Geld & Recht alle pijlers

Ongeluk na 1 dag

07-03-2018 12:54 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Z
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2018 20:59
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
Verzekering bellen? Of zeg ik nou iets heel raars?
Lucylucille schreef:
07-03-2018 12:57
Verzekering bellen? Of zeg ik nou iets heel raars?


Nou doe niet zo mal!
Daarom moet je je auto ook direct verzekeren! Verzekerd is verzekerd, dus dat komt goed. Bel ze maar op, komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik heb de auto net pas gekocht?
Hoe geloofwaardig komt dat wel niet over? De auto maakt ook rare geluiden
Alle reacties Link kopieren
Wegrennen.. heel hard

Rare geluiden. Hangt er vanaf hoe hard je die paal hebt geraakt.
anoniem_144983 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 13:01
61.11% gewijzigd
Wat is pas? Gisteren of vandaag?
de auto is 1 dag oud en heb hem pas all risk
Schadeformulier invullen en doorsturen naar de verzekering.
Dan naar een schadebedrijf om een inventarisatie te laten maken van de schade inclusief een raming van de reparatiekosten.
Schadebedrijf zal ook foto's maken als bewijsmateriaal.
Baker schreef:
07-03-2018 12:59
Maar ik heb de auto net pas gekocht?
Hoe geloofwaardig komt dat wel niet over? De auto maakt ook rare geluiden
Ja uh, wat wil je dan?! Als je niet belt weet je het niet, en dan blijft jouw auto nog steeds te barsten.
Alle reacties Link kopieren
De auto is vanaf vandaag verzekerd, rond een uur of 9:30. De ongeluk was gemaakt rond 12:00 uur.
Alle reacties Link kopieren
is de auto voor of na het ongeluk i de verzekering gegaan?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Baker schreef:
07-03-2018 12:59
Maar ik heb de auto net pas gekocht?
Hoe geloofwaardig komt dat wel niet over? De auto maakt ook rare geluiden
Als je niet belt weet je nooit hoe geloofwaardig ze je vinden. Bel de verzekering, vraag met welke garage zij samenwerken en maak daar een afspraak.

Ik neem aan dat je met 1 dag oud 1 dag in jouw bezit bedoelt?
Baker schreef:
07-03-2018 12:59
Maar ik heb de auto net pas gekocht?
Hoe geloofwaardig komt dat wel niet over? De auto maakt ook rare geluiden
Wat wil je horen? Dat je beter niet kan bellen?
Tessa44- schreef:
07-03-2018 12:59
Verzekerd is verzekerd.
Precies, al gebeurde het 1 minuut nadat je de verzekering had afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Baker schreef:
07-03-2018 12:59
Maar ik heb de auto net pas gekocht?
Hoe geloofwaardig komt dat wel niet over? De auto maakt ook rare geluiden
Nou en?
Gewoon een ongelukje kan gebeuren. Pech. Of het na 1 dag is of na 10 of na 100 maakt toch niet uit?
Baker schreef:
07-03-2018 13:01
De auto is vanaf vandaag verzekerd, rond een uur of 9:30. De ongeluk was gemaakt rond 12:00 uur.


Oh nee dan is het zinloos om je schade melden. Verzekeringsmaatschappijen werken met de "3 uur clausule". Dan kan je binnen die eerste drie uur geen schade claimen.

Ook 2de Paasdag is uitgesloten met deze clausule.
Tja een verzekering heb je nu eenmaal voor onverwachtse omstandigheden af te dekken. Op de eerste dag je auto in de prak rijden is wel erg onverwachts, maar je bent niet de eerste die dit overkomt en daarom moet je die verzekering dus ook vanaf dag 1 afgesloten hebben. Komt vast goed TO. Sterkte ermee. Zelf niks aan overgehouden hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon schadeformulier invullen.

Dat de auto nu herrie maakt is niet zo gek, waarschijnlijk is er wat krom en loopt er wat aan. Of het ernstiger is kunnen wij niet beoordelen. Is er sprak van olie- of koelwaterlekkage?

Je kunt de auto laten afslepen als je dat prettiger vindt, bel dan even de verzekeraar. Verzekeraars maken dit wel vaker mee.
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje dikke pech, maar verzekerd is verzekerd toch? Daar dient het voor.
Het is balen, dat wel... Toch maar even de verzekering bellen.
Veel succes TO!
Alle reacties Link kopieren
Daarom moet je altijd zorgen dat de auto verzekerd is vanaf het moment dat je hem bij de handelaar meeneemt. De kans dat je hem bij het verlaten van de showroom bestaat echt. Je bent echt niet de eerste die dit overkomt. En de laatste ook niet denk ik. Wennen aan de nieuwe auto en dan onverwachte situatie, kan allemaal gebeuren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Shiiit wat balen.
Ik zou even wat foto's maken en gelijk even langs een garage, wie weet is het niets ernstigs.
Je kunt het gewoon melden bij de verzekering en mocht het inderdaad in de kosten lopen, dan stuur je je claim in. Maar pas laten repareren als je toestemming hebt van je verzekering!
Is het niet duur, dan zou ik het zelf betalen zodat ik mijn no-claims niet kwijt raak.
Alle reacties Link kopieren
@ainne : Niet duur en een auto past niet bij elkaar. Er is een keer ingebroken in mijn auto, ik dacht dat het alleen om nieuwe ruiten zetten ging, bleek heel de deur ontzet, dus moest nieuwe in. Een goede knal tegen een lantarenpaal kan ook meer ongeziene schade toebrengen dan je uiterlijk ziet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je zal toch echt moeten bellen naar de verzekering. Het is niet dat er hier andere adviezen gegeven kunnen en zullen worden dan dat hè? Enige handelingsmogelijkheid, dus doe maar gewoon.
BahcoBarbie schreef:
07-03-2018 13:04
.

Ook 2de Paasdag is uitgesloten met deze clausule.
:rofl:
auto pas 1 dag oud heeft de vorige eigenaar hem op de eerste dag door verkocht ?
Ook al zit je auto maar een dag in de verzekering want dat bedoel je denk ik dan ben je gewoon verzekerd melden dus !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven