Geld & Recht alle pijlers

zoveel geld van belasting??

09-02-2009 21:02 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb net mijn belastingaangifte ingevuld. Het programma geeft aan dat ik 3000 euro terug kan krijgen!!! HUH.....!! Niet dat ik er problemen mee zou hebben....maar kan dat wel? Zoveel?



Omdat ik geen eigen huis, spaargeld enz enz heb is het niet moeilijk om de papieren in te vullen, eigenlijk hoefde ik alleen m'n loon in te vullen. De kans is dus erg klein dat ik iets fout heb gedaan.



Ik ben alleenstaande moeder (voor het eerst in deze situatie dat ik de aangifte doe), zou het hier mee te maken hebben?

Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben erg benieuwd.....

Alvast bedankt voor de reacties!!
Ja hoor, waarom zou dat niet kunnen? Ik krijg elk jaar geld terug en omdat mijn bedrijf geen winst maakt kreeg ik afgelopen jaren ook erg veel geld terug. Geniet ervan zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bel even met de belastingdienst als je twijfelt je zou namelijk zo'n +/- 8000 euro aftrekposten moeten hebben waarmee je salaris hebt verlaagd wil je dat terug krijgen.
Alle reacties Link kopieren
ik had helemaal geen aftrekposten liselore....maar zou dus écht niet weten wat ik fout heb gedaan....dat is het vreemde....nou, wie weet komen er nog meer reacties/ervaringen...
Alle reacties Link kopieren
Het is de kinderkorting! Het klopt gewoon.
Alle reacties Link kopieren
heb je maar weinig verdiend in 2008 dan?
Alle reacties Link kopieren
En de alleenstaande ouderkorting, en de aanvullende alleenstaande ouderkorting.....
Alle reacties Link kopieren
kan wel kloppen hoor, je krijgt als alleenstaande ouder heel veel kortingen!

ik dacht de eerste keer ook dat ik wat fout had gedaan maar t klopt echt wel!
Alle reacties Link kopieren
Nou Zam zegt al waar dat vandaan komt!



Als het echt zo is, en daar ziet het er wel naar uit, dan vind ik het echt heel leuk voor je! Je hebt zoveel shit gehad en nu krijg je een leuke bonus!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
pfff.....zit hier bijna te janken man.....kan het bijna niet geloven....is toch gewoon geweldig....!!!!(nee elianne, geen geld gekregen vorig jaar)



Vanaf het moment dat ik samen met m'n dochtertje woon heb ik het heel zuinig gedaan, geen onnodige dingen kopen, geen luxe, veel aanbiedingen enz enz....tot nu toe verbaasde me het steeds dat ik het niet 'moeilijker' had...had verwacht elke maand te weinig te hebben en ik kan nu zelfs elke maand een bedragje sparen, was al erg blij maar nu met dit bedrag....jeee......ik kan het écht bijna niet geloven....vraag me bijna af waaraan ik het verdient heb.....want alleenstaande ouders hebben het toch altijd slecht? dat is tenminste wat je altijd hoort.....daarom vind ik het ook zo 'vreemd' dat het me eigenlijk zo goed gaat......



jee.....ik begin geloof ik een beetje warrig te schrijven......maar goed; ik ben blij hoor!!!! heeeeeeeeeeel blij!!!!

(lief trouwens, extrahalo)

bedankt voor jullie reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Het zijn de heftingskortingen; alleenstaandeouderkorting, aanvullendealleenstaandeouderkorting, combinatiekorting etc. De kinderkorting bestaat niet meer dat is nu ouderschapstoeslag.



Kijk maar even op over heffingskortingen
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Hai moedertje,wat fijn voor je dat je zoveel terugkrijgt.

Wij hebben vorig jaar ook schandalig veel teruggehad maar kijk er een beetje mee uit,ik kreeg een brief dat er een foutje was gemaakt of ik maar even 600 euro terug wil betalen



Nou ja,is overheen te komen maar toch mss even wat wegzetten voor je een dure reis boekt



(kreeg trouwens zaterdag weer een brief dat ik nog 213 euro tegoed heb,nou jaaaaaaaa,snap er echt niks meer van soms)
Alle reacties Link kopieren
Ah, mosterd.



Hoe lang ben je al alleen met je kinderen to? Want als je in 2007 meer dan 6 maanden alleen was met je kinderen, zou ik ook maar eens achter de belastingopgaaf van 2007 aangaan....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me acuut laten bezwangeren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Even een tip, moedertje, zet het grootste deel lekker weg, want het is een voorlopige teruggave, dus het kan idd zijn dat je net als mormeltje nog een definitieve krijgt en dan weet je pas echt zeker of het klopt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk nieuws voor je. Zelfs als je de helft apart zet voor de zekerheid is het genoeg voor een leuke dag, een extra luxe of een appeltje voor de dorst. Of zelfs alemaal.

Ik krijg rond de 200 terug. Ach is ook wel lekker, wel een stuk minder dan jou.

Wat zijn veel mensen dit jaar trouwens vroeg met de aangiftes of ligt dat aan mij?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Very Cherry schreef op 09 februari 2009 @ 21:48:

Ik ga me acuut laten bezwangeren.Neem er minstens 3 dan,1 zet geen zoden aan de dijk hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Very Cherry schreef op 09 februari 2009 @ 21:48:

Ik ga me acuut laten bezwangeren.



Ik word ook maar gauw een alleenstaande zwangere vrouw, met nog een paar koters over de grond. Hoeveel krijg ik dan van de belastingdienst? Ik maar piekeren hoe toch financieel er goed uit te komen, uit die langdurende mondiale economische crisis. Ik had kunnen weten dat in tijdperk van vadertje Rouvoet, de centen dan voor de ouders zijn met veel kindjes en weinig centjes.



Gouden tip dit topic, moedertje 2007!
Alle reacties Link kopieren
Ach carlice....als je jezelf 99% wegcijfert om het maar zo goed mogelijk voor je kindje te doen, te werken voor je geld enz enz....mag er dan niet eens per jaar iets tegenover staan? en oke....ik vind het ook best veel......maar ik ben niet, ABSOLUUT niet iemand die geld probeert te plunderen van de overheid. IK WERK en ik doe keihard m'n best om m'n dochtertje een fijne toekomst te geven en ik het het NIET zo gewild!!!!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ook geen geld te plunderen van de overheid, het geld stroomt vanzelf door al die regelingen naar bepaalde groepen in de samenleving. Jij bevindt je zo'n beetje in de jackpot groep van de samenleving. Wees blij. Met kinderen zijn de toekomst en ik doe alles voor mijn kind hoef je bij mij dan weer niet aan te komen. Dat spreekt voor zich, anders had je nooit aan kinderen moeten beginnen. Ik ben dit pro-kids kabinet gewoon beu, maar daar kan jij verder niets aan doen. Profiteer ervan! Oh nee, dat gebeurt dus al. Mooi voor jou toch.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je! Krijg je trouwens geen alimentatie oid, waar je nog rekening mee moet houden?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig,carlice is er ook weer
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, iemand moet toch het realisme erin houden en mensen eraan herinneren dat zulke centen niet aan een boom groeien of door de goede fee gebracht worden. Er zijn mensen die dik belasting betalen, maar in geen enkele heffingscategorie komen omdat ze voor zichzelf zorgen, zichzelf onderhouden en dan blijkbaar niet daarvoor beloond hoeven worden. Maak er een potje van en de NL overheid laat uw bankrekening volstromen.

Zoals Very Cherry zegt, ik laat me spoedig bezwangeren! (en daarop hoef je natuurlijk weer niets te zeggen, het is VC).
Alle reacties Link kopieren
goed, ik ga lekker egoistisch zijn, ik heb m'n antwoord op m'n vraag en verder kom ik hier niet meer op dit topic, ik heb niet zo'n zin in al die poes pas er omheen en ik al helemaal niet om me nu maar schuldig te moeten gaan voelen ofzo....



soundpost; nee, krijg geen allimentatie dus die post heb ik niet over het hoofd gezien, had gekund, bedankt voor je reminder



bedankt voor iedereen die een normaal antwoord gaf op mijn vraag!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven