Geld & Recht alle pijlers

Bijstand en teruggave van belasting

13-02-2009 09:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn grote verbijstering kreeg ik bericht dat ik een bedrag van zo'n 3.000 terug krijg van de belasting uit 2007.



Door omstandigheden zit ik helaas in de bijstand.

Ik moest de opgave van 2007 invullen, papieren 2x zoek geraakt, dus 3x ingevuld..



Nu vraag ik mij af of dit wel kan kloppen..zoveel geld??

Ik twijfel nu aan mijzelf of ik het wel goed heb ingevuld, maar volgens mij wel.



Ja optie is natuurlijk om naar het belastingkantoor te gaan, wat ik maandag ook ga doen..



Maar ik vroeg het mij gewoon af, omdat ik dit nog niet eerder heb meegemaakt en sinds eind 2006 in de bijstand zit.



Zou dit echt mogelijk zijn?
Alle reacties Link kopieren
hoi hier is al een topic over.

kijk ff.
Alle reacties Link kopieren
Het andere topic gaat over een andere situatie, want die TO werkt en heeft een inkomen uit loon.



Belastingteruggave wordt niet gekort op de bijstandsuitkering, omdat er in de uitkering al rekening wordt gehouden met de belastingteruggaaf. Wel moet je de teruggave melden bij de sociale dienst.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Mss. werkt deze TO ook deels.

Staat nergens nl.

Maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Dan nog. Als je een aanvulling van de bijstand krijgt, zou ook die beïnvloed worden door extra inkomsten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Kan wel kloppen hoor.

Man heeft ook een jaar bijstand gehad en kreeg ook zoveel terug.

Je moet het idd wel melden aan de sociale dienst maar verder word er niks ingehouden wij mochten toen het complete bedrag houden.
is het niet zo dat je niet meer terug kan krijgen van de belasting dan je betaald? betaal je met een bijstandsuitkering eigenlijk wel belasting?
Alle reacties Link kopieren
niet echt crazy.. aangezien je met een uitkering meestal recht hebt op extra teruggaves etc dus dan kan het bedrag al vrij snel hoger uitvallen dan dat je ooit aan belasting betaalt.

Ik merk hetzelfde met mijn WAJONG.. ik krijg zo'n beetje alles aan belasting terug maar ook zoveel extra teruggaves dat ik al gauw elk jaar minstens 2000 terug krijg.



Je betaald zoiezo altijd belasting ik betaal met mn WAJONG bijna net zoveel als mijn man die werkt alleen het verschil zit het hem er dus in dat ik bijna alles terug krijg
ok lee weer wat geleerd!
Alle reacties Link kopieren
Weet mss. iemand hier een antwoord op?

Ik heb net '07/08 aangifte ingevuld.

Heb deels aanv. uitk. nu vermeld formulier dat ik een klein bedrag terug kan ontvangen.

Vandaar verstuurd.

Ik heb overigens geen aanvraag hiervoor ontvangen.Wel van 2006 wat ik heb verstuurd alsnog.

Ik dacht nha laat ik eens kijken voor deze 2 afgelopen jaar.

Vind het doodeng altijd.

Heb 1x 900 terug moeten betalen terwijl me gezegt was je krijgt terug door toenmalig werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Heb je (veel)ziektekosten kunnen aftrekken? Dan kan t best dat je zoveel terug krijgt....speciale regeling voor mensen met laag in komen...
Alle reacties Link kopieren
Nee gewoon heffingskortingen van werk en belastingteruggave die dan te weinig bleek.

Althans dat werd dan de berekening/uitkomst wat ik terug ontvang.

Ben er zo huiverig voor.

Straks is het toch niet goed en kan me dan voor de kop slaan.

Ik heb alles ingevuld wat moest.
Alle reacties Link kopieren
Of was je bericht voor TO, zon_27?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven