Geld & Recht alle pijlers

(Gedeeltelijke) refund bij winkel vragen, kan dat?

17-02-2018 22:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag voor 65 euro een enorm leuke leren tas gekocht bij een winkel. Met meisje bij te toonbank gooide de papieren uit het hoofdvak weg en zei nog 'de schouderriem zit er in hoor!'
Dus ik heb thuis de kaartjes eraf gehaald, en ik wil die schouderriem eraan zetten zodat ik de tas kan gebruiken. Zie ik tot mijn grote verbazing dat er nergens aan die tas een ringetje of iets zit om die schouderband aan te bevestigen. Ik voel me nu wel een beetje in de maling genomen.
Is het oké om bij een winkel een gedeeltelijke refund te vragen hiervoor? Of is dat gewoon not done?
Dus er zit een schouderband bij die je niet kan bevestigen? Dat is wel heel raar. Hoort die schouderband dan wel bij die tas?
Alle reacties Link kopieren
Zit er ook geen aan de binnenkant? Lijkt me heel raar als er een schouderriem bij zit maar niet aan kan. Lijkt me eerder dat je dan niet goed kijkt (bedoel ik niet lullig, zoiets zou ik bij mezelf ook denken)
Als je de bon nog hebt kun je 'm toch gewoon terugbrengen als de tas niet als schoudertas te gebruiken is? Waarom zou je 'n refund willen? Hij volstaat toch niet, dus kies een ander exemplaar.
Alle reacties Link kopieren
Even terug en vragen waar die schouderband dan vast moet. Of je ziet iets over het hoofd of er klopt iets niet en dan heb je recht op een goede tas of je geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Er zit ook niks aan de binnenkant van de tas. Ik heb hem helemaal binnenste buiten gekeerd, maar niks. En stiekem vind ik de tas wel heeel erg leuk, maar ik vind 65 euro dan ook wel veel als er een eventuele fout zit.
Alle reacties Link kopieren
Mepi schreef:
17-02-2018 22:32
Er zit ook niks aan de binnenkant van de tas. Ik heb hem helemaal binnenste buiten gekeerd, maar niks. En stiekem vind ik de tas wel heeel erg leuk, maar ik vind 65 euro dan ook wel veel als er een eventuele fout zit.
Je vindt de tas heel erg leuk maar als die band er niet aan kan, dan is 'ie ineens toch wel duur?

Gewoon even terug naar de winkel en kijken wat ze zeggen.
Zitten er hengsels aan? Zo ja, zitten die aan de tas vast gestikt of zit er een ring tussen zeg maar? Want bij sommige tassen gaat de schouderriem aan de ringen van de hengsels. Bijvoorbeeld rechter achterhengsel en linker voorhengsel.
Je hebt wel een schouderband maar nils om het aan vast te maken? Dan is het product toch gewoon defect?
Gewoon even terug naar de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Maar van die schouderriem hoorde je toch ook pas bij de kassa? Als je hem zonder ook had gekocht vind ik het raar om een deel van je geld terug te vragen. Anders kan je met de tas en het kaartje terug om te vragen of je je geld terug kan krijgen, hoeven ze niet te doen maar misschien doen ze het wel.
Alle reacties Link kopieren
Als er een bijpassende riem bijzit, dan moet hij er wel aankunnen lijkt mij. Misschien wat Bohemia zegt. Of anders terug naar de winkel en vragen. Of heb je een linkje naar de tas voor ons? Kunnen we meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de tas even door Google gegooid?
Terug naar de winkel 😉
Terug naar de winkel. Meestal geven ze liever een vervangende tas in plaats van een gedeeltelijke refund, dan kan de incorrecte tas terug naar de leverancier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven