Geld & Recht alle pijlers

De Action... Goede en slechte ervaringen?

01-03-2018 22:48 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel

De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.

Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
Zo min mogelijk.
Ik kom er nooit.
(2 keer binnen geweest ooit.)

Te ver - een half uur rijden - én te veel rommel.
Een kat vindt er haar jongen niet terug.
Alle reacties Link kopieren
Wat haal ik er niet? De warmtepleisters, die deden zo zeer, alsof mn rug in brand stond.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je weet dat de flesjes frisdrank ook gewoon nog duurder zijn als bij de AH?

En voor de rest? Kom ik er alleen maar dan ook echt alleen (en echt als het niet anders kan) om er kaarsen te halen.
Eerlijk? Ik weiger om een hoop wegwerpspul voor weinig te halen om het na een korte tijd weg te moeten mikken.

Ik heb flink de pest aan winkels zoals de Action en de Primark. Liever besteed ik meer geld aan een betere kwaliteit dan dat ik voor een prikkie zooi in huis haal.
Martje2801 schreef:
01-03-2018 22:51
Je weet dat de flesjes frisdrank ook gewoon nog duurder zijn als bij de AH?

En voor de rest? Kom ik er alleen maar dan ook echt alleen (en echt als het niet anders kan) om er kaarsen te halen.
Kaarsen haal ik bij de Ikea! Vroeger bij de V&D, maar sinds die ter ziele is sla ik mijn kaarsen in bij de Ikea! Prima kwaliteit en vaak ruiken ze ook nog lekker. :)
Mejuffrouwmuis schreef:
01-03-2018 22:51
Eerlijk? Ik weiger om een hoop wegwerpspul voor weinig te halen om het na een korte tijd weg te moeten mikken.

Ik heb flink de pest aan winkels zoals de Action en de Primark. Liever besteed ik meer geld aan een betere kwaliteit dan dat ik voor een prikkie zooi in huis haal.
Net zo :)
Daarbij zijn ze slecht voor het personeel en de kindertjes die al die waardeloze meuk maken.
Het is er altijd een klerezooi.
Ik ben gek op veel dingen van de action, wat ik er vooral koop is:
* Deo bijna de helft goedkoper
* handdoekjes/theedoekjes
* schoonmaak artikelen
* fotolijstjes
* oordopjes
* tuinartikelen
* ruitenwissers
* en andere dingen die nodig zijn haha
Mejuffrouwmuis schreef:
01-03-2018 22:52
Kaarsen haal ik bij de Ikea! Vroeger bij de V&D, maar sinds die ter ziele is sla ik mijn kaarsen in bij de Ikea! Prima kwaliteit en vaak ruiken ze ook nog lekker. :)
Wel die zonder geur.
De van de Xenos zijn ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Fietslampjes, want die vreten ze hier.
Kwasten, terpentine, schilderstape, schuurpapier, bakjes, rollers. Verf dan weer niet, die willen we alleen van Sikkens.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wel opmerking is goedkoop daar duurkoop, dus de kwaliteit is dan echt om te janken. Dan betaal ik wel liever wat meer dan dat ik snel weer weg kan gooien.
Moiren’ schreef:
01-03-2018 22:53
Wel die zonder geur.
De van de Xenos zijn ook goed.
Ik koop altijd die geurende waxinetjes bij de Ikea.
Kaarsen van de Xenos zijn inderdaad ook prima. Hema begin ik niet meer aan; ze branden zo snel op en walmen nogal.
Mejuffrouwmuis schreef:
01-03-2018 22:52
Kaarsen haal ik bij de Ikea! Vroeger bij de V&D, maar sinds die ter ziele is sla ik mijn kaarsen in bij de Ikea! Prima kwaliteit en vaak ruiken ze ook nog lekker. :)
Ohhh das ook een goeie.
Thanks voor de tip :)
Batterijen
Kaarsen die op batterijen werken
Schildersdoek
Opbergboxen
Mejuffrouwmuis schreef:
01-03-2018 22:55
Ik koop altijd die geurende waxinetjes bij de Ikea.
Kaarsen van de Xenos zijn inderdaad ook prima. Hema begin ik niet meer aan; ze branden zo snel op en walmen nogal.
Mooi, stond laatst te twijfelen bij de Hema, maar niet doen dus.
Xenos heeft soms een actie 3 voor 2.

Geurkaarten vind ik echt verschrikkelijk. Krijg er enorme hoofdpijn van en vind het stinken.
Ik had van de Ikea nu de 3 stompkaarsen in een plastic doosje, en dan in bijpassende tinten. Doen het lang!
Alle reacties Link kopieren
Walhalla voor mij, omdat ik verzamelaar van rotzooi ben...

Word wel steeds kritischer, want de opbergruimte is maar beperkt.

Ik koop er voor mijn werk (onderwijs) best vaak knutselspullen, dat is vaak gewoon spotgoedkoop.

Voor de kinderen koop ik daar kleine cadeautjes. Kwaliteit is wisselend, maar dat is niet erg, ze beleven er een hoop lol aan.

Ik koop ook kinderkleding, t-shirts, longsleeves, basics. Ideaal om een voorraadje te hebben (zeker voor op de camping). Liever (regelmatig) een onuitwasbare vlek op een Actionshirt van een euro, dan op een shirt van 15-20 euro.

Haarklemmen vind ik daar heel fijn. 4 voor een euro. Bij de Kruidvat/Etos betaal je €2,50 voor een klein.

Allesreiniger, ruikt lekker. Bakpapier, folie, zakjes etc.

En lekkere rijstcrackers, chocoladepinda's etc.

Hier in de buurt een Action die heerlijk rustig is. Gelukkig geen geduw en getrek of drukte bij kassa's.
vrolijkaapje schreef:
01-03-2018 22:54
Wel opmerking is goedkoop daar duurkoop, dus de kwaliteit is dan echt om te janken. Dan betaal ik wel liever wat meer dan dat ik snel weer weg kan gooien.
Ik vind wel meer om te janken bij de Action die ene keer dat ik er ben geweest. Een shortlist:
- Het personeel is in onze stad ontzettend onvriendelijk.
- Het is er een zooi.
- Dat ze zo goedkoop zijn is niets voor niets; volgens mij worden al die spullen door kinderen gemaakt.
- Ik vind ze synoniem staan aan de tijd waarin we leven: zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld. Ik vind het veel te veel gericht op "hebben" en koop liever minder spullen van een betere kwaliteit dan dat ik mijn karrtje vol sta te laden met meuk. Ook gezien de natuur en mijn eigen ecologische voetafdruk die ik zo klein mogelijk (in hoeverre dat gaat met kinderen) te houden.
Moiren’ schreef:
01-03-2018 22:57
Mooi, stond laatst te twijfelen bij de Hema, maar niet doen dus.
Xenos heeft soms een actie 3 voor 2.

Geurkaarten vind ik echt verschrikkelijk. Krijg er enorme hoofdpijn van en vind het stinken.
Ik had van de Ikea nu de 3 stompkaarsen in een plastic doosje, en dan in bijpassende tinten. Doen het lang!
Die stompe zijn echt super! Mooie kleuren en ze doen het stukken langer dan die dingen van de Hema. (die ook nog een stuk saaier ogen :) )
Alle reacties Link kopieren
Scrubzout met lavendel, die is echt heerlijk!!! Verder kom ik er zo min mogelijk omdat ik op dat moment heel veel zinnige dingen koop, maar wat achteraf vrij onzinnig is en inderdaad zooi is.
Puinzakken, die gebruik ik om radarpatronen over te trekken, werkt stukken beter dan patroonpapier .
Ik woon praktisch tegenover de Action. Ik koop er:

Waxinelichten en stompkaarsen
Aanstekers
Fotolijstjes
Dove-deodorant
Palmolive shampoo
Toiletpapier en keukenrol
Theedoeken en keukendoeken
Afwasborstels
Zwart oogpotlood
Droogspray voor nagellak. Erg tevreden over maar niet in iedere filiaal te vinden
Cadeaupapier/cellofaan

Mijn portemonnee komt er vandaan. Mooi en heel tevreden over.

Ze hebben voor 70 cent kleine doosjes, liggen bij de muziek-oortjes. Die heb ik 1 in mijn tas en daar bewaar ik lippenstift en pincet in. Ideaal.
De laatste tijd koop ik er bijna niks meer.
Tot een paar jaar terug kwam ik elke week wel met wat leuks thuis.
Blue, waarom koop je er bijna niks meer? Slechte kwaliteit of puilt je huis uit? :)
De Action koopt restpartijen op en verkoopt die tegen een gereduceerde prijs. Het is dus niet zo dat kindertjes speciaal voor de Action aan het werk gezet worden.

Afgezien van dat, ik kom er af en toe wel eens als ik iets zoek in de prijs/kwaliteitverhouding van de Action.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven