Geld & Recht alle pijlers

Bieden op Marktplaats voor meubels

16-03-2018 16:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wat tijdelijke meubels kopen op Marktplaats, maar merk dat ik niet zo goed weet hoeveel te bieden. Nieuwprijs ken ik (zijn gewoon dingen van Ikea e.d.), welk % daarvan zouden jullie betalen (gegeven dat een meubel enkele jaren oud is en dus gebruiksporen heeft, maar geen beschadigingen)? Ik wil een eerlijke prijs geven, maar natuurlijk ook niet te veel betalen :-)
Tweedehands Ikea is haast niets waard. Dat je het spul komt ophalen en de 'verkoper' dus niet zelf hoeft weg te brengen naar milieupark is al een voordeel.

Ik zou hooguit 10% van de nieuwprijs bieden.

Bij tweedehands meubels is sommig (designer en retro spul) heel veel waard, maar voor standaard meubels geldt dat niet. Mensen betalen soms zelfs geld om een bedrijf een huis (van bijvoorbeeld overleden persoon) leeg te laten halen. Kringloop accepteert ook allang niet meer alle meubels die ze gratis worden aangeboden.

Probeer dus gratis of zeer goedkoop aan tijdelijk spul te komen. Ik heb in het verleden ook wel goed maar oud spul gratis weggedaan via marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk naar de vraagprijs van het artikel en als er bieden bijstaat vraag ik wat ze ervoor willen hebben. En dan beslis ik of ik het er voor over heb.
Alle reacties Link kopieren
Voor Ikea-meubels zou ik nooit meer dan 10% van de nieuwwaarde bieden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hiltje ik heb laatst wat Ikea spul op MP gezet en verkocht boven m'n vraagprijs. Tel er de verzendkosten bij op en men betaalde de nieuwprijs.
Bleek dat Ikea het zelf niet meer verkoopt. :D
Ja, ik stuur ook vaak mailtje met vraag wat ze zelf in gedachten hadden.

Zo heb ik voor een 4 meter lange vergadertafel van Artifort (duur designmerk) met maar 1 kleine hiepje eruit (nieuwprijs meer dan 10.000) een bedrag van € 100,- betaald :proud: ) Had ik zelf nooit durven bieden

Er is veel meer aanbod dan vraag dus gewoon verder kijken als prijs je niet bevalt.
Tweedehands Ikea loopt juist vaak storm, zeker als het er nog goed uitziet.

Ik was op zoek naar een goedkope tafel, voor mijn praktijkruimte. Sommige mensen bieden tot aan 90% van de nieuwprijs. Heel bizar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bij simpel spul uit mag gaan van 25% van de nieuwwaarde. En soms toch ook meer hoor. Ik heb recent een Ikea (kinder)bed gekocht voor bijna de helft van de nieuwprijs. Hield de verkopen van dat specifieke bed een tijdje in de gaten en daar gingen ze zo een beetje voor.

Kon ik het ook nieuw kopen? Ja hoor. Maar ik vind dat je ook aan het milieu mag denken.
Frizz schreef:
16-03-2018 16:39
Hiltje ik heb laatst wat Ikea spul op MP gezet en verkocht boven m'n vraagprijs. Tel er de verzendkosten bij op en men betaalde de nieuwprijs.
Bleek dat Ikea het zelf niet meer verkoopt. :D
Ja kan, ze hebben ook bepaalde items die wel classics zijn geworden. En de Stockhom serie is van goede kwaliteit en sommige items zijn eruit.

Maar als je je huis zo goedkoop mogelijk wil inrichten met standaard spul dan kan dat echt heel goedkoop of gratis via marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ikea ligt echt aan wat je verkoopt. De hemnes-serie slaapkamermeubelen verkoop bijvoorbeeld zeer goed terwijl een billykast weer niks oplevert. Ligt er dus volledig aan wat je wilt kopen maar zou er niet standaard vanuit gaan dat het maar 10% van de nieuwprijs moet/mag kosten.
Dan is Ikea dus voor bepaalde items te gewild en zou ik een ander alternatief zoeken voor een dergelijk meubel via marktplaats.

Was ook wel met tweedehands kleding. Dat Didi bijvoorbeeld heel gewild was en mensen dus relatief veel betaalden terwijl het in nieuwprijs veel duurdere Claudia Strater veel goedkoper was. Want mensen die dat merk kennen/willen kopen het meestal niet tweedehands (destijds).

Bij meubels leent het zich ook om op merk te zoeken. Pastoe is bekend en dus duur terwijl Castelijn van dezelfde kwaliteit en nieuwprijs is, maar veel minder bekend, dus veel goedkoper tweedehands te scoren.
Ik heb pas nog IKEA items gekocht via MP. En echt wel voor meer dan 10 procent van de vraagprijs. Ik vond dat ik voor een redelijk nieuwe stoel een goeie deal had. 30 procent van de vraagprijs! Chillll.

Je moet gewoon zelf bedenken wat je het waard vindt. En dan daar iets onder gaan bieden. En kijken of dat werkt.

Zelf doe ik niet echt aan bieden. Als ik het een goede prijs vind (zoals met de stoel) dan zeg ik gewoon: voor de vraagprijs kom ik 'm graag zaterdag ophalen.

En anders bied ik er net onder en zeg ik "Voor die en die prijs, kom ik 'm dan en dan ophalen"

Bijna altijd succes.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties :-)
10% lijkt me ook wel weinig als het een meubel is dat er nog ok uitziet en ik nog een paar jaar kan gebruiken, maar ik zal dan inderdaad maar niet al te veel bieden. Spreken jullie eigenlijk af dat jullie bij het ophalen wel eerst nog even checken of het nog stevig is (bij goedkopere meubels is het denk ik vaak zo dat er een max aantal keer is dat je ze uit elkaar kan halen, en dat kan ik niet inschatten obv de foto's)?
Alle reacties Link kopieren
lamantijn schreef:
16-03-2018 16:59
Bedankt voor alle reacties :-)
10% lijkt me ook wel weinig als het een meubel is dat er nog ok uitziet en ik nog een paar jaar kan gebruiken, maar ik zal dan inderdaad maar niet al te veel bieden. Spreken jullie eigenlijk af dat jullie bij het ophalen wel eerst nog even checken of het nog stevig is (bij goedkopere meubels is het denk ik vaak zo dat er een max aantal keer is dat je ze uit elkaar kan halen, en dat kan ik niet inschatten obv de foto's)?
Als de prijs die ze in gedachten hebben mij aanstaat dan maak ik een afspraak om te komen kijken. Ik doe dus geen toezeggingen of ik het daadwerkelijk meeneem. Je kunt idd niet alles zien op de foto's en foto's worden ook nog wel eens gunstiger gemaakt dan de werkelijkheid. Je kunt op een foto ook niet zien of een stoel nog goed zit. Niet alle items hoef je uit elkaar te halen voor je het kunt vervoeren
Alle reacties Link kopieren
Laatst een ikea kast verkocht en bijna de nieuwprijs ervoor gekregen (heb hem wel hier in het dorp bezorgd).

Tja die persoon kon hem ook nieuw kopen en dan 100 km moeten rijden + tijd eraan kwijt te zijn......
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
16-03-2018 16:40
Ja, ik stuur ook vaak mailtje met vraag wat ze zelf in gedachten hadden.

Zo heb ik voor een 4 meter lange vergadertafel van Artifort (duur designmerk) met maar 1 kleine hiepje eruit (nieuwprijs meer dan 10.000) een bedrag van € 100,- betaald :proud: ) Had ik zelf nooit durven bieden

Er is veel meer aanbod dan vraag dus gewoon verder kijken als prijs je niet bevalt.

Bofferd! Ik ben jaloers.. hahahaha. Artifort is toch wel een van mijn favoriete merken.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
16-03-2018 16:42
Ikea ligt echt aan wat je verkoopt. De hemnes-serie slaapkamermeubelen verkoop bijvoorbeeld zeer goed terwijl een billykast weer niks oplevert. Ligt er dus volledig aan wat je wilt kopen maar zou er niet standaard vanuit gaan dat het maar 10% van de nieuwprijs moet/mag kosten.
En dat ligt er ook maar weer aan: mijn Billy kasten in midden-bruin (die ze ook niet meer verkopen) gingen weg voor ong. 25 % van de nieuwwaarde.
Bied wel iets waarvoor mensen thuis willen blijven als je het komt halen.

Ik had een grenen tafel te koop met vier stoelen. Prima staat maar hopeloos ouderwets een te klein voor onze woonkamer na de verhuizing. Werd steeds 10 euro geboden. Voor 10 euro ga ik niet zitten wachten en helpen om het in de auto te laden. Bij vijftig euro eerder.
Hillegonda1 schreef:
16-03-2018 16:36
Tweedehands Ikea is haast niets waard. Dat je het spul komt ophalen en de 'verkoper' dus niet zelf hoeft weg te brengen naar milieupark is al een voordeel.

Ik zou hooguit 10% van de nieuwprijs bieden.

Bij tweedehands meubels is sommig (designer en retro spul) heel veel waard, maar voor standaard meubels geldt dat niet. Mensen betalen soms zelfs geld om een bedrijf een huis (van bijvoorbeeld overleden persoon) leeg te laten halen. Kringloop accepteert ook allang niet meer alle meubels die ze gratis worden aangeboden.

Probeer dus gratis of zeer goedkoop aan tijdelijk spul te komen. Ik heb in het verleden ook wel goed maar oud spul gratis weggedaan via marktplaats.
Je zou eens moeten zien wat er gevraagd en nog betaald word voor Ikea spullen op de MP/FB hoek van Ikea fan's.
Andersom schreef:
16-03-2018 18:05
Bied wel iets waarvoor mensen thuis willen blijven als je het komt halen.

Ik had een grenen tafel te koop met vier stoelen. Prima staat maar hopeloos ouderwets een te klein voor onze woonkamer na de verhuizing. Werd steeds 10 euro geboden. Voor 10 euro ga ik niet zitten wachten en helpen om het in de auto te laden. Bij vijftig euro eerder.
Voor 10 euro blijf ik wel thuis maar ga niet sjouwen. Ook voor 50 euro blijf ik thuis maar ga ik niet sjouwen of laden. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
16-03-2018 16:39
Hiltje ik heb laatst wat Ikea spul op MP gezet en verkocht boven m'n vraagprijs. Tel er de verzendkosten bij op en men betaalde de nieuwprijs.
Bleek dat Ikea het zelf niet meer verkoopt. :D
Grappig ik ook :D Dacht nah ja een paar tientjes krijg ik er wel voor. Werd helemaal gestoord van de mailtjes , pling pling pling.... Echt in nog geen 3 uur zat ik boven de prijs die ik er ooit zelf voor had betaald :D Bleek ook niet meer in de handel en blijkbaar erg geliefd.
Andersom schreef:
16-03-2018 18:05
Bied wel iets waarvoor mensen thuis willen blijven als je het komt halen.

Ik had een grenen tafel te koop met vier stoelen. Prima staat maar hopeloos ouderwets een te klein voor onze woonkamer na de verhuizing. Werd steeds 10 euro geboden. Voor 10 euro ga ik niet zitten wachten en helpen om het in de auto te laden. Bij vijftig euro eerder.
Tja, die ouderwetse meubels hebben eigenlijk alleen aftrek onder ouderen en studenten. Zou ik zeker geen 50 euro voor overhebben, dus een bod van 10 snap ik best.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
16-03-2018 18:17
Grappig ik ook :D Dacht nah ja een paar tientjes krijg ik er wel voor. Werd helemaal gestoord van de mailtjes , pling pling pling.... Echt in nog geen 3 uur zat ik boven de prijs die ik er ooit zelf voor had betaald :D Bleek ook niet meer in de handel en blijkbaar erg geliefd.
Haha leuk he.
Heb vervolgens heel hoopvol een oude buggy erop gezet en die ook voor een goeie prijs verkocht, mét nog een andere buggy erbij. Geld voor ruimte. ;-D
Alle reacties Link kopieren
die grenen tafels zijn toch nog een poos in geweest door ze wit te verven of te beitsen.

en van zo'n gedraaide poot kan je een prachtige lamp maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven