Geld & Recht alle pijlers

Achteraf rekening UPS

07-03-2018 21:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in januari iets op marktplaats verkocht en verstuurd voor rond de 4 euro met Kiala/ UPS. Nu kreeg ik van dag een naheffing van 4,08.
Dat is echt te gek voor woorden. Heb de klantenservice al geprobeerd te bellen maar je blijft maar in de wacht staan. Iemand bekend met deze naheffing?
Kiala was geweldig. UPS zuigt apelullen op eenwielerfietsjes. Had betaald voor een verzending, maar door een fout op hun site kreeg ik geen label om te printen. Pech gehad ik kreeg mijn geld niet terug. Jammer want Kiala was super fijn. De klantenservice bij UPS onvriendelijk echt om te janken.
Geen ervaring met UPS maar een naheffing lijkt mij wel erg vreemd. Is het wel echt van UPS en geen spambericht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even opgezocht op Google en ik lees meer klachten. Ik ben eigenlijk niet van plan te betalen maar heb ook geen zin in een boete.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n rekening gehad (van 4,05 in mijn geval, terwijl ik gewoon direct de verzending via Ideal had betaald). Gebeld en toen ik ze eindelijk te pakken had deden ze het af met: o ja, die rekening klopt niet, dat hebben wel meer mensen gehad, er had iemand op de verkeerde knop gedrukt. Geen excuses. Geen brief er direct achteraan dat deze rekening niet correct was (wat ze inmiddels dus wel wisten). Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om af en toe eens op verkeerde knoppen te drukken.

Afijn, ik dacht dat ik er vanaf was. Tot anderhalve maand later: een aanmaning dat ik die rekening nog niet had betaald! Toen heb ik even een heel pissige mail gestuurd. Geen reactie op gekregen, maar gelukkig (tot nu toe) ook geen aanmaningen meer.

Ik vind het bizar hoe ze met hun klanten omgaan. Een foutje maken kan, maar doe er dan ook alles aan om het recht te zetten en bied je excuses aan aan de klant. Ik ben overigens benieuwd hoeveel mensen het wel klakkeloos hebben overgemaakt omdat ze dachten dat het wel zou kloppen (of dachten: ach, het is toch een klein bedrag, ik heb geen zin om een half uur in de wacht te staan of om een boete te krijgen dus ik maak het maar over, dan ben ik er vanaf) en of ze dat zomaar gehouden hebben. Het was blijkbaar ook niet 1 druk op de knop met 1 lichting die zo'n spookfactuur heeft gekregen, maar iets structureels als het bij mij maanden geleden al zo ging en nu bij jou weer.

Ik ben inmiddels geen klant meer van ze. Ik verstuurde en ontving graag met Kiala, maar na deze ene keer UPS ben ik helemaal klaar met ze.
nicole123 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 23:07
14.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens overgestapt naar DPD, die hebben gelukkig ook een punt bij mij in de buurt. Zij rekenen ook 4 euro voor versturen, de website is veel overzichtelijker en eenvoudiger in te vullen en het pakket wordt snel bezorgd (een stuk sneller dan Kiala destijds).
Alle reacties Link kopieren
[quote=Horror-Clown post_id=28236173 time=1520456298 user_id=331295]
Kiala was geweldig. UPS zuigt apelullen op eenwielerfietsjes.

😂
Heb je de factuur goed bekeken? Ups lijkt het standaard te doen maar op die ik kreeg was wel degelijk te lezen dat de kosten al voldaan waren. Dat het alleen nog een overzicht was. Kennelijk zijn ze daar gek op papierverspilling..
Alle reacties Link kopieren
Op mijn rekening staat dat het een naheffing van benzine kosten is o_o
Ik vind UPS bizar. Ik wilde iets naar iemand in Zeeland sturen en dat was duurder ivm achteraf gelegen.
Na Kiala heb ik de overstap naar ups niet gemaakt (wel geprobeerd overigens maar ik snapte helemaal geen klap van die website). Nu gebruik ik DPD, ook €4, bevalt goed tot nog toe. En er zijn veel DPD-punten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg juist geld terug van UPS. Waarom, geen idee, maar nooit meer wat van gehoord. Maar ik heb inmiddels ook een voorkeur voor DPD, die site is een stuk klantvriendelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een trauma van UPS.
Jaren geleden deden wij het dagelijks vervoer met die club. Hun slogan was toen 'uw pakket is ons pakket'. Helaas namen ze dat erg letterlijk, minstens drie keer per week hing ik aan de lijn omdat er weer iets niet afgeleverd was.

Die naheffing is idioot. Benzinekosten? Bizar dat dat jouw probleem zou zijn.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Wat zit dit bedrijf toch dom in elkaar, zó onduidelijk en onlogisch.
Ook mij hebben ze niet als klant gekregen na Kiala, heb het 1 keer geprobeerd maar het is niet tedoen met die onduidelijke website.
Als ze het goed hadden aangepakt hadden ze duizenden Kiala klanten erbij kunnen krijgen!
Ik kreeg nadien ook een naheffingsbrief terwijl ik gewoon vantevoren betaald had.
Kreeg ook een vaag antwoord dat het een foutje was toen ik daarover belde, heb de brief weggegooid.
Heb ik ook gehad. Denk probeer het een keer toen ze kiala overnamen. Hier dus ook geen ups meer. Wat een bagger. Dpd zit hier helaas niet in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
missdory schreef:
08-03-2018 05:41
Op mijn rekening staat dat het een naheffing van benzine kosten is o_o

Hahaha, hoe verzinnen ze het :rofl: .
Grobbekuiken_ schreef:
08-03-2018 07:39
Ik heb een beetje een trauma van UPS.
Jaren geleden deden wij het dagelijks vervoer met die club.

Hun slogan was toen 'uw pakket is ons pakket'. Helaas namen ze dat erg letterlijk, minstens drie keer per week hing ik aan de lijn omdat er weer iets niet afgeleverd was.
:rofl:
Hier zeer tevreden over Kiala. Nadien 1 keer via UPS geprobeerd....nooooooit meer. Eerste poging verzandde in een pakket dat kwijt is. Nog steeds zoek. Waar is het pakket? Geen idee! Kan gebeuren, echter ik hoor te veel gegrom momenteel over ze. Dus een 2e keer ga ik het niet uitproberen Lijktt me redelijk.
Kiala was ook super makkelijk maar die site van UPS ik moest echt een shitload aan gegevens invullen en op de bladzijden erna weer en nog een keer. Toch kunnen ze me geen nieuw verzendlabel sturen ook al heb ik in drievoud alles ingevuld. Ja na 30 dagen mocht ik dan een verzoek tot restitutie gaan doen echt WTF stumperds. Heb t alsnog met post.nl verstuurd en mij zien ze daar niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus een fout. Ze hebben per ongeluk op een verkeerde knop gedrukt waardoor betaalde klanten nu ineens een factuur kregen. Ik maak nooit neer gebruik van deze club!
Alle reacties Link kopieren
missdory, ik heb dat nou precies het zelfde heb 't contant afgerekend 1 of 2 weken later factuur binnen ik dacht van huh....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven