nl zijn
dankjewel voor de tip
Op straat.
Of op Amsterdam-Centraal.

Je project letterlijk verkopen en hopen dat mensen er geld voor willen geven.

Als je 200.000 man vindt die 1 euro willen geven ben je er.
Of 20.000 man die zo gek is om 10 euro te geven.

Je kan natuurlijk ook deur-aan-deur gaan doen.
Effe kijken hoeveel deuren er zijn in pakweg Amsterdam of Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Je kan crowdfunding via https://www.kickstarter.com/ proberen.
Ik zeg waarschijnlijk iets heel raars en engs nu.

KvK?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven